Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikisinkkumies, joka haluaisit parisuhteen. Miten kohtelisit naista parisuhteessa?

Vierailija
20.11.2023 |

Oletko koskaan miettinyt, millainen puoliso olisit?

Sillä on tutkitusti olennainen vaikutus onnellisuuteen miten kumpikin osapuoli osaa hemmotella puolisoa ja elää tasapainoista arkea. Miten sinä toimisit, jos oletetaan, että puolisosi olisi miellyttävä ja hyvä puoliso omalta osaltaan?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroisin kerran viikossa ja tekisin ruuan joka toinen päivä. Nainen pesisi astiat ja vessan sekä tekisi ruuan joka toinen päivä. Pyykit pesisin vain omani ja minun pyykkipäiväni olisivat keskiviikko sekä lauantai. Muina päivinä nainen saisi pestä omat pyykkinsä. Kävisimme yhdessä lomalla kerran kahdessa vuodessa joko Suomessa tai Euroopassa. Mihinkään Aasiaan, Afrikkaan tai muihin kamelimaihin en lähtisi lomailemaan enkä myöskään USA:an koska USA on roistovaltio numero 1.

Miksi haluat pestä pyykit hankalasti? Perheen pyykit pestään yhdessä. Tulee täysiä koneellisia. 

Mites Polynesia, suostutko matkustamaan sinne? Tai Amerikoissa niihin USAn ulkopuolisiin valtioihin? 

Itse en ikinä huolisi miestä, jolla on kaikesta joku ällitys, kuten sinulla näyttää olevan. Toki olen onnellisesti naimisissa, joten asia ei koske minua.

Vierailija
22/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2Eihän tuon miehen viesti sisältänyt mitään sen suuntaista, että työnjaosta sovittaisiin. Hänhän saneli tarkoista päivistä alkaen marssijärjestyksen."

Luin sen ehdotuksena, skenaariona siitä millaista arki voisi hänen kanssaan olla. Mutta kaikenhan voi halutessaan lukea kuin piru raamattua. Parisuhteessa arki on tärkeää, siksi tuo minusta oli hyvä, konkreettinen vastaus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroisin kerran viikossa ja tekisin ruuan joka toinen päivä. Nainen pesisi astiat ja vessan sekä tekisi ruuan joka toinen päivä. Pyykit pesisin vain omani ja minun pyykkipäiväni olisivat keskiviikko sekä lauantai. Muina päivinä nainen saisi pestä omat pyykkinsä. Kävisimme yhdessä lomalla kerran kahdessa vuodessa joko Suomessa tai Euroopassa. Mihinkään Aasiaan, Afrikkaan tai muihin kamelimaihin en lähtisi lomailemaan enkä myöskään USA:an koska USA on roistovaltio numero 1.

Kodin puhtaanapitoon ei todellakaan riitä kerran viikossa imurointi ja vessan (vessanpytyn?) peseminen. Johan siinä asunto pinttyy pilalle tekstiileistä puhumattakaan.

Vierailija
24/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä spekseillä on parempi pysyä sinkkuna... :D

Kuinka niin? Ei tuo nyt mahdottomalta kuulosta. Pyykin lajittelu ihmetyttää, minä pesen mielelläni kaikki pyykit, koska siinä käy hyvin helposti niin, että villapaidat muuttuvat kääpiökokoisiksi, jos mieheni pesee ne. Työnjakohan on aina sovittavissa parikohtaisesti. Ap

Aika kiveenhakatut mielipteet. Ja viikonloppuisin ei voi tehdä mitään yhdessä, kun herra pyykkää. Kuka hölmö tekee kotitöitä viikonloppuisin? Ainakin minä ja mieheni teemme viikonloppuisin kivoja asioita, eli ollaan aika harvoin edes kotona. Retkellä, mökillä, kalassa tms. 

Ja en kyllä ottaisi miestä joka on niin jälkeenjäänyt, ettei sen voi luottaa osaavan pestä villapyykkiä. 

Vierailija
25/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja en kyllä ottaisi miestä joka on niin jälkeenjäänyt, ettei sen voi luottaa osaavan pestä villapyykkiä. "

Kaupan päälle tulee täällä aina haukut :D Mutta hyvä ettet huolisi mun miestä.

Mikä noissa kotitöissä on niin olennaista? Ehkä osaat kertoa. Ap

Vierailija
26/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika sama miten ihminen jossain unelmissaa ajattelee kohtelevansa kumppaniaan. Käytännössä pitkässä suhteessa kumppania kohdellaan oman perusluonteen mukaan. Ja ikisinkut harvoin ovat perusluonteeltaan kovinkaan hyvin muiden tarpeisiin reagoivia tai mielyttämisenhalusia.

Mihinkäs perustat tämmöisen väitteen, oletko ihan tutkinut aihetta? Tuollaista on niin helppo vain lonkalta heittää. 

Vierailija
27/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja en kyllä ottaisi miestä joka on niin jälkeenjäänyt, ettei sen voi luottaa osaavan pestä villapyykkiä. "

Kaupan päälle tulee täällä aina haukut :D Mutta hyvä ettet huolisi mun miestä.

Mikä noissa kotitöissä on niin olennaista? Ehkä osaat kertoa. Ap

Minkä ihmeen takia teet tällaisen ketjun, joka ei edes koske sinua millään tavalla? Sinullahan on se ukko, jonka villapaitoja voit nyt mennä pesemään, koska sinullehan kotityöt eivät ole olennainen asia.

Vierailija
28/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihinkäs perustat tämmöisen väitteen, oletko ihan tutkinut aihetta? Tuollaista on niin helppo vain lonkalta heittää. "

Eiköhän tuo ole palstatotuus eli täällähän on tavanomaista ja päivittäistä sheimata erityisesti miespuolisia sinkkumiehiä. Tämäkin ketju veti puoleensa naisia, joiden ainoa meriitti ilmeisesti on olla naimisissa ja sieltä korkeuksista antaa lausuntoja, joiden ajatellaan olevan kuolemattomia ja ainoita oikeita sen vuoksi, että ne antaa parisuhteessa oleva vaimo. 

Jotenkin outoa, mutta hassua myös. Ap

Vierailija
29/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minkä ihmeen takia teet tällaisen ketjun, joka ei edes koske sinua millään tavalla? Sinullahan on se ukko, jonka villapaitoja voit nyt mennä pesemään, koska sinullehan kotityöt eivät ole olennainen asia."

Minua kiinnostaisi millaisena ikisinkkumies näkee suhteen, jonka tahtoisi (omalta osaltaan). Mikä on heidän ideaalinen parisuhdemallinsa ja arkensa. Niitähän voi olla todella monenlaisia (siis toteutuneita). Tätä aihetta ei ole käsitelty ainakaan siten että itse olisin huomannut, vaikka täällä on paljon ikisinkkuja miehiä ja naisia myös, ainakin sinkkunaisia. Ap

Vierailija
30/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mihinkäs perustat tämmöisen väitteen, oletko ihan tutkinut aihetta? Tuollaista on niin helppo vain lonkalta heittää. "

Eiköhän tuo ole palstatotuus eli täällähän on tavanomaista ja päivittäistä sheimata erityisesti miespuolisia sinkkumiehiä. Tämäkin ketju veti puoleensa naisia, joiden ainoa meriitti ilmeisesti on olla naimisissa ja sieltä korkeuksista antaa lausuntoja, joiden ajatellaan olevan kuolemattomia ja ainoita oikeita sen vuoksi, että ne antaa parisuhteessa oleva vaimo. 

Jotenkin outoa, mutta hassua myös. Ap

Riittääkö sinun mielestä siivoukseksi kerran viikossa imurointi ja vessanpytyn peseminen?

Vierailija
31/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmottelisin olemalla chad hänen silmissään. Naiselle ei voi tehdä seksuaalista palvelusta kuten miehelle eivätkä naisen silmät kirkastu siitä, että on mies vieressä. Täälläkin naiset koko ajan kertovat, miten eivät tarvitse miestä ja tulee vain lisävaivaa (paitsi jos mies on chad). 

Nainen, jonka kanssa menisin parisuhteeseen haluaisi yhden yön jutun kanssani ja vaihtaisin sen parisuhteeseen, koska parisuhde ilman naisen halukkuutta irtoseksiin on lohdutuspalkinto miehelle eli nainen ei pidä miestä kovin haluttavana, jos ei halua häneltä irtoseksiä. 

Vierailija
32/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ns. ikisinkkumies, joka kuitenkin meni naimisiin kymmenkunta vuotta sitten.

Miten kohtelen puolisoani parisuhteessa:

- Puhun ja kuuntelen. Olen läsnä. Rakastan. Annan fyysistä ja henkistä läheisyyttä. Olen olkapää, johon voi tukeutua, ja kuuntelija, kun on suruja. Kerron omista asioistani, omista tunteistani ja omista ajatuksistani, toiveistani ja mielipahoistani.

- Teen kotitöitä ja hoidan arjen asioita ajattelematta sitä, teenkö nyt puolet, onko tämä minun työni, onko tämä sinun työsi. Usein hoidan perheessämme seuraavia asioita: pesen pyykit, imuroin, teen kodin korjaukset, remontit, huoltotyöt, pihatyöt. Samaten kesämökillä. Lisäksi teen aivan kaikkia muita kotitöitä, toisia enemmän, toisia vähemmän, mutta edellä mainitut asiat ovat käytännössä lähinnä minun hoidossani. Tartun työhön tai toimeen kun näen, että jokin asia kaipaa tekemistä tai hoitamista. En odota, että vaimoni toimisi minään task managerina, vaan oidan itse kysymättä ja pyytämättä asioita, suunnittelen ja aikataulutan. Meillä on yhteinen kalenteri, johon merkataan tarpeelliset asiat.

- Kannan yhteisen talouden menoista oikeudenmukaisen osuuden. Meillä on yhteinen taloustili, johon laitamme rahaa tulojemme mukaisesti, ja hieman isompituloisena kannan vastaavasti hieman isompaa taloudellista vastuuta. Oma käyttötili on erikseen, mutta ihan omia säästöjä minulla ei juuri ole (vain vähän osakkeita), vaan yhteiseen pottiin säästämme molemmat (ja nyttemmin iso osa yhdessä säästetyistä rahoista on käytetty yhteisten asuntolainojen nopeutettuun maksamiseen).

Mielestäni minulla on hyvä puoliso, ja ajattelen, että itsekin olen vähintään riittävän hyvä puoliso hänelle.

Vierailija
33/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riittääkö sinun mielestä siivoukseksi kerran viikossa imurointi ja vessanpytyn peseminen?"

Kyllä siisteystaso on yksi monista asioista, joka kertoo siitä sovitaanko yhteen ja sikäli kotityöt (niiden taso) on olennaista. Sen sijaan se kuka toteuttaa sen siisteystason ei ole olennaista, sillä se on sovittavissa helposti ja ilman riitoja, jos siisteystasosta päästään yksimielisyyteen ja muuten sovitaan yhteen. Silloin ei tule koskaan kotitöistä riitaa - tämä on siis oma käsitykseni.

Minun kotityöni eivät ole ketjun aihe, mutta voihan omaa tilannetta tietysti käyttää esimerkkinä kuten kommentoimassasi tekstissä tein.

Siisteystasoni oli parisuhdetta solmittaessa todella korkea (nykyisin huomattavasti matalampi), niin korkea ja pedantti, ettei kukaan voinut sitä täyttää, joten oli helpompi siivota itse kaikki ja osoittaa miehelle pieniä hommia kuten mattojen ja patjojen kopistelu ja tuuletus ulkona. Tämä on jatkunut koko liiton ajan eli minulle on helpompi tehdä itse kaikki, koska standardit ovat korkeat ja koen sen helpompana. Pidän kotitöistä ja ne sujuvat nopeasti arkiliikunnan merkeissä. Hoidan ne suit sait eikä niistä tule ikinä riitaa. Imuroin ja pesen vessan päivittäin tai aina kun se on likanen. Käytän kotitöihin aika paljon aikaa siksi, että tykkään puhtaudesta ja niiden tekemisestä. 

Joku toinen nainen on sellainen, ettei häntä yhtään haittaa sotkut, joten hänen miehensä voi olla kuin minä eli tehdä lähes kaikki kotityöt (tunnen tällaisen parin). Mutta useimpien siivoustaso on keskiverto ja sopivat kotitöistä maun mukaan. Kotitöistä ei tule riitaa, jos pari sopii yhteen. Jos riitaa tulee, taustalla on isompia asioita. Näin olen kuullut useammakin paripsykterapeutin/perhetarpeutin sanovan pitkän työkokemuksen perusteella. Siksi takertuminen kotitöihin ketjun aiheessa on ei ole kovin fiksua. Se ei ole olennaista. Ap

Vierailija
34/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin, nainen on joka tapauksessa onneton.

Vierailija
35/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmottelisin olemalla chad hänen silmissään. Naiselle ei voi tehdä seksuaalista palvelusta kuten miehelle eivätkä naisen silmät kirkastu siitä, että on mies vieressä. Täälläkin naiset koko ajan kertovat, miten eivät tarvitse miestä ja tulee vain lisävaivaa (paitsi jos mies on chad). 

Nainen, jonka kanssa menisin parisuhteeseen haluaisi yhden yön jutun kanssani ja vaihtaisin sen parisuhteeseen, koska parisuhde ilman naisen halukkuutta irtoseksiin on lohdutuspalkinto miehelle eli nainen ei pidä miestä kovin haluttavana, jos ei halua häneltä irtoseksiä. 

Kiitos hyvästä ja erittäin mielenkiintoisesta vastauksesta.

Mitä hemmottelu olemalla chad käytännössä tarkoittaa? Jos olisit täydellisin mahdollinen chad, niin millainen hän on parisuhteessa? Kertoisitko tarkemmin arjestanne?

Kyllä naista voi hemmotella seksuaalisesti kuten miestäkin, ainakin minua voi. Silloin kehrätään kuin kissa, mies on tyytyväinen itseensä - se on "toppen" eli tässä ketjussa voi kuvata sellaistakin hemmottelua ja arkea, jos vain sensuuri ei sitten iske.

Tuo irtoseksijuttu on mielenkiintoinen, sillä itse näen seksin harrastamisen eräänlaisena testinä siitä voiko suhteesta tulla mitään. Eli irtoseksi on aina irtoseksiä sikäli, että jos osoittautuu ettei seksi toimi, niin seksiä on vain yhden kerran. Mitä ajattelet tästä minun näkökulmastani, koska sinun ajatuksesi on niin erilainen kuin minun? Irtoseksi ei ole osoitus mistään vielä, kun taas sinun käsityksesi on, että irtoseksi on olennainen osoitus halutuimmuudesta?

Seksuaalinen halu on olennainen osa parinmuodostusta, siinä mielessä olen ihan samaa mieltä kanssasi, että se pitää olla mukana, Mutta millä tavalla, siinä näyttäisi olevan merkittävä ero.

Täytyy lähteä lounaalle, katsotaan katoaako ketju sillä aikaa. Ap

Vierailija
36/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ns. ikisinkkumies, joka kuitenkin meni naimisiin kymmenkunta vuotta sitten.

Miten kohtelen puolisoani parisuhteessa:

- Puhun ja kuuntelen. Olen läsnä. Rakastan. Annan fyysistä ja henkistä läheisyyttä. Olen olkapää, johon voi tukeutua, ja kuuntelija, kun on suruja. Kerron omista asioistani, omista tunteistani ja omista ajatuksistani, toiveistani ja mielipahoistani.

- Teen kotitöitä ja hoidan arjen asioita ajattelematta sitä, teenkö nyt puolet, onko tämä minun työni, onko tämä sinun työsi. Usein hoidan perheessämme seuraavia asioita: pesen pyykit, imuroin, teen kodin korjaukset, remontit, huoltotyöt, pihatyöt. Samaten kesämökillä. Lisäksi teen aivan kaikkia muita kotitöitä, toisia enemmän, toisia vähemmän, mutta edellä mainitut asiat ovat käytännössä lähinnä minun hoidossani. Tartun työhön tai toimeen kun näen, että jokin asia kaipaa tekemistä tai hoitamista. En odota, että vaimoni toimisi minään task mana

Hieno, perusteellinen vastaus. Kiitos! Tässä näkee miten hyvin toimivia parisuhteita on todella monenlaisia, mutta tässä vastauksessa on varmasti piirteitä monen naisen toiveavioliitosta, uskoisin näin. Ap

Vierailija
37/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat aina onnettomia olivat asiat miten tahansa. Lasi on aina puoliksi tyhjä, vaikka asiat olisivat kuinka hyvin, on verrattava itseä johonkin muuhun tai muihin, joiden asiat ovat paremmin.

Näitä on molemmissa sukupuolissa ja itse olen oppinut  kokemuksesta välttämämään tämänkaltaisia ihmisiä kuin ruttoa. Heidän ongelmansa on lyhyesti sanottuna kateus, joka estää nauttimasta ja piinaa herkeämättä, eivätkä he pysty kiitollisuuteen ja empatiaan välttämättä edes lastensa suhteen. Kaikki eivät ole pahoja ihmisiä, mutta piinattuina sieluinakin ovat liian raskaita minulle. Ap

Vierailija
38/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riittääkö sinun mielestä siivoukseksi kerran viikossa imurointi ja vessanpytyn peseminen?"

Kyllä siisteystaso on yksi monista asioista, joka kertoo siitä sovitaanko yhteen ja sikäli kotityöt (niiden taso) on olennaista. Sen sijaan se kuka toteuttaa sen siisteystason ei ole olennaista, sillä se on sovittavissa helposti ja ilman riitoja, jos siisteystasosta päästään yksimielisyyteen ja muuten sovitaan yhteen. Silloin ei tule koskaan kotitöistä riitaa - tämä on siis oma käsitykseni.

Minun kotityöni eivät ole ketjun aihe, mutta voihan omaa tilannetta tietysti käyttää esimerkkinä kuten kommentoimassasi tekstissä tein.

Siisteystasoni oli parisuhdetta solmittaessa todella korkea (nykyisin huomattavasti matalampi), niin korkea ja pedantti, ettei kukaan voinut sitä täyttää, joten oli helpompi siivota itse kaikki ja osoittaa miehelle pieniä hommia kuten mattojen ja patjojen kopistelu ja tuuletus ulkona. Tämä on jatkunut koko liito

Kirjoitat, että pidät kotitöistä. Minä en pidä, ne on välttämätön paha, joka on pakko hoitaa. Todellakin tulee riitaa, jos toinen yrittää nakittaa oman osansa minun tehtäväksi. Riita johtuu niistä kotitöistä, ei muusta. En tiedä, miten käy, jos joku tulee länkyttämään, että nyt sinua rassaa joku muu eikä se, että vastapestyillä matoilla on kävelty kuraiset kengät jalassa.

Vierailija
39/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvästä ja erittäin mielenkiintoisesta vastauksesta.

Mitä hemmottelu olemalla chad käytännössä tarkoittaa? Jos olisit täydellisin mahdollinen chad, niin millainen hän on parisuhteessa? Kertoisitko tarkemmin arjestanne?

Kyllä naista voi hemmotella seksuaalisesti kuten miestäkin, a

Kiitos itsellesi. 

Chadinä olisin pitkä, tuuheahiuksinen, valkoihoinen, isopeniksinen, matala rasvaprosentti, valkoiset hampaat, alle 40 vuotiaan iho, pienet nännit jne. 

Irtoseksijutulla tarkoitin sitä, että jos en kelpaisi naiselle irtoseksiin, en voisi olla hänelle ihannekumppani. Jos kelpaan irtoseksiin ilman lupausta muusta, niin silloin tiedän olevani seksikäs ja nainen ei käyttäisi seksiä neuvotteluvälineenä parisuhteessa. Parisuhteessa molemmat siis haluaisivat seksiä sen verran samankaltaisesti kuin miehen ja naisen on mahdollista toisiaan haluta. 

Tämä ei ole mielestäni ristiriidassa sen ajatuksen kanssa, että mahdollinen kumppani pitäisi testata ensin parisuhdetta; myös nainen, joka on pettynyt lievästi miehen ulkonäköön, mutta kelpuuttaa miehen parisuhteeseen voi testata seksin, koska tietää, että parisuhteen kasassa pitämiseksi pitää harrastaa hieman seksiä. Siinä nainen näkee, onko seksi niin kamalaa, että parisuhde ei toimi vai sen verran siedettävää, että nainen jaksaa sitä välillä harrastaa pitääkseen suhteen. 

Vierailija
40/118 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkö miehet oikeuttaa naisten saalistamisen? Kuule. Löytyy meitäkin jotka oikeasti saivat tarpeekseen miehistä. Lapsettomana sinkkuna saat olla ja elää kuten ite tykkäät.