Voiko pelkkä lääke lihottaa 10kg?
Punnitsin itseni viimeksi loppukesästä. Olen lisännyt reilusti kasviksia ruokavaliooni, syön ehkä kolme kertaa päivässä. Syön ihan perus kotiruokaa. En napostele. En kyllä ole hirveästi liikkunutkaan. En syö mitään makeita herkkuja. Alkoholia join ehkä 7 annosta viikossa. Olin lihonut noin neljässä kuukaudessa 10kg! Mikä voi selittää tämän? Sitähän joutuisi mättämään kaksin käsin että saisi noin lyhyessä ajassa kertymään 10kg. APUA. Olen syönyt sellaista lääkettä jonka väitetään lihottavan mutta 10kg!
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yleinen haittavaikutus tietyissä psyykenlääkkeissä. Jotenkin sotkevat hormoniaineenvaihduntaa.
Jossain vaiheessa minulla meni henkisesti turhan lujaa ja minulle määrättiin Levomepromatsiinia (Levozin) isolla annoksella. Paino rävähti rajuun nousuun ja lääkkeen lopettamisen jälkeen paino putosi 30 kiloa muutamassa viikossa - tämä kertymä oli käsittääkseni kylläkin ihan nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääke lihota, ylensyönti lihottaa.
On lääkkeitä jotka hidastavat metaboliaa, usko tai älä.
Alkoholi voi turvottaa tai lihottaa. Samoin hormonivalmiste ja toinen valmiste ei. Ellei ole nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.
Yhtä sankoin joukoin tulee väittämiä, että lääke lihottaa. Vain ylensyönti lihottaa. Ylensyöntiä on myös vääränlaisen ravinnon syönti liikasyönnin lisäksi. Joten pelkkä ruuan vähentäminen on typerää, sisälllön muuttaminen on se tärkein.
Hohhoijaa. Jos ihminen lihoo sillä ruokamäärällä jolla ennen ei lihonut, ja tämä johtuu lääkkeestä, niin kyllä se lääke silloin aiheuttaa lihomista eli lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
+16 kg olanzapinilla
Jeps. Lisään listaan vielä Mirtazapiinin, Triptylin ja Ketipinorin, onhan noita muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä ja mielialalääkityksellä olevilla on aina selitys ongelmiinsa jossa syy on jossain muualla kuin itsessä.
Sanoisitko saman syöpäsairaalle. Et. Sulla taitaa olla enemmänkin vikaa jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä ja mielialalääkityksellä olevilla on aina selitys ongelmiinsa jossa syy on jossain muualla kuin itsessä.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääke lihota, ylensyönti lihottaa.
On lääkkeitä jotka hidastavat metaboliaa, usko tai älä.
Siltikään se lääke ei lihota, vaan se mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisitko saman syöpäsairaalle. Et. Sulla taitaa olla enemmänkin vikaa jossakin.
Laihduta läski. Mene töihin.
Kiva nauraa läskien selityksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.
Yhtä sankoin joukoin tulee väittämiä, että lääke lihottaa. Vain ylensyönti lihottaa. Ylensyöntiä on myös vääränlaisen ravinnon syönti liikasyönnin lisäksi. Joten pelkkä ruuan vähentäminen on typerää, sisälllön muuttaminen on se tärkein.
Hohhoijaa. Jos ihminen lihoo sillä ruokamäärällä jolla ennen ei lihonut, ja tämä johtuu lääkkeestä, niin ky
Ei aiheuta. Jos lääkkeellä on sivuvaikutuksena ruokahalun lisääntyminen, niin silloin pitää muuttaa niitä syömisiä, eikä väittää, että lääke lihottaa.
Olen aina ihmetellyt tuota ihmisten lihomista milloin mistäkin asiasta.
Itsellä pituutta 190 ja vaikka kuinka söisin mitä tahansa niin paino pysyy 90-93 kilon välissä eikä rasvaa kerry yhtään?
Voisiko se johtua fyysisestä työstä ja kamppailulajien harrastamisesta, mutta kun kuitenkin syön sen 4500-5500 kaloria päivässä ja välillä ylikin?
Ehkä pitäisi jotain pillereitä sitten kokeilla.
Palstatrollit oikein rakastavat tätä aihetta 😂
Vierailija kirjoitti:
Itsellä pituutta 190 ja vaikka kuinka söisin mitä tahansa niin paino pysyy 90-93 kilon välissä eikä rasvaa kerry yhtään?
Voisiko se johtua fyysisestä työstä ja kamppailulajien harrastamisesta, mutta kun kuitenkin syön sen 4500-5500 kaloria päivässä ja välillä ylikin?
Mullakin on noin että voin ihan vapaasti mättää lihomatta, mutta kun söin ketipinoria unettomuuteen paino nousi 8kg (ja laski onneksi nopeasti takaisin kun lopetin sen myrkyn syömisen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+16 kg olanzapinilla
Jeps. Lisään listaan vielä Mirtazapiinin, Triptylin ja Ketipinorin, onhan noita muitakin.
Käytännössä lähes kaikki psyykenlääkkeet.
Kortisoni tai jo ihan vaan itselle sopimaton hormoniehkäisy nostaa helposti painoa.
Vierailija kirjoitti:
Tai voisiko se johtua perimästä 🤔
Itse olin kesällä viikon sairaalassa ja lihoin 5kg! En pystynyt syömään juuri mitään, mutta sain paljon eri lääkkeitä/en liikkunut kun vessaan niin kroppa meni totaalisee turvotukseen..vitsailin vielä, että hyvä laihdutuskuuri kun ei mikään pysy edes sisällä niin toisin kävi.
Jouduin syöttämään koiralleni kortisonia ja niinpä vaan eläinkin sillä lihoi. Enää en epäile, etteikö lääkkeet voisi nostaa painoa.
Kortisoni aiheuttaa turvotusta, se ei ole varsinaista lihomista.