Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä miehen toiminnasta?

Vierailija
19.11.2023 |

Olen itse todella sairaana tällä hetkellä (sairastan hyvin harvoin), ja ajattelin että lepäisin tämän päivän, kun mies lähdössä huomenna työreissuun ja joudun sitten joka tapauksessa kaiken hoitamaan koko ensi viikon ajan. Menin toiseen huoneeseen nukkumaan, että en tartuttaisi muita ja että saisin aamulla nukkua rauhassa.

No pienin lapsi herää aamulla ja tulee luokseni, isä sen kun kuorsaa. Sanon että mene herättämään isä. Lapsi menee isän luokse. Isä ilmeisesti antaa puhelimen lapselle. Klo10.30 huomaan, että lapsi edelleen puhelimella, eikä ole saanut aamupalaa. Joudun miehelle erikseen sanomaan , että voisitko antaa lapselle aamupalaa, kello on jo aika paljon. Klo11 jälkeen mies pienimmän kanssa aamupalalla. Isompi lapsi edelleen huoneessaan ilmeisesti pelaamassa. Kysyn mieheltä että miksi ei ole pyytänyt toista lasta aamupalalle. Keksii tekosyitä, että ei se varmaan ole kauaa ollut hereillä. Ei kuitenkaan ole käynyt edes katsomassa alakerrassa mitä lapsi puuhaa. 

Itse sanon että lepään vielä hetken, olen todella väsynyt ja minulla on huono olo. Jossain vaiheessa muistan että lapsellahan olisi ollut tänään harrastus, jonka nyt sitten sekä mies että lapsi kokonaan unohtanut koska en ole itse muistanut muistuttaa.

Olen aivan loppu. Jos en itse muistuta ja huolehdi asioista, mies ei tee mitään! Oon todella ahdistunut ja surullinen siitä, että minulla ei ole kumppanina ihmistä johon voisin luottaa että hoitaisi asiat. Onko kaikissa perheissä tällaista? Minun on vaikea uskoa, koska tapaan työssäni monenlaisia vanhempia ja isejä myös, ja osa on tosi huolehtivaisia ja tarkkoja esim lasten rutiineista jne. Oma mieheni ei vaan välitä. On jotenkin vähän poissaoleva ja pihalla lähestulkoon aina. Pakka ei vaan pysy kasassa, ellen itse hoida ja huolehdi kaikesta. Ajatuksia?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei ota vastuuta, jos onnistuvat löytämään jonkun, joka tekee sen heidän puolestaan. Ihmistyyppi sekin ja niitä on paljon. Esiintyy myös työelämässä 

Mikä ihmistyyppi tällainen on? Muiden hyväksikäyttäjä? Narsisti?

Vierailija
42/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei ota vastuuta, jos onnistuvat löytämään jonkun, joka tekee sen heidän puolestaan. Ihmistyyppi sekin ja niitä on paljon. Esiintyy myös työelämässä 

Mikä ihmistyyppi tällainen on? Muiden hyväksikäyttäjä? Narsisti?

Itsekäs ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi vaivaamaan kuoliko ne lapset nälkää vai jäikö ne henkiin? 

Varmaan lapsi pärjää ihan hyvin muutaman päivänkin ilman ruokaa. 

No, muutaman tunnin ainakin ilman pakko nillitystä syömisestä. 

Vierailija
44/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikissa perheissä tällaista? Kyllä, saattaa viikonloppuna aamupala venyä vähän pidemmälle päivälle ja lasten annetaan myös levätä harrastuksesta kahden päiväkotiviikon viikonloppuna. 

Ap, laske sitä rimaa. Sun ei tarvitse enää olla se äidin vaatima kympintyttö. Seiskan suoritus riittää. 

Vierailija
45/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikissa perheissä tällaista? Kyllä, saattaa viikonloppuna aamupala venyä vähän pidemmälle päivälle ja lasten annetaan myös levätä harrastuksesta kahden päiväkotiviikon viikonloppuna. 

Ap, laske sitä rimaa. Sun ei tarvitse enää olla se äidin vaatima kympintyttö. Seiskan suoritus riittää. 

Toiset haluaa elämästä enemmän irti kuin toiset. Toisille riittää se einespitsa ja TV:n katsominen viikonlopun ohjelmaksi, joku muu kuolisi jos viikonloput olisi tuollaisia.

Vierailija
46/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset haluaa elämästä enemmän irti kuin toiset. Toisille riittää se einespitsa ja TV:n katsominen viikonlopun ohjelmaksi, joku muu kuolisi jos viikonloput olisi tuollaisia.

Joutoaika on sitä parasta laatuaikaa. 

Vierailija
47/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti kuulostaa ADHD:ltä, ehkäpä nimenomaan ADD:ltä, osa joilla on ADHD huolehtii hyvinkin tunnollisesti lapsistaan ja kaikesta työjutuista jne. ovat vilkkaita, eli tekevät paljon kaikkea, mutta he ovatkin eri sortin ADHD kuin sellainen joka on omissa maailmoissaan eikä muista asioita ja on kaikenlaisia sosiaalisia ongelmia, ei osaa tuntea empatiaa ja asettua toisen asemaan jne.

Vierailija
48/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaleipäaivo koittaa muuttaa putkiaivoa kaltaisekseen. Ei tule toimimaan, edes "tasa-arvon" nimissä.

Ymmärtäkää erilaisuutenne, löytäkää vahvuutenne ja pelatkaa yhteispeliä niiden avulla.

Lapset kun kasvavat, he joutuvat ottamaan enemmän vastuuta omista asioistaan (ainakin isän seurassa). Tämä ei välttämättä ole huono asia. Helikopteri-vanhemmuus ei ole ainoa vanhemmuuden malli eikä lapset kahta helikopteria ehkä kestäisikään, ainakaan murrosiässä.

Vierailija
49/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ADD

Vierailija
50/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät siskot, jos jo ekan lapsen kanssa huomaatte miehessä tuollaista piittaamattomuutta niin älkää tehkö toista lasta!

Ap:n tilanteessa tietysti myöhäistä mutta näitä lukee varmaan kohtalotovereita jotka voivat vielä päättää näin.

Vierailija
51/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, että miksi ihmiset ottavat tietynlaisia puolisoita, joiden kanssa vielä tekee lapsia. Miehillä molemmat päät seisoo yhtäaikaa, mutta että naisetkin ovat niin ajattelemattomia ja sitten sitten ihmetellään, että kuinkas tässä näin kävi. Kaikista ei ole huolehtimaan perheen asioista.

Miksi syytät naisia siitä, että miehet eivät voi muuttua lasten ja perheen myötä. Niin ne naisetkin joutuvat tekemään. Luuletko, että naiset automaattisesti vain tekevät kaiken? No eivät, vaan muuttuvat kun saavat lapsia. 

Vierailija
52/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä diagnosoitu ADHD tai jotain muuta vastaavaa? Tämä kuulostaa nimittäin siskoni mieheltä, jolle diagnosoitiin aikuisiällä ADHD. 

Mitä sitten vaikka oliskin, kyllä sitä silti lapsille aamupala on tehtävä ja lahjat kavereille ostettava. Naisillakin ja äideillä on vaikka mitä diagnooseja ja silti hoitavat lapsensa.

Vierailija
53/59 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti täällä ikuisesti päivystävät palstaroopet täällä itkemässä, että naisten syytä kaikki, mitäs otti noin huono miehen, ei lapset heti kuole nälkään, ihme helikopteri vanhempi, ap ei ole oikeasti edes Sairaana, kyllä sillä miehellä varmasti on Adhdaddabcdefg diagnoosi...

Ap mies on itsekäs ja laiska. Ja palstaroopet suuttuvat, koska kokevat miesten oikeutena olla itsekkäitä ja laiskoja. 

Onnea ja menestystä. 

Vierailija
54/59 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen tapaus.Minullakin on jo toinen tuollainen tapaus menossa. Kyse on vaan siitä, ettei miehesi ota vastuuta. Hän ei millään viitsisi hoitaa lapsia ja sen kerran kun pitäisi ihan itse sitä lastenhoitoa tehdä, niin ei tee, ettet erehdy luulemaan, että häneltä voi sitä useamminkin pyytää. Tuolle käytökselle on ihan oma psykologian termikin, mutten muista mikä.

Ensimmäistä aviomiestäni yritin kouluttaa perheenisäksi 7 vuotta, ei oppinut. Oppi sitten vasta eron jälkeen, ja hyvä isä tulikin. Toista miestä en viitsinyt alkaa kouluttamaan, mutta totesin, että hän saa maksaa kaiken paitsi minun vaatteet ja harrastukset. Sen hän on tehnytkin, vaikka valittaa asiasta jatkuvasti.

Tuohan on ihan hyvä diili. Itsekin suostuisin siihen että mies maksaisi kaiken, rahasta ei huolta ja sitten huolehtisin itse kaikesta. Nyt teen kaiken ilmaiseksi.

Tämä on hyvä diili kyllä, mutta aika raskas. Meillä on iso koti, jonka siivoaminen ei ole pikkujuttu. Lapsia monta, siis enemmän kuin 2. Minulla on oma työ, onneksi saan tehdä etätyötä, joka hieman säästää voimia työmatkojen osalta. Mies sen verran osallistuu kotihommiin, että vie lapsia tarhaan/kouluun/harrastuksiin ja joskus syöttää pienintä kun pyydän. Kaikki muu on minulla.

Hyvää tässä on se, ettei tarvitse vääntää siitä, moneltako mies tulee töistä. Tai harmitella sitä, että taas on työmatka tai harrastusmatka. Tai tuskailla sitä, miksei se jo tule töistä, että voitaisiin alkaa siivoamaan. Eikä tarvitse tuskailla sitäkään, että mies siivoaa huonosti. Saan rahaa säästöön, joten pystyn ostamaan mm. sijoitusasuntoja, jotka sitten ovat vanhuudenturvani. 

Mies kyllä melko usein valittaa, että tämä 15 v toiminnut järjestelmä ei häntä miellytä, että minun pitäisi maksaa. Totean siihen aina, että kyllä minä puolet maksan, kunhan:

-hommataan asunto, mihin/missä asumiseen minulla on varaa eli yli puolta pienempi ja muutenkin järkevä (tämä nykyinen on ylihieno)

-mies tekee automaattisesti (ilman pyytämistä/käskemistä) puolet kaikesta lastenhoitotyöstä yöt ja metatyö mukaan lukien, tekee puolet kaikesta siivouksesta sisällä ja ulkona.

Niin kyllä käy tämä maksupuolen korjaaminen. Jostain syystä miehelle ei käy, tai ainakaan hän ei ole asioita siihen suuntaan edistänyt. Olen tulkinnut, että ilmeisesti ei halua tehdä kotona tehtävää työtä. Minä teen sitä melko mielelläni, aikapula vaan on ongelma.

Lisähuomiona se, että maksavalla osapuolella pitää olla melko isot tulot, että homman saa näin wörkkimään. Toinen vaihtoehto isoille tuloille on, että perheelle riittää hyvin niukka elintaso. Minulle kyllä riittäisi. Oon monesti ajatellut, että mut tekee onnelliseksi se, että saan olla lasten kanssa, käydä metsäisessä maastossa ystävän kanssa lenkillä ja syödä kerran päivässä suklakakkua ja jäätelöä sohvalla viltin alla. Aika vähän ihminen tarttee.

/se, kelle vastasit

Vierailija
55/59 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei yhtäkkiä osaa ottaa vastuuta, jos aiemmin ei ole osallistunut. Häntä pitäisi opettaa, miten lapsia ja kotia hoidetaan. Kirjoita vaikka tarkat ja selkeät ohjeet. Jos mies kieltäytyy vastuustaan, olkoon seuraavaksi vastuussa elatusmaksuista. 

Lasten hyvinvointi on tärkeintä, he ovat riippuvaisia teistä vanhemmista. 

Vierailija
56/59 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei yhtäkkiä osaa ottaa vastuuta, jos aiemmin ei ole osallistunut. Häntä pitäisi opettaa, miten lapsia ja kotia hoidetaan. Kirjoita vaikka tarkat ja selkeät ohjeet. Jos mies kieltäytyy vastuustaan, olkoon seuraavaksi vastuussa elatusmaksuista. 

Lasten hyvinvointi on tärkeintä, he ovat riippuvaisia teistä vanhemmista. 

Kuka opettaa, vaimoko? Onkos mies opettanut vaimon vastuuseen? Ei, vaan vaimo on "opiskellut" ihan itse. Kyse on miehen laiskanpulskeudesta, koittaa päästä siitä mistä aita on matalin.

Vaimon pitää käydä vakava keskustelu  miehen kanssa siitä, miksi tämä pakoilee vastuuta. Jos hommaan ei tule muutosta, niin sitten maksakoon mies kaiken juoksevan. Niinhän se vaimollekin jää kaikki juoksevat asiat. 

Mies on tässä tyypillisesti jatkanut vanhaa elämäänsä ennen lapsia, eikä haluaisi muuttua perheenisäksi, koska joutuu tekemään asioita, joita ei haluaisi/viitsisi tehdä.

Vierailija
57/59 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap kamalalta, itse en tuollaista  jaksaisi kauaa katsella.

Vierailija
58/59 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutoaika on sitä parasta laatuaikaa. 

Ei kaikille. En itse jaksaisi viettää jokaista viikonloppua TV:n ääressä. 

Vierailija
59/59 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap, herättivätkö kommentit ajatuksia miten elämä jatkuu? Aiotko sietää miehen käytöstä vai yritätkö tehdä asioille jotain? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme