Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille koskaan käynyt niin, että huoltomies tai joku in tullut yleisavaimilla kotiinne, jos olet ollut vaikka suihkussa tai nukkumassa?

Vierailija
22.11.2023 |

Etkä ole kuullut ovikellon soittoa? 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ilmoittamattomista käynneistä tehdä rikosilmoituksen? Eikö tuossa nyt ainakin täyty kotirauhan rikkomisen tunnusmerkistö? Täällä kahdesti käyty viimeisen vuoden sisään. Eivät myöskään jättäneet käynti-ilmoitusta asuntoon. Eteisen matto oli mytyssä ja väliovi auki, joten soitin huoltoon ja siinä vaiheessa kertoivat että raitisilmasuodattimet oli käyty vaihtamassa. 

Tee vaan. Moni muukin joutaisi otettavaksi turvasäilöön, siihen ei tarvitse olla syyllistynyt mihinkään. 

Vierailija
22/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin kertaa. Ekalla kerralla olin jäätävissä menkkaripuleissa pytyllä, kun ovikello soi  kerran ja sitten marsittiin sisään!

"Me sitä vessan oven lukkoa"..

"Joo ! Oottakaa nyt hetki!"

Varmaan kiva niillä oli siinä hajussa tehdä töitä. Miksi ihmeessä muuten kaksi ukkoa lähetetään yhden lukon takia?

Ja toisella kertaa imetin vauvaa kun vesimittarin lukija hiipi sisään kuin ninja ja sai melkein sydärin, kun  avasi makkarin oven.. miksihän muuten  etsi vesimittaria sieltä,ettei olisi aikonut penkoa kaappeja!  Oli ihan nolo ja ja järkyttynyt kun näki minut patalaput esillä,kovasti koetti  väittää että "soitin ovikelloa ja koputinkin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että talossa tehtiin olohuoneen ikkunoiden vaihto ja parvekeremonttia. Remontoijat kulkivat parvekkeelle asunnon läpi ja se oli etukäteen kerrottu eikä ollut mitään ongelmia. Mutta sitä ei oltu kerrottu että remontoijat voivat tulla parvekkeelle myös ulkoa. Olin siis nukkumassa alasti ja kun aamulla heräsin ja lähdin vessaan, niin kun kävelin olohuoneen ovensuun ohi niin remontoijat oli parvekkeella ja tuijottivat mua. Vessaan pääsi vain olohuoneen ohi eikä siinä ollut ovea eikä olohuoneen ikkunassa saanut olla remontin takia verhoja.

Vierailija
24/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on huoltomiehet käyneet meillä kun olemme vaimon kanssa olleet töissä. Ilmoittivat tietysti tulostaan etukäteen niin tiesin jättää toisella kerralla vaimon stringit eteisen lattialle ja toisen kerran jätin vaimon dildon sängylle kun tulivat makkarin patteria ilmaamaan.

Mukavia jäyniä tehdä huoltomiehelle😀

Vierailija
25/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli  vesivahinko talossa, ja sillon hakkasivat oveen ja tulivat sisälle (etsivät sitä vuotokohtaa). Myöhemmin kävi myös pelastuslaitoksen miehet ja vaikka oli keskiyö, niin kun kysyivät saako tulla, niin sanoin, että vassokuu vaan.

(se kenen asunnossa vuoti, oli sopivasti jossain ulkomailla ja meni aikaa päästä sisälle.)

Vierailija
26/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tulleet, ilmoittamatta etukäteen, joku kiiretarkastus putkijutuissa. Ei siinä mitään, silloin pitää päästä käymään. Olin nukkumassa pitkään, koska iltavuoro. En herännyt ovikelloon, koska mies oli jättänyt makkarin oven lähtiessään kiinni. Heräsin siihen, että eteisessä puhui kaksi miestä kovalla äänellä. Pelästyin aivan älyttömästi, koska nukun tosi sikeästi. Luulin niitä joksikin varkaiksi enkä juuri jaksanut kuunnella mitä asiaa. Haukuin ne tietysti ihan pystyyn. Jälkeenpäin kyllä nolotti. Ottivat huollossa anteeksipyynnön vastaan ihan positiivisella mielellä.

Vierailija
27/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.12 tulee taas huoltomiehet ja ei suoraa kellonaikaa, ilmoittavat aina yhtäkkiä. Ärsyttää. Ei kotirauhaa oikein kerrostalossa ole ja on liikaa huollettavaa. Ei kasarilla ollut tätä. En tiedä taas miten wc-käynnit, syöminen ja juominen onnistuu. Pitää usein olla ilman ruokaa koko päivä, ettei ravaa wc:ssä vimmatusti. Kuukautiset ehkä alkavat myös, sekin osuu aina samaan aikaan. Kiusallista. Mitähän sitä keksisi jos pitää lukittautua toiseen huoneeseen ja ei osaa keskittyä normaaliin.

Vierailija
28/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kuun alussa oli vesimittarien huoltoa. Nukuin, en ollut kuullut ovikelloa, tulivat yleisavaimella. Heräsin kun kylppärissä pitivät jotain ääntä. Tajusin kyllä heti mistä on kyse, olihan päivä etukäteen ilmoitettu.

Vierailija
29/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on juuri vesimittarien tarkistus. Jos siinä näyttää olevan vikaa, niin sitten voivat tulla sisään. Täytyy varoilta pukeutua aamulla ihmisten vaatteisiin.

Vierailija
30/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Nukuin kerran aamulla alasti, niin kaksi työmiestä lampsi opiskelukämppään yleisavaimella sisään.

Mutta miehelle on käynyt paras: huoltomies oli käynyt yksiössä korjaamassa jonkun vian, eikä mies herännyt lainkaan. Muisteli myöhemmin nähneensä unta, että joku kävi ja vika oli korjaantunut.

Vierailija
31/89 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa on huoltomiehet käyneet meillä kun olemme vaimon kanssa olleet töissä. Ilmoittivat tietysti tulostaan etukäteen niin tiesin jättää toisella kerralla vaimon stringit eteisen lattialle ja toisen kerran jätin vaimon dildon sängylle kun tulivat makkarin patteria ilmaamaan.

Miten sulla voi olla vaimo, kun vaikutat 12- vuotiaalta?!

Vierailija
32/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaaS nähdä mistä huoltomies mut yllättää. 8-16 välillä tehdään huoltotyötä. Ei sitä voi passissakaan ulko-oven edessä olla.  Kuitenkin useampi talous missä käyvät. 

Vierailija
33/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huollossa me nähdään sen verran paljon kaikenlaista, että stringit ja dildo ei ole asioita, jotka meitä hetkauttaisi. Minä olen löytänyt ruumiin, se oli jo oikeasti paha paikka.

Vierailija
34/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hyvissä ajoin  ilmoittavat käynnistä. Muutoin niillä ei ole asiaa tulla jos ei ole pyydetty.

Vierailija
35/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jawohl,trollen!

*obs*

..stick pinnen i reven. 

--

Tehäänkö sopparit?

för you

Adolf.H, arbetarenskan..i dusch.

Vierailija
36/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kiinteistönhuoltaja saattaa vastata vaikka neljästä tai viidestä kerrostalosta. Yleensä nämä talot on mahdollisimman lähellä toisiaan, mutta aina ei onnistu tällainen järjestely, jos firmalla ei ole alueella kuin muutama talo. Jos jokaisen asukkaan kanssa pitäisi erikseen aina sopia tarkka aika siitä milloin asuntoon mennään, niin aika mahdottomaksi menisi. Eikä aina voi edes etukäteen tietää, miten kauan keikalla menee. Vika voikin olla kuvailtua vakavampi ja sen korjaamiseen menee enemmän aikaa.

Jokaisen koti on toki asukkaalleen se ainoa ja paras ja sitä pitää huollonkin kunnioittaa, mutta samalla fakta on, että huollon näkökulmasta se sun vuotava hana on vain yksi vuotava hana muiden joukossa. Me nähdään niin paljon asuntoja, että harva jää mieleen. Jos on erityisen karmeassa kunnossa, niin sitten. Yöpukuisia tai jopa alastomia ihmisiäkin me nähdään niin usein, että yksitäiset tapaukset ei mieleen jää.

Vierailija
37/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli ilmoitettu lapulla ilmastoinnin huoltotöistä. Lapussa mainittua viikkoa edeltävä viikko oli minulla iltavuoroa, joten olin kotona perjantaiaamuna kun ovelta alkoi kuulua kolinaa. Ketju edessä, ovi ei tietenkään auennut. Menin katsomaan mitä ihmettä ovella tapahtuu. Joku pujopartainen ukkeli paskaisissa työvaatteissa rynkyttää ovea edestakaisin ja kiljuu oven raosta "OvvIIIi AUKIIkkiiiii". Käskin lopettaa oven repimisen, ei vaikutusta. Nojasin sitten itse ovea vasten ettei ukko saanut revittyä sitä. Ukko vain huutaa ja yrittää tunkea päätä oven raosta. Sanoin, että tervetuloa ilmoitettuun aikaan ja vedin oven väkisin kiinni. Ukko avasi oven uudelleen yleisavaimella ja jatkoi huutamista. Ilmoitin, että seuraavasta oveaukaisusta seuraa soitto poliisille ja revin oven kiinni.

Vierailija
38/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi minulla on 5 oviketjua ovessani. Eivät kovin äkkiä tule sopimatta sisälle. Opin niistä sikailevista huoltomiehistä sen verran, että jatkossa eivät sikaile.

Mitä sikailua tarkoitat?

Yksi huoltomies kävi panemassa vaimoani ja vaimo pamahti paksuksi.

Vierailija
39/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta lähellä on ollut. Soittavat kerran ovikelloa ja jos et ole oven takana passissa avaamassa ovea välittömästi, tunkevat heti sisään omilla avaimillaan. Ilmoittavat kyllä ajankohdan tyyliin, asunnossani tullaan vierailemaan tietyllä aikavälillä, joka käsittää useamman päivän. Erittäin ärsyttävää.

Vierailija
40/89 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin, kun poliisit seisoi mun sängyn vieressä. En kuullut ovikelloja, enkä kuullut että ne tuli ulko-ovesta. Mun sukulainen oli pelästynyt, että olen kuollut ja oli soittanut poliisille. Olin nukkumassa ja mun puhelin oli kiinni. Olin vähän äimänkäkenä, mutta niin oli poliisitkin, kun ne oli jollekin ruumiskeikalle lähteneet. 

Oiisin tehnyt vastalahjaksi ja kiitokseksi jonkun ilmiannon, lasun, huoli-ilmoituksen  yms. tästä hälyyttelijästä.