Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pelkkä lääke lihottaa 10kg?

Vierailija
23.11.2023 |

Punnitsin itseni viimeksi loppukesästä. Olen lisännyt reilusti kasviksia ruokavaliooni, syön ehkä kolme kertaa päivässä. Syön ihan perus kotiruokaa. En napostele. En kyllä ole hirveästi liikkunutkaan. En syö mitään makeita herkkuja. Alkoholia join ehkä 7 annosta viikossa. Olin lihonut noin neljässä kuukaudessa 10kg! Mikä voi selittää tämän? Sitähän joutuisi mättämään kaksin käsin että saisi noin lyhyessä ajassa kertymään 10kg. APUA. Olen syönyt sellaista lääkettä jonka väitetään lihottavan mutta 10kg!

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti voi vaikuttaa aineenvaihduntaan ja sen takia lihoa tai sitten aiheuttaa pohjatonta nälkää. Olen ollut itse hyvässä asemassa kun lähtöpaino oli valmiiksi alhainen niin lisäkilo ei niin haitanneet. Nyt on ehkä 4kg ylimääräistä. 

Vierailija
2/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kg on mahdollista lihoa masennuslääkkeellä tai oliko se kortisoni vai kortisoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.

Vierailija
4/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääke lihota, ylensyönti lihottaa.

Vierailija
5/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni ainakin on lihottanut lastani 20 kg parissa kuukaudessa. Toki oli ennen sitä kuihtunut olemattomaksi, silti ihmeen nopeasti kiloja on tullut.

Vierailija
6/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on yleinen haittavaikutus tietyissä psyykenlääkkeissä. Jotenkin sotkevat hormoniaineenvaihduntaa.

Vierailija
7/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Tervemenoa tutustumaan ihmisiin jotka joutuvat syömään sairauteensa kortisonia. Ihan järkyttävää mitä se voi aiheuttaa mutta usein muita vaihtoehtoja ei ole

Vierailija
8/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+16 kg olanzapinilla

Vierailija
9/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu montako kiloa niitä syö.

Oikeasti ne lääkkeet itsessään eivät lihota ketään vaan joillakin, yleensä naisilla ne aiheuttavat sivuoireina jatkuvan syömisen.

(Käyttävät sitä verukkeena)

Vierailija
10/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se tässä on kummallista kun minä en ole ylensyönyt! Onko minun peruskulutus sitten jotain 700kcal päivässä..

Vierailija
11/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siitä kymmenestä kilosta suurin osa nestekertymää. Helposti tulee tuossa ajassa se 10kg.

Vierailija
12/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveenä yksilönä epäilen vahvasti että lihottaisivat, mutta ehkä se sairaita yksilöitä lihottaa sekin.

Vierailija
13/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyt lääkkeet lisäävät ruokahalua, se on sitten itsestä kiinni antaako sille syömishalulle periksi.

Vierailija
14/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän ryntää sankoin joukoin vastaajia väittämään että pillerissä ei ole kaloreita, mutta esim psyykenlääkkeiden kohdalla ovat uusimpien tutkimusten mukaan väärässä. Psyykenlääkkeet vaikuttavat suoliston bakteeriflooraan samoin kuin antibiootit ja heikentävät sen laatua, mistä seurauksena lihomista. Pitäisi syödä vähemmän kuin ennen, jotta pysyisi samanpainoisena. Hesarissa oli joku aika sitten artikkeli tästä.

Yhtä sankoin joukoin tulee väittämiä, että lääke lihottaa. Vain ylensyönti lihottaa. Ylensyöntiä on myös vääränlaisen ravinnon syönti liikasyönnin lisäksi. Joten pelkkä ruuan vähentäminen on typerää, sisälllön muuttaminen on se tärkein.

Vierailija
15/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mielialalääkettä ja verenpainelääkettä. Painonnousu 16 kg. Vihaan itseäni eikä tee mieli poistua kotoa mutta töissä ja kaupassa on pakko käydä.

Vierailija
16/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskeillä ja mielialalääkityksellä olevilla on aina selitys ongelmiinsa jossa syy on jossain muualla kuin itsessä.

Vierailija
17/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparit katsottu?

Vierailija
18/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voiko pelkkä lääke lihottaa 10kg"

En tiedä mittä lääkettä, jossa olisi tuollainen määrä kaloreita. Tietääkseni ihmisläskissä on noi 7.000 kcal/kg elikkä olet saanut jostain energiaa lisää noin 70.000kcal.

Pilleripurkista se ei ole voinut tulla!

Vierailija
19/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+16 kg olanzapinilla

Mulla taas olanzapin ei juuri vaikuta. Syön 3 krt:aa päivässä. 4 leipää ja lämpimän ruoan sekä joskus hedelmiä. Viikonloppuisin herkuttelen kohtuudella. Liikun myös säännöllisesti hieman. 

Vierailija
20/112 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet hidastavat perusaineenvaihduntaa ja vaikuttavat haiman Langerhansin saarekkeisiin; lihominen johtuu siitä.