Voiko pelkkä lääke lihottaa 10kg?
Punnitsin itseni viimeksi loppukesästä. Olen lisännyt reilusti kasviksia ruokavaliooni, syön ehkä kolme kertaa päivässä. Syön ihan perus kotiruokaa. En napostele. En kyllä ole hirveästi liikkunutkaan. En syö mitään makeita herkkuja. Alkoholia join ehkä 7 annosta viikossa. Olin lihonut noin neljässä kuukaudessa 10kg! Mikä voi selittää tämän? Sitähän joutuisi mättämään kaksin käsin että saisi noin lyhyessä ajassa kertymään 10kg. APUA. Olen syönyt sellaista lääkettä jonka väitetään lihottavan mutta 10kg!
Kommentit (112)
Minun ruokahalu siis EI ole lisääntynyt ja olen korvannut kasviksilla höttöhiilarit. Olen läski,mutta minulla ei ole tekosyitä eikä selityksiä. Jostain syystä ilmeisesti peruskulutukseni on laskenut jos kerta lihon lähes tyhjästä. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota ihmisten lihomista milloin mistäkin asiasta.
Itsellä pituutta 190 ja vaikka kuinka söisin mitä tahansa niin paino pysyy 90-93 kilon välissä eikä rasvaa kerry yhtään?
Voisiko se johtua fyysisestä työstä ja kamppailulajien harrastamisesta, mutta kun kuitenkin syön sen 4500-5500 kaloria päivässä ja välillä ylikin?
Ehkä pitäisi jotain pillereitä sitten kokeilla.
No et kyllä tarvitse yhtään kiloja lisää joten unohda pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.
Yhtä sankoin joukoin tulee väittämiä, että lääke lihottaa. Vain ylensyönti lihottaa. Ylensyöntiä on myös vääränlaisen ravinnon syönti liikasyönnin lisäksi. Joten pelkkä ruuan vähentäminen on typerää, sisälllön muuttaminen on se tärkein.
Hohhoijaa. Jos ihminen lihoo sillä ruokamäärällä jolla ennen
Miksi sitten lääkkeen pakkausselosteessa voidaan ilmoittaa sivuvaikutuksena painon nousu?
20 kg kuukaudessa olantsapiinilla
Vierailija kirjoitti:
Minun ruokahalu siis EI ole lisääntynyt ja olen korvannut kasviksilla höttöhiilarit. Olen läski,mutta minulla ei ole tekosyitä eikä selityksiä. Jostain syystä ilmeisesti peruskulutukseni on laskenut jos kerta lihon lähes tyhjästä. -Ap
Olisit korvannut rasvalla ne hiilarit, niin voipi olla ettet olisi edes lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin syöttämään koiralleni kortisonia ja niinpä vaan eläinkin sillä lihoi. Enää en epäile, etteikö lääkkeet voisi nostaa painoa.
Jep ja antibiootteja käytetään joissain paikoissa maailmaa siipikarjan lihottamiseen. Keräävät köyhtyneiden suolistobakteereiden voimin paljon nopeammin massaa. Huono puoli vaan että resistentit bakteerit tuosta villiintyvät.
Itsellä omakohtainen kokemus kortisonista ja vaikka söi pelkkää puuroa yms silti paino nousi väkisin! Onneksi pahin lähti pois kun kuuri vihdoin oli ohi, mutta silti jäi ylimääräistä rasvaa esimerkiksi kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin syöttämään koiralleni kortisonia ja niinpä vaan eläinkin sillä lihoi. Enää en epäile, etteikö lääkkeet voisi nostaa painoa.
Jep ja antibiootteja käytetään joissain paikoissa maailmaa siipikarjan lihottamiseen. Keräävät köyhtyneiden suolistobakteereiden voimin paljon nopeammin massaa. Huono puoli vaan että resistentit bakteerit tuosta villiintyvät.
Itsellä omakohtainen kokemus kortisonista ja vaikka söi pelkkää puuroa yms silti paino nousi väkisin! Onneksi pahin lähti pois kun kuuri vihdoin oli ohi, mutta silti jäi ylimääräistä rasvaa esimerkiksi kasvoihin.
Kortisoni turvottaa, ei varsinaisesti lihota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puuron syönnillä vielä tehostit sitä turvotusta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortisoni turvottaa, ei varsinaisesti lihota.
Kyllä kortisoni lihottaa. Muuttaa mihin rasva asettuu. Joillekin tulee jopa sellainen rasvainen niska kortisonin vuoksi tai kuukasvot. Voi kerätä myös vyötärölle rasvaa. Ja ihan tunnettu sivuvaikutus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.
Yhtä sankoin joukoin tulee väittämiä, että lääke lihottaa. Vain ylensyönti lihottaa. Ylensyöntiä on myös vääränlaisen ravinnon syönti liikasyönnin lisäksi. Joten pelkkä ruuan vähentäminen on typerää, sisälllön muuttaminen on se tärkein.
Mulla itsellä on nykyään mielialalääke joka päinvastoin laskee painoa varsinkin isommilla annoksilla. Pyysin vaihtoa aikanaan, koska edellisen lääkkeen aikana painonlasku ei onnistunut millään,vaikka söin paljon niukemmin.
Lääkkeet vaikuttaa ruokahalun lisääntymisen lisäksi ihan aineenvaihduntaan, maksa-arvoihin ja rasva-aineenvaihduntaan. Ne voi joko jumittaa tai nopeuttaa, olen syönyt kumpiakin. Monissa lääkkeissä lihominen on ihan siellä tuoteselosteessa todettu sivuvaikutus.
En käsitä miten ihmiset ei tajua tätä. Ja jos se lääke vaikuttaa voimakkaasti psyykeeseen niin miten ihmeessä sillä ei voisi olla vaikutuksia fysiikkaan?
Ja aikoinaanhan piriäkin määrättiin yleisesti ihan tavallisile kotirouville koska se laihduttaa kovasti, miksi lääke ei voisi toimia myös päinvastoin.
Lääkkeet voi aiheuttaa mm sikiöhäiriöitä, veritulppia ja jopa halvauksia, mutta lihomista ei millään? Just joo.
Terveisin hoikka
Jos lääke kykenee laihduttamaan miksi on niin vaikeaa uskoa että se kykenee myös lihottamaan?
Molemmat olen kokenut. (jardiance/olanzapin)
Ihmettelen sitä että hyvinvointiohjaaja väitti minua laihaläskiksi kun sen määritelmä on tietääkseni se että on sisäelinrasvaa ja minulla sitä nimenomaan ei ollut ja olen hyvin hoikka vyötäröstä. Olen myös kiinteä, liikun paljon ja harrastan tehokastakin liikuntaa, mutta tuolloin olin sairastellut pitkään ja olin sen vuoksi menettänyt lihaksia. Hyvinvointiohjaaja itse oli vanttera pullukka.
N 170 cm 55 kg
Voi, helposti jos se vaikuttaa aineenvaihduntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla itsellä on nykyään mielialalääke joka päinvastoin laskee painoa varsinkin isommilla annoksilla. Pyysin va
Minulla sama. Paino laskenut 10 kg, vaikka syön epäterveellisemmin kuin ennen lääkettä. Lisäksi maksa-arvot palasivat normaaliksi.
Olen lihonut lääkkeillä ja sairauksilla. Ja taas toisilla lääkkeillä ja sairauksilla laihtunut.
"Mulla itsellä on nykyään mielialalääke joka päinvastoin laskee painoa varsinkin isommilla annoksilla. Pyysin va
Minulla sama. Paino laskenut 10 kg, vaikka syön epäterveellisemmin kuin ennen lääkettä. Lisäksi maksa-arvot palasivat normaaliksi'
Mihin lääkkeeseen olette vaihtaneet? Itsellä mielialalääke lihottanut, ois hienoa löytää lääke ilman tätä sivuvaikutusta.
Voi. Tiedot löytää kohdasta "sivuvaikutukset".
Yksi lääke aikoinaan lisäsi ruokahalua huomattavasti. Tajusin sen itsekin, että ei ollut enää mikään normaali nälkä kyseessä. Ilmeisesti tällä lääkkeellä oli tällainen vaikutus erityisesti naisille. Lääke lopetettiin parin kuukauden jälkeen tämän vuoksi.
Kuulostaa että sulla on joku loinen suolistossa tai valehtelet syömisesi. Todennäköisesti olet laihaläski. Laiha joka kuvittittelee olevansa laiha, mutta on läski. Kamppailulajien ex-pertit ovat usein kaljamahaisia tönäköitä isoperseisiä tapauksia lue enemmän termillä "budoperse".
Kyllä sun pitäisi jotain todellisuuspillereitä todennäköisesti kokeilla. Kuulostat täysin älyttömältä tapaukselta. Ei muuta kuin kierrepotku perseelle sulle vaan ja onnea jatkoon.