Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Kun talon emännällä pitkät rakennekynnet ja niillä sorkkii salaattia, kanafileitä. Bakteeripesiä nämä kynnet.
Vieraina istutaan siinä katsomassa kun näillä kynsillä työskentelee, pesemättä käsiään saati niitä kynsiään kertaakaan.
Samoilla sormilla käsillä kätellyt meidät ja muut vieraat.
Käy välillä vaihtamassa taaperolle vaipat.
Emännöinti jatkuu.
Ei uppoa mikään, ei se lasi viiniä. Koska juuri koskit noilla käsilläsi laseihin.
Totta ja lasit on pakko laittaa pöytään reunoista kiinni pitäen. Näin toimitaan monissa ravintoloissakin.🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa keittiön tasoilla.
Miten estät?
En syö ikinä mitään kissatalossa. Edes kummipojan synttäreillä. Siitä ei kukaan jaksa edes enää vääntää. Eihän se ikinä lemmikkien omistajia haittaa.
Entäs talossa, jossa asuu mies?
Kissa on aina siistimpi kuin joku äijä.
Ja kumminkin menet semmoisen kanssa jopa sänkyyn (olettaen, että olet nainen).
Jopa otat sen pippelinkin suuhusi.
Ja jos olet mies, niin mielelläni nuolet naisen pimpsaa. Jopa takapuoleen olisit valmis tunkeutumaan.
Yök, hih, just niin🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimen karvalla kuorrutetut matot ja huonekalut, koiran haju, löyhkäävä kissan potta, keittiön tasoilla ja pöydillä avoimet ruokapytyt ja röynäkasat, tiskit ja ruuanjämät tiskialtaassa, likainen hella ja jääkaappi, likainen vessa, vaate- ja kenkä-röykkiö eteisessä. Siinä muutama.
Miksi käyt kylässä pultsareiden luona?
Mä olen korkeakoulutettu nainen, ihan normaali kaikinpuolin ja mun kotoa löytyy koirankarvassa olevia mattoja ja huonekaluja (karvaa lähtee tolkuttomasti enkä jaksa olla koko ajan putsaamassa), tiskejä ja ruuanjämiä tiskipöydällä/altaassa, likainen hella ja jääkaappi ja kenkäröykkiö eteisessä. Sekä aina välillä vaatekasoja siellä täällä.
Miten sotkuisuus liittyy korkeakoulutukseen? S
Korostaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat ja varsinkin, jos ne tulee ruokailuhuoneeseen /-tilaan ja jos niitä ruokitaan samalla ruoalla mitä tarjotaan minulle. Jotenkin kuvottavaa. Samoin koirien haju saattaa olla aika paha, en halua koiria lähelleni, vaikka ne noin muuten ovatkin ihan jees.
Selkeästikään koirat eivät ole sinulle "jees". Älä mene kylään koirakotiin, kun on noin vaikeaa.
Koirat ovat eläimiä siinä missä muutkin eivätkä oikeasti kuulu sisätiloihin vaan ulos.
Äitis kuuluu🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja lasit on pakko laittaa pöytään reunoista kiinni pitäen. Näin toimitaan monissa ravintoloissakin.🤮
Siis miten ne lasit pitäis laittaa sinne pöydälle? Vai mitä tarkoitat reunoista kiinni pitäen? Jos viinilaseista puhut niin joo ymmärrän tuon, silloin täytyisi pitää jaloista kiinni mutta normi vesilaseissa ei oikein ole vaihtoehtoja.
Ei minua haittaa jos on tavaroita hujan hajan tai vaikka eteisessä hiekkaa/kiviä lattialla. Mutta likainen vessa häiritsee. Vaikka olisi päällisin puolin pesty mutta esim roskis viemättä ja likainen pyykkikori täpötäynnä, niin siteiden ja likaisten pyykkien haju sekoitettuna johonkin tolun kylpyhuonesuihkeeseen ( en ymmärrä miten se voi edes haista niin karsealle) niin meinaa oksennus lentää.
Ja jos on likainen keittiö. Ja haiseva jääkaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitivalkoinen sohvakalusto ja lasinen sohvapöytä. Kielii mielestäni jollain lailla siitä että isäntäväki pitää itseään muita hienompana ja miten siihen edes uskaltaa istua tavallisilla vaatteilla tai edes koskea pöytää yhtään. Ja perheessä kuitenkin kouluikäisiä lapsia, tuskin uskaltavat oleskella olohuoneessa kun on niiiiin hienoa... (lue: kalseaa)
Vai kenties kateutta sinun puoleltasi, kun jollain on siistiä?
Niin ja kaunista.
Monenlaisia vieraita on käynyt mieltänsä näyttämässä, niin että toisinkinpäin voi vierailut ja kodit nähdä. Yksi vieras ei voinut sietää sinisiä vaatteita ja sinisiä mattoja. Hän omien sanojensa mukaan "näkee punaista kun näkee sinistä". Vaikea tapaus oli. Toiselle vieraalle ei kelvannut mikään tarjottava, vaikka montaa sorttia oli pöydässä. Ja kolmas heti sisään astuttuaan alkoi nauraa kämppäni sisustukselle (vanhanaikaista) selittämättä kuitenkaan syytä naurulle. Nämä kolme kokemusta johti siihen, että en ota ketään kylään enää, poikkeuksena oma perhe, muut pois kodistani.
Huom! Kotini on siisti, mitään huomautettavaa ei pitäisi olla, mutta me ihmiset ollaan omituisia.
Kaikki harmaata, valkoista ja mustaa. Niin kliinistä, että haluaa äkkiä pois. Ja samoin se kun joillain on niin tyhjät kodit että oikein kumisee. En ikinä voisi elää niin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ilmeisen laiska tiskaamaan, ja puhtaissa juomalaseissa on aina sellaiset huultenjäljet reunoilla. Kerran join sellaisesta, ja vesikin jotenkin haisi ja maistui likaiselta. Sen jälkeen olen kantanut oman vesipullon kyläilyille.
Puhtaissa juomalaseissa..olen törmännyt pariinkin tyyppiin, jotka eivät ilmeisesti tiskaa. He juovat vettä, ja laittavat sen jälkeen lasin kaappiin. Se on kuulemma puhdas, koska siitä on juotu vain vettä. Maidon jälkeen pitää huuhdella lasi ennen kaappiin laittamista.
Ei auta muu kuin pesaista itse ennen käyttöä. Jos on tiskiainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ilmeisen laiska tiskaamaan, ja puhtaissa juomalaseissa on aina sellaiset huultenjäljet reunoilla. Kerran join sellaisesta, ja vesikin jotenkin haisi ja maistui likaiselta. Sen jälkeen olen kantanut oman vesipullon kyläilyille.
Puhtaissa juomalaseissa..olen törmännyt pariinkin tyyppiin, jotka eivät ilmeisesti tiskaa. He juovat vettä, ja laittavat sen jälkeen lasin kaappiin. Se on kuulemma puhdas, koska siitä on juotu vain vettä. Maidon jälkeen pitää huuhdella lasi ennen kaappiin laittamista.
Ei auta muu kuin pesaista itse ennen käyttöä. Jos on tiskiainetta.
Juu, mulla oli lainausmerkit tuon puhtaissa-sanan ympärillä, mutta palsta poisti ne kysymättä. :D
Verkkareista näkyvät kamelinvarpaat.
Tunkkainen tai paha haju. Roskaa, tiskejä ja likaisia vaatteita lojumassa. Eteisessä kierrätykseen menevät tavarat röykkiöinä. Liian paljon roinaa pienissä tiloissa.
Eläinten karvoja ja jätöksiä ympäriinsä. Likaisia tahroja tekstiileissä ja seinillä. Ympäri kämppää lojuvat tavarat ja vaatteet, jotka kuuluisi kaappeihin. Täydet naulakot.
Roskainen ja likainen oven edusta ulkona. Hyönteisten raadot ikkunoissa ja lattioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ne lasit pitäis laittaa sinne pöydälle? Vai mitä tarkoitat reunoista kiinni pitäen? Jos viinilaseista puhut niin joo ymmärrän tuon, silloin täytyisi pitää jaloista kiinni mutta normi vesilaseissa ei oikein ole vaihtoehtoja.
Kyllä minä osaan sen vesilasinkin laittaa pöytään pitämällä kiinni muusta osasta kuin lasi YLÄreunasta. Toivottavasti en joudu sinun kattamassasi pöydässä syömään. Harjoittele, jos on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki harmaata, valkoista ja mustaa. Niin kliinistä, että haluaa äkkiä pois. Ja samoin se kun joillain on niin tyhjät kodit että oikein kumisee. En ikinä voisi elää niin.
Tässä puhuttiin toisten kodeista. Ei kai sinua asumaan houkutella näihin kliinisiin ja ryhjiin koteihin? Aika vahva reaktio jos toisen tyhjä koti suorastaan ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Auts, meillä on tällä hetkellä verrattain minimalistinen sisustus, en kiireiden takia ole ehtinyt saada asuntoa kovin kodikkaaksi. Siistiä on kaikin puolin ja helpompi siivotakin. Kurjaa kuulla että jotakuta oikeasti "ällöttää" meidän tyyppinen koti :(
Yleinen siivottomuus. Kasvoin kodissa, jossa äiti fanaattisesti siivosi ihan jatkuvasti. No aikuisena oon sitten huomannut, että en pysty olemaan ympristössä, jossa on sotkuista/likaista tms vaan siivoan kotini vähintään kerran viikossa (pyyhin pölyt, imuroin luutuan lattiat, vaihdan lakanat tms). Muiden pöpöt muutenkin inhottaa, joten desinfioin mm. vessan vieraiden jäljiltä. Oonkin saanut kuulla lukuisasti, että siivoan liikaa ja olen liian tarkka, mutta minkäs teet kun viihdyn vain puhtaassa kodissa.
Turhanpäiväiset koriste-esineet ja taulut on ällöttäviä. Yleensäkin suuri määrä tavaraa.
Hyppivät ja kuolaavat lemmikkikoirat.
Likainen ja tunkkainen haju, niin likaiset lattiat että sukat likaantuu. Haiseva pesemätön wc jossa märkä likainen käsipyyhe (yäk).
Koiraperheissä inhottaa karvat joka paikassa jotka tarttuu omiin vaatteisiin ja erityisesti jos on iso koira joka kuolaa ja pitää kokoajan varoa ettei se tule liian lähelle ja klähmi kuolaa mun vaatteisiin. Tykkään kyllä koirista ja itselläkin on ollut monta koiraa, mutta pidän siitä huolimatta kodin aina suht siistinä ja erityisesti kun tuli vieraita, siivosin aina ennen sitä.