Mikä idea pitää kassoja kiinni ja ihmisiä jonottamassa?
Miksi ihmeessä niitä kassoja ei voi palkata vaikka tyhjiä kassarivejä on ?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen arkipäivä sama juttu, Ihmiset saapuvat töistään ruokakaupan kautta kotiin. Kilometrin pituinen jono, koska vain 1 kassa auki.
Ei mitenkään voi ennakoida että klo 16- 18 on ruuhka aika joka arki. Asiakkaat jonottaa joka päivä. Tervetuloa omaan lähikauppaasi. Jonottamaan taas kun toista kassaa ei vain palkata.
Mikä on tekosyysi ettet jo ole kaupalle ehdottanut että teet itse tuon ruuhkapiikin kahden tunnin työvuoron?
Vierailija kirjoitti:
Sama homma se on joka paikassa. Ei raskita palkata henkilökuntaa. Joskus tekis mieli huutaa että eikö täällä perkele raskita palkata henkilökuntaa. Nyt jouluna en aio mennä marketteihin, sillä olen varma että jonot ulottuvat takaseinään asti jouluruuhkissa.
Kunhan et huuda sille myyjälle, joka yrittää selviytyä parhaimpansa mukaan, mutta ei voi monistua viideksi myyjäksi vaikka kuinka huudettaisiin.
Joka kerta kun jonotatte kohtuuttomasti, jättäkää palautetta ko ostospaikkaan. Joka kerta, näin työllistätte kassan ja pitemmän päälle kauppias saa voittoa panoistaessaan palveluun.
Helppoa ja mukavaa on asiointi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raision lidlissä sama homma että yks kassa auki. Sitten yks tympääntynyt pissis seuraa itsepalvelukassan asiakkaita.
Huonoa käytöstä alkaa haukkua työtään tekevän ihmisen ulkonäköä.
Ja sitten kun siellä itsepalvelukassalla tulee ongelma ja kukaan ei siellä päivystämässä, niin mitäs sitten? Odotetaan itsepalvelukassalla sulkemisaikaan, jotta kassa pääsee viimein irtaantumaan? Tai sitten kassa jättää jononsa kesken ja juoksee itsepalvelukassoille ratkaisemaan ongelmaa?
Ei hänen ulkonäössään mitään vikaa ole vaan asenteessa. Puhelinta näprätään, silmiä pyöritellään ja huokaistaan syvään jos jollain menee itsepalvelukassalla jokin pieleen.
Tämän jonohomman takia pelkästään käyn Cittarissa enkä Prismassa. Prismassa on aina pelkästään max. kaksi kassaa auki. Cittarissa enemmän.
Näitä ruuhkia voi myös muuten itse ennakoida. Tänään kävin hakemassa viikon ruoat, eikä tarvinnut jonottaa juuri ollenkaan. Seuraavan kerran käyn kaupassa ensi viikon viikonlopun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen arkipäivä sama juttu, Ihmiset saapuvat töistään ruokakaupan kautta kotiin. Kilometrin pituinen jono, koska vain 1 kassa auki.
Ei mitenkään voi ennakoida että klo 16- 18 on ruuhka aika joka arki. Asiakkaat jonottaa joka päivä. Tervetuloa omaan lähikauppaasi. Jonottamaan taas kun toista kassaa ei vain palkata.
"Mikä on tekosyysi ettet jo ole kaupalle ehdottanut että teet itse tuon ruuhkapiikin kahden tunnin työvuoron?"
Länkyti länkyti länkyttäjä se siinä yllä saapui paikalle naama auki. Kirpaiseeko noin pahasti palkata henkilökuntaa kiskurikauppaasi ? Että maksavien asiakkaiden pitäisi ilmaiseksi tulla sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
"Näitä ruuhkia voi myös muuten itse ennakoida. Tänään kävin hakemassa viikon ruoat, eikä tarvinnut jonottaa juuri ollenkaan. Seuraavan kerran käyn kaupassa ensi viikon viikonlopun aikana."
Asiakkaiden elämäntilanteet ovat yksilöllisiä, samoin kuin perhesuhteet ja työajat, ne vaikuttavat ostoskäyttäytymiseen ja ostosten tekoaikaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tämän jonohomman takia pelkästään käyn Cittarissa enkä Prismassa. Prismassa on aina pelkästään max. kaksi kassaa auki. Cittarissa enemmän."
Kumma kun kauppa ei mainosta tuota, että "meillä et jonota". Jos jonotat yli 5 minuuttia, saat ostoksesi ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on tekosyysi ettet jo ole kaupalle ehdottanut että teet itse tuon ruuhkapiikin kahden tunnin työvuoron?"
Länkyti länkyti länkyttäjä se siinä yllä saapui paikalle naama auki. Kirpaiseeko noin pahasti palkata henkilökuntaa kiskurikauppaasi ? Että maksavien asiakkaiden pitäisi ilmaiseksi tulla sinne töihin.
Turha itse länkyttää jos et ole valmis tekemään mitä muilta vaadit. Ei ilmaiseksi, saat vajaa parikymppiä palkkaa. Miksi et siellä ole tekemässä tuota työvuoroa?
Tervetuloa Hyvänmielen Iloisille Jouluostoksille Juuri meidän kauppaamme!
Valikoimamme on tänä vuonna poikkeuksellisen runsas eli kaikkea löytyy.
Paitsi riittävästi henkilökuntaa ja kassapalveluja. Tästä säästämme.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Hyvänmielen Iloisille Jouluostoksille Juuri meidän kauppaamme!
Valikoimamme on tänä vuonna poikkeuksellisen runsas eli kaikkea löytyy.
Paitsi riittävästi henkilökuntaa ja kassapalveluja. Tästä säästämme.
Kauppias haluua sen uuden porssen ja elää muutenkin luksuselämää joten jostain on tingittävä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma se on joka paikassa. Ei raskita palkata henkilökuntaa. Joskus tekis mieli huutaa että eikö täällä perkele raskita palkata henkilökuntaa. Nyt jouluna en aio mennä marketteihin, sillä olen varma että jonot ulottuvat takaseinään asti jouluruuhkissa.
Kunhan et huuda sille myyjälle, joka yrittää selviytyä parhaimpansa mukaan, mutta ei voi monistua viideksi myyjäksi vaikka kuinka huudettaisiin.
Tyydyt kohtaloosi ja pupatat illalla vauva-palstalla. Kyllä minä jätän terveiset eteenpäin vietäviksi. S-ryhmällä on hyvä toi vihreä linja. Sinne vaan palautetta, market-päällikkö joutuu niihin vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Koska jokainen työntekijä lisää myyntikuluja ja sinä et kuitenkaan halua maksaa ruuastasi enempää. Joten jonota, ei sinulla kiire ole mihinkään."
Älä tyrkytä tapojasi eli mistä ihmeestä Sinä siellä asiakkaiden maksukyvyn tai kiireen (ajankäytön) tiedät. Yhä useampi valitsee aina sen kaupan missä riittävästi (kohteliaita) kassapalveluja ja henkilökuntaa . Maksavana asiakkaana en jonota.
Vierailija kirjoitti:
Tämän jonohomman takia pelkästään käyn Cittarissa enkä Prismassa. Prismassa on aina pelkästään max. kaksi kassaa auki. Cittarissa enemmän.
Sama meillä. Johtuisko siitä, että cittari on yrittäjävetoinen. Ei se hinnoilla pärjää, mutta asiointi on muuten miellyttävämpää kuin osuuskaupassa. Mutta se on se vihreän bonuksen lumo, joka saa ihmiset kiltisti jonoihin.
Kohtuuttomat kassajonot on kauppiaan häpeä. Taitava kauppias osaa kyllä ennakoida kauppansa henkilökunnan tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyydyt kohtaloosi ja pupatat illalla vauva-palstalla. Kyllä minä jätän terveiset eteenpäin vietäviksi. S-ryhmällä on hyvä toi vihreä linja. Sinne vaan palautetta, market-päällikkö joutuu niihin vastaamaan.
Joskus kun olin myyjä niin en edes jaksanut kehottaa laittaamana sitä palautetta virallista kautta. Koska kyllä jokainen aikuinen ymmärtää että se on ainoa tapa millä se tavoittaa ne jotka päättää mistään kaupassa. Mitään suullisesti tullutta palautetta tai terveistä en kertonut kuin ehkä taukohuoneessa vitsinä jos oli hauska.
Näyttäisi muuten olevan lähes tuhat myyjän paikkaa auki. Hyvin paljon varmasti näitä kausiapulaisen ja osa-aikaista joka auttaisi ruuhkiin. Kai jokainen laittaa hakemuksen jota myyjien vähäinen määrä häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaat palautteen jättämisellä nyt sitä, että huudat tai passiivis-aggressiivisesti vinoilet tämän sille ylityöllistetylle kassalle, niin ei hän siinä loppumattomassa kiireessä enää edes muista sitä viiden minuutin kuluttua.
Sitä varten monella paikalla on palautelomakkeet viimeistään nettisivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Jouluostoksista olisi todellakin mukava nauttia tänä vuonna. Ilman puolen tunnin jonottamista että päsee ostostensa kanssa kotiin.
Säästäkää mieluummin mainoksista ja lisätkää kassapalveluja ja myyjiä kappoihin joilta kysyä tavaroista.
Viime vuosina ei ole enää ollut pahoja jonottamisia jouluna tai muinakaan pyhinä. Ihmiset tilaavat ruokaostokset kotiin tai noudettavaksi, itse hakevat enintään jotain pientä, mitä haluavat itse valita. Koronan tulemisen jälkeen verkkomyynti on kehittynyt paljon, tiloja on muokattu sitä varten ja henkilökuntaakin on palkattu keräilyyn ja kuljetukseen. Useat kaupat ovat 24/7 auki, ainakin ennen pyhiä, jos ei aina, joten ostajat hajaantuvat ostamaan eri aikoihin vältelläkseen jonottamisia.
Kyllä isommilla kaupoilla lasketaan tarkkaan, paljonko niitä kassoja on syytä olla ja mihin aikaan. Joulun alla näkee senkin ihmeen, että kaikki kassat ovat auki.
Koska jokainen työntekijä lisää myyntikuluja ja sinä et kuitenkaan halua maksaa ruuastasi enempää. Joten jonota, ei sinulla kiire ole mihinkään.