Onko täällä muita jotka ADHD-lääkkeet on pelastanut?
Mun kaikilla lapsilla on neurokirjon diagnoosit. Mun suvussa on myös paljon vaikeita mielenterveysongelmia ja diagnooseja. Itse olen jäänyt ilman diagnoosia, koska lapsuudessani ei tutkittu moisia. Koko elämä on ollut hirveän vaikeaa kamppailua. Minulle on tarjottu vain masennuslääkkeitä vaikka en ole masentunut. Olen kokeillut ylijääneitä adhd-lääkkeitä muutamana päivänä, ja tuntui kuin koko elämä olisi selkiytynyt. Olen toiminut hosumatta, hoitanut asioita kuin aikuiset ja muutenkin tuntunut niin paljon selkeämmältä arki.
Soitin terveysasemalle ja kysyin miten pääsisin tutkimuksiin. Edessä olisi järkyttävän pitkä polku, ja tiedän että en jaksa sitä käydä läpi. Olen nähnyt omien lasteni kohdalla miten vaikeaa kaikki on. Se on täysin mahdotontakin, koska ei ole ketään joka voisi kertoa lapsuudestani huomioita. Olen elänyt ympäri maata sijoitettuna joskus 80-luvulla. Olisipa joskus aikoinaan minuakin osattu auttaa oikein.
Kommentit (35)
Mulla aika lyhyt kokemus vasta, ja ahdistus sosiaalisissa julkisissa paikoissa on todella paljon lieventynyt. On tarkoitus kokeilla nostaa annosta ja palata takaisin jos ei vaikutusta. Kokeilu jatkuu.
Sellaiset ihmiset, joilla ei ole ADHD:ta voivat myös hyötyä lääkkeistä. Lääkkeen tuoma apuei siten kerro mitään siitä, onko henkilöllä diagnoosi.
Kuulutte laitokseen tai lääkkeet pois. Suomen terveydenhuolto ei ole mikään huumeautomaatti.
Kyllä niistä oli apua. Myin ADHD-lääkkeet Katri Valan puistossa ja sain niillä rahoilla Netflixin vuodeksi!
Kaikilla lapsilla?!?! Olet joko biologinen ihme tai sitten asut Pohjois-Karjalassa.
Kai tajuat että jos otat ADHD-lääkkeitä ilman reseptiä saatat syyllistyä lääkkeestä riippuen jopa huumausainerikokseen.
Miksi katsot että sinulla on oikeus lisääntyä ja pusata maailmaan vammaisia, jotka tuhoavat suomalaisen yhteiskunnan???
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla lapsilla?!?! Olet joko biologinen ihme tai sitten asut Pohjois-Karjalassa.
Miten niin?
Mitä naapurit sanovat siitä että talossa asuu narkkiperhe?
Bupropioni käytössä. On ollut apua.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat että jos otat ADHD-lääkkeitä ilman reseptiä saatat syyllistyä lääkkeestä riippuen jopa huumausainerikokseen.
Lähden sitten lusimaan.
Ihmeen pitkiä aloituksia pystyt kirjoittamaan vaikka olet vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden sitten lusimaan.
Tuttu paikka siis?
Vierailija kirjoitti:
Concerta.
Ap
Onneksi olkoon, olet syyllistynyt h. Käyttörikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet? Kyllähän tosi usein perheen kaikilla lapsilla on ADHD, ja vanhemmalla, kun kyse kuitenkin on perinnöllisestä asiasta.
Molemmilla lapsillani on adhd, jonka vuoksi itsekin aloin pohtimaan omaa mahdollista adhd:ta. Hakeuduin tutkimuksiin, jotka kestivät noin vuoden. Ajattelin, että olen selvinnyt 35 vuotta ilman diagnoosia ja lääkkeitä, joten selviän tutkimusajankin. Testeistä täydet pisteet. Ei kaikilla ole sukulaisia kertomassa lapsuudesta eikä se ole este diagnoosille.
lääkitys on helpottanut paljon arkea
Vierailija kirjoitti:
Miksi katsot että sinulla on oikeus lisääntyä ja pusata maailmaan vammaisia, jotka tuhoavat suomalaisen yhteiskunnan???
Ompa täynnä vihaa tämä kommentti.
Ihan vain nuoremman siskoni aikuiseksi kasvattaneena adhd:nä voin sanoa, että ainakin itse olen tehnyt parempaa työtä kasvatuksessa kuin useimmat uratykit, jotka kaltoinkohtelivat omia lapsiaan. Nuori on opiskelee eläinlääkäriksi ja voi hyvin. Itsekin olen keskituloinen tehden ammatikseni konsernitilinpäätöksiä.
Ap, kyllä. Lääkitys mahdollisti minua jatkamaan työssäni ja siten maksamaan tälle yhteiskunnalle veroja ilman syrjäytymistä.
Lapsia ei itselläni ole, mutta kasvattaa sellaisen osaan.
Näistä negatiivisista luusereista täällä ei kannata välittää. Adhd on todella haastava ja ymmärrän täysin ap:ta. Itse kanssa haluaisin tutkimuksiin mutta ei ainakaan nyt onnistu kuulemma julkisella puolella. Tällä hetkellä ei ole varaa mennä yksityiselle. Haluaisin itsekin kokeilla lääkitystä. Tällä hetkellä arjessa ongelmia joissain asioissa.
Toisaalta adhd:sta on itselle myös paljon hyötyä joten en haluaisi menettää näitä hyviä puolia enkä todellakaan haluaisi olla neurotyypillinen.
ADHD tyypit on loistaneet töissä ja kouluissa tietyissä eikä kyseessä ole negatiivinen asia vaikka tästä vähän haittaa onkin.
Mitä lääkettä otit? Jos kyseessä on lääkeamfetamiini-pohjainen niin se saa kyllä kenelle vaan hyvän, keskittyneen ja tehokkaan olon.