Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1421/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa yksi pyyhe jossa lukee pylly 🤮🤮🤮

Hyvä, että on erikseen merkattu. Ei kukaan vahingossa kuivaa puhtaita käsiä pyllylle tarkoitettuun pyyhkeeseen. Minusta tämä on käytännöllinen ratkaisu.

Vierailija
1422/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen siivottomuus. Kaikki pinnat täynnä roskia ja tavaraa. Vaikka ihminen muuttaisi ja tila lisääntyisi, niin aivan sama sotku siirtyy sinne. Miksi ihmiset eivät viitsi siivota edes kyläilyn ajaksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa jos ei ole vessassa roskista ja vieraat joutuvat kyselemään minne siteeni laitan 🤢

Hyvä muistutus, muutettiin melko äsken ja vielä ei ole tarvinnut miettiä vieraita uusissa tiloissa. Kuukuppilaisena unohtuu muutenkin se toisenlainen todellisuus, vaikka aiemmissa asunnoissa kannelliset poljettavat pikkuroskikset vessoista löytyivätkin.

No en kyllä ikinä jätä mitään siteitä kenenkään roskikseen. Minulla on pieni pussi käsilaukussa ja vien siteeni itse ulos roskikseen, enkä jätä kenenkään vessanroskiksiin löydettäviksi. Yök. En haluaisi myöskään löytää kodistani kenenkään verisiä siteitä mistään roskiksesta.

Tongitko useinkin kylppärin roskistasi vieraiden lähtemisen jälkeen?

Vierailija
1424/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessassa yksi pyyhe jossa lukee pylly 🤮🤮🤮

Hyvä, että on erikseen merkattu. Ei kukaan vahingossa kuivaa puhtaita käsiä pyllylle tarkoitettuun pyyhkeeseen. Minusta tämä on käytännöllinen ratkaisu.

HYMY PYLLYYN

Vierailija
1425/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pumpun osan pitää olla sinua varten puhdas, kun kerran kusisilla käsilläs painat kuitenkin sitä osaa? Eiks ne kädet pestä sen painamisen jälkeen?

Mä painan aina paperilla sitä kylässä ollessani. Itsehän en pasko enkä kuse käsilleni joten kotona ei tarvi.

Vierailija
1426/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin vessassa peppupyyhe? Pyyhitäänkö sillä oikeasti pylly? En ole koskaan nähnyt enkä toivottavasti näekään. Jos ja kun peppu pestään niin kertakäyttöisillä kuivataan tai henkilökohtaisella pikkupyyhkeellä, joka heti käytön jälkeen likapyykiin. Pestään 90 asteessa.

Vierailija
1427/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakin vessassa peppupyyhe? Pyyhitäänkö sillä oikeasti pylly? En ole koskaan nähnyt enkä toivottavasti näekään. Jos ja kun peppu pestään niin kertakäyttöisillä kuivataan tai henkilökohtaisella pikkupyyhkeellä, joka heti käytön jälkeen likapyykiin. Pestään 90 asteessa.

Sehän on puhdas pylly mikä kuivataan, Henkilökohtaisesti! Kyll se muutaman kerran menee. Olis vauva-arki rankkaa ja saisi olla kymmeniä pyyhkeitä päivälle.

Vierailija
1428/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa jos ei ole vessassa roskista ja vieraat joutuvat kyselemään minne siteeni laitan 🤢

Hyvä muistutus, muutettiin melko äsken ja vielä ei ole tarvinnut miettiä vieraita uusissa tiloissa. Kuukuppilaisena unohtuu muutenkin se toisenlainen todellisuus, vaikka aiemmissa asunnoissa kannelliset poljettavat pikkuroskikset vessoista löytyivätkin.

No en kyllä ikinä jätä mitään siteitä kenenkään roskikseen. Minulla on pieni pussi käsilaukussa ja vien siteeni itse ulos roskikseen, enkä jätä kenenkään vessanroskiksiin löydettäviksi. Yök. En haluaisi myöskään löytää kodistani kenenkään verisiä siteitä mistään roskiksesta.

Tongitko useinkin kylppärin roskistasi vieraiden lähtemisen jälkeen?

Sinäkö et sitten tyhjennä roskiksia ikinä? Ilmeisesti et, vaan äitisi tyhjentelee roskikse kotonasi, tai sitten elät sellaisen saastavuoren keskellä, ettei ole väliä vaikka paskoisi lattialle.

Vierailija
1429/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset sähköhammasharjat🤢 Varressa reilusti likaa niin että rusehtaa/kellertää.

Vierailija
1430/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan siisti ihminen, mutta enpä muista, että minua olisi kenenkään luona sotkut tai liat ällöttäneet. Mitä väliä sellaisilla on? 

Vierailija
1431/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään yleensä, varsinkin jos olen yksin kylässä tai paikalla ainut (kuukautisikäinen, ei raskaana tms) nainen. Silloin tietää heti että ahaa, tuolla oli menkat, se jätti suteen vessan roskikseen. Mutta jos on isommat juhlat tai (nais)porukkaa kylässä enemmän niin silloin voin jättää siteen roskikseen. No joka tapauksessa, mielestäni vessassa kuuluu olla roskis kuitenkin. Vieraat saavat sitten itse valita käyttävätkö sitä mutta se mahdollisuus on hyvä olla. 

Vierailija
1432/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tongitko useinkin kylppärin roskista

miten ihmeessä tyhjennät roskakorisi niin että näet mitä siellä on sisällä? itse nostan vain pussin pois ja solmin kiinni, sen enempää tutkimuksia sen sisällöstä tekemättä

Vierailija
1433/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa keittiön tasoilla.

Miten estät? 

Vierailija
1434/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailtiin kerran äidin vanhan koulukaverin luona ja heillä oli vessan seinässä siinä pöntön vieressä lehtiteline ja siinä sellaisia nuhruisia, moneen kertaan plärättyjä lehtiä. Olipa vielä "omissa osastoissaan", eli ylähyllyllä iskän "Myrkyt" ja autolehdet, keskellä äidin MeNaiset jne ja alahyllyllä sitten poikien aku ankat ja naket.

Jotenkin ällötti että hyi tai jäi ainakin mieleen.

Vierailija
1435/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset

Vierailija
1436/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää täysin persoonaton sisustus. Tuntuu että jokainen koti näyttää sisustuksen puolesta täysin samalta ja sama värimaailma. 

Miksi kodin pitää olla persoonallinen? Mikä tekee kodista persoonallisen. Kaikenlaista rojua elämän varrelta kasattu nurkkiin ja seinille? Ja kodin seinä- ja lattiamateriaalit sekä kalustus väreineen joka tilassa erilainen?

Mielestäni kodin pitää olla käytännöllinen, silmää miellyttävä, siisti ja puhdas sekä sisustukseltaan yhtenevää linjaa noudatteleva. Turhan tavaran kerääminen ei ole enää tätä päivää. Liika tavara on vain tiellä. Muistot elämän varrelta kerätään nykyään digitaalisesti, ei tavarana.

Vierailija
1437/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperia meillä on pestyn pyllyn kuivaamiseen.

Vierailija
1438/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa keittiön tasoilla.

Miten estät? 

Kissat tasoilla joss tehdään ruokaa on kyllä äärettömän epähygieenistä. En kyllä söis tuollaisessa kodissa. Ällöä. Kissan voi opettaa ettei sinne ole menemistä.

Vierailija
1439/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää täysin persoonaton sisustus. Tuntuu että jokainen koti näyttää sisustuksen puolesta täysin samalta ja sama värimaailma. 

Miksi kodin pitää olla persoonallinen? Mikä tekee kodista persoonallisen. Kaikenlaista rojua elämän varrelta kasattu nurkkiin ja seinille? Ja kodin seinä- ja lattiamateriaalit sekä kalustus väreineen joka tilassa erilainen?

Mielestäni kodin pitää olla käytännöllinen, silmää miellyttävä, siisti ja puhdas sekä sisustukseltaan yhtenevää linjaa noudatteleva. Turhan tavaran kerääminen ei ole enää tätä päivää. Liika tavara on vain tiellä. Muistot elämän varrelta kerätään nykyään digitaalisesti, ei tavarana.

Niin, sinun mielestäsi. Ajattelitko, että koko kansan pitäisi nyt tulostaa tämä sinun mantrasi ja sisustaa sen mukaan. Omasta mielipiteestään viis veisaten.

Vierailija
1440/1764 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tuolien päällystöjä on siivottu. Ettei joku olisi istunut siinä paljaalla. Miten sohva, onko eri sipsilaatuja sen välissä ja hikinen miehen takalisto ollut siinä. Pitäisikö kaikkien olla vain omissa kodeissaan. :) Vieraille eri tila ja sohva.