Voiko pelkkä lääke lihottaa 10kg?
Punnitsin itseni viimeksi loppukesästä. Olen lisännyt reilusti kasviksia ruokavaliooni, syön ehkä kolme kertaa päivässä. Syön ihan perus kotiruokaa. En napostele. En kyllä ole hirveästi liikkunutkaan. En syö mitään makeita herkkuja. Alkoholia join ehkä 7 annosta viikossa. Olin lihonut noin neljässä kuukaudessa 10kg! Mikä voi selittää tämän? Sitähän joutuisi mättämään kaksin käsin että saisi noin lyhyessä ajassa kertymään 10kg. APUA. Olen syönyt sellaista lääkettä jonka väitetään lihottavan mutta 10kg!
Kommentit (112)
Valitettavasti voi. Itsellä nousi 30 kiloa muutamassa kuukaudessa ja olen pienikokoinen, 155cm nainen. Paino palasi vuodessa normaaliksi, mutta iho ei. Rinnat menivät tuosta venymisestä pysyvästi pilalle ja jäi löysää vatsanahkaa. Kärsin tästä vieläkin kohta 10 vuoden jälkeen, päivittäin oma kroppa muistuttaa asiasta ja olen siitä tosi katkera. Älkää syökö niitä lääkkeitä, niistä ei ole kuin haittaa ellet ole täysin vailla todellisuudentajua.
Totuus on että valehtelet syömistäsi, lääkkeet on pieniä pillereitä ettei sillä vatsa tule täyteen, eikä se lihota. Toki kortisoni turvottaa mutta se turvotus lähtee kun kuuri on syöty. Muuten on turha syyttää lääkkeitä
Minä taas laihduin useita kiloja muutamassa kuukaudessa, kun käytin essitalopraamia. En tiedä mistä se johtui. Olin siis ennestäänkin hoikka ja silti paino putosi. Söin ja liikuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+16 kg olanzapinilla
Onko pakko olla psykoottinen hoitotapaus?
Noita saa kuka tahansa ilman psykoosia.
Hoida oma psykoosisi ensin kuntoon ja katso sitten, löytyykö vielä herjaavia kommentteja kielen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu montako kiloa niitä syö.
Oikeasti ne lääkkeet itsessään eivät lihota ketään vaan joillakin, yleensä naisilla ne aiheuttavat sivuoireina jatkuvan syömisen.
(Käyttävät sitä verukkeena)
Ei se mikään veruke ole. Mainitaan esim. mirtatsapiini-lääkkeen tuoteselosteessakin sivuvaikutuksena. Ko. lääke tosiaan pitkälti vaikuttaa ruokahalua lisäämällä, mutta se on niin järkyttävä se nälkä silloin, että sitä voi olla hyvin vaikea vastustaa, varsinkin kun on alunperinkin myös jo masentunut. Ja ihan yhtä lailla tapahtuu tätä lihomista miehillä ja naisilla. Oma mies lihoi 30 kg ko. lääkkeellä. Esim. hänellä ei ole koskaan ollut erityistä makeanhimoa, mutta mirtaa syödessä oli suorastaan pakkomielteinen sokerirohmu.
Edelleen lääke ei lihota, miehesi lihoi
Ei siinä pysty pastaakaan vastustamaan. Tai juustovoileipiä.
Vierailija kirjoitti:
Terveenä yksilönä epäilen vahvasti että lihottaisivat, mutta ehkä se sairaita yksilöitä lihottaa sekin.
Voihan sitä terveenäkin syödä läääkkeitä ja katsoa, mitä tapahtuu. Syöt vaikka omenoita niin hupsista, paino nousee ja nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä ja mielialalääkityksellä olevilla on aina selitys ongelmiinsa jossa syy on jossain muualla kuin itsessä.
Sanoisitko saman syöpäsairaalle. Et. Sulla taitaa olla enemmänkin vikaa jossakin.
Voisi se sanoakin. Katsos kun toisille ei mene perille vaikka kuinka yrittäisi. Pma vika, jos lihoo tai laihtui syövän aikana. Mitäs ei syö kulutuksensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Syön perus kotiruokaa"
Mitä on perus kotiruoka? Pihtiputaan 65-v. Jormalle ja 25-v. helsinkiläiselle Emmalle tuskin tarkoittavat samaa...
Miten niin tuskin? Pihtiputaan Jormalla voi olla omalla tontilla kunnon kasvimaa. Ja helsinkiläisellä Emmalla niin vähän rahaa, että ruoan on annettava energiaa, jota salaatissa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti voi vaikuttaa aineenvaihduntaan ja sen takia lihoa tai sitten aiheuttaa pohjatonta nälkää. Olen ollut itse hyvässä asemassa kun lähtöpaino oli valmiiksi alhainen niin lisäkilo ei niin haitanneet. Nyt on ehkä 4kg ylimääräistä.
Eikö nuo ihmiset, jotka väittävät että lääke ei voi lihottaa, tunne itseänsä suunnattoman Ty periksi?
Jos siinä lääkepakkauksen tuoteselosteessa lukee, että lääke voi aiheuttaa painonnousua, niin silloin se on se LÄÄKE joka sen aiheuttaa, mekanismista viis. Tilanne kun on se, että ilman lääkettä ei lihomista, lääkkeen kanssa lihominen. Silloin se on se lääke. Kuinka vähäisilllä aivosoluilla pitää olla varustettu, että tällaista ei millään tajua?
Vai onko kaikki muutkin lääkkeiden sivuvaikutukset teidän turveloiden mielestä ihan vaan omasta tahdosta kiinni?&n
Se lääkehän ei myöskään voi tehdä esim. mielialalle tai aloitekyvylle yhtään mitään, jos se ei voi mitenkään vaikuttaa juuri pakkausselosteen mukaisesti.
Mulle tuli Mirtatsapiinista myös noin 10 kg parissa kuukaudessa lisää. Vaihdoin Brintellixiin ja paino lähti putoamaan heti.
Voi lihottaa. Itse olen hoikka ja urheilullinen. Minulle määrättiin Mirtazapiinia unettomuuteen tarvittaessa.
Aina kun otin unipillerin niin seuraavana päivänä tuli mielettömät "mässyt" eli pakottava tarve "tyhjentää jääkaappi". Oli ihan käsittämätön makeanhimo. Eli normaalisti en pidä makeasta. Mulla oli jotain puoli vuotta vanhoja avaamattomia, joululahjaksi saatuja suklaarasioita jäljellä komerossa,niin saatoin syödä koko suklaarasian siltä istumalta. Normaalisti äklömakea, esim. suklaa jopa ällöttää ja en saa siitä mitään kiksejä ja suklaa ja karkit jää syömättä.