Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkyhintoja villasukista kirpparilla

Vierailija
21.11.2023 |

Siis noin 25 euroa! Vieläpä useammassa pöydässä oli hinnat tuota luokkaa. Olisi kiva ostaa vaikka lahjaksi, mutta myyjiltä on päässyt tuo kirpputorin henki ja periaate unohtumaan. Muutaman parin jos ostaa, niin maksaa satasen!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta itse tarvikkeet villasukkien, neulo ne, myy 25 eurolla ja kerro mitä jäi neulomisesta tuntipalkaksi.

Kirppari on kirppari ja oikea työpaikka on oikea työpaikka.

No nää villasukat luultavasti ovat uusia, eikä käytössä jo olleita, kuten liki kaikki muut tuotteet mitä kirppareilla on myynnissä. Jos ei hinta miellytä, niin tee itse. Isoihin sukkiin menee vähintään 9€ lankakulut ja puikot taitaa olla sen 6-8€. Siinä ei monen illan neulomiselle jää korvaukseksi kuin tekemisen ilo.

Vierailija
22/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 18- 25 e näkyy olevan ja kirppareilla. Emme voi käyttää villasukkia allergian vuoksi joten ei kiitos. Muitakin lämpimiä sukkia on onneksi ja jos ei ole allergiaa kutisee vietävästi. 

Se vielä, että "villalankojen" laatu on huonontunut paljon. Mulla on yhdet ainoat villasukat (monien joukossa), jotka ovat kunnon villalankaa.  Vaikka kaikki sukkani piti olla villaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepa sitten itse neulomaan sukkia. Ostat langat ja puikot, ja lopuksi laitat myyntiin vaikka 5€/pari. Laske siitä tuntipalkka tehdystä työstä. Käsityönä neulotut villasukat on vähän eri asia kuin tehdastekoiset liukuhihnasukat. Olen ottanut polvipituisista kirjoneulesukista aina sen 40€ pari, eikä kukaan ole valittanut hinnasta. Päin vastoin, on minulle hintapyynnöstä huolimatta on maksettu joskus enemmänkin.

En tehtaile myyntiin, ainoastaan pyynnöstä teen. Ja kerron hinnan ennen kuin alan tekemään sukkia. Jos tilaaja hyväksyy hinnan, teen sukat. Jos ei, voi yrittää muualta. Omaa työtä, aikaa ja osaamista voi ja pitääkin arvostaa sen verran, ettei pilkkahintaan myy.

Vierailija
24/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta itse tarvikkeet villasukkien, neulo ne, myy 25 eurolla ja kerro mitä jäi neulomisesta tuntipalkaksi.

No nää villasukat luultavasti ovat uusia, eikä käytössä jo olleita, kuten liki kaikki muut tuotteet mitä kirppareilla on myynnissä. Jos ei hinta miellytä, niin tee itse. Isoihin sukkiin menee vähintään 9€ lankakulut ja puikot taitaa olla sen 6-8€. Siinä ei monen illan neulomiselle jää korvaukseksi kuin tekemisen ilo.

Pitääkö joka sukkaparille ostaa omat puikot? Juu typerä kysymys.

Vierailija
25/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkaparin kutominen käsin vie helposti 3 - 6 tuntia langasta, mallista ja kutojasta riippuen. 

Olisi reilua että kutoja saisi edes siivoojan minimipalkan eli 11,6€ tunnissa. Jos toimitaan rehellisesti ja maksetaan yritystoiminnasta verot ja palkan sivukulut niin tuntihinta pitää kertoa noin 1,3:lla. Eli sukkaparin kutomisen palkkakustannukset ovat 45-90€. Oletetaan että omia tuotteita torilla myyvä kutoja on tavallista nopeampi tekemään ja käytetään kutomisen työvoimakustannuksena lukua 55€  

Lisäksi pitää laskea myyntiin, pöydän varaamiseen ja esillepanoon tarvittava aika. Sanotaan että siitä tulisi 0,5h per myyty sukkapari. Tästä tulee noin 7,5€. 

Lanka maksaa noin 5€, ja sanotaan että pöydän vuokrasta tulisi euro per myyty tuote. 

Kokonaiskustannukset itse kudotuille villasukille olisi siis noin 68€. Myyntihintaan pitää vielä lisätä 24% alv jolloin loppuasiakkaan hinnaksi tulee

Tämän takia villasukkien kutomisessa myytäväksi ei ole yhtään mitään järkeä. Kukaan ei maksa tuollaisia hintoja. Kannattaisi neuloa ihan vaan omaksi ilokseen eikä aina yrittää  rahastaa.

Vierailija
26/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkien kutomista moni harrastelee ihan huvikseen. Sehän on hyvän tekemistä toiselle. Ei siitä kuulu kiskurihintoja vetää. 25 e on tosi kallis sukkien hinta.

No niin. Ei muuta kuin ajatuksesta tekoihin, eli niitä sukkia ja hyvää mieltä tekemään, hop hop. Tosta 25€ jää ehkä tekijälle itselleen lankojen ja tarvikkeiden jälkeen se n. 5€, eli 2,50€/sukka joten olisin sinuna jo ihan hiljaa. 

Vierailija
27/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö joka sukkaparille ostaa omat puikot? Juu typerä kysymys.

Ehkä, riippuu siitä, millaista vahvuutta mikäkin lanka on. Tämän lisäksi tarvitaan mitta, neula, sakset, jos niitä ei satu omistamaan ennakkoon.

Vierailija
28/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat kuuluu antaa ilmaiseksi. Kuten kaikki muukin nykyään. Jos myyt jotain niin tingitään vaikka hinta olisi pari euroa. Ilmaiseksi pitää antaa ja vielä kuljettaa kotiovelle mutta vain silloin kun vastaanottajalle sopii. 

Vierailija
29/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöksi sanotaan aivan kaikkea, mikä on itse tehty. Se näyttää oikeuttavan ihmiset hinnoittelemaan ihan mitä tahansa ihan millä hinnalla tahasa.

Olen koulutuksen saanut käsityöläinen. Monilla harrastajilla ei ole ymmärrystä laadusta, vaikeustasoista saati omperäisestä suunnittelusta. Saati asiakkaat erottaisivat ammattimaisen ja harrastelijan työt toisistaan. 

Jos ap katsoo, että 25 euroa on kirppiksen villasukista liikaa, niin silloin hinta on liikaa. Ne sukat jäävät juuri siksi hyllylle odottamaan. 

Ihan kaikki ei oikeasti ole hyvää, vaikka sen kuinka perustelisi "työtunneilla". Usein ne työtunnit eivät ole edes laskettavissa hintaan, jos työn taso on laadukasta ja työn toteuksen  vaikeusaste harrastelijatasoa korkeammalla. Kauniita ja hyviä villasukkia on harvoin myynnissä. Kyllä ne suurin osa ovat paksulla langalla paksuilla puikoilla kudottuja halpislankatuotoksia. Se, että lähtee euron kuvat silmissä ansaitsemaan sellaisilla on lähtökohtaisesti jo vähän tyhmää.

Vierailija
30/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ostaa kenellä on varaa. 25€ uusista käsin neulotuista sukista on melko edullinen!

Vierailija
31/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on kova kösityöihminen. Häneltä ostin pitkävartiser miesten villasukat ja sovimme hinnaksi 50 euroa. Teki sellaiset kun pyysin ja lämpimät sekä kestävät. Pidin ja pidän edelleen todella halvaksi hinnoiteltuna. Lankojen jälkeen tuissa ei paljon tuntipalkkaa jäänyt tekemisestä. 

Vierailija
32/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, parempi tehdä itse ne.

Vierailija
33/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villasukkaparin kutominen käsin vie helposti 3 - 6 tuntia langasta, mallista ja kutojasta riippuen. 

Olisi reilua että kutoja saisi edes siivoojan minimipalkan eli 11,6€ tunnissa. Jos toimitaan rehellisesti ja maksetaan yritystoiminnasta verot ja palkan sivukulut niin tuntihinta pitää kertoa noin 1,3:lla. Eli sukkaparin kutomisen palkkakustannukset ovat 45-90€. Oletetaan että omia tuotteita torilla myyvä kutoja on tavallista nopeampi tekemään ja käytetään kutomisen työvoimakustannuksena lukua 55€  

Lisäksi pitää laskea myyntiin, pöydän varaamiseen ja esillepanoon tarvittava aika. Sanotaan että siitä tulisi 0,5h per myyty sukkapari. Tästä tulee noin 7,5€. 

Lanka maksaa noin 5€, ja sanotaan että pöydän vuokrasta tulisi euro per myyty tuote. 

Kokonaiskustannukset itse kudotuille villasukille olisi siis noin 68€. Myyntihintaan pitää vielä li

Teen polvipituisia kirjoneulesukkia joiden hinta on 100€, eikä kukaan ole rutkuttanut hinnasta (ovat tienneet sen hinnan etukäteen). Pelkästään lankoihin menee jo tuosta hinnasta vähintään puolet, riippuen siitä, kuinka montaa väriä sukkiin halutaan. Jos hinta on sulle ongelma, edelleen, tee itse tai ole hankkimatta. Kenenkään ei pidä käyttää vapaa-aikaansa korvauksetta sinun sukkiin - et tekisi itsekään niin. 

Vierailija
34/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että 25€ villasukista on liikaa, niin ei sitten osta niitä. Joskus myin kirpparilla lasten vanhoja villasukkia, käytettyjä mutta ehjiä ja siistejä, hintaan 50 senttiä/pari. Niitä meni vaikka kuin paljon, hauskaa kun vielä kelpasivat pieniä jalkoja lämmittämään. 

Vierailija
35/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kutoo pitkävartisia villasukkia  myy lähinnä faceryhmissä.  Menevät kuin kuumille kiville,  hinta 45e/pari. 

Vierailija
36/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee vapaaehtoistyötä spr:ssä, järjestöissä ja yhdistyksissä. Sukkien kutominen ja tuotoksella toisen ilahduttaminen pitää olla pyyteetöntä.

Eihän vapaaehtoiset saa rahaa vanhusten ulkoilutuksesta tai lukupiirin vetämisestä tai vertaisohjaajana jumpan vetämisestäkään. 

Mutta ei siitä vanhuksen ulkoiluttamisesta ja jumpan vetämisestä tarvitse myöskään itse maksaa toisin kuin villasukkien materiaaleista.

Vierailija
37/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkien kutominen opetetaan peruskoulussa. Siitä vain ap tekemään itse, joka tytön ja pojan tässä maassa pitäisi homma osata siinä missä perunoiden keittäminenkin.

Vierailija
38/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla menee useampi ilta aikuisen sukkaparin neulomisessa, enkä ole ihan aloittelijakaan. Sukkien neulominen vaatii tekniikan oppimista eikä se todellakaan onnistu kaikilta. Sitä ei haluta ymmärtää. 

Tämä on tyypillistä naisten taitojen väheksymistä. Vähän harrastelevat aikansa kuluksi,  niin siihen suhtaudutaan.   25 euroa sukkaparista on ihan kohtuuhinta, ottaen huomion siihen kuluvat ostolangat ja hyvin pienen tuntipalkan. Aidot villasukat ovat ihan eri luokkaa,  kuin esim. halpakaupan tekokuituiset pörrösukat.

Vierailija
39/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulo itse, typerää täällä parkua asiasta jonka voi ratkaista helposti.

Vierailija
40/54 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöksi sanotaan aivan kaikkea, mikä on itse tehty. Se näyttää oikeuttavan ihmiset hinnoittelemaan ihan mitä tahansa ihan millä hinnalla tahasa.

Olen koulutuksen saanut käsityöläinen. Monilla harrastajilla ei ole ymmärrystä laadusta, vaikeustasoista saati omperäisestä suunnittelusta. Saati asiakkaat erottaisivat ammattimaisen ja harrastelijan työt toisistaan. 

Jos ap katsoo, että 25 euroa on kirppiksen villasukista liikaa, niin silloin hinta on liikaa. Ne sukat jäävät juuri siksi hyllylle odottamaan. 

Ihan kaikki ei oikeasti ole hyvää, vaikka sen kuinka perustelisi "työtunneilla". Usein ne työtunnit eivät ole edes laskettavissa hintaan, jos työn taso on laadukasta ja työn toteuksen  vaikeusaste harrastelijatasoa korkeammalla. Kauniita ja hyviä villasukkia on harvoin myynnissä. Kyllä ne suurin osa ovat paksulla langalla paksuilla puikoilla kudottuja halpislankatuotoksia. Se, että lähtee euroa

Sinä et ole käsityöläinen, et ainakaan koulutukseltasi (saati muutenkaan)

Sinä varmaan teet työsi, mikä lienee onkaan, alle 5€/h...

On ollut jo pitkään, vuosikymmenien ajan, trendi että halutaan yksilöllistä käsityötä mutta siitä ei haluta maksaa.

Tämä kerrotaan jo koulutuksen aikana.

Terveisin artesaani puuseppä joka ei todellakaan myy aikaan saannoksiaan, (pieniä tai isoja, helppoja tai vaikeita) pilkkahintaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän