Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, rehellinen kysymys: koetko, että miehen olisi käytävä armeija?

Vierailija
25.11.2023 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, on noita maitojunalla kotiin tulleita tullut tapailtua.

Vierailija
4/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Olet siis joku seksismin kannattaja? Sitöpaitsi armeijalla ei ole virkaa koska raja vuotaa kuin seula.

Vierailija
5/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
6/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään ratkaiseva kysymys ole, vaikka olenkin militantti itse. Mieheni nimittäin on sivari.

Vierailija
7/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nyxä on käynyt, exä ei ollut. Ei mitään väliä. 

Vierailija
8/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kertoko kenellekään, mutta itse en ole tavannut vielä kertaakaan yhtään homomiestä, joka ei olisi käynyt armeijaa. Paitsi tietysti itse olen ainoa, joka ei ole, mutta minulla siihen oli syynä rankan koulukiusaamisen aiheuttama totaalinen uupumus.

M34

Vierailija
9/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
10/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa perustellakin.

ap

Vierailija
11/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
12/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee pojasta miehen. Ilman armeijaa, jää miehestä osa kasvamatta aikuiseksi

Sellaiset feministin kaksinaismoralismit sieltä. Jos naisille olisi vastaava pakko se olisi jo kumottu aikoja sitten. Muissa länsimaissa tällaista pakkoarmeijaa ei ole ja miesten eläkkeet ja tulot ovatkin siellä paremmat.

Vierailija
13/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, jos mies on käynyt armeijan ja haluaa puolustaa Suomea, mutta en vaatisi armeijan käyntiä. Olisinhan itsekin saanut vapautuksen masennuksen vuoksi.

Vierailija
14/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kertoko kenellekään, mutta itse en ole tavannut vielä kertaakaan yhtään homomiestä, joka ei olisi käynyt armeijaa. Paitsi tietysti itse olen ainoa, joka ei ole, mutta minulla siihen oli syynä rankan koulukiusaamisen aiheuttama totaalinen uupumus.

M34

Tunnen itsekin kaksi homomiestä, jotka on käyneet armeijan. Molemmat kirjureita. Mutta hyvin kuulemma pärjäsivät.

Vierailija
15/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ratkaiseva kysymys ole, vaikka olenkin militantti itse. Mieheni nimittäin on sivari.

Ohi aiheen mutta mitä mieltä olet militantti-naisena siitä että rajamme vuotaa kuin seula ja sitä ei voida sulkea?

Vierailija
16/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennen että sivarit on vätyksiä.

Sitten tuli nykyaika, naiset kitisee kaikessa täysin samaa kohtelua, jopa etuoikeuksia mutta edelleen odottavat miesten pelastavan heidät jos sota tulee. 

Mielipiteeni muuttui. Jos olisin mies, en menisi itsekään armeijaan. En minä uhraisi henkeäni näiden kitisevien vihertukkien vuoksi. 

Vierailija
17/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan, jos mies on käynyt armeijan ja haluaa puolustaa Suomea, mutta en vaatisi armeijan käyntiä. Olisinhan itsekin saanut vapautuksen masennuksen vuoksi.

Saisikin puolustaa mutta apulaisoikeuskanslerin määräyksen takia Suomi ei saa sulkea rajaansa eli puolustusvoimat on tätä nykyä turha laitos ja pelkkä kuluerä veronmaksajille. Miestenkin työuriin tulee tuon pelleilyn takia katkos ja eläkekertymät jäävät pienemmiksi. Ammattiarmeija tilalle ja muut miehet ja naiset töihin/opiskelemaan.

Vierailija
18/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tekee pojasta miehen. Ilman armeijaa, jää miehestä osa kasvamatta aikuiseksi

Eli siis armeijaa käymättömästä naisesta jää osa kasvamatta aikuiseksi.

Vierailija
19/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset feministin kaksinaismoralismit sieltä. Jos naisille olisi vastaava pakko se olisi jo kumottu aikoja sitten. Muissa länsimaissa tällaista pakkoarmeijaa ei ole ja miesten eläkkeet ja tulot ovatkin siellä paremmat.

Nyt on kyllä pakko todeta, että rikoin aloittajan toivetta kommentoimalla tähän lankaan miehenä. Anteeksi siitä... mutta mietipä, mitä kaikkea naiset joutuvat kokemaan, esim. että mies saa heittää vapaasti rojut ränniin, niin pitää manipuloida omaa kehon toimintaa ikävilläkin seurauksilla, palkkojen epätasa-arvo, työn ja perhe-elämän yhdistämisen vaikeus. Niin voisi kyllä näin vastapainoksi vaatia meiltä miehiltä armeijaa, toki jos ei ole kelvollinen palvelukseen, se on eri asia. Mutta siinä menee raja, jos joku pitkätukka hippi parisuhteessa vouhkaa jostain, että miesten asema on epätasa-arvoinen. Sellaiselle en soisi parisuhteen maallisia nautintoja

Vierailija
20/77 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käynyt armeijan. Alettiin seurustelee 18 vuotiaana ja 19 vuotiaana mieheni kävi armeijan. Ollaan nyt 48 v molemmat. Armeijahan on pakollinen joten ei siinä vaihtoehtoja ollutkaan muita.