Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokos täällä on katsottu MOT: ikuiset työnhakijat?

Vierailija
20.11.2023 |

Mitä ajatuksia? 

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostutti koko ohjelma.

Aina samat vellinkeitot ja lopputulos on pohjaanpalanut puuro. 

Ministerit elää jossain soosissa. 

Kukaan yrittäjä ei maksa enää oikeaa pakkkaa, niin kauan kun valtio tekee ilmaistyön mahdolliseksi. 

Kela, valtio ja te-toimisto kaikki syyllistyy tähän ihmismankeliin joka ei tuota mitään. Suomalaiset matalasti koulutetut ihmiset on vain byrokratian orjia.

Vierailija
142/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituiset kysyvät milloin sun koulun harjoittelu päättyy. 

Anteeksi mutta olen kyllä työkokeilussa. 

Yksi työntekijä sanoi, että silloin kun minä olin nuori niin. 

No, en tiedä minkä ikäiseksi minua luullaan, mutta olen yli 40, kai mua voi nuoreksikin kutsua. 

Minua tytötellään. Täytän pian 44v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä minkä ikäiseksi minua luullaan, mutta olen yli 40, kai mua voi nuoreksikin kutsua. 

No sitähän tässä kysyttiin. 

Vierailija
144/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ammatti-ihminen käyttää itsestään nimitystä työkkärin täti. Ei mikään ammattinimike. 

Vierailija
145/158 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksi alistamisen ja orjuutuksen muoto. Myös se että kansalainen ei saa rahaa säästöön tehdystä työstä, joka on matalaa. Aikuisia ihmisiä pidetään lasten viikonloppun karkkirahoilla ja he eivät pääse oikeasti henkisesti kasvamaan ja ottamaan vastuuta elämästään. Aikuisen ihmisen elämä vaatii rahaa ja palkoista sitä ei tunnu saavan.

Tästä johtuu ettei kovin moni poika ja tyttö ole kasvanut henkisesti aikuiseksi vielä viisikymppisenäkään.

Turha sitä on syyttää, kun vastuu on aina ja yleensä palkanmaksajilla ja päättäjillä.

Nyt nuorempi polvi on täysin passivoitu ja on menty kitsaudessa liian alas. Heistä ei tulla saamaan orjatyövoimaa ja he eivät tule lisääntymäänkään. Mentiin liian ahneesti liian alas. Nuoret on viisaita ja eivät toista vanhempiensa mokia.

He eivät tule työelämään sopeutumaan ja he eivät tule taipumaan työelämän sairaisiin vaatimuksiin.

Nuorissa on toivo ja nuoret on itse tehokkaampi kuin ostetut LIITOT.

Nuoret on LIITTO.

Työelämää huononnettiin liikaa ahneuksissaan.

Vierailija
146/158 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut kuin pätkän ja alkoi oikeasti suututtamaan ja en ihmettele että ovat työttömiä, joo ei tyhmät töitä saa. En tiedä oliko tuossa ohjelmassa, mutta illalla a- studiossa näytettiin pätkä jostain naisesta joka kertoi ettei saa töitä kun ei tiedä mitä etätyöt ovat ja kun on tullut kaikkea uutta esimerkiksi teams eikä tiedä mikä se on, idiootti ei osaa edes Googlea käyttää. Minä en ole töissäni tietokoneen kanssa juurikaan tekemisissä mutta olen teamsia käyttänyt 

Suomessa on noin 20 tuhatta avointa työpaikkaa jotka maksaa palkkaa ja toisaalta 300-500 tuhatta työnhakijaa jotka haluaisi työpaikan josta saa oikeaa palkkaa eikä tarvitsisi sosiaaliturvaa hakea.

Heikommallakin laskutaidolla näkee että määrät ei ihan sovi. Eli 20 hengen bussiin ei mitenkään tungeta 300-500 henkilöä istumapaikoille. Ja silti suomen työttömyydenhoito on hallituksesta riippumatta ja noiden broilerien käsissä sitä että piiskataan työttömiä entistä ahkerammin tunkemaan itsensä siihen 20 hengen bussiin. 

Vierailija
147/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auli Viitala:

"Työtön, jonka ei kannata ottaa työtä vastaan, koska tuet ovat niin suuret, on urbaanilegenda. Tosielämässä heitä ei kohtaa koskaan eikä missään. Niitä kyllä kohtaa usein, joille tarjotaan tukityötä toisensa perään eli työtä ilman toimeentuloa. Samoin niitä, joilla ei oikeasti ole työkykyä mutta ei myöskään mahdollisuutta saada siitä tarvittavia lausuntoja eläkkeen saamiseksi. Ja niitä, jotka eivät saa hoitoa tai kuntoutusta psykiatriseen sairauteensa eivätkä siksi pääse takaisin työelämään."

https://yle.fi/a/74-20060261

Vierailija
148/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sairaille perusteta jotain omaa mestaa? Valtava kasa ihmisiä jotka ei ole eläkeläisiä eikä työkykyisiä. Saisivat paremmin kohdennettuja palveluja ja tukitoimia. Siellä voisi olla kaikki sellaiset sairaslomalaiset ja työkyvyttömät, saa ne sitten sairauspäivärahaa tai ei. Eihän ne minkään järjen mukaan kuulu työkkäriin. Sitten työkkäriin jäisi ne jotka oikeasti tavoittelevat työllistymistä. Ja jos ei Työllistymistä tavoittele, niin voisi suoraan lopettaa asiakkuutensa ja jäädä sossun/toimeentulotuen asiakkaaksi, jolloin työkkärinkin palvelut olisi paremmin kohdistettuja. 

Ei tarvita mitään mestaa. On olemassa toimivampikin ratkaisu, joka on myös edullisempi.

Perustulo.

Vierailija
149/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi myös keskustella jo siitä, miten digitalisaatio on jo vähentänyt suuren määrän ns. valkokaulustyöpaikkoja.

Suomi on esimerkki maasta, missä jo näkyy digitalisaation vaikutuksen yhteiskuntaan. Massatyöttömyys on osa tätä ilmiötä, koska ihmistyövoimaa tarvitaan yhä vähemmän.

Koneet tekevät jo suuren osan teollisuuden töistä ja tekoäly kohta tietotyöt. 

Vierailija
150/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sairaille perusteta jotain omaa mestaa? Valtava kasa ihmisiä jotka ei ole eläkeläisiä eikä työkykyisiä. Saisivat paremmin kohdennettuja palveluja ja tukitoimia. Siellä voisi olla kaikki sellaiset sairaslomalaiset ja työkyvyttömät, saa ne sitten sairauspäivärahaa tai ei. Eihän ne minkään järjen mukaan kuulu työkkäriin. Sitten työkkäriin jäisi ne jotka oikeasti tavoittelevat työllistymistä. Ja jos ei Työllistymistä tavoittele, niin voisi suoraan lopettaa asiakkuutensa ja jäädä sossun/toimeentulotuen asiakkaaksi, jolloin työkkärinkin palvelut olisi paremmin kohdistettuja. 

Sairaan on pakko olla työmarkkinatuella, jos on omaisuutta.

Omaisuus estää sossurahan.

Vierailija
151/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja rikas aviopuoliso samassa kotiosoitteessa.

Vierailija
152/158 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja rikas aviopuoliso samassa kotiosoitteessa.

Mulla puoliso tienasi 2400 brutto ja 2 lasta meillä. Sain työmarkkinatuen ja 200 lapsilisää. Ei saatu asumistukea eikä toimeentulotukea vuokralla ja puoliso tarvitsi vuorotyön takia auton. 

Lama on tulossa, onnea teille ketkä pääsette pienille tuille. 

Vierailija
153/158 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.

Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea

Syitä voi olla monenlaisia. Itselläni yhdistelmä: ikä (+40), koulutuksen puute, työkokemuksen puute, suuret kuvitelmat ja laiskuus ovat estäneet tehokkaasti työllistymisen. Viime aikoina esteenä on ollut se, että en enää viitsi hakea työpaikkoihin, koska tiedän, että en mihinkään pääse. Tai jonnekin saattaisin päästä vaikka osa-aikaisena siivoamaan, mutta sellaista hommaan en halua tehdä.

Vierailija
154/158 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimien työpaikkojen määrä on nyt noin 44% pienempi kuin vuosi sitten, moni nyt työttömäksi jäävä asiantuntija on tulevaisuuden iki työtön

Vierailija
155/158 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.

Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea

Amikselle voikin löytyä töitä helpommin kuin korkeakoulutetulle työttömälle.

Vierailija
156/158 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla oleva ei voi olla työnhakijana.

Vierailija
157/158 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä juttuja. Ei toisten veronmaksajien tarvitse maksaa, joidenkin omistusasunto/talo asumista. 

Vierailija
158/158 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työministerillä asiat on paljonkin paremmin, kuin muilla työttömillä. Ensinnäkin hän on hyvällä ansiosidonnaisella päivärahalla ja todennäköisesti työllistyy heti, kun ansiosidonnaisen työttömyysturvan päivät käyvät vähiin. Hänen kohdallaan esiintyminen MOT ohjelmassa oli vain omien virheidensä peittelyä ja kasvojen kohotusyritys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä