Jokos täällä on katsottu MOT: ikuiset työnhakijat?
Kommentit (158)
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja tuetaan espanjalaisia remonttifirmoja
Että sellaista politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.
Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea (pitkäaikais)työttömänä olleena) on merkitystä työnhaussa. Ja ulkonäköni ei todellakaan ole ollut eduksi yhtäkään paikkaa hakiessani.
demareiden utopia suomi neuvosto landiasta ay liitot sitä vieläkin yrittävät syyllistävät kommari liittoihin kuulumattomia. EIKÖ JÄSENISTÖ MAKSAKKAAN POLITRUKIN ISOA PALKKAA. kepukin kusessa kun vihdoin alettiin perkaamaan suomi venäjä seuran tilejä ja nuoriso säätiön toimintaa kepuloinut jo 1952 PUHEEN JOHTAJANA EIPÄ OLE MAINITTU NYT MENI LOPPUKIN LUOTTO KEPUUN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ohjelmassa on oikeesti sairaita työttömiä. Minä olen oikeesti täysin terve enkä pääse mihinkään työhön nykyään. Olen tehnyt kaikenlaista mutta viimeiset 8 vuotta ole ollut työtön. Olen silti aktiivinen, herään kuudelta yleensä, kuntoilen poljen kuntopyörää. Käyn keväästä syksyyn kalassa lähes joka päivä.
Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea
Mitä pidempään on ollut työtön, sitä vaikeampi työllistyä. Sehän tuli selväksi tuossa ohjelmassakin.
Työnantajien silmissä olet sitä "epäilyttävämpi", mitä pidempään olet ollut vailla työtä. Ajatellaan, että jotain vikaa täytyy jossain olla, kun ei ole aiemmin työllistynyt.
Ja oikeastikin voi olla puutteita amattitaidossa/osaamisessa, jos on ollut töistä pois pitkään. Ihan luonnollistahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
MENISIVÄT TÖIHIN
Mitä jos ei mikään yritys palkkaa töihin sen takia että on pitkäaikaistyötön tai on vaivoja/sairauksia, niin mitä sitten?
Kyllä se pitäisi aloittaa joka kaupungissa pitkäaikaistyöttömien tarkka syyni, aloittaa yli 25v työttömänä olleista ja sen jälkeen yli 20, 15 ja 10 vuotta työttömänä olleet ja matala kynnyksellä eläkepaperit kouraan ja toivottaa hyvää loppuelämää.
Sen jälkeen jää paljon aikaa niihin jotka on työkykyisiä tai voidaan muuntokouluttaa toiseen ammattiin.
Käytännössä yritykset ei palkkaa suoraan pitkäaikaistyöttömiä, ehkä työnvälitysfirmojen kautta voi johonkin kokoonpano töihin päästä mutta niissäkin on paljon vuorotöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin illalla katsoa. Jännittää se, mistä näkökulmasta tämä on tehty. Tämä valittu näkökulma ratkaisee tässä nyt paljon.
Nyt olen tämän katsonut. Ohjelma itsessään oli huono ja pettymys. Kyllähän se ilman tätä ohjelmaakin oli täysin selvää, että mitkään toimenpiteet eivät tiettyä työttömien joukkoa työllistä. Dokumentissa esiintyneet mies ja kuusikymppinen nainen pitäisi päästää eläkkeelle. Ilmeisesti tämä mies oli autistinenkin tai siltä ainakin vaikutti.
Entinen työministeri yritti sitten ohjelmassa esiintymisellään puhdistaa mainettaan. Sympatiaa ei kuitenkaan tälle miehelle heru. Ihan oikein, että joutuu nyt maistamaan omaa lääkettään olemalla itsekin työtön.
Olen muuten itsekin pitkäaikaistyötön ja tiedän, että en työllisty koskaan kun on niin paljon ongelmia. Virallisena diagnoosina itselläni on toki vain autismikirjon diagnoosi. Paljon muitakin ongelmia toki on. En ole ollut koskaan palkkatöissä. AMK-tutkinnon olen kylläkin suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Yli 60 vuotiaat eivät saa vastausta työnhakuihin. Montakohan tällaista hakijaa on työttömyyskortistossa? Yritykset eivät edes halua tämän ikäisiä.
Hiljaista alkaa olla jo viisikymppisilläkin. Kolmekymppinen esihenkilö ei halua alaisekseen omien vanhempiensa ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa mikä siinä sitten on ettei täysin terve pääse mihinkään? Ikä vai onko tuo pitkäaikaistyöttömyys työnantajalle juuri se, mikä herättää epäilyn? Itse 34v töissäkäyvänä utelen. Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka muutin aivan hevonkuuseen syntymäseuduiltani aikanaan, ei mennyt kuukautta kauempaa töitä löytää (koulutukseltani oon amis).. ja jopa itse irtisanouduin koeajan jälkeen kun en paikassa viihtynyt.. ja taas kuukausi eteenpäin löytyi uus homma. Mietityttää vaan, että kuinka paljon omalla työhistorialla (ja ennenkaikkea
Juuri niin se on, mitä pidempään on työttömänä, sitä vaikeampaa on vakuuttaa työnantaja että sussa ei ole mitään vikaa. Kun aina on se toinenkin hakija joka on jo töissä muualla tai ihan juuri jäänyt työttömäksi. Varsinkin työvoimapula-aloilla ei saa olla kuukauttakaan työttömänä tai menee maine eikä saa enää töitä.
Työnteko ei vaikuta omaishoidontuen määrään vaan tuen suuruus riippuu hoidettavan kunnosta. Nythän oli se esityskin, että omaishoitajat pitäisi saada kotoa kokoaika töihin kun siellä vaan loisivat..Purrahan tätä ajoi esiin.
Työpaikat ei oikein jousta edes sitä että pitäisi hakea lapsi ennen klo 17 päivähoidosta.
Pitäisi vaan jäädä pakolla ylitöihin vaikka ei ylityöt kiinnosta, koska ylityölisiä ei maksella jne.
Miksi ei ymmärretä että päiväkoti tai eskari ei voi säilöä lapsia yli klo 17?
Sekin on pienelle lapselle aika pitkä päivä olla hoidossa?
Miksi työpaikoilla ei palkata lisää työntekijöitä että työt tulsi tehtyä normaaliin aikaan ja olisi aikaa illallakin elää ja tehdä asioita?
Tästäkin syystä aika moni sitten joutuu irtisanotuksi tai irtisanoutuu itse pois, kun työpaikat ei jousta.
"Irtisanomissuojaa heikennetään.
Työntekijät ovat ikuisella koeajalla.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta."
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-tyontekijan-turv…
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös hyvinvointialuetta eli myös julkista.
https://www.jhl.fi/uutiset/jhl-taloutta-tasapainotetaan-epaoikeudenmuka…
Vierailija kirjoitti:
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista ja tuetaan espanjalaisia remonttifirmoja
Että sellaista politiikkaa.
Laitankin verottajalle sitten työmatkakuluihin kotoa härmään, kerrankin tulee kunnon vähennykset. Hommaan jonkun savimajan erämaasta kotiosoitteeksi. Kun kerran rempatkin siellä vähennetään.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Miten asuntovelkaiset pärjäävät 😱
Työtön voidaan määrätä työmarkkinatuella työkokeiluun.
Työtön ei saa kilometrikorvauksia.
Jos ei suostu työkokeiluun niin tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Miten maaseudulla asuvat pärjäävät, kun irtisanomissuoja heikkenee ja voidaan määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella.
Kaikkein oudoin oli se tyyppi, joka kommentoi Arsene Lupin-viittaa. Eikö se ollut ennen nähnyt viittaa? Ennen yleisin vaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maaseudulla asuvat pärjäävät, kun irtisanomissuoja heikkenee ja voidaan määrätä työkokeiluun työmarkkinatuella.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
https://tk-liitto.tumblr.com