Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1381/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Live Laugh Love" -tyyliset naistenlehtitekstit seinillä ja tekstiileissä joka paikassa. Tai sitten opasteet nuolien kanssa, yleensä englanniksi, "Kitchen", "Spa"...

Me ostettiin talo jossa osa paikoista oli JUURI remontoitu. Kylläkyllä, remontoitu tähtitapetilla, ja ovien ikkunoihin liimailtu kaunokirjoituksella kirjoitettuja tyhjiä mietelauseita englanniksi. Keittiössä oli enkunkieliset tapetit joissa luki jotain pastabolognesejuttuja, ja vielä kun kaikki oli harmaata, josta en värinä sisustuksessa pidä yhtään, niin pakko oli rempata uudelleen 🤷

Ja nämä seikat nimenomaan *ÄLLÖTTÄÄ* sinua?

Taidat olla varsin high maintenance -tyyppi.

Itse taidat olla tollo, kun et ymmär

Sanoo tyyppi jolla ei ole kontekstia ollenkaan😂

Vierailija
1382/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa jos ei ole vessassa roskista ja vieraat joutuvat kyselemään minne siteeni laitan 🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessan käsipyyhkeet tosiaan usein märkiä/likaisia/eikä omaa esim. vieraille.

Joskus tuli käytyä sukulaisen vapaa-ajan asunnolla kesäisin, hän kutsui ja sanoi ettei tarvii ottaa omia liinavaatteita. Siellä oli siis pyykinpesukone. Parikertaa kävin ja nukkumaan vierasaittaan lakanoille, joita oli käyttäneet monet muutkin vieraat.. sama pyyhkeet..aloin ottamaan omat mukaan, sitä vähän kummasteltiin..

Yäk käytetyt lakanat ja pyyhkeet. Joskus 1800 ja 1900-luvun alulla sen olis ymmäräny, mutta nyt nykyään?

Vierailija
1384/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sulle jo sanottiin, ei ole pakko olla huomaavainen kyläilijöitä kohtaan, ja ihan vapaasti saat laittaa vieraasi kyselemään minne voi tamponinsa laittaa. Onneksi kaltaisesi ovat vähemmistössä.

Jokainen täydellä älykkyyllä varustettu nainen osaa tulla vessasta, ja kysyä *missä teillä on roskis*

Jos ei osaa, on jollain tapaa kehittymätön.

Minä en pidä siitä, että joudun jotain vessan vierasroskista lähteä rämpimään vieraiden takia erikseen. Minä siis lopulta kuitenkin tiedän, että johonkin meidän talouden roskiksista olet tamponisi sullonut.

Vierailija
1385/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäjuhlissamme keski-ikäinen nainen (ammatiltaan lääkäri) tipautti ruokaa valkoiselle mekolleen. Hän otti lautasliinansa ja kasteli sitä yhteiseen vesikannuun useita kertoja yrittäen hangata tahraa pois. Olin sanaton. Hänen miehensä, lääkari hänkin, katseli vierestä.

Vierailija
1386/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella sisätilojen kylmyys antaa kuvan hyvin pihistä ja hankalasta ihmisestä. 

Vierailija
1387/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäjuhlissamme keski-ikäinen nainen (ammatiltaan lääkäri) tipautti ruokaa valkoiselle mekolleen. Hän otti lautasliinansa ja kasteli sitä yhteiseen vesikannuun useita kertoja yrittäen hangata tahraa pois. Olin sanaton. Hänen miehensä, lääkari hänkin, katseli vierestä.

Herranjumala, oletko toipunut vieläkään? Entäpä lääkärimiehensä; onko kyennyt palaamaan työhönsä?

Kaikesta sitä järkytytään. Olisit pyytänyt vaikka uuden tuoreen vesikannun, jos tuo sai sisäisen maailmasi järkkymään. 

Minkä väristä oli muuten pumpulivuoraus tynnyrissäsi.

Vierailija
1388/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sulle jo sanottiin, ei ole pakko olla huomaavainen kyläilijöitä kohtaan, ja ihan vapaasti saat laittaa vieraasi kyselemään minne voi tamponinsa laittaa. Onneksi kaltaisesi ovat vähemmistössä.

Jokainen täydellä älykkyyllä varustettu nainen osaa tulla vessasta, ja kysyä *missä teillä on roskis*

Jos ei osaa, on jollain tapaa kehittymätön.

Minä en pidä siitä, että joudun jotain vessan vierasroskista lähteä rämpimään vieraiden takia erikseen. Minä siis lopulta kuitenkin tiedän, että johonkin meidän talouden roskiksista olet tamponisi sullonut.

Ei ole pakko olla huomaavainen vieraita kohtaan. Voit tehdä kuten itse haluat.

Vierailija
1389/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kutsuu kylään niin koti suht siisti, etenkin keittiö ja kylpyhuone, vieras pyyhe ja mielellään roskakori, pyydän vettä niin se ei saa olla just hanasta iputettu, anrtakaa veden valua että saa kylmää vettä, ei putkessa seisonutta. Eteinen myös siisti. 

Meillä saat vettä jääkaapista. 

Vierailija
1390/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala, oletko toipunut vieläkään? Entäpä lääkärimiehensä; onko kyennyt palaamaan työhönsä?

Kaikesta sitä järkytytään. Olisit pyytänyt vaikka uuden tuoreen vesikannun, jos tuo sai sisäisen maailmasi järkkymään. 

Minkä väristä oli muuten pumpulivuoraus tynnyrissäsi.

onhan tuo todella outoa käytöstä.

Vierailija
1391/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran haju. Sitten kun syödään niin tulee läähättämään pöydän viereen sitä märän koiran hajuaan ja omistajat on vaan "no vooiii pikku kulta haluaisitko sinäkin syödä täällä pöydässä meidän kanssa niiiiii voi pikkuista!!". Hyööööhhh. Eipä juuri ruoka maita tuossa koiran läähätyksen hajussa. Otat vesilasista hörpyn niin sekin maistuu sille koiran läähätykselle. Omistajat tietysti itse eivät varmaan sitä edes tajua, kun ovat tottuneet, mutta vierailijalla meinaa oksennus lentää.

Koiran hengitys ei haise, jos sen hampaita hoidetaan. Hammaskiven poisto ja hampaiden pesu. Sama juttu koiran hajun kanssa. Se koira kuuluu pestä aina kun alkaa haista likaiselta. Eli syy on omistajassa, joka ei pidä huolta koirastaan, ei siinä koirassa. 

Eihän sitä koiraa kukaan ole syyttänytkään 😂

Vierailija
1392/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin muutama kesä sitten kyläilemässä  vanhempieni kanssa heidän ystäviensä kesämökillä. Siellä oli myös kolme 2-7 vuotiasta lastenlasta. Lapset olivat ilkosillaan, mikä nyt ei sinällään haitannut, mutta he saivat vapaasti kiipeillä ja istua ja rymytä ruokapöydällä, johon sitten emäntä laittoi kahvit. Olipa kiva siinä sitten juoda kahvia, kun hetki sitten pöydällä oli ollut kolme paljasta pyllyä. Myös lapset olivat pöydän ääressä  aikuisten seurassa mehua juomassa, eikä heillä tuolloinkaan ollut mitään vaatetta päällä.

Vierailija
1393/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakantumpit lattialla sillä röökikupit tyhjentämättä. Vaatekasoja ympäri huoneita, lattiat pölyiset, pöytätasot likaiset. Tiskejä ympäri huoneita.

Vierailija
1394/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein tykkää siitä, että lapset on ihan ilkosillaan.  Kyllä niillä ainakin jotkut housut on oltava jalassa, mieluummin paitakin.  Ja varsinkin silloin, jos tulee vieraita.

7-vuotias on kyllä jo muutenkin ihan liian iso kulkeakseen alasti vieraitten nähden koskaan, ei edes uimarannalla.  Ja toinen syy on sitten tuo hygienisyys.   

Vierailija
1395/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain se toisen kodin tuntu, hyökkää ahdistavana ihan kuin menisi tuntematonta ihmistä intiimilähelle. En haluakaan mennä kenenkään kotiin, tapaamiset kahvilassa, kirjastossa, ulkona.

Vierailija
1396/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yleinen siivottomuus ja annetaan kuva itsestään, että ollaan nìn siistejä / puhtaita. Ihminen voi olla puhdas sisältäkin.

- Huomioimattomuus. Kaikki viihyyihmisten seurassa,jotka huomooi. Ei ole itse yoista parempi.

-- Keskinäisten asioiden hoito vieraiden aikana. Vaikka likapyykki pestään kotona, di tarvotse ylimääräisiä korvapareja

Vierailija
1397/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pumpun osan pitää olla sinua varten puhdas, kun kerran kusisilla käsilläs painat kuitenkin sitä osaa? Eiks ne kädet pestä sen painamisen jälkeen?

Mä painan aina paperilla sitä kylässä ollessani. Itsehän en pasko enkä kuse käsilleni joten kotona ei tarvi.

Vierailija
1398/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset.

Vierailija
1399/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei pestä käsiä wc käynnin jälkeen ja ruokaa aletaan väsätä paskaisilla käsillä. Hyi hele

Vierailija
1400/1764 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin huvittavia jotka narisee sisustuksessa tuosta persoonattomuudesta, kun näiden kodit on just niitä "outoja ja erilaisia" eli lähes identtisiä keskenään. Olevinaan tuodaan sitä omaa persoonaa ja mielikuvitusta esille, mutta lopputulos on ihan samanlainen kuin toisilla näin ajattelevilla jotka eivät sisusta kuten sisustuslehdissä:D 

Ollaan tuovinaan, ei olevinaan tuodaan. Ei kannata yrittää käyttää itselle liian vaikeita tapaluokkia kuten potentiaali, saman asian kun voi sanoa helpomminkin niin että asia tulee selväksi. Nyt näyttää siltä että yritetään olla "hienompia" kuin ollaankaan, mutta vaikutetaankin vain vähän tyhmiltä.

"Olevinaan tuodaan" on aivan vakiintunut ilmaus puhekielessä, eikä sillä tavoitella potentiaalia lainkaan.

t. Fennisti

No ei todellakaan ole 😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme