Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
81/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän piti olla vertaistukiketju, mutta tänne on eksyneet myös onnekkaita, jotka eivät ole saaneet tautia, ja nyt jopa syyllistävät taudin saaneita. Koronatilastot on täyttä harhaa, kotitestejähän ei ole ilmoitettu ja kirjattu minnekkään. Olisi ollut varmaan mahdollista Omaan Kantaan kehittää kohta, johon olisi voinut merkata kotitestin. Kehitettiin miljoonilla Koronavilkku, mistä ei ollut mitään hyötyä. Viiden vuoden päästä tiedetään taudista ja sen tuhoista paljon enemmän. Nyt jo tiedetään, että tarttuvuuteen vaikuttaa esim veriryhmä. Terveisin toista kertaa taudissa, ja rankemmassa kuin ensimmäinen .

Vierailija
82/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hankala astma ja hengitys muutenkin työlästä, joten en kyllä mitenkään pystyisi käyttämään hengityssuojaimia vuorokaudet ympäri vuosien ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kiva ku löytyi tällänen ketju. Tulin etsimään mahtaisiko täällä olla joku tän tyylinen.

Itse olen koronassa myös. Sairastin tiedättävästi ensimmäisen kerran 2/2022 ja nyt sitten reilu 1,5v uudelleen. 

Tauti tuntui kummittelevan jo muutaman päivän ajan pienin oirein: nenä valui kuin vettä ja etenkin jalkapöytiä särki. Eilen töissä kurkku kipeyty ja olo alkoi mennä huonoksi. Oli pakko soittaa esihenkilölle, että mun on lähdettävä. Työkaveri sanoi, että silmäni ovat ihan punaiset. Ne oli myös valon arat.

Lähdin kotiin ja kaupan kautta hain koronatestin. Tulos tuli kirkkaana: positiivinen. Kuume alkoi nousemaan ja päätä särkemään. Koko yön kuume tuntui sahaavan lääkkeistä huolimatta. Tärisin 3 peiton alla, nukuin villapaita päällä. Aamulla kuumetta korkeimmillaan 39,2. Kuivaa yskää ja nenän valumista. Ei jaksa olla pystyssä ja rintaa puristaa oudosti. Ventolinea olen ottanut, siitä on apua. 

Tutunoloisia oireita. Voimia toipumiseen! Koitetaan pysyä positiivisina (heh) ulkopuolisista ankeuttajista huolimatta!

Ap

Vierailija
84/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän piti olla vertaistukiketju, mutta tänne on eksyneet myös onnekkaita, jotka eivät ole saaneet tautia, ja nyt jopa syyllistävät taudin saaneita. Koronatilastot on täyttä harhaa, kotitestejähän ei ole ilmoitettu ja kirjattu minnekkään. Olisi ollut varmaan mahdollista Omaan Kantaan kehittää kohta, johon olisi voinut merkata kotitestin. Kehitettiin miljoonilla Koronavilkku, mistä ei ollut mitään hyötyä. Viiden vuoden päästä tiedetään taudista ja sen tuhoista paljon enemmän. Nyt jo tiedetään, että tarttuvuuteen vaikuttaa esim veriryhmä. Terveisin toista kertaa taudissa, ja rankemmassa kuin ensimmäinen .

Näin just. Itse otin 3 rokotetta silloin kun ne sai. Nyt en enää saanut. Ärsyttää kun eräs kaverini puhuu kuinka korona on vaan normi flunssa. 

Itselläni toinen kierros ja aivan järkyttävä tauti tällä kertaa... Pelkään myös mitä vaurioita tästä voi jäädä. Niin hirveä päänsärky on ym...

Vierailija
85/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme rokotusta ja vuosi sitten sairastettu tauti takana. Viikko sitten alkoi väsymys, pientä kurkun ärsytystä pari päivää. Sitten nousi horkkamainen kuume, yököttää olo. Vuorokauden päästä tippuva nuha, limainen yskä. Koko ajan kova päänsärky, johon parasetamoli ei tepsi. Kuumeinen olo ja yökötys kolme vuorokautta. Päänsärky muuttunut nyt kovaksi vihlonnaksi, herättää yölläkin, kuin sähköisku. Ruoka ei maistu. Silmät valonarat,  korvat rutisevat. Täysin vielä puhti poissa.

Mulla myös tuota sähköiskumaista päänsärkyä perusjomotuksen lisäksi.

Voimia toipumiseen!

Ap

AP oletko valmis sairastamaan uudelleen koronan parin viikon kuluttua toipumisestasi vai käytätkö jatkossa suojauksia

Ap voisitko käyttää Hi jabia hamaan tulevaisuuteen saakka? Alkoi nyt todella kiinnostamaan asenteesi, ettei se vaan ole Ra sis ti nen.

Vierailija
86/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te pystytte syömään?

Mulla menee nesteitä hyvin, mehua, vettä ym. Mut ruokaa ei tee juuri mieli... Jugurttia ja jäätelöä saa välillä alas 

Vierailija
87/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä Haaviston kannattajia? Jotka ei käytä maskia?

Vierailija
88/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa tartunnan saamista. Tämä variantti on ärhäkkä ja tulee pitkiä poissaoloja töistä . Pahempi kuin edeltäjänsä!

Ja jos joku joutuu julkisissa liikkumaan sairaana, olisi kohteliasta käyttää maskia. Itse matkustin lähikuvassa tiistaina, silmiini pisti nuori mies/poika. Hän yski, niiskutti ja ei vaikuttanut lainkaan terveeltä. Ja nyt parin päivän jälkeen olen itse koronassa... Harmittelin tuolloin junassa, että maskipaketti unohtui kotiin..

Vierailija
89/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoteko. Älä käytä hengitys suojaimia. Ne tuhoaa luontoa. Sairasta mielummin korona! Se on ilmastoteko!

Vierailija
90/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varokaa tartunnan saamista. Tämä variantti on ärhäkkä ja tulee pitkiä poissaoloja töistä . Pahempi kuin edeltäjänsä!

Ja jos joku joutuu julkisissa liikkumaan sairaana, olisi kohteliasta käyttää maskia. Itse matkustin lähikuvassa tiistaina, silmiini pisti nuori mies/poika. Hän yski, niiskutti ja ei vaikuttanut lainkaan terveeltä. Ja nyt parin päivän jälkeen olen itse koronassa... Harmittelin tuolloin junassa, että maskipaketti unohtui kotiin..

Siis lähijunassa

Vierailija
91/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin eilen ja lähdin kesken päivää pois. Esihenkilö antoi eilisen sairauslomaa. Nyt pelkään, että en ole maanantaiksi kunnossa. Meillä on tosi kova pula nyt muutenkin työntekijöistä 

Vierailija
92/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa viikko takana. Joka päivä on ollut kuumetta, eilen oli 39 astetta. Sain lääkkeet, joten toivottavasti pian helpottaa. Hengitys on hankalaa astman pahenemisvaiheessa. Muita oireita on vaikka miten paljon, ne vaihtelee päivittäin. Rankka tauti.

Mitkä lääkkeet sait?

Paxlovidir (tai sinne päin) ja pistettävä lääke veritulppien estämiseksi.

Vierailija
93/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanopa muuta. Keskustelun saamat käänteet ovat kyllä yllättäviäen ollut edes ajatellut, että jotkut saattavat pitää mua nyt täysin epäonnistuneena, moraalittomana ja holtittomana ihmisenä, kun sain tartunnan. 

Toisaalta aivan sama, mitä muut ajattelevat, mutta onhan tämä nyt aika hämmentävää 😀

Kiva tietysti, että useampi ihminen on saanut kontenttia lauantaihinsa.

Ap

Vierailija
94/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joku mainitsi, että tuon korvan rutinan takia pitäisi hakeutua ajoissa hoitoon. Mitä sille muka voidaan tehdä?

Vierailija
95/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te pystytte syömään?

Mulla menee nesteitä hyvin, mehua, vettä ym. Mut ruokaa ei tee juuri mieli... Jugurttia ja jäätelöä saa välillä alas 

Mä olen syönyt eineskeittoja. Ruokaa ei tosiaan tee mieli, mutta yritän muistaa syödä jotain, ettei sen(kin) takia energia lopu.

Ap

Vierailija
96/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa viikko takana. Joka päivä on ollut kuumetta, eilen oli 39 astetta. Sain lääkkeet, joten toivottavasti pian helpottaa. Hengitys on hankalaa astman pahenemisvaiheessa. Muita oireita on vaikka miten paljon, ne vaihtelee päivittäin. Rankka tauti.

Mitkä lääkkeet sait?

Paxlovidir (tai sinne päin) ja pistettävä lääke veritulppien estämiseksi.

Okei. Toivottavasti saat pian helpotusta. Todella pitkään on kestänyt 

Vierailija
97/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on tämä kokonaisvaltainen särky kehossa... Lisäksi rintaa puristaa. Kuume korkealla...

Vierailija
98/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin eilen ja lähdin kesken päivää pois. Esihenkilö antoi eilisen sairauslomaa. Nyt pelkään, että en ole maanantaiksi kunnossa. Meillä on tosi kova pula nyt muutenkin työntekijöistä 

Terveys etusijalle <3 Ymmärrän huonon omatunnon, mutta eihän sitä voi sairaana töihin mennä!!!

Ap

Vierailija
99/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt neljään päivään, juonut kyllä kylmiä juomia. Ruoka kuvottaa, yököttää.

Vierailija
100/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä Haaviston kannattajia? Jotka ei käytä maskia?

Hei mahtavaa! Kuka tarvitsee enää vaalikonetta? 😀