Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Kukin tyylillään, mutta tiedoksesi, että sillä koiralla on todennäköisesti puhtaampi suu, kuin monella muulla ihmisvieraallasi.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä, missä ollut neljä lasta (nyt aikuisia), ei ole koskaan ollut vessassa mitään saippuaa.
Tämä on kyllä järkyttävää ja näissä ei myöskään ole koskaan opetettu lapsia pesemään käsiään. Sitten ihmetellään sairauskierrettä, kun hygienia on täysi nolla.
Se haiseva ja läpimärkä käsipyyhe! Yllättävän moni unohtaa vaihtaa vessaan puhtaan pyyhkeen vaikka asunto muuten kiiltää.
Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.
Sukulaisella on alkoholidementiaa. On polttanut suolistonsa viinalla, ja jos vahinko käy missä tahansa päin asuntoa, siistitään se aika huolimattomasti. Lattia on tahmassa joka puolelta. Jääkaappi on enimmäkseen homeessa. Ei siis se ruoka siellä, vaan kaappi itse. Juomalaseista hädin tuskin näkee läpi. Roska- ja pyykkikasoja joka puolella. Hoidon piiriin ei tietenkään saada, koska itsemääräämisoikeus.
Tuolla kun satunnaisesti kahvittelee (seisten tietenkin, istua ei pysty, arvatkaapa miksi), niin ei paljon koiranpentujen pissaliinat, tiskikasat tai leivänmurut missään tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.
Miksi se pitää sinne keittiön roskikseen kantaa?
Jos sulla on menkat, sulla on takuuvarmasti mukana myös joku kassi, missä pidät tamponeita. Miksi sulla ei ole mukana mitään pientä muovipussia, mihin laittaa se vessapaperiin kääritty käytetty tamponisi?
Sitten se kantautuu sun mukanasi varsin huomaamattomasti omaan kotiisi ja roskiin, tai johonkin ulkoroskikseen.
Ihmeen uusavuttomia naisihmisiä. Sullakin on menkat n. 40 vuoden ajan, jona aikana joudut vaikka minkälaisiin tilanteisiin niiden kanssa. Naisen on opittava olemaan neuvokas. Ei niitä roskiksia ihan kaikissa paikoissa ole lähettyvillä joka paikassa muutenkaan, ei siihen pidä luottaa.
Enkä sitäpaitsi itse veisi mihinkään toisen ihmisen keittiön roskikseen käytettyä tamponiani ikinä. Siksi varaan aina sen pienen muovipussin laukkuuni, kun jonnekin kylään lähden. Se ei siellä liikaa tilaa vie. Jos olen yön yli, mukana on joka tapauksessa joku isompi kassi muitakin tarvikkeitani varten.
Mua ällöttää ruokailevat taaperot. Ymmärrän järjellä, ettei pieni lapsi osaa vielä olla siisti, mutta jotenkin inhottaa taaperon naama, jossa poskissa on jotain puuroa tai banaania, tahmaiset sormet, joilla klähmii sotkemaansa pöytää. Ja sit jos vielä räkä valuu nenästä ja kuola suupielistä, niin yöks. Ruokahalu menee täysin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällainen. Se johtuu täysin siitä, että koirani dyykkaisi vessanroskiksesta ne siteet ja kantaisi näytille. Kaapin sisällä keittiössä olevaa roskista ei dyykkaa. Olisi varmaan vielä nolompaa, jos kaveri laittaisi siteen vessan roskikseen ja koirani kantaisi sen auki repäistynä olohuoneen matolle kaikkien katsellessa.
Olen jo pienenä siivonnut alkoholisti perheen tiloja joten harva asia haittaa enää mutta vauvojen oksennus/kakka haju lattialla ja WCssä haittaa.
Muita haittaa minun kodissa hiekka olohuoneessa (ennen varsi imurin ostoa) ja koiran haju. Ehkä olisi aika vaihtaa sohvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on menkat, sulla on takuuvarmasti mukana myös joku kassi, missä pidät tamponeita. Miksi sulla ei ole mukana mitään pientä muovipussia, mihin laittaa se vessapaperiin kääritty käytetty tamponisi?
Sitten se kantautuu sun mukanasi varsin huomaamattomasti omaan kotiisi ja roskiin, tai johonkin ulkoroskikseen.
Ihmeen uusavuttomia naisihmisiä. Sullakin on menkat n. 40 vuoden ajan, jona aikana joudut vaikka minkälaisiin tilanteisiin niiden kanssa. Naisen on opittava olemaan neuvokas. Ei niitä roskiksia ihan kaikissa paikoissa ole lähettyvillä joka paik
Näin mäkin teen vieraammissa paikoissa. Tutuissa paikoissa taas ei hävetä viedä siististi paketoitua sidettä keittiön roskikseen.
On kyllä tullut selväksi, että sotkuinen, likainen, haiseva koti kaikkine elementteineen ällöttää, kuin myös koirat ja kissat.
Mutta onko jotain muuta, mikä ällöttää? Koska kaikki mahdolliset likaisuudet ja törkyisyydet on jo käsitelty moneen kertaan.
Minua ällöttää ( vai onko se oikea sana, ehkä paremminkin suututtaa ), jos vierasta ei huomioida eikä hänelle puhuta, vaan odotetaan vain vieraan pitävän isäntäväelle seuraa. Ymmärrän, jos vieras tulisi odottamatta ja olisi vaikea tilanne, mutta kun tulee ihan kutsuttuna ja sovittuun aikaan, ei ole oikein antaa vieraan sitten kuitenkin ymmärtää kuin olisi tullut häiriöksi.
Sekään ei ole kivaa, että vieraan aikana puhutaan joku maratonpuhelu puhelimessa. Sitten on eri asia, jos vieras tulee pitemmäksi aikaa, mutta ei tavallisen vierailuhetken aikana ole oikein suotavaa.
Ja myös huonosti käyttäytyvät lapset. Joita ei sitten edes kielletä yhtään, tai tehdään se täysin tehottomasti, kuin nimen vuoksi.
Jossain kylässä televisio on päällä koko ajan, vaikka kukaan ei sitä katso. Se on kai vain tapa. Minua se kuitenkin hiukan häiritsee. Varsinkin jos ääni on kovalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen uusavuttomia naisihmisiä. Sullakin on menkat n. 40 vuoden ajan, jona aikana joudut vaikka minkälaisiin tilanteisiin niiden kanssa. Naisen on opittava olemaan neuvokas. Ei niitä roskiksia ihan kaikissa paikoissa ole lähettyvillä joka paik
Sinne keittiön roskikseen ystäväni käski siteet kantaa, kun asiasta kysyin.
Sitä paitsi saat tuon kuulostamaan siltä kuin pitäisi hävetä, että on menkat. Ne siteet saisi erittäin huomaamattomasti vessan roskiin, joka löytyy käytännössä jokaisesta julkisestakin vessasta. Sitä olettaa, että naisihmisen kotoa nyt ainakin löytyisi sellainen.
Toki voisin kanniskella pussia joka kerta vessakäynnillä ja piilotella sitten matkalaukussa, varmasti erittäin huomaamatonta. Hah. Paitsi, että olen ystäväni luona, joten kysyn mieluummin häneltä mihin siteeni laitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kylässä ollessa pitäisi haudutella likaista sidettä käsilaukussaan? Likaisen siteen pakkaan mukaan vain, jos olen rinkan kanssa metsässä ja roskat kannan mukanani. Jos talo ei tarjoa roskista, talo joutuu kestämään sen että side joko kannetaan keittiöön tai muuhun roskikseen. Jos on kovin häveliäs ja ujostuttaa vastata kysymykseen vessanroskiksesta, kannattaa vessaan sellainen asettaa niin välttää kysymyksen.
Olen joskus kaverimiehiltäkin kysynyt ystävällisesti mihin laitan sideroskat, jos tarve on ollut tai sitten vienyt kyselemättä keittiön roskikseen. Ja veljilleni neuvonut vessaan roskiksen laittamaan. Naisilla en ole ikinä tavannut vessaa ilman roskista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Animefiguurit, RGB-valot, gaming PC, pelituoli, kirjahylly täynnä mangaa, 80 cm leveä sänky.
Suomalaiset miehet on paskaa.
Ai helvetti, nyt on vähän called out olo. Olen 38-vuotias normaali naisihminen ja mulla on peli-PC ja kirjahylly täynnä mangaa.
Koti mikä ei vaikuta asutulta vaan huonekalukaupalta.
Vessaan ei kaikilla mahdu roskis ja onko se sen parempi, että sinne talon väen vessaroskikseen laitetaan vanulappujen sekaan verinen side haisemaan. Keittiön roskis tai pussi mukaan, jonne side ja ulkona roskiin. En ole tajunnut koskaan ongelmaa siitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja
Odotahan, kun vanhenet. Suoli laiskistuu. Se ei vai
olen 60 enkä ole huomannut mitään kuvailemaasi suolen toimintaa. Ihan puhtaina ne alushousut pysyvät pesun jälkeen aamutoimien jälkeen.
t. kerran päivässä aamup*sk*ll*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vaihdettu sohvatyynyt ei haise hiki eikä likainen pää. Tiskirätit pesty pesukoneessa. Kissat ja koirat ajettu ulos ja paska-astiat perään. ( sielä ne ihmettelee moista asiaa) Ei oo karvoja missään eikä ruoanmurusia pöydällä. Takamus ei meillä haise millekkään, ei pissalle eikä kakalle siitä pitää huolen bidee suihku. Wcssä ei ole hiuksia eikä pöntössä jarrujälkiä. Pyyhkeet on pesty ja mankeloitu. On saippuaa tarjolla ja käsidesiä ei pöpöt hypi silmille. Kodinhoitohuoneen vaatteet on kaapissa hengarissa silitettyinä. Likaset vaatteet korissa piilossa katseilta. Tiskit on tiskattu ja tiskialtaat puhtaina. Hella kiiltää ja uuni se vasta kiiltääkin. Kylppärissä ei oo mattoja ei sotkeennu sielä mikään. pöntön kannet kiinni ja lavuaari kiiltää sekin. Mitä vielä...vieraita puuttuu, ei tulee ketään vaikka ilmasto on kyllä sopiva, ei palellu jalat eikä pää. Eteisen lattialla on ken
bideesuihku = käsisuihku. Bidee on erillinen pesuallas hanoineen, ja kyllä meillä on myös sellainen - hyvä onkin. En haluaisi olla ilman.
Viikkosiivouksen yhteydessä kannattaa vaihtaa myös vessaan puhtaat käsipyyhkeet ja pitää huolta myös vessan puhtaudesta jos on vieraitakin tulossa!
Mikäli kutsuu kylään niin koti suht siisti, etenkin keittiö ja kylpyhuone, vieras pyyhe ja mielellään roskakori, pyydän vettä niin se ei saa olla just hanasta iputettu, anrtakaa veden valua että saa kylmää vettä, ei putkessa seisonutta. Eteinen myös siisti.