14v asuu isällä, ei vastaa puheluihin eikä viesteihin
Ei halua tulla käymään luonani. Mitä tekisitte? Jatkaisitte soittamisen yrittämistä ja viestin laittoa, vai antaisitte olla?
Tilanne on minulle todella vaikea, sydän on riekaleina tilanteen johdosta.
Kommentit (78)
Lapsen kannalta ehjä perhe/yksinhuoltajuus olisi parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa vastauksia. Onneksi joukossa myös fiksuja kirjoituksia, ihmisiltä jotka tuntuu tajuavan tilanteen.
Mutta, aikalailla hyökkäystä, syyttelyä. Huomaa, että olette onneksenne selvinneet itse elämässänne ilman vastaavaa kokemusta. Olkaa siitä onnellisia. Tai joku kirjoittaja on elämään täysin katkeroitunut.
Pahamieli tästä ketjusta tuli, tai ei ketjusta, vaan monen ihmisen hyökkäyksestä minua, hajalla olevaa ihmistä kohtaan, äitiä joka on menettänyt vastentahtoaan lapsen elämästään.
Toivottavasti teille tuli tästä hyvä mieli, ja saitte itsellenne tyydytystä.
Lopetan tämän ketjun seuraamisen alkuunsa. Oli virhe minulta kysyä apua täältä.
Toivon, ettei teidän ilkeiden ihmisten elämään osu koskaan mitään näin kamalaa.
Älä huoli, sinulla on tässäkin kohtalotoveri. Kyllä meitä sitten vain on. Kiitos s
Narsistihullu se vaan jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa jankkaa
Mitä kaikkea taustalla siis on? Olen nähnyt tuttavien tapauksissa muutamia erilaisia surullisia tarinoita ja huomannut, että ulkopuoliset eivät tiedä ja näe tilannetta oikeastaan ollenkaan ja jos he saavat vain yksipuolisen tiedon siitä mitä on tapahtunut, niin siinä asettuu hyvi n helposti väärälle puolelle itsekin. Ja välillä ei osaa olla puolueeton, kun peilaa tapahtumia omiin elämänkokemuksiin ja perheensä elämään.
Teini-ikä on kuitenkin nuorellekin hyvin haastava ikä ja herkkä nuori on aika helposti sitä mieltä mitä lähiaikuinenkin on. Miten isovanhemmat toimivat, onko heillä yhteys? Tunnetko ap lapsesi ystäviä? Onko hänellä hyviä ystäviä? Entä koulun opettajia, terkkaria tai muuta asiallista aikuista? Eikö koulun opoilashuolto voisi auttaa yhtään, tietävötkö he tilanteesta mitään? Entä harrastukset, onko pojalla sellaisia? En painostaisi, vaan toimisin ainakin hetken sivulla ja hyvin varovaisesti, mutta laittaisin kuitenkin nuorelle asiallisia viestejä ja vaikka liittäisin niihin kuvia, joissa olisi mukavia muistoja hänen lapsuudestaan ja sinusta.
Eikö sulle riittänyt yksi viestiketju? Ehkä lapsi ei halua olla tekemisissä, kun olet edesauttanut perättömien lasujen tekoa.
Hei vinkiksi kaikille, kun alatte tekemään niitä lapsia jonkun kanssa: varmistakaa varmistamisen päälle, että puoliso on sellainen, jonka kanssa pystyy tulemaan toimeen mahdollisen eron jälkeenkin että on sen verran tasapainoinen ja keskustelukykyinen, että hänen kanssaan pystyy sopimaan asioista. Jos yhtään epäilyttää, tai joku hälytyskello soi, niin älkää tehkää niitä lapsia yhdessä.
Hyvä että menee välillä noinkin päin. Yleensä asuvat äidillään eivätkä halua olla tekemisissä isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hei vinkiksi kaikille, kun alatte tekemään niitä lapsia jonkun kanssa: varmistakaa varmistamisen päälle, että puoliso on sellainen, jonka kanssa pystyy tulemaan toimeen mahdollisen eron jälkeenkin että on sen verran tasapainoinen ja keskustelukykyinen, että hänen kanssaan pystyy sopimaan asioista. Jos yhtään epäilyttää, tai joku hälytyskello soi, niin älkää tehkää niitä lapsia yhdessä.
Katkeran velavanhapiian ulinaa.
Elämäni narsisti on löytänyt vauvapalstalle. Tätä olen epäillyt jo aiemminkin. Paljastaa itsensä. Joten minun on aika poistua koko palstalta.
Siirryn muualle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vastauksia. Onneksi joukossa myös fiksuja kirjoituksia, ihmisiltä jotka tuntuu tajuavan tilanteen.
Mutta, aikalailla hyökkäystä, syyttelyä. Huomaa, että olette onneksenne selvinneet itse elämässänne ilman vastaavaa kokemusta. Olkaa siitä onnellisia. Tai joku kirjoittaja on elämään täysin katkeroitunut.
Pahamieli tästä ketjusta tuli, tai ei ketjusta, vaan monen ihmisen hyökkäyksestä minua, hajalla olevaa ihmistä kohtaan, äitiä joka on menettänyt vastentahtoaan lapsen elämästään.
Toivottavasti teille tuli tästä hyvä mieli, ja saitte itsellenne tyydytystä.
Lopetan tämän ketjun seuraamisen alkuunsa. Oli virhe minulta kysyä apua täältä.
Toivon, ettei teidän ilkeiden ihmisten elämään osu koskaan mitään näin kamalaa.
YHYY YYYYHYYY ILKEÄT JA TUHMAT IHMISET
Tässä tapauksessa lastensuojelu ei ole mukana.
Eikä muitakaan ulkopuolisia tahoja.
Mitä apua koulullakaan olisi tilanteeseen?
Tytär on päätöksensä tehnyt. Minun on vaan pakko tyytyä tilanteeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet huono äiti
Mene myymään p.illua.
Tiedän että myös h.u..llut lisääntyy
Nyr t urpa tu.kkoon.
Pojan sisarusten nimet:
Ahme.d
I..man
Road.man
???
Mitä ihmettä?
Lapsi voi päättää oliko 12v kumman vanhemman luona asuu, tapaamisista päättää vanhemmat keskenään.
Ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan ja kertoisin ettei lapsen tapaamiset toteudu. Osaa neuvoa mitä pitää tehdä.
Hakisin apua nuorelle esim nuorisopoli.
No huh. Palsta jaksaa aina yllättää vaikka onkin karaistunut kaikelle paskalla. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi lastensuojelu ei ole mukana? Eikö teillä ole isovanhempia tai sisaruksia edes, jotka tietäisivät tilanteesta?
Ja miksi kysyt miten koulu voisi auttaa? Etkö ole todellakaan käyttänyt koulun oppilashuoltoryhmää avuksesi? Voisit vaikka tasan nyt mennä katsomaan ketä siellä on ja laittamaan heille viestiä tilanteesta. Jos et sitä tee, niin emme me voi auttaa sinua mitenkään tälläkään palstalla. Sinun oitää nyt itse alkaa tekemään muitakin kuin valittamaan asiasta täällä. Kykenet kirjoittamaan, joten kirjoita sellaisille, joista on apua. Jos et sitä tee, niin lopeta valittaminen ja tyydy.
Ei savua ilman tulta, joten ehkä on paras kaikille, että pysyttelet pois nuoren elämästä. Ehkä tekosi ovat olleet liian isoja ja nyt on kaikille paras vain olla hiljaa ja yrittää saada elämä kuntoon.
Minulla on nyt jo aikuinen poika, johon sain yhteyden aina, kun kutsuin syömään. Ehdotin, että mennään ravintolaan. Aina lähti. Ainoa tapa kuulla hänen elämästä.
Silloin oli vaikea. Oli masennusta, eikä mikään muu kiinnostanut kuin hyvä ruoka.
Lapsella on oikeus päättää itse asioista. Kovasti jaksamista sinulle. Ota muutaman päivän taukoa ja kerro tytöllesi, että rakastat. Muuta et voi tässä tilanteessa ehkä?tehdä.
Hän tarvitsee äitiä kyllä...myöhemmin.
Raastavaa aikaa sinulle.
Mikä syy oli, että lapsi asuu isällään? Aika harva kuitenkin erotilanteessa valitsee isän. Onko sinulla tapaamiset olleet koskaan säännöllisiä, oletko perunut tai tehnyt muita ohareita?
Tuo on vaikea ikä nuorella, jos on muutenkin vaikeaa, juuri tuolloin on aika helposti manipuloitavissa, kun oma minuus on vielä ihan keskeneräinen. Muutaman vuoden päästä alkaa jo katsoa asioita laajemmin. Pidä yhteyttä kuitenkin, avoimesti, ystävällisesti, ei painostaen tai ketään arvostellen, kuten täällä neuvottiin.