Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
501/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hyväksy lääppimistä enkä pahempaakaan.

Kai nyt sentään kuitenkin saa edelleen pyrkiä tutustumaan ja katsomaan( ei tuijottamaan)? 

Ja onko se suora ehdotuskaan niin kauheaa? Jos ei kiinnosta, niin sanoo ei kiitos.

Luulisi olevan mairittelevaa, jos toiset pitävät sinua viehättävänä ja haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta? 

Siinä on pieni nyanssiero, jos joku tuntematon ehdottaa seksiä baarissa, kuin se että sen ehdotuksen tekee esimies, työkaveri taikka opettaja. 

Ei ole mitään mairittelevaa tulla kohdelluksi esineenä, jota joku haluaa panna. Ei ahdistelusta pidä olla mitenkään kiitollinen tai ottaa sitä kohteliaisuutena, jotkut vain tuollaistakin aivopierua viljelevät.

Plus, että kysehän ei ole vain, että ehdotetaan, vaan siitä, että ei uskota kun nainen sanoo ei. Kun nainen sanoo ei kiitos, niin kokemukseni mukaan 90% miehistä jatkaa lähestymistä, osa vielä oikein yltyy. Mies, miksi et kykene lopettamaan, kun nainen sanoo ei kiitos?

Vierailija
502/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kohtahan täällä käy sama ilmiö kun usassakin mistä tämä femakkokotkotus on lähtöisin. usassa miehet eivät enää lähesty naisia, eivät auta hädässä olevaa naista, koska saattavat saada häirintäsyytteen siinä rytäkässä. tasa-arvoa haettiin, ja vihdoin miehet kuulivat, ja toimivat sen mukaan. nythän siellä naiset sitten parkuu somessa, kun kukaan ei lähesty, tarjoa drinkkejä baarissa, pidä ovia auki, vaihda risaa rengasta, eikä enää käy edes kuntosalilla, jossa on naisia. ja kaiken päälle ovat alkaneet lähteä ulkomaille naimisiin sopuisien naisellisten naisten kanssa. olikos niin, että vuonna 2030 yli 50% 18-49 vuotiaista naisista on lapsettomia sinkkuja. kuulostaako hyvältä? onnea voimaantuneet boss-babet, teitä odottaa 60 vuoden yksinäisyys.

Siis miehet vetivät herneet nenään siitä, ettei ahdistelua katsota enää läpi sormien ja sen takia eivät esim auta tai soita apua naiselle, jota pahoinpidellään, vaan katsovat vierestä kun toinen hak ataan tai puu kotetaan kuoliaaksi? Vai miten tuo nyt liittyy ahdisteluun? Kantsii muuten vähentää niiden jenkki-miesasiamiesten podcastien kuuntelua, niiden lähteet jutuilleen on "trust me bro" eli täyttä turvetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa puhuvat.

Vierailija
504/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet: pysykää erossa naisista, kaikin tavoin.

Mielelläni. Vastustan silti näitä naisten tyhjästäuhriutumiskampanjoita, sillä niiden tarkoitus on yrittää ohjata yhteiskunnan varoja (myös miesten rahoja siis) naisten kuviteltujen ongelmien ratkaisemiseksi.

Kylläpä uhriuduin tyhjästä ja kuvittelin turhia esim. 10-vuotiaana, kun mies tunki kättään pikkuhousuihin. Tai 13-vuotiaana, kun isoisän ikäinen mies hiplasi reittä. Juokse sinä järveen! Empatiaa sinun taitaa olla myöhäistä yrittää mistään kehitellä. Toivottavasti sinulla ei ole tyttäriä.

Vierailija
505/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehistä on kokenut 110% seksuaalista häirintää. Sitä ei vain tiedosteta.

Vierailija
506/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt minä suutuin ihan vallan kauhean kamalasti. Että mua harmittaa tollaset.

Palstamies 13v

Vierailija
507/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisen törkeilleen miehen pitäisi olla pakollinen jakso seksuaalirikollisten (miesten) vankilassa, jotta saisi kokea sen, mitä lähes jokainen nainen kokee elämänsä aikana. Toki mies vastaan mies on vielä tasavertainen asetelma verrattuna nainen vastaan mies tai lapsi vastaan mies asetelma. 

Entä törkeille naisille?

Vierailija
508/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt sentään kuitenkin saa edelleen pyrkiä tutustumaan ja katsomaan( ei tuijottamaan)? 

Ja onko se suora ehdotuskaan niin kauheaa? Jos ei kiinnosta, niin sanoo ei kiitos.

Luulisi olevan mairittelevaa, jos toiset pitävät sinua viehättävänä ja haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta? 

Siinä on pieni nyanssiero, jos joku tuntematon ehdottaa seksiä baarissa, kuin se että sen ehdotuksen tekee esimies, työkaveri taikka opettaja. 

Ei ole mitään mairittelevaa tulla kohdelluksi esineenä, jota joku haluaa panna. Ei ahdistelusta pidä olla mitenkään kiitollinen tai ottaa sitä kohteliaisuutena, jotkut vain tuollaistakin aivopierua viljelevät.

Plus, että kysehän ei ole vain, että ehdotetaan, vaan siitä, että ei uskot

Yksi sovinistipaske ihan tosissaan selitti, että naiset eivät tiedä mitä haluavat, sanovat ei vain automaationa. Silloin pitää sinnikkäästi jatkaa, jotta nainen tajuaa miehen olevan oikeassa ja nainen oikeasti haluaakin kanssakäymistä. Oli myös sitä mieltä, että jos treffeillä suutelee tai halaa, on suostuttava myös seksiin, koska miestä ei saa kiduttaa sillä että antaa jotakin, mutta ei kaikkea.

Tämä henkilö oli esimieheni töissä. Oli huvittavaa kuunnella joka työvuorossa noita hänen julistuksiaan. Siis pokka ei aina pitänyt, kun niin sekopäistä settiä. Joka työvuoron lopussa sitten ehdotteli kuinka minun pitäisi tulla hänen sänkyään lämmittämään, se kuulemma saattaisi edistää uraani, jos olisin hyvä sängyssä. Nauroin päin naamaa. Siitä hiukan hämmentyi ja muka yllättyi joka kerta. Hänet siirrettiin toiseen yksikköön työpaikkakiusaamisen takia. Oli jo pitemmän aikaa kiusannut kahta alaista (miehiä) sabotoimalla heidän työtään, levittämällä valheita ja kaasuvalottamalla. 

Vierailija
509/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä miehiin kohdistuva seksuaalinen häirintä ilmenee? 

Vierailija
510/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luetaan riippumattomia, tieteellsiä tilastoja, niin 23%.

Tämä 88% lienee jonkun menaisetlikat-aviisin lukijatutkimus määritteellä "oletko koskaan pahoittanut mieltäsi, kun mies avasi suunsa"

Oisko sulla linkkiä noihin mainitsemiisi lähteisiin? 

Vierailija
511/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokaisen törkeilleen miehen pitäisi olla pakollinen jakso seksuaalirikollisten (miesten) vankilassa, jotta saisi kokea sen, mitä lähes jokainen nainen kokee elämänsä aikana. Toki mies vastaan mies on vielä tasavertainen asetelma verrattuna nainen vastaan mies tai lapsi vastaan mies asetelma. 

Jokainen ahdistelijamies The Rockin kokoisten homomiesten ahdisteltavaksi suljettuihin tiloihin ja apua ei voi pyytää. Jos pyytää, niin vähätellään, että olis nyt iloinen kun joku on niin tykästynyt.  Ehkä sitten ajatus kirkastuisi, miltä tuntuu, kun joku, joka voi ottaa väkisin sekä josta ei ole kiinnostunut ehdottelee ja lääppii itsepintaisesti. 

Vierailija
512/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet: pysykää erossa naisista, kaikin tavoin.

Mielelläni. Vastustan silti näitä naisten tyhjästäuhriutumiskampanjoita, sillä niiden tarkoitus on yrittää ohjata yhteiskunnan varoja (myös miesten rahoja siis) naisten kuviteltujen ongelmien ratkaisemiseksi.

Kylläpä uhriuduin tyhjästä ja kuvittelin turhia esim. 10-vuotiaana, kun mies tunki kättään pikkuhousuihin. Tai 13-vuotiaana, kun isoisän ikäinen mies hiplasi reittä. Juokse sinä järveen! Empatiaa sinun taitaa olla myöhäistä yrittää mistään kehitellä. Toivottavasti sinulla ei ole tyttäriä.

Tämä. Seksuaalinen häirintä alkaa jo lapsena ja hyvin törkeillä tavoilla. Eikö lasten ahdistelu ole muka näille vähättelijöille mikään ongelma? Todella toivon ettei heillä ole lapsia. Mitä tuollainen vanhempi sanoisi lapselleen, joka viimein uskaltaisi kertoa seksuaalisesta hyväksikäytöstä tai r aiskauksesta? Että tyhjästä valittaa, oma vika, kuvittelet kaiken ja mun rahoilla et ainakaan mene mihinkään terapiaan?

Vierailija
513/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ahdistelu ja normaali tutustumaan pyrkiminen sekoitetaan toisiinsa. Ne kun eivät mitenkään ole sama asia. Normaali iskuyritys ei ole mikään limainen läppä tai suora ehdotus.

Voi mennä juttelemaan kiinnostavalle ihmiselle ihan muita asioita kuin seksijuttuja, ns. jutun juurta jostakin muusta. Jos toisen elekieli tai ihan suorat sanat ilmaisevat ettei kiinnosta, niin silloin on lopetettava. Ihan yksinkertaista. Jos ei muka tajua, mitä ei- kiinnostuneen elekieli ja käytös on, niin voi miettiä vaikka miten itse toimisi, jos ei kiinnostaisi tipan tippaa jutella jollekin.

Katsoa ja vilkuilla voi tosiaan myös tuijottamatta. Vaikka ei kiinnostaisikaan ja antaa pakit, kohteliaan ja asiallisen lähestymisen voi silti ottaa ystävällisenä kehuna. Seksiehdotus ja vonkaus ei ole ystävällinen kehu. 

Työympäristöön limaiset seksiehdotukset eivät kuulu. Jos on ihastunut työkaveriinsa, voi kohteliaasti pyytää treffeille. Toki hyvä miettiä, kannattaako työilmapiiriä tehdä vaivaantuneeksi, jos ihastus ei olekaan molemminpuolista ja onko itse jotenkin auktoriteettiasemassa, jonka takia toisen on vaikea kieltäytyä, ja miten kohtelee toista mahdollisen kieltävän vastauksen saatuaan. 

Vierailija
514/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Ei kannata pelätä turhaan, mä olen 30v eikä mua ole kertaakaan elämäni aikana ahdisteltu :) Paljon auttaa se ettei kulje yömyöhään epäilyttävissä paikoissa

Minua ei ole ikinä ahdisteltu yöllä kun en liiku yöllä vaan ihan päivällä. Voisitko lopettaa uhrin syyllistämisen.

En mä ketään syyllistä. mut ihan turhaa pelätä

Se, että opettaa tyttärilleen, minkälainen käytös ja kosketus toisilta ihmisiltä ei ole ok ja mitä sellaisessa tilanteessa olisi hyvä tehdä, ei ole mitään pelon lietsontaa, vaan varautumista niihin tilanteisiin. Samalla tyttö oppii myös miten hänen ei pidä käyttäytyä muita kohtaan. Jostain kumman syystä isolle osalle poikia ei ole näitä asioita opetettu eikä käyty keskustelua, vai ovatko vaan päättäneet olla kuuntelematta. Poikakin voi joutua seksuaalirikoksen uhriksi, pe dot saalistavat myös poikia. Siksi keskustelu on tärkeää. Jos opit hyvästä käytöksestä eivät uppoa kotona eikä koulussa, vaan häiriköi muita, niin sitten on jotenkin häiriintynyt yksilö sukupuoleen katsomatta. 

Vierailija
515/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset sanalliset ahdistelut 11-12 vuotiaana, sekä huutelua autoista.

Työelämään siirtyessä 21-vuotiaana ekassa vakkarityöpaikassa firman juhlissa kourintaa, jota oli edeltänyt ällöä flirttiä.

Yksi työtilaisuus meni alta sillä kähmijä oli rekryävä esimies.

Kaikkea epäasiallista ja alentavaa kaksimielistä puhetta julkisesti työpaikalla. 

Neljäkymppiä kun tuli täyteen loppui.

Toivottavasti tyttäreni säästyy tällaiselta roskalta.

Vierailija
516/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille, jotka ehdottavat että voisit kahvitauolla imeä mun munaa, voi sanoa että joo, kunhan se on irtileikattuna lautasella ja päällystetty caramel-kastikkeella ja nonparelleilla, jäätelö ois plussa, joko mennään. Ne, jotka ehdottavat tuntemattomalle doggystyleä, voi sanoa että joo, mäkin oon aina halunnu työntää perunasurvimen seksikumppanini anneliin, se kiihottaa mua, lähdetäänkö, mulla on sellainen survin, vinkvink. Vastaa törkeyksiin törkeyksillä, mitä sairaampi, sen parempi. Moni ehdottelija jäätyy tossa. "Eihän naiset voi noin puhua". (Disclaimer, joitakin tuo voi kiihottaa, joten aina ei toimi) Yleensä toimii, en siis hyväksy ahdistelua, mutta siihen voi vastata ja kettuilla. Oma kokemus että sarkastisten ja myös sairaiden kommenttien jälkeen alkoi sitä kunnioitusta löytyä. Fight fire with fire.

Vierailija
517/540 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille, jotka ehdottavat että voisit kahvitauolla imeä mun munaa, voi sanoa että joo, kunhan se on irtileikattuna lautasella ja päällystetty caramel-kastikkeella ja nonparelleilla, jäätelö ois plussa, joko mennään. Ne, jotka ehdottavat tuntemattomalle doggystyleä, voi sanoa että joo, mäkin oon aina halunnu työntää perunasurvimen seksikumppanini anneliin, se kiihottaa mua, lähdetäänkö, mulla on sellainen survin, vinkvink. Vastaa törkeyksiin törkeyksillä, mitä sairaampi, sen parempi. Moni ehdottelija jäätyy tossa. "Eihän naiset voi noin puhua". (Disclaimer, joitakin tuo voi kiihottaa, joten aina ei toimi) Yleensä toimii, en siis hyväksy ahdistelua, mutta siihen voi vastata ja kettuilla. Oma kokemus että sarkastisten ja myös sairaiden kommenttien jälkeen alkoi sitä kunnioitusta löytyä. Fight fire with fire.

Toimii, mutta pelästynyt ahdistelija järjestää sen jälkeen työsuhteesi päättymisen. Nimimerkillä kokemusta on. 

Ei sillä. Päänupille tekee silti parempaa vastata tuleen tulella kuin hyväksyä ahdisteleva käytös. Ja hyvällä tuurilla kokovartalomulkku oppii olemaan terveen kunnioittava seuraavaa naistyökaveria kohtaan. 

Vierailija
518/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii, mutta pelästynyt ahdistelija järjestää sen jälkeen työ

Nämä työsuhteiden päättämiset ovat ihan urbaania legendaa. Suomessa ei työmarkkinat toimi niin, että työnantaja voi huvikseen päättää työntekijän työsuhteen (paitsi koeajalla toki). Työsuhteen irtisanominen ilman selkeitä perusteita on todella hankalaa, eikä siihen todellakaan lähdetä helposti.

Vierailija
519/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen vietti on niin valtavan voimakas vietti ihmisessä, että mistään nollatoleranssista tämän asian suhteen on turha haaveilla. Jotenkin itse näkisin, että olisi hyvä jatkotutkimuksen aihe selvittää tarkemmin a) millaisissa tilanteissa häirintää tapahtuu b) millaisia piirteitä häirittävissä naisissa on ja c) millaisia piirteitä häiritsevissä miehissä on.

Nykytietämyksellä kun tässä on puurot ja vellit aivan sekaisin. Samalla viivalla ei voi olla tissien tuijottelu vs. fyysinen päällekäyminen.

Eli tutkimusta lisää - ja vielä mielellään sellaista, joka oikeasti pyrkii totuuden selvittämiseen, eikä vain marxilaiseen propagandaan.

Vierailija
520/540 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen korkea luku. Ikävä että niin monelta ihmiseltä puuttuu empatia kyky toisen kärsimystä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä