Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokos täällä on katsottu MOT: ikuiset työnhakijat?

Vierailija
20.11.2023 |

Mitä ajatuksia? 

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoidon tuki saattaa viedä työttömyyskorvauksen jos Kela katsoo ettei omaishoitaja voisi tehdä kokopäivätyötä.

Siksi työtön/osa-aikatyötä tekevä omaishoitaja ei sitä uskalla hakea.

Samaan aikaan kokopäivätöissä oleva voi huoletta hakea ja saada omaishoidontukea.

Reilua?

Vierailija
122/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just katsoin. Pienehkö pettymys, parasta antia oli entinen työministeri työttömänä työnhakijana.

Yrittää larpata reilua jätkää, mutta muistissa on mihin sävyyn puhui työttömistä vallassa ollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, että samalle yökukkuja-autistille osuu sekä mystinen kipusairaus että väsymystauti. Ja mitä tarkoittaa kotona sairastettu keuhkokuume? Itse diagnosoitua keuhkokuumetta?

Ja Marjon on turha syyttää koronaa siitä, ettei hän tiedä mikä on Drive.

Vierailija
124/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mukana myös terveitä työtä hakevia  pitkäaikaistyöttömiä joiden elämänhallinnassa ei ole mitään ongelmaa? Sellaisiakin on pilvin pimein, mutta heistä ei ikinä kerrota mediassa. 

Ohjelmassa haastatellaan naista, jolla on  kehitysvammainen lapsi, joka ei voi kotona olla hetkeäkään yksin ja nainen on pitkäaikaistyötön siksi, koska hän ei löydä sellaista työtä, jossa hän voisi itse sanella työajat, kun hänen tosiaan pitää olla aina kotona kun lapsi lähtee/pääsee koulusta 

Sellaisiakin töitä kuitenkin ON olemassa. Eli teoriassa tuo nainen voisi tehdä töitä jopa tuossa elämäntilanteessa, mikäli löytäisi/saisi tuollaisen työn. Eli jos joku nyt pitää tuota mahdottomana vaatimuksena, niin ei se ole. Tiedän paljon ihmisiä, joilla on tuollainen työ, ta

Mitä ovat nämä työt? Pitkäaikaistyöttömänä omaishoitajana kysyn. Nimittäin aina kun olen hakenut osa-aikatyötä - ja etukäteen ilmoittanut mitkä tunnit ovat mahdollisia - niin töitä ei anneta koska en pysty joustamaan. On jopa kehdattu soittaa että tuletko heti töihin klo 6 lauantaina hyllyttämään, vaikka olen etukäteen ilmoittanut olevani käytettävissä ma-pe klo 9 jälkeen, omaishoidettavan lapsen aikataulun mukaan.

Työntekijä joustaa aina epäinhimillisienkin vaatimusten edessä, työpaikka ja pomo ei ikinä mistään. Tuntuu etteivät enää edes ymmärrä että ihmisillä on perheet ja muutakin elämää, vaan pitäisi elää tehdäkseen töitä (joista rikastuu vain se pomo).

Vierailija
125/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo. 20:00 tulee. Katsokaa, kerrankin EHKÄ katsottava motti.

Todella onnettomasti suoritettu epämääräinen ohjelmatuotos aina vaan, joka kerta.

Vierailija
126/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ja te-keskus lakkautettava, kansalaispalkka kaikille. Siitä monen tervehtyminen alkaa.

Vierailija
127/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta maksaa pitkäaikaistyömistä Helsingin kaupungille 80 milj. sakkoa vuosittain. Ihmekös että verot on korkeat. Noi on tulonsiirtoja ja sama tapahtuu koko maassa pienemmillä summilla. Älytöntä rahan ja resurssien hukkaamista. Tässä maassa on osaaminen nolla.

Vierailija
128/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämän miehen suurin ongelma sittenkin autistisuus ja sen aiheuttamat ongelmat? Ainakin sosiaalisten tilanteiden pelosta näytti myös kärsivän sekä myös sosiaalisissa tilanteissa vaikutti olevan vaikeuksia. Toki tässä ei sanottu, että tällä miehellä olisi myös autismikirjon diagnoosi, mutta hyvin oppikirjamaiselta autistilta tai kirjolla olevalta vaikutti. Jos on tällainen niin ihmetyttää, miksi tämä piti sitten salata kun kaksi muuta diagnoosia kuitenkin kerrottiin. Ihan ns. kaikki muumit eivät tällä miehellä vaikuttaneet olevan laaksossa ja pelaaminen näytti kiinnostavan. Sen sijaan tällä kuusikymppisellä naisella ns. muumit olivat kyllä laaksossa, eikä tällaista ongelmaa naisella vaikuttanut olevan. Kamalia sanoja nämä, mutta tämä sivuhenkilönainen ja omaishoitajanainen vaikutti näistä normaaleimmalta. Ilmeisesti vain tämä omaishoitajuus tosiaan oli esteenä tämän naisen oikealle työllistymiselle.

Vierailija
129/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mukana myös terveitä työtä hakevia  pitkäaikaistyöttömiä joiden elämänhallinnassa ei ole mitään ongelmaa? Sellaisiakin on pilvin pimein, mutta heistä ei ikinä kerrota mediassa.

Työttömät mediassa ovat aina joko työtä vältteleviä skeitti-Juusoja tai sossu-Tatuja tai sitten moniongelmaisia ja sairaita työttömiä. 

" Katsoin eilen klo 20. Taas oli valittu nuorimies 29v, ei koskaan ollut työskennellyt, oli myös " sairas". Osasi vaan istua pelituolissa. 

Jotenkin oli epäuskottava. Piti keppiä ulkona liikkuessa : ) Toinen oli 60 rouva, ihan asiallinen, mutta  monta vaivaa tuntui olevan myös hänellä. Mikä tässä on, koskaan ei ole sellaista keskivertoa kuten esim. minä: Työhistoriaa yli 30 vuotta, perusterve, ainoa haitta on ikä joka nykyisin 60v. Sanaa ikäpiip ei saa käyttää. Itku tuli, kun kuuntelin kirppisrouvan kertomaa tulevien leikkausten vaikutuksista perheensä elämään. "

Vierailija
130/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ja te-keskus lakkautettava, kansalaispalkka kaikille. Siitä monen tervehtyminen alkaa.

No TE-keskusta ei ole olemassakaan, eikä TE-toimistojakaan enää 13 kuukauden kuluttua. Siitä se onni ja autuus aukeaa!

Vierailija
131/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just katsoin. Pienehkö pettymys, parasta antia oli entinen työministeri työttömänä työnhakijana.

Heh!;)

Vierailija
132/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suosittelen katsomaan tv1 uusinta eiliseltä A-Studio. Aiheena mm sitkeä pitkäaikaistyöttömyys.

Vierailija
133/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojaa heikennetään.

Työntekijät ovat ikuisella koeajalla. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta."

https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…

Minusta nämä toimet vaikuttavat siltä, että työttömiä yritetään tehdä lisää, entistä helpommin, eikä päin vastoin?

Vierailija
134/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jokaiselle työttömälle, valtaosalle eläkeläisistä ja osa-aikatyöläisille ja valtaosalle matalapalkkalaisista ja muista eli ainakin noin miljoonalle kun lasketaan joka kuukausi sentilleen se ne kaikkien eri korvausten määrät, niiin ajatelkaapa tuota turhan työn määrää.

Tuon kun lopettaisi, rahat riittäisi helposti kansalaispalkkaan ja jokainen työtön voisi tehdä kuten eläkeläiset, eli käydä huoletta töissä ja kas kummaa niitä töitä löytyykin, kun on motivaatio ja valmius ottaa vastaan irtotunteja ja osa-aikahommaa.

Ja jos joku jää kotiin istumaan niin laitetaan se kansalaispalkka kuitenkin vähän pienemmäksi, kuin nykyiset täysin liioitellut tuet ja kaikki tuet tietenkin lakkautetaan, niin tässähän jäädän vaikka plussan puolelle.

Ei sitä mitään perinteistä suomalaista elintasoa tarvitse kansalaispalkalla antaa, jos ei töissä käy, ottakoon tunnin sieltä, tunnin täältä jos haluaa jotain puhelimia tai muita ostella, siksihän ne koululaisetkin kesätöihin menee, kun muutoin ei saa pelejä ja vehkeitä.

Vierailija
135/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eläkeiän ylittäneitä kannustetaan jatkamaan töissä, niin se lienee O.K. jos haluja töihin löytyy. Mutta jos yli kuusikymppinen joutuu työttömäksi, niin turha on vääntää häntä töihin, kun kukaan ei häntä halua, eikä palkkaa. Siinä olet sitten TE:n tai kuntakokeilun pompoteltavana viisi vuotta. Yli 45 vuoden työuran jälkeen täytät työpaikkahakemuksia, pakotettuna osallistut johonkin työkokeiluun (suorastaan irvokasta). Ja sinua uhataan karenssilla, vaikka esteenä työllistymiselle on IKÄ.

Yli kuusikymppisille työttömille eläkeputki tms. takaisin. Keskittyisivät nuorten auttamiseen. (Jahtaamiseen).

Tällä hetkellä on 66-vuotiaita virastoissa töissä täysillä työtunneilla ja nuoremmat saa vain määräaikaisia sopimuksia. 

Vierailija
136/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut kuin pätkän ja alkoi oikeasti suututtamaan ja en ihmettele että ovat työttömiä, joo ei tyhmät töitä saa. En tiedä oliko tuossa ohjelmassa, mutta illalla a- studiossa näytettiin pätkä jostain naisesta joka kertoi ettei saa töitä kun ei tiedä mitä etätyöt ovat ja kun on tullut kaikkea uutta esimerkiksi teams eikä tiedä mikä se on, idiootti ei osaa edes Googlea käyttää. Minä en ole töissäni tietokoneen kanssa juurikaan tekemisissä mutta olen teamsia käyttänyt 

Vierailija
137/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut kuin pätkän ja alkoi oikeasti suututtamaan ja en ihmettele että ovat työttömiä, joo ei tyhmät töitä saa. En tiedä oliko tuossa ohjelmassa, mutta illalla a- studiossa näytettiin pätkä jostain naisesta joka kertoi ettei saa töitä kun ei tiedä mitä etätyöt ovat ja kun on tullut kaikkea uutta esimerkiksi teams eikä tiedä mikä se on, idiootti ei osaa edes Googlea käyttää. Minä en ole töissäni tietokoneen kanssa juurikaan tekemisissä mutta olen teamsia käyttänyt 

Työttömiä laitetaan AMK tutkinnolla palkattomaan työkokeiluun ja vakituisella on käytynä peruskoulu ja sihteerikurssi, eivät ole koskaan olleet muualla töissä joten ilmankos moni työssäkäyvä on pihalla työttömien jutuista. Omalla työpaikalla luullaan työttömiä opiskelijoiksi. 

Vierailija
138/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituiset kysyvät milloin sun koulun harjoittelu päättyy. 

Anteeksi mutta olen kyllä työkokeilussa. 

Vierailija
139/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakituiset kysyvät milloin sun koulun harjoittelu päättyy. 

Anteeksi mutta olen kyllä työkokeilussa. 

Yksi työntekijä sanoi, että silloin kun minä olin nuori niin. 

No, en tiedä minkä ikäiseksi minua luullaan, mutta olen yli 40, kai mua voi nuoreksikin kutsua. 

Vierailija
140/158 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran ei puututtu siihen kysymykseen MIKSI TYÖNANTAJAT EI PALKKAA? Miksi vajaakuntoisia syrjitään? Miksi hakemuksia ei lueta, niihin ei vauvauduta vastaamaan..miksi vaaditaan erikoisosaajaa pöntön pesijäksi? 

Taas työttömän syy ja näkökulma vain köyhän tarinaan. Miksi ei haastateltu yrittäjiä miksi he ei palkkaa?

Arto Satoselta olisi toimittajan pitänyt kysyä, mitä sanktioita aiotte tai miksi ette laittaneet työnantajille?

Ainoastaa kädenojennus 9€ orjia ja tukityöllisiä, aina uutta tilalle kun vanhan soppari loppuu. Lisäksi verohelpotuksia ja yritystukia.

Olen onnellinen etten ole tehnyt kakaroita, eipä niiden tartte kärsiä koskaan tästä porvari prkl yhteiskunnasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän