Jokos täällä on katsottu MOT: ikuiset työnhakijat?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa voi irtisanoa raskaana olevan helposti.
Minimiäitiyspäiväraha on 600 kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
300000 asuntovelkaa ottanut raskaana oleva voidaan irtisanoa helposti ja vuokralla asuva teinin äiti pääsee tilalle.
Irtisanomissuojaa heikennetään
"Raskaussyrjintä tulee lisääntymään"
https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hallitusohjelmasta-tyontekijoiden-o…
Mitä järkeä on rokottaa noita monisairaita ihmisiä,jotka eivät työhön kykene työttöminä? Miksei heille myönnetä.työttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.
Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea
Omalla kohdalla tuntuu, että se maisterius on ollut se ongelma. Pelkällä yo-todistuksellakaan viitsi töitä hakea. Olisi aika hankala selitellä sitä useamman vuoden aukkoa cvssä. En ole edes laittanut mitään palkkapyyntöä ellei sitä ole erikseen vaadittu. Kun ei kelpaa niin ei kelpaa. Väärä työkokemus, väärä ikä, väärä sukupuoli, mikä väärä milloinkin. Suomeksi sanottuna huonot verkostot. Mitäs muutin liian myöhään pk-seudulle.
Mulla on reuma ja vaikea paheneva nivelrikko joka näkyy päälle. Olen 54v, näytän vanhukselta eikä mua ota kukaan töihin. En pääse eläkkeelle koska en ole tarpeeksi sairas. Olen taakka. Elämä ei ole hyvää. Olen nykyään hyvin yksinäinen.
Sairastuin 8v sitten kertarysäyksellä enkä voinut enää jatkaa fyysistä työtäni.
Oi, te olette rakentaneet uuden 300 000 euron talon ja vauva tulossa.
Kuule, olet tehnyt nopeasti töitä ja näissä on virheitä eli sut irtisanotaan.
Onnea
Huh huh, melkein joutui työnantaja maksamaan mammaloman.
En tiedä. Toivottavasti saamme myös jatko-osan sarjaan nimeltä ikuiset avoimet työpaikat.
Ei kai sille voi mitään että maasta löytyy vajaakuntoisia. Pitäisi keskittyä terveisiin mutta työhaluttomiin laiskuriveijareihin ja hakata niitä niin kauan että alkaa työnteko kiinnostaa.
Työttömiä on monenlaisia. Haluttiin reipas urheilullinen ekstrovertti. Introvertille sanottiin, että valinta ei kohdistunut Teihin.
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat paljastivat hyvin, millaisia nämä pitkäaikaistyöttömät ovat. Ei niitä saada työllistettyä millään.
Aivan sama, millaista politiikkaa tehdään, nämä ihmiset roikkuvatpainolastinamme.
Opettele suomenkielen kielioppi. Etenkin pronominit tuottaa tuskaa, ehkä kouluaikana korvat olisi pitää kuulokkeista vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat paljastivat hyvin, millaisia nämä pitkäaikaistyöttömät ovat. Ei niitä saada työllistettyä millään.
Aivan sama, millaista politiikkaa tehdään, nämä ihmiset roikkuvatpainolastinamme.
Kyllähän tämä on ollut tiedossa jo viimeiset 20 vuotta, mutta näin tämä nyt vaan halutaan hoitaa, ja se siitä. Ei saa valittaa, työkkärin tätikin tarvii työnsä.
Kylläpä tuli🤮 olo kun kuunteli tätä sipilän työministeriä ja tätä nykyistä sössöttäjää.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.
Juuri tästä syystä nämä sairaat tulisi lokeroida muualle, eikä roikottaa siellä "työttöminä työnhakijoina" aiheuttaen ruuhkaa ja tämän takia suurin osa näistä työllistämis toimista ja resursseista menee hukkaan, kun niitä käytetään näihin, jotka eivät koskaan työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tästä syystä nämä sairaat tulisi lokeroida muualle, eikä roikottaa siellä "työttöminä työnhakijoina" aiheuttaen ruuhkaa ja tämän takia suurin osa näistä työllistämis toimista ja resursseista menee hukkaan, kun niitä käytetään näihin, jotka eivät koskaan työllisty.
Järjetöntä pakottaa sairaita hakemaan töitä, jos ne vaikka vahingossa pääsee töihin ja sitten ovat sairauslomilla 50-80% työajasta ja työt kaatuu toisen työntekijän niskaan, joka saa kuormituksesta burn outin ja näin.....tässähän häviää kaikki!!??
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaa katsomatta suurin este työllistymiselle on työnantajat jotka on tässä suurtyöttömyyden aikaan oppineet karsimaan jollain mutulla mielestään kaikki kelvottomat hakijat roskiin. Ja kelvottomaksi tekee jo työttömyys joten jos työttömyys jatkuu pitkään niin ei tuollaista työllistä juuri kukaan kun aina löytyy sellaisiakin hakijoita jotka on töissä.
Ei tuohon muuta tarvita.
Eli tiivistettynä tahallinen suurtyöttömyyden ylläpito 1991 laman seurauksena (+ ay-liikkeen mielivalta politiikassa). Työnantajat muuttui ylimielisiksi ja nosti riman taivaaseen kun aina riittää hakijoita vaikka ehdot olisi miten naurettavia. Työttömyys jo yksinään on este työllistämiselle tuossa systeemissä.
Ja kumma kyllä, työtön ei itse voi nostaa itseään tuosta suosta samalla kun muu systeemi paitsi syyllistää työtöntä asiasta niin vaatii työtöntä itseään "ryhdistäytymään" ja nostamaan itsensä mynchousen (?) tyyliin ylös suosta hiuksista.
Työmarkkinoilla on sama meininki kuin parisuhdemarkkinoilla: yritykset rekrytoivat mieluummin työntekijän suoraan toisen yrityksen palveluksesta kuin kortistosta. Ja parhaiten vientiä on silloin, kun on jo ennestään parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on reuma ja vaikea paheneva nivelrikko joka näkyy päälle. Olen 54v, näytän vanhukselta eikä mua ota kukaan töihin. En pääse eläkkeelle koska en ole tarpeeksi sairas. Olen taakka. Elämä ei ole hyvää. Olen nykyään hyvin yksinäinen.
Sairastuin 8v sitten kertarysäyksellä enkä voinut enää jatkaa fyysistä työtäni.
Ei nyt millään pahalla mutta joka ainoaan työttömyydestä puhuvaan ketjuun tunkee kourallinen ihmisiä joiden ongelma ei ole työttömyys ja kääntää kaiken puheen itseensä ja omaan ongelmaansa. Menkää oikeasti jonnekin muualle valittamaan kun työttömyysketjuihin koska loogisesti ettei ole työttömiä vaan sairaita joille ei myönnetä sairaseläkettä (tjsp) ja ongelmanne ratkaisukaan ei mitenkään liity maan suur- ja pitkäaikais työttömyyden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noita nyt niin paljoa ole kuin noiden tuottamasta metelistä voisi päätellä eikä työkkärin virkailijat tuollaiseen aikaansa juurikaan käytä jos on muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitäisi aloittaa joka kaupungissa pitkäaikaistyöttömien tarkka syyni, aloittaa yli 25v työttömänä olleista ja sen jälkeen yli 20, 15 ja 10 vuotta työttömänä olleet ja matala kynnyksellä eläkepaperit kouraan ja toivottaa hyvää loppuelämää.
Tämähän se olisi järkevää ja hyvä asia. Vaan kun ne eläkekriteerit Kelalla ja työeläkevakuutusyhtiöillä on omanlaisensa, niin millä ne saisi muuttumaan? Siihenhän se nytkin tyssää.
Jatkossa voi irtisanoa raskaana olevan helposti.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.