Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille koskaan käynyt niin, että huoltomies tai joku in tullut yleisavaimilla kotiinne, jos olet ollut vaikka suihkussa tai nukkumassa?

Vierailija
22.11.2023 |

Etkä ole kuullut ovikellon soittoa? 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Monta kertaa. Sitten hankin oviketjun, koska yöuorojen jälkeen päivällä nukkuessa on ikävä herätä siihen, että joku seisoo eteisessä.

Vierailija
62/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olin nukkumassa, en ollut herännyt herätyskellon pilinään enkä myöskään huoltomiehen ovikellon soitteluun, heräsin siihen kun huoltomies touhusi vessassa ilmansuodattimen parissa.

Tästä oltiin saatu ilmoitus lapulla kotiin että silloin ja silloin asuntoihin tullaan vaihtamaan suodattimia ja jos ei kukaan avaa niin tulevat avaimilla, jos jokin este jonka takia ei voi tulla yleisavaimella, esim lemmikit, niin soittakaa (ja sit siinä oli se niiden numero).

Ei vessoissa ole ilmansuodattimia.

Tarkoitat kai, että sinulla ei ole tullut vastaan. Se ei tarkoita, ettei sellaisia olisi kenelläkään. Minun vanhempieni talossa on molemmissa vessoissa ilmansuodatin, ja myös kylpyhuoneessa ja saunassa. Minulla on ilmansuodatin WC-kylpyhuoneessa (ei tietenkään sama asia kuin pelkkä WC, kun siinä on pesutilat samassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittivat, että tulevat viikolla X. Tulivat joo.

Seuraavalla viikolla yrittivät tulla myös (vaikka ei mitään asiaa eikä sovittuna mitään). Soittivat ovikelloa, en avannut. Yrittivät yleisavaimella sisään, eivät päässeet sisälle. Seuraavaksi yritettiin kammeta ovea auki jollain pientyökalulla. Ei auennut. Kaiken videoin todisteeksi kännykällä. Oveen jäi murtojälkiä.

Mitä niin salaista sun kotona, ettei voi päästää tekemään työtään. Ei niitä kiinnosta sun koti tai sinä tippaakaan, vaan se että työt saa tehtyä. Sinunkin hyväksi niitä huoltoja siellä tehdään. Huollon tekijä ei todennäköisesti ole vastannut tiedottamisesta, vaan isännöitsijän tms. olisi pitänyt se hoitaa. Ei ole sen huollon tekijän vika, mutta aloit hänelle hankalaksi jonkin ideologisen mielisairauden vuoksi.

Vierailija
64/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nukkujia täällä, ihan kuin koomassa ollaan muka jonkun "rankan" työpäivän jälkeen...

No, jos vaikka nukkuu maski naamalla ja korvatulpat korvissa, en ihmettele, jos ei joka ääneen herää. Ei ne huoltotyypitkään yleensä hirveen ryminän kanssa pirttiin tule. Ainakin meidän taloyhtiössä on fiksuja huoltotyyppejä.

Vierailija
65/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikanani jolloin tein myös kahta työtä kävin kotona vain nukkumassa.

10 minuuttia kotiintulosta olin yleensä jo sikeässä unessa, vaikka keskellä päivää. Silloin taloyhtiön miesporukka aina tuli joko soittamaan ovikelloa tai yleisavaimella jos en avannut. Joskus kuulinkin ovikellon mutta en jaksanut nousta, nukkumisaikaa kun ei muutenkaan jäänyt montaa tuntia vuorokaudessa.

Joka viikko käytiin milloin milläkin (remontti-/tarkastus-)verukkeella. Tätä kesti kymmenisen vuotta.

Muutettuani myöhemmin yhteen miehen kanssa (uusi osoite) vastaavaa ei ole tapahtunut kertaakaan, vaikka olemme asuneet näin jo vuosikymmeniä.

Edellisen asuinpaikan miesporukka myös seisoskeli usein sellaisessa kohdassa tonttia, josta näki suoraan ikkunastani sisään.

Minulla ei ollut lupa tuoda poikaystävää silloiseen asuntoon. Hänen läsnäolonsa olisi varmasti rauhoittanut tilannetta jonkin verran.

Asuitko jossain asuntolassa, vai miten tämä on mahdollista? Miten voi kieltää vieraat?

Vierailija
66/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittivat, että tulevat viikolla X. Tulivat joo.

Seuraavalla viikolla yrittivät tulla myös (vaikka ei mitään asiaa eikä sovittuna mitään). Soittivat ovikelloa, en avannut. Yrittivät yleisavaimella sisään, eivät päässeet sisälle. Seuraavaksi yritettiin kammeta ovea auki jollain pientyökalulla. Ei auennut. Kaiken videoin todisteeksi kännykällä. Oveen jäi murtojälkiä.

Mitä niin salaista sun kotona, ettei voi päästää tekemään työtään. Ei niitä kiinnosta sun koti tai sinä tippaakaan, vaan se että työt saa tehtyä. Sinunkin hyväksi niitä huoltoja siellä tehdään. Huollon tekijä ei todennäköisesti ole vastannut tiedottamisesta, vaan isännöitsijän tms. olisi pitänyt se hoitaa. Ei ole sen huollon tekijän vika, mutta aloit hänelle hankalaksi jonkin ideologisen mielisairauden vuoksi.

Tällaisessa tapauksessa se huollon tekijä ilmoittaa esimiehelleen, joka hoitaa sen, että asukkaalle tulee tieto, miksi siellä asunnossa on tarpeellista käydä. Mistä asukkaan pitää tietää, millä asialla huoltomiehet asuntoon tulee, jos siitä ei ole mitään etukäteistietoa olemassa. Kiinteistöhuollossa, kuin missä tahansa muuallakin, voi olla töissä ihmisiä, jotka väärinkäyttää asemaansa. Tavaroiden penkominen nyt hyvänä esimerkkinä.

Vierailija
67/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yli 20 vuotta kolmessa kerrostalossa. Aina on tullut lappu väh. viikkoa ennen kuin tullaan käymään, ja aina ovat soittaneet ensin ovikelloa. Jos olen itse tehnyt huoltopyynnön, soittavat puhelun, että sopiiko nyt tulla, ja toki soittavat sitten myös ovikelloa. Eli ei, minua ei ole koskaan yllätetty, ja toivottavasti ei yllätetä jatkossakaan. Kuulostaa kamalalta painajaiselta, jos joku tulisi ilmoittamatta omilla avaimillaan yhtäkkiä sisään.

Vierailija
68/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olin nukkumassa, en ollut herännyt herätyskellon pilinään enkä myöskään huoltomiehen ovikellon soitteluun, heräsin siihen kun huoltomies touhusi vessassa ilmansuodattimen parissa.

Tästä oltiin saatu ilmoitus lapulla kotiin että silloin ja silloin asuntoihin tullaan vaihtamaan suodattimia ja jos ei kukaan avaa niin tulevat avaimilla, jos jokin este jonka takia ei voi tulla yleisavaimella, esim lemmikit, niin soittakaa (ja sit siinä oli se niiden numero).

Tarkoitat kai, että sinulla ei ole tullut vastaan. Se ei tarkoita, ettei sellaisia olisi kenelläkään. Minun vanhempieni talossa on molemmissa vessoissa ilmansuodatin, ja myös kylpyhuoneessa ja saunassa. Minulla on ilmansuodatin WC-kylpyhuoneessa (ei tietenkään sama asia kuin pelkkä WC, kun siinä on pesutilat sama

Ehkä tarkoitat ilmanvaihtoventtiileitä?

Vierailija
69/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta huoltomiesparivaljakko kertoi mulle aikanaan kun olivat käymässä, että kerran olivat löytäneet sohvalta tiukkaan viinanhuuruiseen uneen sammuneen noin 20-vuotiaan naisen bilehepenissään. Olivat siis soittaneet ovikelloa sen 3 kertaa ja odottaneet joka kerta kärsivällisesti. Luulivat tietysti ettei ketään ole kotona. Jotain patterien ilmauksia tai muuta sellaista huoltoa olivat tekemässä.

Vasta olkkarissa huomasivat sohvalla makaavan ihmisen ja säikähtivät ensin että onko hengetön. Menivät siitä herättelemään nuorta neitiä; ei mitään reaktiota mutta hengitys kulki ja viina tuoksui. Tyhjiä tölkkejä ja pulloja oli pöydällä sellainen määrä että päättelivät tosiaan juhlijan vain juoneen itsensä siihen kuntoon että uni maistuu. Siirsivät sohvaa naisen nukkuessa sen verran että pääsivät patteriin käsiksi, ja lähtivät työn hoiduttua menemään. Olivat jättäneet lapun pöydälle että käyty on ja homma hoidettu. Funtsivat siinä vielä että olisi kiva nähdä asukkaan ilme kun hän herättyään bongaa sen lapun. :D

Vierailija
70/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käynyt. Entisessä opiskelijatalossa talonmies teki tätä aina. Emme kokeneet häntä uhaksi, hän oli muuten erittäin mukava ja leppoisa.

Joskus hän huuteli perään, kun menimme ostoksille autolla, että oletteko menossa rakastelumatkalle. Korvat punaisina naureskelimme juttujaan.

Hän oli hyvä talonmies ja piti talon hyvässä kunnossa. Ymmärrän kyllä jos käytöksensä närästi joitakin. 

Kunnon pervo. Yök.

Vierailija
71/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai, että sinulla ei ole tullut vastaan. Se ei tarkoita, ettei sellaisia olisi kenelläkään. Minun vanhempieni talossa on molemmissa vessoissa ilmansuodatin, ja myös kylpyhuoneessa ja saunassa. Minulla on ilmansuodatin WC-kylpyhuoneessa (ei tietenkään sam

Tarkoittaa kaiketi korvausilmaventtiilin suodatinta.

Vierailija
72/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli ilmoitettu lapulla ilmastoinnin huoltotöistä. Lapussa mainittua viikkoa edeltävä viikko oli minulla iltavuoroa, joten olin kotona perjantaiaamuna kun ovelta alkoi kuulua kolinaa. Ketju edessä, ovi ei tietenkään auennut. Menin katsomaan mitä ihmettä ovella tapahtuu. Joku pujopartainen ukkeli paskaisissa työvaatteissa rynkyttää ovea edestakaisin ja kiljuu oven raosta "OvvIIIi AUKIIkkiiiii". Käskin lopettaa oven repimisen, ei vaikutusta. Nojasin sitten itse ovea vasten ettei ukko saanut revittyä sitä. Ukko vain huutaa ja yrittää tunkea päätä oven raosta. Sanoin, että tervetuloa ilmoitettuun aikaan ja vedin oven väkisin kiinni. Ukko avasi oven uudelleen yleisavaimella ja jatkoi huutamista. Ilmoitin, että seuraavasta oveaukaisusta seuraa soitto poliisille ja revin oven kiinni.

:D

Vierailija
73/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt noin, kun herään aina viimeistään klo 7. Jos tiedän että huoltomies olisi tulossa ko. päivänä, herään klo 6, että ehdin käydä suihkussa. Sitten saavatkin touhuta itsekseen, kun olen töissä.

Vierailija
74/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin, kun poliisit seisoi mun sängyn vieressä. En kuullut ovikelloja, enkä kuullut että ne tuli ulko-ovesta. Mun sukulainen oli pelästynyt, että olen kuollut ja oli soittanut poliisille. Olin nukkumassa ja mun puhelin oli kiinni. Olin vähän äimänkäkenä, mutta niin oli poliisitkin, kun ne oli jollekin ruumiskeikalle lähteneet. 

Montako päivää olit nukkunut, vai tulivatko poliisit heti ensimmäisenä aamuna herättelemään?

Vierailija
75/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käynyt. Entisessä opiskelijatalossa talonmies teki tätä aina. Emme kokeneet häntä uhaksi, hän oli muuten erittäin mukava ja leppoisa.

Joskus hän huuteli perään, kun menimme ostoksille autolla, että oletteko menossa rakastelumatkalle. Korvat punaisina naureskelimme juttujaan.

Hän oli hyvä talonmies ja piti talon hyvässä kunnossa. Ymmärrän kyllä jos käytöksensä närästi joitakin. 

Hyi hemmetti. Paljonko hävisi pikkareita? On toki voinut vaan nuuskia niitä. Mikä pervo voi kuvitella tulevansa muiden koteihin milloin haluaa? Millä oikeudella?

Vierailija
76/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat kai, että sinulla ei ole tullut vastaan. Se ei tarkoita, ettei sellaisia olisi kenelläkään. Minun vanhempieni talossa on molemmissa vessoissa ilmansuodatin, ja myös kylpyhuoneessa ja saunassa. Minulla on

Ei sitä korvausilmaa yleenäs vessasta oteta, vaan WC:ssä ja kylpyhuoneessa on normaalisti poistoilmaventtiilit, eikä niissä mitään suodattimia ole.

Vierailija
77/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Ylhäällä seinässä putki joka tunkee asuntoon tietyin ajoin uutta ilmaa.

Omituinen ja rakennusmääräysten vastainen järjestely. Tuo tarkoittaa sitä, että WC:n ilma hajuineen virtaa muuhun huoneistoon, eikä toisinpäin niin kuin pitäisi olla. Normaalisti WC:ssä on poistoilmaventtiili, eikä tuloilmaventtiili. 

Vierailija
78/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sitä korvausilmaa yleenäs vessasta oteta, vaan WC:ssä ja kylpyhuoneessa on normaalisti poistoilmaventtiilit, eikä niissä mitään suodattimia ole."

Niinpä tietenkin. Poistoilmaventtiilithän vessassa on. Mitähän suodattimia nämä mahtavat tarkoittaa?

Vierailija
79/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt. Asuin vielä kotona äidin luona ja meille tuli joku palohälyttimien tarkastaja. Kävi ensin yhtenä päivänä mutta jostain syystä hänen piti tulla seuraavana päivänä takasin, olin siis ekalla kerralla paikalla ja sanoi että tulee huomenna iltapäivällä. No, seuraavana aamuna tulikin vähän puoli kahdeksan jälkeen aamulla, olin itse tietenkin nukkumassa kun kesäloma vasta alkanut. Heräsin siihen että avasi huoneeni oven ja kysyi että onko tuolia jonka päälle nousta. Jouduin sanomaan että laitatko sen oven kiinni kun jäi siihen ovensuuhun toljottamaan, ja sain haettua itselleni aamutakin ja vein työpöydän tuolin siihen huoneeni oven ulkopuolelle. En kyllä ymmärrä miksi piti tulla minun huoneesta sitä tuolia hakemaan, ihan hyvin olisi voinut ottaa keittiön tuolin tai eikö noilla pitäisi olla omat tikkaat mukana. 

Sitten kun muutin omaan asuntoon niin oli käynyt huoltomies ilmoittamatta sillä aikaa kun olin poissa, ei ollut siis jättänyt edes mitään lappua. Huomasin siitä että vessan lattia oli märkä ja keittiön pöydälle jätetty uusi suihkuverho. Tiedän, kuulostaa oudolta. 

Vierailija
80/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei sitä korvausilmaa yleenäs vessasta oteta, vaan WC:ssä ja kylpyhuoneessa on normaalisti poistoilmaventtiilit, eikä niissä mitään suodattimia ole."

Niinpä tietenkin. Poistoilmaventtiilithän vessassa on. Mitähän suodattimia nämä mahtavat tarkoittaa?

Ei ole näillä mitään hajua. Eivät erota venttiiliä suodattimesta. Puhuvat ilmastoinnista kun tarkoittavat ilmanvaihtoa. Eivät ymmärrä mikä on termostaatti ja miten se toimii. Sulake on ihan tuntematon.