Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1762)
Vierailija kirjoitti:
Jos joudun käyttämään wc:tä ja pönttö on täysin pinttynyt ja superlikainen. Hyi olkoon!
Tekee mieli sanoa , että kerran viikossa pytyn pesu pyykkipulverilla tai koetiskiaineella ja wc -harjalla pitää pöntön vitivalkoisena!
Jos sieltä vessasta löytyy se harja vähintään tai lisäksi vielä pesuainetta niin käyntinsä jälkeenhän voisi hieman lorauttaa pesuainetta pönttöön ja harjata sitä hieman. Se olisi auttamista.
Koira joka hieroo kakkapyllyään mattoon tai sohvaan. Koira joka nukkuu ihmisen sängyssä.
Jos sukat tarttuu lattiaan kävellessä.
Kissa pesee itse pylllynsä, koira ei.
Munakarvat ja paskarantu keittiön pöydällä. Tällaiseen törmäsin kyläreissulla. On tainnut isännällä ollut kuuma hetki emännän kanssa.
Tunkkainen vanha remontoimaton wc. Hajua peitetty hajusteella tai tuoksuu pesupulveri.
Vessanpönttö jolle ei ole näytetty tarpeeksi vessaharjaa. Uusi kauniisti sisustettu koti, mutta vessanpönttö sieltä sisältä sivuista likainen, yöks.
Paras oli kyllä opiskelijaelämässä, jossa oli koirankakkapussi tiskialtaassa.
Ällöttävintä, mitä itse oon kokenut, on likaiset värkit sekä pöydällä että hujan hajan ympäri asuntoa. Vaikka nisti olisikin, niin kyllä käytön jäljet tulisi pitää piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävintä, mitä itse oon kokenut, on likaiset värkit sekä pöydällä että hujan hajan ympäri asuntoa. Vaikka nisti olisikin, niin kyllä käytön jäljet tulisi pitää piilossa.
Yäk. Tommoseen läävään en astuis pakostakaan.
Kävin äskettäin yhden lapseni vanhempien luona. Ulospäin sellaisia ihan perus siistejä vajaa nelikymppisiä ihmisiä.
Jumankekka että heidän kotona haisi kusi ja paska, varmasti valtaosassa syynä oli moniosainen kissa/koirakokoelma, mutta silti! Valehtelematta sisään kun tulin, piti haukkoa henkeä.
Kyllä se sotkuisuus on. Itse pyrin minimalismiin ja kaikilla tavaroilla on oma paikkansa.
Syksyllä kotona oli omenatalkoot. Pitkään käsittelin omenoita ja niitä olohuoneessa oli kuivumassa älyttömiä määriä. Tein banaanilaatikoihin viritelmiä ja nyt nämä laatikot ovat autotallin kattorajassa odottamassa seuraavia kesiä.
Vien kollegoiden tavaroita kirppikselle ja usein juuri olohuoneessa on ollut melkoista sotkua. Nämä eivät ole minua haitanneet, olen tiennyt tämä on väliaikainen ratkaisu
Muovin haju, vinyyli ja laminaattilattiat, kusen haju kylpyhuoneessa. Nämä nyt ensimmäisinä ja toiseksi sitten täysin mitäänsanomaton suhtautuminen kotiin, ikään kuin siellä eläisi eläviä kuolleita. Eli ei olle panostettu viihtyvyyteen millään tasolla kuten ikivanhat naarmuiset lautaset, pölyiset muovikukat, live laugh-taulu ja tähtityyny sekä matto. Tässä pahimmat painajaiset.
Hammasharja lepää ilman minkäänlaista suojaa selvästi pölyisen käsienpesualtaan reunalla ja siinä vieressä pönttö kansi auki eli sieltä kivasti lennellyt pönttöpisaroita ympäri vessaa, mahdollisesti siihen hammasharjaankin... yök.
Lasten likaiset paskavaipat haisevat jo eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa- ja koirakotien haju.
Lapsiperheiden haju. Oksennus ja paska haisee.
Vierailija kirjoitti:
Minä työskentelen kotisiivouksessa ja muutaman kerran tullut vastaan niin likaiset ja tahraiset petivaatteet ettei tee paljain käsin mieli koskea 😳
Toinen iljetys kostea ja haiseva vessanmatto joka ei ole vedestä kastunut
APUA!!
Jos joudun käyttämään wc:tä ja pönttö on täysin pinttynyt ja superlikainen. Hyi olkoon!
Tekee mieli sanoa , että kerran viikossa pytyn pesu pyykkipulverilla tai koetiskiaineella ja wc -harjalla pitää pöntön vitivalkoisena!