Mitkä ovat senioreille (45+) sopivia harrastuksia? Pelottaa kaatumisriski ja tuntuu että pitäisi jo hidastaa
En ole enää se sama nuori kukkanen kuin parikymppisenä. Mitä te muut seniorit olette alkaneet harrastaa tässä iässä?
Kommentit (51)
45 vuotias seniori. Kyllä olet päästänyt itsesi huonoon kuntoon, jos tuossa iässä kutsut itseäsi senioriksi. Seniori-ikä alkaa 70 +++ iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 on uusi 20.
Ei fyysisesti
t. ap
Olen 50 ja harrastan yhä kamppailulajeja. Joten ihan turha puhua että "voi kaatua".
Nelivitosista kyllä jo huomaa, ketkä ovat urheilleet ikänsä ja kenellä on olematon kehonhallinta ja voimataso.
50-vuotias serkkuni juoksee ultrajuoksuja vuoristossa ja harrastaa esteratsastusta. Puolisoni on pari vuotta vanhempi ja kilpailee masters-uinneissa. Itse harrastan joka päivä jotakin urheilua: tennistä, juoksua, kuntosalia, uintia, talvella hiihtoa.
Mutta ikinä ei ole liian myöhäistä parantaa kuntoaan. Jos pohjaa ei ole rakennettu nuorena, pitää vain olla varovainen alussa ja hankkia ohjausta. Erityisesti reisilihasten ja keskivartalon kunto vaikuttaa jo lähivuosina siihen, miten pysyt pystyssä ja pääsetkö ylös esim. autosta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
45 vuotias seniori. Kyllä olet päästänyt itsesi huonoon kuntoon, jos tuossa iässä kutsut itseäsi senioriksi. Seniori-ikä alkaa 70 +++ iässä.
Toki vaikka 20-vuotiaalla voi olla liikuntakykyyn vaikuttava sairaus tai vamma, joka pitää huomioida esim. harrastuksissa, mutta ei se kenestäkään senioria tee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Nelikymppinen ei ole mikään seniori, ei myöskään viisikymppinen. Kuusikymmentä kun on mittarissa, niin silloin seniori-ikä alkaa lähestyä.
Eiköhän ap provoile. Tai ainakin toivon niin.
Mä olen 44v ja olen aloittanut tänä vuonna salin ja koripallon.
Lumilaudan myin, jotenkin ajatus kaatumisesta ei tunnu kivalta, vaikka koskaan ei kovin lujaa mennytkään. 382
Minä olen 54v, ja tunnen kuinka vauhti vain kiihtyy. Minulla on parhaat päivät vielä edessäpäin.
Mutta jos sinä koet 45 vuotiaana olevasi jo seniori, sinulla on siihen oikeus.
AP on joku teini, joka kuvittelee, että 45 vuotiailla on jo toinen jalka haudassa. Yleensä ei ole, ja vaikka olisikin, se on vain toinen jalka.
Ihanaa, kun näihin ketjuihin tulee aina näitä sarkasmitajuttomia tosikoita pätemään.
45-vuotias seniorikansalainen löytää kaltaisensa vesijumpasta tai golf-kärrystä.
Itämainen tanssi/fuusiovatsatanssi. Tulee hallintaa moniin lihaksiin, esim. lantion syviin lihaksiin: ei tarvetta tenoille.+ hyvää seuraa tanssiporukasta.
Ristipistotyöt ja Prisman juustojen vertailu.
Mitä vitt? Seniori tuossa iässä?
Mä harrastan kuntosalia ja kävelyä.
53v.
En ole seniori vaikka oon yli 50!!!
Huoh
Läskipyöräily maastossa. En koe olevani vanhus vielä.
Paljonko on painoa ja millainen kuntopohja?
Vaellus on hyvä harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Ristipistotyöt ja Prisman juustojen vertailu.
Niitä juustoja ei sitten syödä! Juustossa on kovaa rasvaa, mikä tukkii verisuonet.
Seniorille tulee sydäri helpommin kuin ylilaudan jonnelle.
Aloitin siinä iässä potkunyrkkeilyn ja lumilautailun. Oikein sopiva aloitusikä kaikelle uudelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa? Nelikymppinen ei ole mikään seniori, ei myöskään viisikymppinen. Kuusikymmentä kun on mittarissa, niin silloin seniori-ikä alkaa lähestyä.
Eiköhän ap provoile. Tai ainakin toivon niin.
No provoilee tottakai! Joku pikkupoika ylilaudalta haluaa ärsyttää palstalaisia.
AYFKM? Lisää karatea, jiujitsua ja judoa.
-M47
Minä aloitin thainyrkkeilyn. Siinä kehittää lihaskuntoa, venyvyyttä ja koordinaatiota.