Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelun alussa miesten sanoma "mä pidän susta huolta", mitä tarkoittaa?

Vierailija
20.11.2023 |

Moni mies on sanonut mulle näin. Että jos/kun alan seurustelemaan kanssaan, "hän pitää musta aina huolta".

Joo, olis tietysti pitänyt kysyä heiltä suoraan mitä tämä tarkoittaa, mutta jostain syystä olen nyt vasta jälkeenpäin alkanut pohtia, mitä tällä konkreettisesti tarkoitetaan, vai onko vaan kliseinen heitto jonka luulevat naisten/minun haluavan kuulla?

Ihmettelen kyllä miksi luulisivat niin, en ole lainkaan avuton enkä huolenpitoa vailla. Talouteni on kunnossa, elämänhallintataidot muutenkin, olen järkevä ja rauhallinen aikuinen ihminen. 

En minä tarvitse huolenpitäjää, vaan tasavertaisen kumppanin. 

Ps. Toki ymmärrän, että tällä lauseella on hyvät tarkoitusperät, joten otan sen hyvällä vaikka sitä mielessäni ihmettelenkin. 

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolenpito tarkoittaa ja pitääkin tarkoittaa sitä, että mies perheen päänä ottaa vastuun naisensa oikutteluista ja suitsii villkissaansa läpi elämän houkutusten. Sen ulkoiset tunnusmerkit ovat tavallaan hyvää tarkoittavaa kurinpitoa. Esimerkiksi ohjaille äänestämään oikein, välttämään tuhlailua vaateostoksilla, kosmetiikassa ja muussa tällaisessa turhemmassa. Hyvä mies ottaa huomioon sydänkäpysensä toiveet siinä määrin, kuin se on taloudellisesti järkevää. Huolenpito tarkoittaa myös kilpakosijoiden ja onnenonkijoiden loitolla pitämistä.

Vierailija
62/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä ole yksikään noin sanonut ikinä. Tuo kyllä kuulostaisi oikein kivalta etenkin jos niillä sanoilla olisi vielä katettakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme voimaantumista taas. Tietenkään naisen ja miehen välinen suhde ei ole koskaan tasa-arvoinen koska se on luonteeltaan täysin epäsymmetrinen. 

Vierailija
64/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tarkoita yhtään mitään. Mies sanoo niin, koska ajattelee sen kuulostavan miehekkäältä ja turvalliselta. 

Valitettavasti niiden vaikeiden ja mahdollisesti vaarallisten hetkien aikana nainen saakin sitten selvitä yksin. 

Poikkeuksiakin on tietysti. On miehiä, jotka oikeasti pyrkivät huolehtimaan perheestään ja suojelisivatkin vaaratilanteessa. Mutta en tiedä mitä nämä miehet puhuvat, vai puhuvatko mitään. 

Vierailija
65/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä eikä ole yksikään noin sanonut ikinä. Tuo kyllä kuulostaisi oikein kivalta etenkin jos niillä sanoilla olisi vielä katettakin.

"Katetta" ei voi aina vaatia; useinhan sen "katteen" saaminen, ainakaan100% :sti ei ole syystä tai toisesta edes mahdollista. Teepä itse aloitus ja sano jotain todella kivaa kumppanillesi/ kumppaneillesi. Saatat hyvinkin saada mieluista palautetta.

Vierailija
66/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kääntyy muotoon: "Minä haluan, että sinä haluat minun pitävän sinusta huolta".

Miehillä on tyypillisesti tarve tuntea itsensä tarpeellisiksi, muuten eivät ole tyytyväisiä suhteeseen.

Mun kumppanin ilme kirkastuu, kun pyydän häneltä apua. Mitä vaikeampi tehtävä, sitä onnellisempi hän on. Mitä enemmän hän saa kiroilla siirtäessään jotain pyykkikonetta pyynnöstäni, niin sitä enemmän hän minua rakastaa. Kuulemma nykyaikaisen naisen kannattaa käyttää tätä hyödykseen, vaikka ei oikeasti miestä sinällään edes tarvitse. Miehelle pitää esittää, että hän on tarpeellinen, muuten hän tuntee itsensä onnettomaksi ja tarpeettomaksi.

Varmaan joku luolamiesjuttu.

Vierailija
67/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kääntyy muotoon: "Minä haluan, että sinä haluat minun pitävän sinusta huolta".

Miehillä on tyypillisesti tarve tuntea itsensä tarpeellisiksi, muuten eivät ole tyytyväisiä suhteeseen.

Mun kumppanin ilme kirkastuu, kun pyydän häneltä apua. Mitä vaikeampi tehtävä, sitä onnellisempi hän on. Mitä enemmän hän saa kiroilla siirtäessään jotain pyykkikonetta pyynnöstäni, niin sitä enemmän hän minua rakastaa. Kuulemma nykyaikaisen naisen kannattaa käyttää tätä hyödykseen, vaikka ei oikeasti miestä sinällään edes tarvitse. Miehelle pitää esittää, että hän on tarpeellinen, muuten hän tuntee itsensä onnettomaksi ja tarpeettomaksi.

Luulen myös että se on joku luolamiesjuttu. Halu tuntea itsensä tarpeelliseksi ja miehekkääksi, voidessaan suojella fyysisesti heikompaa naistaan. Nykypäivänä naiset (Suomessa) tosiaan pärjää aivan hyvin ilman miehiäkin, mutta tietysti miehet haluaa tuntea itsensä tarpeelliseksi. Tuohon huolenpitoon voi toki liittyä myös halu kontrolloida, mutta ei välttämättä. 

Vierailija
68/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vain sanottu että "en jätä sinua, ellet tee jotain tyhmää". Tosi kiva.

Vierailija
69/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan miesystävän kohdalla tämä tarkoitti loppupeleissä sitä, ettei jätkä pystynyt huolehtimaan edes itsestään ja aloitti tuhoavat vainoamistoimenpiteet kun en halunnut enää jatkaa suhdetta. Toinen mies tarkoitti sitä, että hän rientää tekemään lähes kaiken puolestani. Eli kyllä joillakin miehillä näyttää olevan tarve "huolenpitämiseen". Puolensa tässä on saanut pitää😂

Vierailija
70/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä sano noin ja sai mun pöksyt tolla mielikuvalla märäksi. Lopulta kauniit puheet olikin sitä että kontrolloi kaikkea mun tekemistä, pukeutumista, ystäviä ja sanoi että pitää musta vaan huolta:D rahallisesti ei osallistunu mihinkään ja kaikki kotityöt sekä metatyöt tein kotona, kun toinen makasi himassa ja luki mun puhelinta.

Toinen eksä sitten ei ikinä sanonut noin, mutta ihan aidosti auttoi mua tosi paljon ja vielä eron jälkeenkin hän on ihminen kehen voin tukeutua ja joka esim auttaa jos tartten apua jossain remonttijutuissa. 

Joten itselleni toi on varoitusmerkki.

Näinhän tämä menee. Jos pitää erikseen mainostaa ja alleviivata jotain aivan normaalia asiaa, jonka parisuhteessa pitää toteutua ihan automaationa, niin sitä ei todellisuudessa ole. Jos lupaa pitää huolta, ei oikeasti ole aikeissa pitää huolta vaan haluaa kontrolloida tai olla itse hyysättävänä. Jos alleviivaa, että on kiltti eikä lyö, niin varmana ei ole kilttiä nähnytkään ja nyrkit heiluvat. Jos alleviivaa olevansa tosi mukava ja kiva, on kävelevä gyrpä.

Mitään normaalia asiaa ei tarvitse heti suhteen alussa alleviivata, että HEI KUULE, mä sitten pidän NIIN susta huolta! :) Mä oon ihan TOSI kiltti ja hyvä mies! :) Mä olen ihan HIRVEEEN ahkera ja mulle on kuule tosi tärkeetä TÄLLANEN asia.

Ihan varmasti voitte kääntää nuo ylitsevuotavat alleviivaukset päinvastaisiksi; mä niin kontrolloin sua! :) Mä olen ihmishirviötä lähentävä hyypiö, jolle saat tehdä lähestymiskiellon :) Mä olen laiskamato ahterin rapsuttelija ja mä inhoon noitä ja näitä asioita.

Vierailija
71/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ihminen itse tietää, mitä hän täsmälleen tarkoittaa jollakin lausunnollaan.

Ihmettelen kyllä, miten olet usein ollut tilanteissa, joissa sinulle sanotaan noin. Mielestäni tuo ei ole millään tavalla normaali asia sanoa toiselle aikuiselle ilman erityistä syytä.

No älä :D Minulle naisena ainoa kerta, kun joku mies on alleviivannut pitävänsä minusta huolta oli aamulla bussiasemalla bussia odotellessa paikallinen avohoidon potilas, joka kertoi olevansa entinen ammattinyrkkeilijä ja vannoi, että suolejelee minua nyrkein ihan keneltä tahansa, eikä ikinä tarvitse pelätä - hän pitää huolta :D

Vierailija
72/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen hyväksikäyttäjä ihmispaska.

Vierailija
73/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ap itse että et ole avuton ja huolenpitoa vailla. Eli miesten tarkoitus on saada päähäsi ajatus, että ehkä oletkin. 

Eihän noin puhuta aikuiselle, jos tarkoitus ei ole mitätöidä.

Vierailija
74/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tarkoita yhtään mitään. Mies sanoo niin, koska ajattelee sen kuulostavan miehekkäältä ja turvalliselta. 

Valitettavasti niiden vaikeiden ja mahdollisesti vaarallisten hetkien aikana nainen saakin sitten selvitä yksin. 

Poikkeuksiakin on tietysti. On miehiä, jotka oikeasti pyrkivät huolehtimaan perheestään ja suojelisivatkin vaaratilanteessa. Mutta en tiedä mitä nämä miehet puhuvat, vai puhuvatko mitään. 

Minun käsittääkseni mies ja nainen suojelevat yhdessä perhettä vaaratilanteessa. Ostavat palohälyttimet ja vakuutukset, opettavat lapset käyttämään kypärää ja suojatietä, säästävät rahaa pahan päivän varalle jne.

Vierailija
75/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voi etsiä kumppanin joka ei ole luolamiestasolla.

Vierailija
76/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se tarkoittaa kultapieni..

Vierailija
77/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjää lätinää. Samaa luokkaa, kun "mä en koskaan satuttais sua" ja sitten parin vuoden päästä petetään pokalla. Jepjep.

Vierailija
78/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolenpito tarkoittaa ja pitääkin tarkoittaa sitä, että mies perheen päänä ottaa vastuun naisensa oikutteluista ja suitsii villkissaansa läpi elämän houkutusten. Sen ulkoiset tunnusmerkit ovat tavallaan hyvää tarkoittavaa kurinpitoa. Esimerkiksi ohjaille äänestämään oikein, välttämään tuhlailua vaateostoksilla, kosmetiikassa ja muussa tällaisessa turhemmassa. Hyvä mies ottaa huomioon sydänkäpysensä toiveet siinä määrin, kuin se on taloudellisesti järkevää. Huolenpito tarkoittaa myös kilpakosijoiden ja onnenonkijoiden loitolla pitämistä.

Minä niin näes sieluni silmillä tilanteen, missä naisesi valitsee kosmetologin kanssa itselleen ripsiväriä ja sinä purjehdit paikalle vaatien ottamaan kympin halpisripsarin sen laatumerkin tilalle. Sitten ihmettelet, miksi naisella on punaiset ja turvonneet silmät ja miksi se murjottaa vaikka ostit hänelle ripsivärin.

Vierailija
79/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin ihmeen vaaratilanteisiin perheinesi joudut? Ja miten niistä selviytymiseen tarvitaan nimen omaan miessukupuolta?

Vierailija
80/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä tyypillisiä miehiä tyypillisine tarpeineen oikein tapaat? Internettiä ei lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi