Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät tajua Lumiukko-elokuvan hypetystä?

Vierailija
23.11.2023 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian nuori ymmärtämään että televisiosta ei tullut jouluna hyvää ohjelmaa.

sen lisäksi olet myös kuuro.

Vierailija
2/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä on hypetetty? Minä katson sen joka joulu, koska haluan. Se kuuluu mun jouluun. Vähän samoin, kuin glögi ja joulutortut. Ei niistäkään kaikki pidä, mutta mulle ne on oleellinen osa ja pidän niistä. Ei glögi ole paras juoma maailmassa, eikä joulutorttu paras leivonnainen. Eikä Lumiukko paras elokuva, mitä on tehty. Se on vain muisto lapsuudesta ja minulle kiva asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se biisi on ihana!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puuttuu sävelkorva?

Vierailija
5/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallista hömppää. Ap

Vierailija
6/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jaksanut katsoa koko leffaa loppuun asti. Se on tylsä.

Vierailija
7/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena Samu Sirkan joulun katsoja, enkä ollut nähnyt Lumiukkoa (ei ainakaan muistikuvaa). Töissä aikanaan työkaverit kehuivat sen maasta taivaaseen ja yksikin kertoi itkevänsä joka kerta sen lopussa. Tästä innostuneena katsoin ko. jouluna Lumiukon, enkä tosiaan tavoittanut tunnelmaa. Ehkä jos sen olisi itse lapsena nähnyt ja tottunut katsomaan joka joulu, olisi siihen ehkä erilainen tunneside.

Vierailija
8/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, mieti Mariskoolia!

Tykkääjät tykkää.

Vierailija
9/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi tökerösti piirretty. 

Vierailija
10/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana ja osa joulun perinnettä! Mulle tuli juuri Englannista kaksi mukia joissa tähän elokuvaan liittyvät kuvat. 

Vierailija
11/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan tuota kun on liian ahdistava. Yksinäinen, syrjitty, ehkä masentunut/ahdistunut/autistinen lapsi tekee talvella lumiukon, joka herää eloon ja josta tulee lapsen ystävä ja tuo lapselle toivoa. Lapsi viettää lumiukon kanssa mukavan talven, mutta sitten talvi etenee, lumiukko alkaa sulamaan, koittaa kevät ja lumet sulavat ja lumiukkokin sulaa. Lapsi vaipuu takaisin synkkyyteen. Kai tuon on tarkoitus kertoa lapsille, että jokainen kohtaa menetyksiä ja mikään ei ole ikuista. Tästä ei kuitenkaan tarvitsisi kertoa lapselle jouluna. Lapselle joulun pitäisi olla iloa. 

Vierailija
12/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi jää yksin kun se lumikoira muuttuu oikeaksi? Vai oliko tämä se jatko-osa?

Vierailija
13/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty katsomaan tuota kun on liian ahdistava. Yksinäinen, syrjitty, ehkä masentunut/ahdistunut/autistinen lapsi tekee talvella lumiukon, joka herää eloon ja josta tulee lapsen ystävä ja tuo lapselle toivoa. Lapsi viettää lumiukon kanssa mukavan talven, mutta sitten talvi etenee, lumiukko alkaa sulamaan, koittaa kevät ja lumet sulavat ja lumiukkokin sulaa. Lapsi vaipuu takaisin synkkyyteen. Kai tuon on tarkoitus kertoa lapsille, että jokainen kohtaa menetyksiä ja mikään ei ole ikuista. Tästä ei kuitenkaan tarvitsisi kertoa lapselle jouluna. Lapselle joulun pitäisi olla iloa. 

No mutta hei, tuon peräänhän voi sitten iloisesti laulaa "hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika. HETKEN KESTÄÄ ELÄMÄ, SEKIN SYNKKÄ JA IKÄVÄ..."

Vierailija
14/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta hei, tuon peräänhän voi sitten iloisesti laulaa "hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika. HETKEN KESTÄÄ ELÄMÄ, SEKIN SYNKKÄ JA IKÄVÄ..."

Ja sitten Sylvian joululaulu...

Vierailija
15/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut sitä ja myös sitä tunnaria!

Vierailija
16/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, mieti Mariskoolia!

Tykkääjät tykkää.

Ja muumeja! 

Vierailija
17/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siis kuvitteliko tuo lapsi vaan koko lumiukon eloon heräämisen eli oliko lapsi harhainenkin? Tietenkään mikään lumiukko ei ole oikeasti elävä, mutta tapahtuiko koko juttu vaan lapsen mielessä. 

Vierailija
18/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuo esitettiin ekan kerran 80-luvulla olin pojan ikäinen traumatisoitunut yksinäinen lapsi. En samaistunut ja kokenut hyvänä vaan inhosin ekasta kerrasta asti. Enkä pidä myöskään elokuvan visuaalisesta ilmeestä.

Vierailija
19/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se lapsi jää yksin kun se lumikoira muuttuu oikeaksi? Vai oliko tämä se jatko-osa?

Varmaan on ollut pakko tehdä toivoa tuova jatko-osa depressoivalle alkuperäiselle.

Vierailija
20/75 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai siis kuvitteliko tuo lapsi vaan koko lumiukon eloon heräämisen eli oliko lapsi harhainenkin? Tietenkään mikään lumiukko ei ole oikeasti elävä, mutta tapahtuiko koko juttu vaan lapsen mielessä. 

Paha sanoa. Mutta eikö se ollut joku ihme lumiukkojen maa, mihin he lensivät? Siellä lumiukot tanssivat tms. Se ei ollut mikään kovin elähdyttävä paratiisi edes. Eikä mitään lapselle, lapsi muukalaisena siellä lumiukkojen keskellä. Tai sitten muistan väärin.