Mitkä ovat senioreille (45+) sopivia harrastuksia? Pelottaa kaatumisriski ja tuntuu että pitäisi jo hidastaa
En ole enää se sama nuori kukkanen kuin parikymppisenä. Mitä te muut seniorit olette alkaneet harrastaa tässä iässä?
Kommentit (51)
Minä tajusin noilla paikkeilla, että tämä on minun viimeinen elämä, joten en tosiaankaan aio hidastaa. Päinvastoin.
Spinning. Harrastin ensimmäiset 10 vuotta lajia saleilla ja lopulta ostin oman spinningpyörän.
Sudokuissa on aika matala loukkaantumisen riski. Hurjemmille senioreille suosittelisin kahvitarjousten perässä juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Ylen Jumppahetki on tuollaisille metusalemeille sopivan kuormittava liikuntaharjoitus. Liikkeet voi onneksi tehdä myös istualteen jottei mene hauraat luut poikki.
Mun mielestä ne on oikeesti hyviä jumppia!
Terv. polvivaivainen nelikymppinen
Olen kuusikymppinen eikä minulla ole mitään aikomusta hidastaa tahtia. Olen urheillut koko elämäni ajan. Aion jatkaa jatkossakin. Juoksulenkeillä tulee vastaan ikäisiäni. Salillakaan en ole vanhin.
Itse olen kesäaikaan pyöräillyt, olen nyt 49v mies, mutta siinäkin tiukassa tilanteessa kolarin välttämiseksi on löydyttävä reaktionopeutta ja tasapainoa, voimaa jarruttaa tosissaan. Muutama vuosi sitten tuli tällainen tilanne, auto tuli yllättäen eteen pihan parkkialueelta kevyen liikenteen väylälle, itselläkin ehkä vähän liikaa vauhtia, mutta sain hiuksenhienosti vältettyä osuman kovalla jarrutuksella ja väistämällä.
Joskus 43-44 vuotiaana kävin laskettelemassa ensimmäistä kertaa noin 15-20 vuoteen, ei se enää tuntunut yhtä sujuvalta kuin nuorena, kyllähän se nyt menetteli, mutta sitten laskin kokeeksi pienestä hyppyristä, se olikin iän jäykistämälle kropalle melkoinen tempaisu, perciilleen tulin alas. En suosittele :D
Rivitanssi on hyvä harrastus. Kehittää tasapainoa kun pyörähdellään. Ehkäisee tutkitusti myös dementiaa. Tv.58 v.seniori. Eläkeikään vielä 7 vuotta. P.S: trollille terkut.
Mitä?
aira Samulin osti nelikymppisenä ekan minihameen kun oli saanut lapset aikuiseksi.
MINÄ OLEN VASTA 46 , kai aika nuori kun ikää arvuutellaan 25-35 välille. Olen käynyt kehonikätestissä (34) , ihoanalyysissä (33) sydämenikätestissä (37) ja kuntotestissä (täydet pisteet )
Painoindeksi 20. Papereita kysellään.
eli seniori, vaikka kymmenen vuotta nuoremmilla on näkyvät otsajuonteet ja täytehuulet pilannneet arvillla naamanja tehneet syvät nasot..
Provoilu vauvapalstalla pitää seniorin virkeänä.
Vierailija kirjoitti:
40 on uusi 20.
Biologia ei kumarra ihmisen ikääntymisen pelkoa, 40 on edelleen 40.
Alotin säännölliset aasian reissut neljänkympin tienoilla. Hyvä harrastus.