Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelun alussa miesten sanoma "mä pidän susta huolta", mitä tarkoittaa?

Vierailija
20.11.2023 |

Moni mies on sanonut mulle näin. Että jos/kun alan seurustelemaan kanssaan, "hän pitää musta aina huolta".

Joo, olis tietysti pitänyt kysyä heiltä suoraan mitä tämä tarkoittaa, mutta jostain syystä olen nyt vasta jälkeenpäin alkanut pohtia, mitä tällä konkreettisesti tarkoitetaan, vai onko vaan kliseinen heitto jonka luulevat naisten/minun haluavan kuulla?

Ihmettelen kyllä miksi luulisivat niin, en ole lainkaan avuton enkä huolenpitoa vailla. Talouteni on kunnossa, elämänhallintataidot muutenkin, olen järkevä ja rauhallinen aikuinen ihminen. 

En minä tarvitse huolenpitäjää, vaan tasavertaisen kumppanin. 

Ps. Toki ymmärrän, että tällä lauseella on hyvät tarkoitusperät, joten otan sen hyvällä vaikka sitä mielessäni ihmettelenkin. 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti tarkoittaa sitä, että sinä ap kuvittelisit, että sanoja on tosi luotettava kumppani. Todellisuudessa kukaan normaali ihminen ei tuollaista lupaile varsinkaan suhteen alussa.

Veikkaan, että sanoja tosiasiassa haluaa, että sinä ap pidät hänestä (luuserista) huolen aina ja iankaikkisesti, koska hänkin on niin luvannut. Joten sillä tyypillä on nyt vaan oma lehmä ojassa.

Vierailija
42/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosipaikan tullen kun pitäisi alkaa panttivankeja vapauttamaan aseena pelkkä machete niin näilläkin "pidän susta huolta" -miehillä valahtaa paskat housuun.

Ehkäpä näin, mutta kun nainen näkee hämähäkin niin alkaa kauhea huutaminen ja virtsat valahtaa tenoihin samantien. On siinä pieni ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen huolenpito on yhtä tyhjän kanssa. Naiset tätä maata pyörittää pienillä palkoillaan. Miehet eivät tee mitään, jos ei koko ajan ole potkimassa ja nalkuttamassa. Miehen mielestä huolenpitoa on se, että ajetaan velka-audilla ja woltataan sohvalle viikonloppuisin. Tietysti asutaan vuokralla ja tarkkaillaan tilannetta vuodesta toiseen ja yritetään jollain keinolla lykätä lasten tekoa vaihdevuosiin asti.

Vierailija
44/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. Ei miehet varmaan itsekään tiedä, mitä tuolla tarkoittavat konkreettisesti? Varmaan jokainen kaljaa juova formulantapittaja ja koulupudokas hokee jotain samaa, ihan geneettisesti.

Tuleekohan tuo virke miehen aivojen vanhimmasta liskoperimästä? Jotain tyyliin, "Pidän susta huolen, ettei sapelihammastiikeri syö sinua". Jotain ammoin sitten merkityksensä menettänyttä höpinää, joka kuulostaa kivalta, joltain "Prinssi Rohkea" diibadaabalta.

Hyvin paljon mahdollista :D

Seuraava, joka sanoo näin, joutuu/pääsee kyllä selittämään lausahduksensa. :) 

Ap

Auts. En haluaisi olla tuo mies ja olen itse varmasti sanonut juuri nuo sanat. En tosiaan tiedä ihan tarkkaan mitä tarkoitin.

Vierailija
45/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa on varmasti sekä aidosti tuota tarkoittavia ja sitten pelimiehiä jotka sanovat mitä naiset haluavat kuulla. Ikävä kyllä suuri osa naisista haluaa kuulla kauniita valheita koska ne imartelevat ja tuntuvat mukavalta.

Ei se aina ole valhe mutta asiat ei yleensä mene niinkuin etukäteen kuvittelee. Paljon riippuu henkilökemioista ja tilanteista.

Vierailija
46/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä sanoi tuota mulle.

Minä sanoin noin exälle, taisin käyttää sanaa "hyysätä". Aloittajalle tiedoksi, että ainakin itse tarkoitin sillä vaan yleistä hyvää. Halusin olla huomioiva mies toiselle.

Vierailija
47/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin se tarkoitti, että mies hoitaa rahat ja nainen hoitaa kodin. Nykyään miestä koitetaan saada rahanhoidon lisäksi tekemään akkaintyöt. Jopa synnytykseen raahataan ja vessoja pesetetään. Toki vastapainoksi naiset joutuvat käymään töissä.

Vierailija
48/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella jonkun konservatiivisen uskovaisen miehen sanovan noin, sellaisen Paavalin sanoja kirjaimellisesti tulkitsevan. Joka uskoo että mies on naisen pää.

Vierailija
49/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen juopon lause. Luulee että sillä saa naisen koukkuun, ja todellisuudessa huolenpito tarkoittaa, että nainen hyysää juoppoa.

Vierailija
50/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin se tarkoitti, että mies hoitaa rahat ja nainen hoitaa kodin. Nykyään miestä koitetaan saada rahanhoidon lisäksi tekemään akkaintyöt. Jopa synnytykseen raahataan ja vessoja pesetetään. Toki vastapainoksi naiset joutuvat käymään töissä.

Mikäs ortodoksiuskovainen patriarkaatti-naistenvihaaja siellä piipittää?

Vierailija
51/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään mitään.

Vierailija
52/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahaha! Ei yhtään mitään, älä jaksa olla noin tyhmä!

Vierailija
53/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tasavertaisen kumppanin niin älä ota tuollaista joka "pitää sinusta huolen" hyi yökkistä tuli oksua suuhun

Vierailija
54/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että mies maksaa laskut ja elättää sinua 100%

Vierailija
55/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä huomannut, että monella miehellä on tarve jonkinlaiseen huolenpitoon/suojeluun. Joka tuntuu siis lähinnä keskittyvän suojeluun muilta miehiltä ja toki myös herrasmiesmäisesti tarjotaan takkia palelevalle. Ja nää on ihan mukavia ja asiallisia tyyppejä, eikä ainakaan ilmaise odottavansa mitään vastapalveluksia (vaikka voihan se silti heillä mielessä olla). En kyllä itse koe olevani mitään suojelua vailla ja tavallaan ärsyttääkin tuo, toisaalta se on herrasmiesmäisyyttä. 

Vierailija
56/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä sano noin ja sai mun pöksyt tolla mielikuvalla märäksi. Lopulta kauniit puheet olikin sitä että kontrolloi kaikkea mun tekemistä, pukeutumista, ystäviä ja sanoi että pitää musta vaan huolta:D rahallisesti ei osallistunu mihinkään ja kaikki kotityöt sekä metatyöt tein kotona, kun toinen makasi himassa ja luki mun puhelinta.

Toinen eksä sitten ei ikinä sanonut noin, mutta ihan aidosti auttoi mua tosi paljon ja vielä eron jälkeenkin hän on ihminen kehen voin tukeutua ja joka esim auttaa jos tartten apua jossain remonttijutuissa. 

Joten itselleni toi on varoitusmerkki.

Vierailija
57/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolle. Joku jengitaustainen omituisuus? 

Vierailija
58/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ihminen itse tietää, mitä hän täsmälleen tarkoittaa jollakin lausunnollaan.

Ihmettelen kyllä, miten olet usein ollut tilanteissa, joissa sinulle sanotaan noin. Mielestäni tuo ei ole millään tavalla normaali asia sanoa toiselle aikuiselle ilman erityistä syytä.

Vierailija
59/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksikulttuurisessa pitkässä avioliitossamme on aina "viljelty/viljellään" edelleen runsaasti kauniita lauseita/ lausahduksia, sanankäänteitä, hellittelysanoja, rakkauden tunnustuksia jne.jne. Tämä on tietysti molemminpuolista. Toisesta huolehtiminen on ollut itsestäänselvyys; ei sitä ole tarvinnut erikseen luvata. Kyllä me olemme ihan tasa-arvoisia, työssäkäyviä ihmisiä siitä huolimatta. Ei jokaista toiselle sanottua, mukavalle tuntuvaa/ hyvän mielen tuottavaa asiaa myöskään tarvitse analisoida. 

Vierailija
60/116 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteletko setämisten kanssa? Iso ikäero tai pituutesi on 150 cm?

Tuollaiset lausahdukset eivät ole ihan normaalia aikuisten keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi