Vaikea löytää naista puolisoksi, joka olisi taloudellisesti samassa asemassa
Itse tienaan noin 4000 e/k. Vaikea löytää vapaata sinkkunaista, jonka tulotaso olisi about samaa luokkaa. Tarjolla on vain saamattomia, mt-ongelmaisia, kunnianhimottomia ja heikkolahjaisia naisia. Ei minulla ole varaa elättää yksin ketään enkä henkilökohtaisesti ymmärtäisi heikkoa kunnianhimoa ja näköalattomuutta elämässä. Yleensä myöskin elämänhallinta on monella pahasti hakoteilla. Teen työtä pääosin yksin asiantuntijan roolissa, joten työpaikkaromanssejakaan ei ole oikein tarjolla.
Ehkä teininä ja nuorena aikuisena tulotasolla ei lle merkitystä, mutta tällä iällä on.
M38
Kommentit (178)
Aika moni tuntuu jotenkin provosoituneen aloituksesta. Itse ajattelen, että suhteellisen samanlainen tulotaso kumppanin kanssa helpottaa kyllä elämää molemmin puolin. Meillä on puolison kanssa hyvin samankokoiset tulot sekä koulutustausta, eikä ole tarvinnut rahasta tai sen käytöstä pahemmin kiistellä.
Eri kokoiset tulot tai varallisuus saattavat aiheuttaa tietynlaista valta-aseman erilaisuutta suhteeseen. Tämä ei välttämättä ole ongelma, mutta riski siinä kuitenkin piilee. Jos toisen käteen jäävä kuukausitulo on vaikkapa 5000€ ja toisen 2500€, niin pakollisten menojen jälkeen pienempituloiselle ei kauheasti jää, kun taas suurempituloisella on enemmän mahdollisuuksia kuluttaa. Vaikka suurempi tuloinen yhteiseen kassaan enemmän laittaisikin, on silti tietty epäsuhta olemassa.
Nykyisin tuntuu ainakin median mukaan olevan näitä, jotka etsivät itselleen elättäjää. Sellaiseen ei 4000€ kuukausituloilla ole mahdollisuuksia, eivätkä elättäjää etsivät sellaiseen vilkaisekaan. En silti oikein ymmärrä, miksi joku elätettävän haluaisi ja jos haluaa, niin miksi ihmeessä ottaisi jonkun suomalaisen siipeilijän. Vaikkapa Filippiineitä löytyy rikkaille aika eritasoisia morsianehdokkaita, jos vaan on varaa kustantaa ylellisempi elintaso. Siinä kohtaa kuukausitulojen pitäisi kyllä olla pitkästi yli 20000€ ja velatonta varallisuuttakin mielellään yli 5000000€.
Summa summarun, pidän järkevimpänä etsiä kumppani suhteellisen samasta koulutus- ja tuloluokasta. Silloin on ainakin yksi kiistan aihe vähemmän. Parisuhde ei pitkän päälle ole kovin yksinkertaista säilyttää kasassa ja mitä vähemmän erottavia tekijöitä on, sitä pidempään se yleensä kestää ajan haasteita. Sellaisten ei kannata mielestäni tähän aiheeseen ottaa kantaa, jotka eivät ole koskaan olleet yli 20 v pitkässä parisuhteessa. He eivät oikeasti ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Et tule koskaan löytämään naista joka olisi taloudellisesti samassa asemassa kun naiset pariutuvat ainoastaan ylöspäin taloudellisen edun takia
Kukaan ei pakota suostumaan tuohon. Kukaan ei pakota sinua miehenä pariutumaan itseäsi pienempitulpisen kanssa. Se on ihan oma valinta.
AP, kuten tällä palstalla on niin monta kertaa todettu: Jos saat vain kuvaamanlaisiasi naisia,on se sinun tasosi. Hyväksy se, tai kohota tasoasi.
Mun vuosiansio nykyisellä ammatilla on n. 37 000€ eli liian vähän ap:n mielestä. Kun valmistun AMK:sta, niin tulot nousee jonkun verran, mutta riippuu työpaikasta paljonko. Ei sillä, että huolisin ap:n kaltaista miestä.
Sinkku 44
Naiset voisivat kiinnittää huomiota tuohon tulopuoleen, että kelpaisivat tasavertaiseen suhteeseen vähän varakkaampien miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tule koskaan löytämään naista joka olisi taloudellisesti samassa asemassa kun naiset pariutuvat ainoastaan ylöspäin taloudellisen edun takia
Miehenä olisi vain niin kiva kävellä käsi kädessä jossain lomakohteessa tai kaupunkilomalla itsestään huolta pitävän naisen kanssa. Tiedän, olen vähän romantikko. M38
Tulihan se sieltä: olisi kiva olla nuori,kaunis nainen,jotta sinun statuksesi ja kulkisi nousisi XD
N. 3000-3500 tienaavia naisia: opettaja, insinööri tai vuorotyössä oleva sairaanhoitaja.
yli 4000 tienaavia naisia ovat DI:t, juristit ja lääkärit sekä ekonomit yms.
Vierailija kirjoitti:
Naiset voisivat kiinnittää huomiota tuohon tulopuoleen, että kelpaisivat tasavertaiseen suhteeseen vähän varakkaampien miesten kanssa.
Naisille tuo ei ole ongelma. Tuossa skenaariossa tuo mies jää yksin vemputtamaan. Naisille riittää aina ottajia.Miehille ei. 4000 tienaava on on joku tradenomi. Gold diggerit etsii jotain tasokkaampaa.
Luuletko ihan oikeasti, että menestyneet hyvät naiset kiinnostuu sellaisesta, joka kirjoittaa tuollaista tekstiä kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
N. 3000-3500 tienaavia naisia: opettaja, insinööri tai vuorotyössä oleva sairaanhoitaja.
yli 4000 tienaavia naisia ovat DI:t, juristit ja lääkärit sekä ekonomit yms.
Voi luoja. Sulla ei ole mitään hajua siitä,mitä ihmiset tienaa. Eipä tietenkään,kun olet tuki-jonne.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuosiansio nykyisellä ammatilla on n. 37 000€ eli liian vähän ap:n mielestä. Kun valmistun AMK:sta, niin tulot nousee jonkun verran, mutta riippuu työpaikasta paljonko. Ei sillä, että huolisin ap:n kaltaista miestä.
Sinkku 44
Mistä tiedät että et huolisi ap:n kaltaista miestä? 44 v ja sinkku ehkä kertoo kaiken - et ole kelvannut kenellekään jonka voisit kelpuuttaa kumppaniksi. Tuskin kukaan treffeillä alkaa toisen tulotasoa kyselemään. Ammateista ja työstä toki voi kukin jutella ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Silti säästeliäästi elävä saattaa onnistua keräämään pienemmistäkin tuloista ison varallisuuden, kun taas joillekin ei edes isot tulot riitä vaan silti velkaannutaan.
Aika nopeasti sen huomaa toisen kiinnostuksen kohteista ja jutuista, onko hänellä oikeasti varakkuutta vai elääkö kädestä suuhun. Pinnalliset ihmiset katsoo vaan pintaa, mutta todellisuus on usein pintaa syvemmällä.
Kyllä minä ap:tä ymmärrän. Olen hyvätuloinen nainen, kk-ansiot noin 7700€/kk. En haluaisi miestä joka ei pysty ylläpitämään mukavaa elintasoa, omani tienaa reilut 5200€/kk. Elämä on kaikin puolin leppoisaa kun ei tarvi miettiä eikä stressata raha-asioista.
Miksi nainen joka tienaa 4000 e haluaisi ikäisesi miehen?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko ihan oikeasti, että menestyneet hyvät naiset kiinnostuu sellaisesta, joka kirjoittaa tuollaista tekstiä kuin sinä?
Kukapa tuollaista oikeasti treffeillä kertoisi. Nämä palstat ovat sitä varten, että voi päästää paskan ulos, niin voi sitten kasvotusten jutella syvällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulopuoli on kunnossa miksi nainen tyytyisi siihen että kelpaa jollekin?
Onko tuo palkka niin iso että se rajaa kaikki potentiaaliset ehdokkaat pois? Vai olisiko ongelmana se, että naisen pitäisi olla myös nuorempi, kaunis ja tehdä kotityöt. Aloituksen katkeruuden perusteella en ihmettele ettei naista löydy :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen joka tienaa 4000 e haluaisi ikäisesi miehen?
Yleensä ihmiset (jopa naiset) haluavat suurin piirtein ikäisensä kumppanin. Keskimäärin parisuhteet kestävät pidempään, jos ikäero ei ole kovin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku 44
Mistä tiedät että et huolisi ap:n kaltaista miestä? 44 v ja sinkku ehkä kertoo kaiken - et ole kelvannut kenellekään jonka voisit kelpuuttaa kumppaniksi. Tuskin kukaan treffeillä alkaa toisen tulotasoa kyselemään. Ammateista ja työstä toki voi kukin jutella ja tehdä siitä omat johtopäätöksensä. Silti säästeliäästi elävä saattaa onnistua keräämään pienemmistäkin tuloista ison varallisuuden, kun taas joillekin ei edes isot tulot riitä vaan silti velkaannutaan.
Aika nopeasti sen huomaa toisen kiinnostuksen kohteista ja jutuista, onko hänellä oikeasti varakkuutta vai elääkö kädestä suuhun. Pinnalliset ihmiset katsoo vaa
Niin tota noin. Se, että olen NYT sinkku ei tarkoita, että olen aina ollut sinkku. :D Hyvänen aika teidän joidenkin ajatustenjuoksua! Mä olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa joista ensimmäisessä olen saanut lapsen. Toisessa pitkässä suhteessa mentiin naimisiin ja edelleen virallisesti olemme naimisissa koska on harkinta-aika menossa. Olen eronnut muutama kuukausi sitten.
Syy miksi en ap:n kaltaista miestä huolisi, että ei tuollainen naisvaltaisella palstalla vinkuva ja naisia mollaava mies ole mies mun makuun. Tämä sama tyyppi tekee aivan varmasti vastaavia aloituksia tänne jatkuvasti ja yrittää saada tylsään elämäänsä sisältöä lapsellisella trollaamisella. Jos ei ole koskaan ikinä kenellekään kelvannut parisuhteeseen, niin kyllä se vika on silloin itsessä eikä niissä naisissa.
Sinkku 44
Pidätkö romantikkona myös itsestäsi huolta? Vähimmällä vaivalla taidat päästä, kun ostat robotin, joka on aina yhtä 'itsestään huolta pitävä' , ja kärräät Cindyä sitten lomakohteissa. Ei tule kuluja eikä nalkutusta. Osta siivous- ja ravitsemuspalvelut.
Romantikkotrolli, haha!