Törkyhintoja villasukista kirpparilla
Siis noin 25 euroa! Vieläpä useammassa pöydässä oli hinnat tuota luokkaa. Olisi kiva ostaa vaikka lahjaksi, mutta myyjiltä on päässyt tuo kirpputorin henki ja periaate unohtumaan. Muutaman parin jos ostaa, niin maksaa satasen!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliita villalangat eikä tuosta paljoa jää teko palkkaa.
Jaa, onko kirpparilla tarkoitus myydä tavarat voitolla? Minä olen ymmärtänyt, että ne myydään kirppishengessä nimenomaan halpaan hintaan, jotta niistä pääsee eroon ja tavara kiertää.
Jätä sitten ostamatta. Niin, oliko muka vaikeaa?
En osta villasukkia kirppareilta. Oikeasti hyviä sukkia saa marketeistakin, eikä niitten aina tarvi olla villaa.
Joidenkin ahneudella ei ole mitään rajaa edes kirppiksellä :(
Joo ja sairaanhoitajan ammatti on kutsumusammatti. 😘
Vierailija kirjoitti:
Meillä 18- 25 e näkyy olevan ja kirppareilla. Emme voi käyttää villasukkia allergian vuoksi joten ei kiitos. Muitakin lämpimiä sukkia on onneksi ja jos ei ole allergiaa kutisee vietävästi.
Moni on allerginen villalle. Ei voi pitää myös villaisia neulepaitoja. Silloin joutuu etsimään korvaavia tuotteita. Niitä löytyy.231
Vierailija kirjoitti:
Moni tekee vapaaehtoistyötä spr:ssä, järjestöissä ja yhdistyksissä. Sukkien kutominen ja tuotoksella toisen ilahduttaminen pitää olla pyyteetöntä.
Eihän vapaaehtoiset saa rahaa vanhusten ulkoilutuksesta tai lukupiirin vetämisestä tai vertaisohjaajana jumpan vetämisestäkään.
Minä teen vapaaehtoisesti sukkia ja ilahdutan niillä itseäni tai läheisiäni. Ihan pyyteettömästi.
Tuotokset menee vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Käsityöksi sanotaan aivan kaikkea, mikä on itse tehty. Se näyttää oikeuttavan ihmiset hinnoittelemaan ihan mitä tahansa ihan millä hinnalla tahasa.
Olen koulutuksen saanut käsityöläinen. Monilla harrastajilla ei ole ymmärrystä laadusta, vaikeustasoista saati omperäisestä suunnittelusta. Saati asiakkaat erottaisivat ammattimaisen ja harrastelijan työt toisistaan.
Jos ap katsoo, että 25 euroa on kirppiksen villasukista liikaa, niin silloin hinta on liikaa. Ne sukat jäävät juuri siksi hyllylle odottamaan.
Ihan kaikki ei oikeasti ole hyvää, vaikka sen kuinka perustelisi "työtunneilla". Usein ne työtunnit eivät ole edes laskettavissa hintaan, jos työn taso on laadukasta ja työn toteuksen vaikeusaste harrastelijatasoa korkeammalla. Kauniita ja hyviä villasukkia on harvoin myynnissä. Kyllä ne suurin osa ovat paksulla langalla paksuilla puikoilla kudottuja halpislankatuotoksia. Se, että lähtee eur
Onneksi kukaan ei pakota ostamaan villasukkia. Ne voi opetella tekemään itse tai voi ostaa Tokmannilta muoviset pörrösukat, jos ei huvita tehdä villasukkia.
Ja kyllä, myyntiin tekemänsä käsityön saa hinnoitella aivan miten tykkää. Jopa paksut villasukat, vaikka artesaani tekisikin hienommat ja ihanan omaperäisesti suunnitellut ja luksukkaasti viimeistellyt tasokkaat sukat.
Kunnia kaikille tekijöille, harrastelijoille, ammattilaisille ja sukkamummoille.
Vierailija kirjoitti:
Hinta on kohdallaan silloin, kun tavara liikkuu. Olin viikonloppuna erään joulutorin avajaisissa ja siellä oli myyjä, joka myi itse tekemiään villasukkia. Perussukkia, raitakuosia ja kirjoneuletta, ei mitään ihmeellistä. Sinänsä taitavasti neulottuja, siistiä jälkeä. Hinta 40 e/ pari. En usko, että sai kaupaksi yhtään paria. Villasukat on helppo tehdä itse.
Miksi ihmiset ostavat puukkoja? Helppo tehdä itse, olen numeroinut itse tekemäni. Eilen valmistui numerolla 76.
Mimun ex tyttöystävä kutoo villasukkia ja hinnat olleet 10-15 euroa.
Vain tuulettimessa joku levittää lettua 25e/kuva. Jotkut maksaa ulisematta. Kauppa se on mikä kannattaa. Ps. Mää en osta 25e käsin neulotuista sukista on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ne ostaa kenellä on varaa. 25€ uusista käsin neulotuista sukista on melko edullinen!
Ostan villasukat itselleni kerran viidessä vuodessa. Olen opetellut parsimaan reikäiset villasukat. Ei niitä pohjia kukaan täällä kotona tutkiskella. Näin joulun aikaan ei sukkia kannata ostaa, kun ovat kalliita, sitten keväällä kun ostaa, niin saa halvemmalla ja laittaa kaappiin odottamaan sitä seuraavaa joulua ja sitten antaa lahjaksi. Joku kehtasi verrata sukkienkutomista (myy pimeänä) siivoojien työhön. Kaikki kunnia siivoojille, heidän työnsä ei onnistu TV:n ääressä.
Suurin ongelma villasukissa kirppareilla/myyjäisissä ei ole hinta, vaan sukkien huonot mallit! Kuka ihme voi käyttää sellaisia jättisukkia, joita myyntipöydät pullistelevat? Äitini onneksi tekee napakoita villasukkia, joihin ei kompastu kävellessä.
Vierailija kirjoitti:
Villasukkaparin kutominen käsin vie helposti 3 - 6 tuntia langasta, mallista ja kutojasta riippuen.
Olisi reilua että kutoja saisi edes siivoojan minimipalkan eli 11,6€ tunnissa. Jos toimitaan rehellisesti ja maksetaan yritystoiminnasta verot ja palkan sivukulut niin tuntihinta pitää kertoa noin 1,3:lla. Eli sukkaparin kutomisen palkkakustannukset ovat 45-90€. Oletetaan että omia tuotteita torilla myyvä kutoja on tavallista nopeampi tekemään ja käytetään kutomisen työvoimakustannuksena lukua 55€
Lisäksi pitää laskea myyntiin, pöydän varaamiseen ja esillepanoon tarvittava aika. Sanotaan että siitä tulisi 0,5h per myyty sukkapari. Tästä tulee noin 7,5€.
Lanka maksaa noin 5€, ja sanotaan että pöydän vuokrasta tulisi euro per myyty tuote.
Kokonaiskustannukset itse kudotuille villasukille olisi siis noin 68€. Myyntihintaan pitää vielä lisätä 24% alv jolloin loppuasiakkaan hinnaksi tulee
No ei kyllä noin halpaa lankaa löydy, n10e kerä seiskaveikkaa, raitaset kalliimpia, eikä yks kerä riitä jos kunnon varren tekee. Mä lahjoitin just kaks kestokassillista kirpparille myytäväksi eläinten hyväksi.
Opettelin tekemään itse. En osta villasukkia mihinkään hintaan.