Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1762)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei vessassa ole vessapaperia, käsisaippuaa ja käsipyyhettä. Vetämätön vessanpönttö, kusiroiskeet istuimella. Näitä nähnyt monesti miespuolisten kavereiden luona.
N40
MITÄH? OIKEESTI?
EN USKO.
Kirjoitit "näitä nähnyt monesti"
Mitäs hörhöporukkaa nelikymppiset kaveris on?
Mä olen nähnyt näitä myös naisten kodeissa.
Kaikilla muilla on kauniit puhtaat ja erityisen viihtyisät kodit. Toisaalta puhtaus onkin vähän väärä sana. Heillä on kyllä siistiä, mutta ei aina puhdasta. Huono sisäilma on se mikä useimmiten tuntuu ahdistavalta. Lähes kaikilla on huono sisäilma. Tekis mieli repiä ikkunat ja ovet sepposen selälleen ja vetää keuhkot täyteen happea.
Mua inhottaa, jos joku käyttää tosi voimakkaita puhdistus- ja pesutuotteita. Ihan kuin puunattaisiin jotain leprahoitolaa. Pahimmassa tapauksessa niitä myrkkyjä ruiskitaan vaikka keittiötasoille niin, että siinä on joku tarjottava leivonnainen/vastaava vieressä.
Olen myrkkykammoinen.
Kaikki pinnat täynnä lähmäjälkiä. Kaappien ovet, ovet, kahvat, pöytätasot. Jotain kastiketta kaatunut joskus ja valunut lieden ja pöytätason väliin. Siellä se odottaa ja kasvattaa mikrobejaan. Lattiat niin paskaiset, että sukat tarttuvat kiinni. Lattiat ja tasota täynnä roinaa. Kaikesta paistaa huono hygienia ja jonkinasteinen mielenterveysongelma.
Ällöttävintä on ollut, kun tuttu pyysi kylään. Meillä oli saman ikäisiä lapsia.
Talossa haisi mätänevältä roskikselta ja paskalta, koska vaippoja oli pinossa esim. sohvan vierellä. Sotkua ja hiekkaa lattioilla, keittiön tasot pursusivat tiskejä ja roskaa, pöydällä lautasia ja kippoja, joissa kuivunutta homehtunutta ruokaa. kaiken huipuksi olohuoneessa oli kolmelle lapselle potat, joihin kävivät tarpeensa tekemässä leikkien lomassa. (no, ihme, ettei lattialle )
Lisäksi tämä nainen oli päättänyt yllättää vieraansa(minut) ja oli heille tullessani tekemässä pullataikinaa, kävi välillä pyyhkimässä taaperon kakkapyllyn ja jatkoi sitten suorilta taikinan vaivaamista.
Jouduin juomaan kahvit siellä (kun en kehdannut kieltäytyä) mutta olihan muuten työläs homma saada yksi pikkupulla alas yökkäämättä! Ajattelin vaan kokoajan mielessäni" tää on paistettu, bakteerit on kuolleet"
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä pienen lapsen naama on suloinen kun on kaakaossa ja iloinen nauru!
Siitä on suloisuus kaukana, kun se pieni käy pyyhkimässä sen valkoiseen sohvaan.
Vierailija kirjoitti:
Talossa haisi mätänevältä roskikselta ja paskalta, koska vaippoja oli pinossa esim. sohvan vierellä. Sotkua ja hiekkaa lattioilla, keittiön tasot pursusivat tiskejä ja roskaa, pöydällä lautasia ja kippoja, joissa kuivunutta homehtunutta ruokaa. kaiken huipuksi olohuoneessa oli kolmelle lapselle potat, joihin kävivät tarpeensa tekemässä leikkien lomassa. (no, ihme, ettei lattialle )
Lisäksi tämä nainen oli päättänyt yllättää vieraansa(minut) ja oli heille tullessani tekemässä pullataikinaa, kävi välillä pyyhkimässä taaperon kakkapyllyn ja jatkoi sitten suorilta taikinan vaivaamista.
Jouduin juomaan kahvit siellä (kun en kehdannut kieltäytyä) mutta olihan muuten työläs homma saada yksi pikkupulla alas yökkäämättä! Ajattelin vaan kokoajan mielessäni" tää on paistettu, bakteerit on kuolleet"
Mä olisin varmaan valehdellut, että olen laihiksella.
Vierailija kirjoitti:
Tunkkainen vanha remontoimaton wc. Hajua peitetty hajusteella tai tuoksuu pesupulveri.
Kuinka usein pitää remontoida, että kehtaa vieraita pyytää?
Likainen vessa on likainen vessa. Ei sitä muodikkaat kaakelit pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti lasun paikka! Lapsilla on oikeus elää perussiistissä kodissa. Perus hygienia jne.
Likainen WC, tiskit lillumassa jossain vedessä, joka haisee. Ihmisestä jäänyt "tahra". Näitä "ihmistahroja" voi olla vaikka nojatuolissa tai sängyn päädyssä. Ilmeisesti syntyvät, kun tarpeeksi epähygieeninen ihminen viettää tarpeeksi aikaa lempipaikassaan. Jotain hikeä ja kuonaa.
Kannattaa siis pysyä pois kyläpaikoista, pysyttelee vaan omassa siistissä kodissaan, eikä vahingossakaan pyydä ketään kylään. Puhelimella voi hoidella ihmissuhteet.
Mua ei haittaa, vaikka kyläpaikassa on miten sekaista, tai vanhat huonekalut tai itseä miellyttämätön sisustustyyli tai jos on remontin tarvetta, kunhan on suht puhdasta.
Ei siis mitään pinttyneitä tahroja esim. sohvassa tai jotain likoja ja kuivuneita puuron jämiä pinnoilla tai likaisia mattoja tai likaisia astioita tai käsipyyhkeitä vieraille.
Kerran eräässä paikassa annettiin koirille ruokalautaset lattialle nuoltavaksi ja sieltä sitten juoksevan veden alla käyttämisen jälkeen kaappiin...
Kaikenlainen nipottaminen on oksettavan huonoa käytöstä. Ex-anoppi oli sellainen, että hänpä pyyhki muruja jopa kesken ruokailun. Kukaan ei usko, kun kerron mikä hysteerikko hän oli. Jos tultiin kylään, hän asetteli kengät kenkätelineelle. Siis vieraaksi tulleiden kengät. Välillä minusta tuntui, että hän katsoi inhoten, jos kengässä oli vähän kuraa. Omia nahkakenkiään puhdisti ja kiillotti tyyliin jokaisen käytön jälkeen. Ja sohvatyynyt sitten. Jos siirsi niitä sohvalla, kun istui siihen, ex-anoppi pöyhi ne tyynyt heti takaisin oikeille paikoille kun vieraat nousi kahvipöytään. Se jos mikä tekee vieraana olemisesta tukalaa. Hän ei oikeastaan koskaan käynyt meillä kylässä. Jos joskus kutsuttiin, vastaus oli, että tulkaa te mieluummin heille. Olen katsonut joskus sen Pokka pitää-sarjan, ja siinä Hyacinth käyttäytyy lähes samalla tavalla kun naapurin Elisabeth tulee kylään.
Kissakodeissa en tykkää siitä, jos kissat saa kiipeillä pöydällä. Eikä sillä etteikö minulla itselläni olisi kokemusta, koska meillä oli kissa maalla, kun olin lapsi. Se oli lähinnä sisällä. Lempipuuhaa oli hypätä ruokapöydälle ja jäädä makaamaan siihen ikkunan eteen. Toki sitä nostettiin pois, eikä ruoka-aikaan annettu tulla ruokapöydälle, mutta jos ei kukaan ollut paikalla, aina se oli joko uunin päällä (talvella) tai pöydällä. Yök!
toisten kotien ällötyksiä en ole ajatellut (paitsi että ne "live, love laugh" ja muut typerät tekstitaulut on mielestäni vain typeriä), mutta omassa ällöttää se, että juuri kun olet putsannut ihan kunnolla vessanpöntön: sisältä ja ulkoa, niin eikös aktivoidu hirveä kakkahätä ja tottakai juuri silloin kakka on hyvin tarttuvaa sorttia ja kas: vessanpönttö kaipaa uuttaa puhdistusta. En aina viitsi, viittaan kintaalla ja sanon jotain, että "antaa olla" ja lähden tekemään jotain muuta. Ehkä seuraavana päivänä sitten kuuraan sen uudelleen. Ei ollut tätä ongelmaa silloin, kun oli vielä ne vanhat vessanpöntöt. joissa oli käyetty tekovaiheessa sitä jotain myrkkypinnoitetta. Lähti liukkaasti tarttuvakin kakka siitä pois.
WC pönttö ilman raikastinta 🤢
Kaikki pienet ulosteiden jäänteiden hajut tunkee nenään ja saa pidätellä oksennusta. Pelkkä vesihän ei kaikkia ulostejäämiä välttämättä huuhtele kun raikastimen puhdistusaineet huuhtelee.
Koiranlemu, en siedä koteja missä koiraa pidetään sisätiloissa 🤢
Naapurissa on Persjua, psykopaatteja rikollisia... YÄÄÄK !
Pihassa kuvottava ympäristöä tuhoava auto.
Tämä. Lasten käsiä ei myöskään enää pestä sen sormiruokailun jälkeen ja sitten niilla tahmatassuilla lääpitään kaikki paikat myös kyläpaikassa. Asiaan kuuluu myös sen ruoan heitteleminen ympäri kyläpaikkaa ja vanhemmat istuvat mykkinä ja halvaantuneina vieressä. Anteeksi vaan, mutta en kutsu lapsiperheita enää kylään.