Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat senioreille (45+) sopivia harrastuksia? Pelottaa kaatumisriski ja tuntuu että pitäisi jo hidastaa

Vierailija
25.11.2023 |

En ole enää se sama nuori kukkanen kuin parikymppisenä. Mitä te muut seniorit olette alkaneet harrastaa tässä iässä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin säännölliset aasian reissut neljänkympin tienoilla. Hyvä harrastus.

Vierailija
42/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tajusin noilla paikkeilla, että tämä on minun viimeinen elämä, joten en tosiaankaan aio hidastaa. Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinning. Harrastin ensimmäiset 10 vuotta lajia saleilla ja lopulta ostin oman spinningpyörän. 

Vierailija
44/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudokuissa on aika matala loukkaantumisen riski. Hurjemmille senioreille suosittelisin kahvitarjousten perässä juoksemista.

Vierailija
45/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen Jumppahetki on tuollaisille metusalemeille sopivan kuormittava liikuntaharjoitus. Liikkeet voi onneksi tehdä myös istualteen jottei mene hauraat luut poikki.

Mun mielestä ne on oikeesti hyviä jumppia!

Terv. polvivaivainen nelikymppinen

Vierailija
46/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen eikä minulla ole mitään aikomusta hidastaa tahtia. Olen urheillut koko elämäni ajan. Aion jatkaa jatkossakin. Juoksulenkeillä tulee vastaan ikäisiäni. Salillakaan en ole vanhin.

Vierailija
47/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kesäaikaan pyöräillyt, olen nyt 49v mies, mutta siinäkin tiukassa tilanteessa kolarin välttämiseksi on löydyttävä reaktionopeutta ja tasapainoa, voimaa jarruttaa tosissaan. Muutama vuosi sitten tuli tällainen tilanne, auto tuli yllättäen eteen pihan parkkialueelta kevyen liikenteen väylälle, itselläkin ehkä vähän liikaa vauhtia, mutta sain hiuksenhienosti vältettyä osuman kovalla jarrutuksella ja väistämällä.

Joskus 43-44 vuotiaana kävin laskettelemassa ensimmäistä kertaa noin 15-20 vuoteen, ei se enää tuntunut yhtä sujuvalta kuin nuorena, kyllähän se nyt menetteli, mutta sitten laskin kokeeksi pienestä hyppyristä, se olikin iän jäykistämälle kropalle melkoinen tempaisu, perciilleen tulin alas. En suosittele :D

Vierailija
48/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitanssi on hyvä harrastus. Kehittää tasapainoa kun pyörähdellään. Ehkäisee tutkitusti myös dementiaa. Tv.58 v.seniori. Eläkeikään vielä 7 vuotta. P.S: trollille terkut.

Vierailija
49/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

aira Samulin osti nelikymppisenä ekan minihameen kun oli saanut lapset aikuiseksi.

MINÄ OLEN VASTA 46 , kai aika nuori kun ikää arvuutellaan 25-35 välille. Olen käynyt kehonikätestissä (34) , ihoanalyysissä (33) sydämenikätestissä (37) ja kuntotestissä (täydet pisteet )

Painoindeksi 20. Papereita kysellään.

eli seniori, vaikka kymmenen vuotta nuoremmilla on näkyvät otsajuonteet ja täytehuulet pilannneet arvillla naamanja tehneet syvät nasot..

Vierailija
50/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilu vauvapalstalla pitää seniorin virkeänä.

Vierailija
51/51 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 on uusi 20. 

Biologia ei kumarra ihmisen ikääntymisen  pelkoa, 40 on edelleen 40. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan