Seurustelun alussa miesten sanoma "mä pidän susta huolta", mitä tarkoittaa?
Moni mies on sanonut mulle näin. Että jos/kun alan seurustelemaan kanssaan, "hän pitää musta aina huolta".
Joo, olis tietysti pitänyt kysyä heiltä suoraan mitä tämä tarkoittaa, mutta jostain syystä olen nyt vasta jälkeenpäin alkanut pohtia, mitä tällä konkreettisesti tarkoitetaan, vai onko vaan kliseinen heitto jonka luulevat naisten/minun haluavan kuulla?
Ihmettelen kyllä miksi luulisivat niin, en ole lainkaan avuton enkä huolenpitoa vailla. Talouteni on kunnossa, elämänhallintataidot muutenkin, olen järkevä ja rauhallinen aikuinen ihminen.
En minä tarvitse huolenpitäjää, vaan tasavertaisen kumppanin.
Ps. Toki ymmärrän, että tällä lauseella on hyvät tarkoitusperät, joten otan sen hyvällä vaikka sitä mielessäni ihmettelenkin.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä eikä ole yksikään noin sanonut ikinä. Tuo kyllä kuulostaisi oikein kivalta etenkin jos niillä sanoilla olisi vielä katettakin.
Jos toinen tukeutuu suhun
Niin kantaa vastuu on se juttu
Mies hoitaa jengin kuiville vaik astus omaan huttuun.
Näin se menee..
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää lätinää. Samaa luokkaa, kun "mä en koskaan satuttais sua" ja sitten parin vuoden päästä petetään pokalla. Jepjep.
Naisethan ne pettää.
Sit ku nainen, sua pelottaa tällit
Haet äijän ku yhen taas jätit
Jota kahden kanssa petit
Heität nurkkaan ku vanhat rätit
Hotellit tai laivojen hytit
Käyt kastaa kaikkien pedit
Äijät haluu sun muhkeet tissit
Mut mieti mieti
mitä etit etit
Taas yhden jätit jätit
Käyt läpi kaikki baarit ja chätit.
Sä seurustelet aina mutta et oo varattu
Ootte yhes mutta mitään ei luvattu
Vapaa seksi on sulle se juttu
Mut silti se voi joskus sattuu
Sä tiedät että toinen arvostaa sua
Mut sä haluut vaan kokemuksia??
Sä et välitä ollenkaa.
Ei ole kukaan ikina sanonut mulle noin. Kuulostaa pelottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Typerää.
Miehen kuuluu antaa naisten ja lasten huolehtia ihan itse itsestään. Kuvitellaan että nykyaikainen vahva itsenäinen nainen ei muka pärjäisi parisuhteessakin ihan helposti kaikessa yksin! Jos taas lapsista huolehtii muuta kuin perustarpeet, niin eihän niistä tule koskaan itsenäisiä ihmisiä.
Jaahas. Kun et saa kohdella naista holhoavasti, loukkaantuneena sitten jätät lapsesi heitteille. Tosimiehen tyypillistä käytöstä.
Mielestäni mun mies "pitää musta huolta" ja tällä hetkellä se on sitä että kun minulla epäillään vakavaa sairautta, niin saan pelätä ja itkeä hänen kainalossaan ja puhua murheeni, hän kantaa vaikkapa polttopuut sisälle ja tekee paljon kotitöitä puolestani, tuo lääkkeitä kun sattuu, ja vaikka töissä ollessaan kysyy välillä viestillä miten voin.
Ei mitään sen "kamalampaa" vaan mielestäni täysin normaalia ja empaattisesti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mun mies "pitää musta huolta" ja tällä hetkellä se on sitä että kun minulla epäillään vakavaa sairautta, niin saan pelätä ja itkeä hänen kainalossaan ja puhua murheeni, hän kantaa vaikkapa polttopuut sisälle ja tekee paljon kotitöitä puolestani, tuo lääkkeitä kun sattuu, ja vaikka töissä ollessaan kysyy välillä viestillä miten voin.
Ei mitään sen "kamalampaa" vaan mielestäni täysin normaalia ja empaattisesti sanottu.
Olette siis ensitreffeillä, kuten ap?
Vierailija kirjoitti:
Typerää.
Miehen kuuluu antaa naisten ja lasten huolehtia ihan itse itsestään. Kuvitellaan että nykyaikainen vahva itsenäinen nainen ei muka pärjäisi parisuhteessakin ihan helposti kaikessa yksin! Jos taas lapsista huolehtii muuta kuin perustarpeet, niin eihän niistä tule koskaan itsenäisiä ihmisiä.
Noin mäkin sen aattelin ja lähin kävelee koko suhteesta ja nyt oon taas iloinen ja tyytyväinen poikamies. Onneks ne kersatkaan ei ollu edes mun.
Ihan varoituksena muillekki. Älkää hitossa sekaantuko mihinkää yksinhuoltaja muijiin jos ette halua elämästänne yhtä hvettiä. Voi niis joku välttävä olla, mut ei se oo sen riskin arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää.
Jaahas. Kun et saa kohdella naista holhoavasti, loukkaantuneena sitten jätät lapsesi heitteille. Tosimiehen tyypillistä käytöstä.
Älä oo taas tommonen pöhelö
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tarvitset huolenpitoa, kun olet sekä henkisesti että fyysisesti heikentynyt. Ap ei ole kumpaakaan, mutta miehet puhuvat hänelle kuin hän olisi avun tarpeessa ja heikentynyt. Pelkästään sukupuolensa takia.
Jopas olettekin pahasti vieraantuneet oikeasta todellisesta maailmasta ja pahasti.
Nyt se korkki kiinni jo !!
Taas mennyt äitien päiväkännit vähän pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tarvitset huolenpitoa, kun olet sekä henkisesti että fyysisesti heikentynyt. Ap ei ole kumpaakaan, mutta miehet puhuvat hänelle kuin hän olisi avun tarpeessa ja heikentynyt. Pelkästään sukupuolensa takia.
Mistä päättelit ettei AP ole henkisesti heikentynyt? Naiset useimmiten kuitenkin sitä ovat. Se johtuu geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet sairaana, hoidan. Kun asiat painavat mieltä, kuuntelen. Kun joku asia pelottaa, otan kainaloon. Kun tarvitset neuvoja, mietin ja kerron mielipiteeni. Tätä se tarkoittaa.
Kunpa oliskin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit ettei AP ole henkisesti heikentynyt? Naiset useimmiten kuitenkin sitä ovat. Se johtuu geeneistä.
Naisilla on sentään kromosomeissa kaikki sakarat tallella.
Tervetuloa nykyaikaan. Toisesta huolta pitäminen on kaunis ajatus, mutta ei nykynaisille saa sanoa mitään kaunista. Tai haluta mitään hyvää heille. Sen sijaan jos sanoo alusta asti, että et sinä minun kanssa halua olla, en ole hyvä mies niin ai että miten nainen on lääpällään. Ja sitten kun homma menee puihin jollain ikävällä tavalla, ihmetellään että miten se mies minulle noin teki. Vaikka hän alusta asti varoitti ihan selkeästi.
Nainen puhuu monesti monitulkinnallista kieltä ja piilottelee puheeseensa erilaisia merkityksiä, odottaen että mies osaa tulkita ja lukea rivien välistä. En tiedä miksi näin, ehkä siksi että naisella täytyy olla aina mahdollisuus peruuttaa puheistaan, ettei joudu vastuuseen mistään. Tämän takia hän luulee, että mieskin tekee näin ja yrittää sitten tulkita mitä miehen sanat oikeasti sisältävät. Se on turhaa, me emme puhu verhotusti vaan joko tarkoitamme juuri sitä mitä sanomme, tai sitten valehtelemme. Mitään välimuotoa ei ole, mitä tarvitsisi jotenkin analysoida.
Huolta pitämisestä vielä sen verran, että se on miehillä hyvin yleinen haave. Että saa olla se sankari ja pitää toisesta huolta. Nykyaikana se rooli halutaan ottaa mieheltä kokonaan pois ja oikein korostetaan, että häntä ei tarvita mihinkään koska nainen on itsenäinen. Se vie vähän makua koko touhusta ja tulokset ovat kaikkien nähtävissä. Pariutuminen on vaikeampaa kuin koskaan.
Minulle ei ole yksikään mies sanonut noin ja molemmat exät oli sellaisia mammanpoikia, joista minun piti pitää huolta eli olla niille kuin äiti. Laittaa ruuat ja passata.
Jos mies sanoo, että pitää huolta niin haluaa varmaan kertoa olevansa miehekäs mies johon voi turvautua. Eikä mikään mammanpoika joka ei ole itsenäistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa nykyaikaan. Toisesta huolta pitäminen on kaunis ajatus, mutta ei nykynaisille saa sanoa mitään kaunista. Tai haluta mitään hyvää heille. Sen sijaan jos sanoo alusta asti, että et sinä minun kanssa halua olla, en ole hyvä mies niin ai että miten nainen on lääpällään. Ja sitten kun homma menee puihin jollain ikävällä tavalla, ihmetellään että miten se mies minulle noin teki. Vaikka hän alusta asti varoitti ihan selkeästi.
Nainen puhuu monesti monitulkinnallista kieltä ja piilottelee puheeseensa erilaisia merkityksiä, odottaen että mies osaa tulkita ja lukea rivien välistä. En tiedä miksi näin, ehkä siksi että naisella täytyy olla aina mahdollisuus peruuttaa puheistaan, ettei joudu vastuuseen mistään. Tämän takia hän luulee, että mieskin tekee näin ja yrittää sitten tulkita mitä miehen sanat oikeasti sisältävät. Se on turhaa, me emme puhu verhotusti vaan joko tarkoitamme juuri sitä mitä sanomme, tai sitten valehtelem
Minkäs helvetin takia minä antaisin miehelle jonkin sankariaseman, kun se väistämättä tarkoittaa että minä olisin avuton ja pelastettava?
Minä olen aikuinen ihminen, käyn töissä ja hoidan oman elämäni paremmin kuin moni mies. Minulla on parempaa tekemistä kuin hoivata jonkun lapsen tasolle jääneen miehen sankarifantasioita. Se loputon Marvel -leffojen paraati on tehty siihen tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen puhuu monesti monitulkinnallista kieltä ja piilottelee puheeseensa erilaisia merkityksiä, odottaen että mies osaa tulkita ja lukea rivien välistä. En tiedä miksi näin, ehkä siksi että naisella täytyy olla aina mahdollisuus peruuttaa puheistaan, ettei joudu vastuuseen mistään. Tämän takia hän luulee, että mieskin tekee näin ja yrittää sitten tulkita mitä miehen sanat oikeasti sisältävät. Se on turhaa, me emme puhu verhotusti vaan joko tarkoitamme juuri sitä mitä sanomme, tai sitten valehtelem
Googletapa kuule weaponized incompetence. Siinä sinulle esimerkki tuhansien miesten harjoittamasta naisiin kohdistuvasta manipuloinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette siis ensitreffeillä, kuten ap?
Lukisitko edes ketjun OTSIKON, niin tajuaisit mihin vastasin?
Minun nykyinen mieheni sanoi jossain vaiheessa, kun olimme jo tutustuneet paremmin toisiimme, että hän haluaa huolehtia minusta ja tehdä parhaansa, että elämäni olisi mukavampaa ja huolettomampaa kuin mitä se oli ollut. Olin yksinhuoltaja, jolla oli ollut paljon vastoinkäymisiä elämässä ja huonoa tuuria sekä add. Ja totta hän puhui; hän otti hoitaakseen paperikaaokseni, järjestää kivoja retkiä ja lomamatkoja, ottanut meidän yhteisessä kodissa reilusti yli puolet kodinhoidollisista asioista omalle kontolleen, on tukenut minua omien haaveitteni toteuttamisessa jne jne.
Hän ei kohtele minua heikompana, vaan päinvastoin tuntuu arvostavan minua hyvinkin paljon. Koen, että meillä on hyvin tasa-arvoinen suhde. Minäkin huolehdin omalla tavallani hänestä.
Eli kyllä joku voi sen ihan tosissaankin sanoa.
Typerää.