Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät tajua Lumiukko-elokuvan hypetystä?

Vierailija
23.11.2023 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisen tarinan kirjoittaja ei pidä siitä että Lumiukosta on tullut joulun klassikko.

Alkuperäisen tarinan kirjoittajasta ei pidä kukaan.

Vierailija
62/75 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai siis kuvitteliko tuo lapsi vaan koko lumiukon eloon heräämisen eli oliko lapsi harhainenkin? Tietenkään mikään lumiukko ei ole oikeasti elävä, mutta tapahtuiko koko juttu vaan lapsen mielessä. 

Se oli totta, koska pojalla oli joulupukin antama kaulaliina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian nuori ymmärtämään että televisiosta ei tullut jouluna hyvää ohjelmaa.

sen lisäksi olet myös kuuro.

Pidin Lumiukkoelokuvasta kunnes 30 vuotta sitten töissä hälytyskeskuksessa pahimman laman aikaan kuuntelin lasta joka huusi ja aneli isäänsä ettei tappaisi hänen äitiään. Se oli pahinta mitä olen koskaan kuullut. Tunsin itseni silloin niin avuttomaksi enkä enää pystynyt siihen työhön enkä edelleenkään kestä kuunnella tai katsoa uutisiakaan mitkä kertovat tuollaisista asioista. Kävin terapiassa kunnes tuli joulu ja katsoimme Lumiukkoa ja yhtäkkiä huusin murtuneena järkyttyneen poikaystäväni jaloissa jolle en ollut pystynyt kertomaan kokemastani. Sen jälkeen en pystynyt katsomaan sitä hetkeä kun elokuvan lopussa poika herää ja näkee pelkän sulaneen lumikasan, koska kuulen sen pienen pojan epätoivon. Joka vuosi olen piiloutunut johonkin kun lapset e

Sinun pitää ajatella niin, että me alkoholistiperheen lapset olemme tottuneet tuohon. Me olemme nähneet väkivaltaa, me olemme kuulleet usein uhkauksia niin perheen lemmikkejä, aikuisia, kuin itseämme kohtaan. Olet traumatisoitunut vierestä, uhka ei kohdistunut sinun omaan äitiisi. On hyvä erottaa se, mitä tapahtuu itselle ja se, mitä tapahtuu muille. Osa alkoholistiperheen lapsista traumatisoituu, mutta niin karmeaa kuin se onkin, niin osa pitää lapsuuttaan normaalina. Eiväthän he muusta tiedä. Sinun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni ja päästä yli tuosta. Jätä traumatisoituminen meille, jotka olemme nähneet kaiken livenä ja olleet paikalla fyysisesti niissä tilanteissa.

Tuon takia suojatussa lapsuudessa eläneistä hyväosaisista ei ole terapeuteiksi jne. Oma terapeuttini itki, kun kerroin lapsuuden ajoistani. Ei siitä minulle mitään apua ollut, että terapeutti pillittää. Eivät he silloin pysty auttamaan miten kaiken sen livenä kokenut lapsi (aikuisessa) pääsisi noista tapahtumista yli. Ei sen puoleen ole parempi sellainen karski kaiken kärsinyt terapeutti, joka on itse päässyt asioista nopeasti yli, eikä jaksa keskittyä niihin, joille ylipääseminen ottaa koville ja on vaikeaa.

Minullekin selvisi vasta terapiassa aikuisena, että lapsuuteni on ollut aika poikkeuksellinen "hyviin" perheisiin nähden. Sitä vaan lapsena luulee, että kaikilla muilla on samanlaista.

Vierailija
64/75 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ylitulkintaa täälläkin. Tämä on juuri sitä, mikä on pilannut paljon tästä maailmasta. Joku piirretyn ohjelman poika on harhainen ja autistinen... just.

Olen katsonut tätä lapsena ja aikuisena. Mikään pakko ei ole, mutta onhan tuo useasti sattunut tv:stä tulemaan. Ei aiheuta tunteita mihinkään suuntaan. Se on ohjelma, satu. Laittakaa vaan kaikki vähänkään epämiellyttävät asiat piiloon itseltä ja etenkin lapsilta, sillä tavallahan sitä iloisia ihmisiä kasvaa..

Vierailija
65/75 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian nuori ymmärtämään että televisiosta ei tullut jouluna hyvää ohjelmaa.

sen lisäksi olet myös kuuro.

Pidin Lumiukkoelokuvasta kunnes 30 vuotta sitten töissä hälytyskeskuksessa pahimman laman aikaan kuuntelin lasta joka huusi ja aneli isäänsä ettei tappaisi hänen äitiään. Se oli pahinta mitä olen koskaan kuullut. Tunsin itseni silloin niin avuttomaksi enkä enää pystynyt siihen työhön enkä edelleenkään kestä kuunnella tai katsoa uutisiakaan mitkä kertovat tuollaisista asioista. Kävin terapiassa kunnes tuli joulu ja katsoimme Lumiukkoa ja yhtäkkiä huusin murtuneena järkyttyneen poikaystäväni jaloissa jolle en ollut pystynyt kertomaan kokemastani. Sen jälkeen en pystynyt katsomaan sitä hetkeä kun elokuvan lopussa poika herää ja näkee pelkän sulaneen lumikasan, koska kuulen sen pienen pojan epätoivo

Olen ollut myös vastaavassa tilanteessa usein lapsena ja traumaattisinta meille väkivaltaa kokeneille entisille lapsille on se, kun muut kauhistelevat.

Silloin sen viimeistään tajuaa kuinka onneton sitä onkaan ollut ja yksin, kun suurimmalla osalla ei ole lähellekään yhtä hirveitä kokemuksia. Noista ylidramaattisista viesteistä tulee tosi paha olo, että jos hän kokee noin vahvasti, miten mä voin elää näiden kaikkien kokemuksien kanssa. Molemmat vanhemmat olivat holisteja ja lapsuus oli väkivaltainen ja lasinen.

Vierailija
66/75 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/75 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta elokuvat, mutta minä olenkin autismivajakki.

Vierailija
68/75 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tunnari. Elokuvankin jaksaa katsoa aina, vaikka joka joulu. Lapsen haaveet käyvät toteen. 

Vierailija
69/75 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä hypettää? Ihan ok animaatio.

Vierailija
70/75 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noita jotka itkevät sen lopussa :D En aiemmin itkenyt, kun lapsena minä pelkäsin sitä animaatiota jotenkin. Minua pelotti ne hampaat joita he kokeilevat ja se (lapsiminäni mielestä)aavemainen laulu. Nykyään pidän laulua kauniina mutta Lumiukkoa en tykkää katsoa kun itken sitten. 

Vierailija
71/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vanha aikainen kun poltetaan piippua ja juodaan olutta

Vierailija
72/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava flikki, jolla en jouluani tahdo pilata. Jouluna kuuluu nauraa, ei tirauttaa!

Vierailija
73/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei käytä alushousuja, (paljas peppu vilkkuu alussa).

Lentelee alaikäisenä moottori pyörällä lumiukon kanssa ja päällä vain yöpuku ja aamutakki.

Olisko LASUn paikka.

Vierailija
74/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tekee lumiukon päivällä, on hiukan kuumeinen illalla. Lapsi näkee unta jossa lumiukko herää ja matkustavat pohjoisnavalle yhdessä. Aamulla poika herää ja lumiukko on sulanut, pojan valtaa hetken haikeus. Sitten muistaa oman mielikuvitus unen matkan ja on onnellinen. Turha tähän on yrittää vääntää mitään diagnooseja taikka muuta vääräytymiä. Ihan perus lapsen mielikuvitus juttu mistä on tehty hieno elokuva, biisi klassikko. Käytiin  viime jouluna Musiikkotalolla kuuntelemassa orkesterin soittamana, elokuva pyöri taustalla. Sali oli loppuunmyyty, kaikki esitykset joka vuosi.

Ei ollut kai unta, löysihän poika sen kaulaliinan aamulla vai mikä se oli. Sai lahjaksi joulupukilta siellä lumiukkojen maassa.

Vierailija
75/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on pieni virhe, pingviinejä esiintyy vain eteläisellä pallonpuoliskolla. Tuskin sitä kautta kiersivät Joulupukin bileisiin.