Mielipiteitä miehen toiminnasta?
Olen itse todella sairaana tällä hetkellä (sairastan hyvin harvoin), ja ajattelin että lepäisin tämän päivän, kun mies lähdössä huomenna työreissuun ja joudun sitten joka tapauksessa kaiken hoitamaan koko ensi viikon ajan. Menin toiseen huoneeseen nukkumaan, että en tartuttaisi muita ja että saisin aamulla nukkua rauhassa.
No pienin lapsi herää aamulla ja tulee luokseni, isä sen kun kuorsaa. Sanon että mene herättämään isä. Lapsi menee isän luokse. Isä ilmeisesti antaa puhelimen lapselle. Klo10.30 huomaan, että lapsi edelleen puhelimella, eikä ole saanut aamupalaa. Joudun miehelle erikseen sanomaan , että voisitko antaa lapselle aamupalaa, kello on jo aika paljon. Klo11 jälkeen mies pienimmän kanssa aamupalalla. Isompi lapsi edelleen huoneessaan ilmeisesti pelaamassa. Kysyn mieheltä että miksi ei ole pyytänyt toista lasta aamupalalle. Keksii tekosyitä, että ei se varmaan ole kauaa ollut hereillä. Ei kuitenkaan ole käynyt edes katsomassa alakerrassa mitä lapsi puuhaa.
Itse sanon että lepään vielä hetken, olen todella väsynyt ja minulla on huono olo. Jossain vaiheessa muistan että lapsellahan olisi ollut tänään harrastus, jonka nyt sitten sekä mies että lapsi kokonaan unohtanut koska en ole itse muistanut muistuttaa.
Olen aivan loppu. Jos en itse muistuta ja huolehdi asioista, mies ei tee mitään! Oon todella ahdistunut ja surullinen siitä, että minulla ei ole kumppanina ihmistä johon voisin luottaa että hoitaisi asiat. Onko kaikissa perheissä tällaista? Minun on vaikea uskoa, koska tapaan työssäni monenlaisia vanhempia ja isejä myös, ja osa on tosi huolehtivaisia ja tarkkoja esim lasten rutiineista jne. Oma mieheni ei vaan välitä. On jotenkin vähän poissaoleva ja pihalla lähestulkoon aina. Pakka ei vaan pysy kasassa, ellen itse hoida ja huolehdi kaikesta. Ajatuksia?
Kommentit (59)
Miten olisi se eroaminen? Tuossahan vaan tappaa itsensä, kun joutuu sairaanakin raatamaan.
Mua jäi vaivaamaan kuoliko ne lapset nälkää vai jäikö ne henkiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei toi nyt ADHD:ta ole vaan välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Omalla miehelläni on ADHD ja hän kyllä huolehtii lapsista. No, aamulla saattavat katsoa telkkaria pari tuntia ennen kuin ottavat aamiaista, mutta en sitä kovin suurena ongelmana pidä viikonloppuisin. Päiväkotiin mies vie ajallaan aamiaiselle, vahtii että koululainen lähtee ajallaan ja lasten harrastuskuskauksista huolehtii pääasiallisesti hän. On toki asioita, jotka mun täytyy koordinoida hänelle, mutta kun olen pyytänyt asian x tekemään johonkin mennessä (esim. ostamaan kaverisynttäreille lahjan), sen kyllä tekee. ADHD-vanhemmat ovat kyllä ihan kyvykkäitä hyvään vanhemmuuteen niin tahtoessaan.
Mies ei tosiaan usein hoida vaikka pyydän tekemään erikseen asioita, joita voisi hoitaa oma-alotteisistikin. Esim lapsi on pyytänyt jo pitkään että hänelle tilattaisiin harrastuksiin eräs varuste. Olen sanonut miehelle, että se pitäisi hoitaa. Laitoin vielä erikseen viime viikonloppuna miehelle viestiä, että voisiko nyt hoitaa asian, kun olivat lapsen kanssa kotona ja olin itse töissä ja että asia on tärkeä. No sitten unohdan sen kokonaan, kunnes sitten viikolla tulee tieto että asia olisi pitänyt hoitaa ja muistan varmistaa mieheltä että hoitihan hän sen silloin. No eipäs ollut hoitanut.
Miten voi olla mahdollista? Aina löytyy selitykset ja tekosyyt, aina. Niissä mies on mestari. Hän ajatteli kyllä hoitaa tms tai sitten oli jotain muuta siinä tms. Mutta kun en ollut muistuttamassa, itse unohdin varmistaa kun tulin kotiin, että hoitiko hän asian, se jäi.
Mutta siis näitä esimerkkejä on miljoona. Tällaista tapahtuu ihan päivittäin. Eikä mies ole pahoillaan. Päinvastoin saattaa loukkaantua jos hermostun jostain asiasta ja minä sitten olen se hankala, vaikka juuri sillä sekunnilla kun muistin asian hän oli hoitamassa sitä. Ei minulla ole mitään syytä suuttua hänelle. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä minkälaisten saamattomien ihmisten kanssa naiset pariutuu ja tekee vieläpä useamman lapsen, kunnes havahtuu siihen saamattomuuteen.
Samaa taas kerran täällä ihmettelen. Eli tuossa parisuhteessa molemmat vanhemmat ovat ihan täysiä typeryksiä ja kuulosti siltä, että lapsista tulee täsmälleen samanlaisia nahjuksia.
Kaheli mamma on ottanut tuollaisen hoopon papan ja sitten mamma ihmettelee, kun pappa käy hitaalla eikä tajua mistään mitään. Vakka on kantensa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei välttämättä edes muista mitä olet hänelle sanellut asioista. Ei ole mistään harrastuksesta edes kuullut. Hyvin tyypillistä niissä perheissä, joissa päätetään ns. yhdessä.
No kannattaisko vähän kuunnella, mitä se oma puoliso puhuu? Ja kannattaisko olla kiinnostunut oman lapsensa harrastuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi vaivaamaan kuoliko ne lapset nälkää vai jäikö ne henkiin?
Varmaan lapsi pärjää ihan hyvin muutaman päivänkin ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi nyt ADHD:ta ole vaan välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Omalla miehelläni on ADHD ja hän kyllä huolehtii lapsista. No, aamulla saattavat katsoa telkkaria pari tuntia ennen kuin ottavat aamiaista, mutta en sitä kovin suurena ongelmana pidä viikonloppuisin. Päiväkotiin mies vie ajallaan aamiaiselle, vahtii että koululainen lähtee ajallaan ja lasten harrastuskuskauksista huolehtii pääasiallisesti hän. On toki asioita, jotka mun täytyy koordinoida hänelle, mutta kun olen pyytänyt asian x tekemään johonkin mennessä (esim. ostamaan kaverisynttäreille lahjan), sen kyllä tekee. ADHD-vanhemmat ovat kyllä ihan kyvykkäitä hyvään vanhemmuuteen niin tahtoessaan.
Mies ei tosiaan usein hoida vaikka pyydän tekemään erikseen asioita, joita voisi hoitaa oma-alotteisistikin. Esim lapsi on pyytänyt jo pitkään että hänelle tilattaisiin harrastuksiin eräs varuste. Olen sanonut
Hei ap, sinä kirjoitit olevasi sairas! Nyt sinä kuitenkin kirjoitat täällä pitkiä tarinoita ja valitat dillestä miehestäsi. Jos kerran olet niin kovain sairas, kun valitit, niin puhelin pois ja päätä tyynyyn. Vai oletko sittenkin vain tekosairas taas kerran? Olet varmaan aika usein tekosairas ja mies on nähnyt sen liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tosiaan usein hoida vaikka pyydän tekemään erikseen asioita, joita voisi hoitaa oma-alotteisistikin. Esim lapsi on pyytänyt jo pitkään että hänelle ti
No juu makoilen kyllä täällä sängyssä ja koitan levätä, mutta talossa täysi meteli päällä ja nuorin lapsi tulee tänne huoneeseen n. 5min välein kertomaan tai näyttämään jotain.. olispa ihana tosiaan jos saisi nukkua, mutta varmaan turha toivo. T. Ap
Voi ap, otit varmasti juuri sinulle sopivimman ja parhaimman miehen! Pykäsit tämän löydön kanssa pari lastakin, joten hoidapa nyt ongelmasi itse.
Itseppähän olet soppasi keittänyt ja mennyt vielä porsimaan. Pitäisit mölyt mahassasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tosiaan usein hoida vaikka pyydän tekemään erikseen asioita, joita voisi hoitaa oma-alotteisistikin. Esim lapsi on pyytänyt jo pitkään että hänelle ti
Ja vielä lisäyksenä kun tooosi harvoin teen näin, että jään sänkyyn vaan makaamaan koko päiväksi, viimeksi varmaan pari
vuottq sitten kun olin koronassa makasin sängyssä pari päivää. Nyt en ole niin kipeä, vaikkakin ihan flunssainen, mutta haluan levätä, koska tiedän ensi viikon olevan raskas ja toivon olevani huomenna jo kunnossa.
Mieshän tosiaan aika huonosti on aina kestänyt näitä sairastumisiani tai sitä että olen väsynyt (teen välillä yövuoroja). Jos minä olen väsynyt, niin hän on aina vähintäänkin yhtä väsynyt. Ihme ettei ole vielä sairastunut T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseppähän olet soppasi keittänyt ja mennyt vielä porsimaan. Pitäisit mölyt mahassasi!
Moi porsas!
Onko sukulaisesta avuksi? Mummo, serkku, kummi, täti? Mies on kai töistä väsynyt tai jos oli hereillä illalla. Pikkulapsi tarvitsee melkein heti seuraa ettei hätäänny, jos on 3v. Isompi lapsi ehkä pärjää. Aamupala, tarpeilla käynti, hampaat, lämmintä päälle ja kivaa tekemistä. Vanhempi voi kyllä maata sohvalla ja sängyssä suureksi osaksi. Voiko puhelimesta tulla väärää pelottavaa materiaalia vai onko se tuunattu suojaamaan lapsia, säteileekö se - lasten kallo on ohuempi kuin aikuisen. Entä silmät. Kipeänä olisi hyvä tosiaan nukkua.
Jotkut ei ota vastuuta, jos onnistuvat löytämään jonkun, joka tekee sen heidän puolestaan. Ihmistyyppi sekin ja niitä on paljon. Esiintyy myös työelämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi porsas!
No hei emakko.
Noin huonosti se suhde menee kun nainen valitsee miehen ulkonäön perusteella. Kyllä kiltti ja kunnollinen mies olisi lapsille tehnyt aamupalaa ja herännyt aikaisin. Olisis nyt kannattanut miettiä että miehen komea ulkonäkö ei tarkoita hyvää parisuhdetta. Aina naiset valittaa että mies laiska eikä auta hoitamaan lapsiakaan.
Tuohan on ihan hyvä diili. Itsekin suostuisin siihen että mies maksaisi kaiken, rahasta ei huolta ja sitten huolehtisin itse kaikesta. Nyt teen kaiken ilmaiseksi.