Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Mulla oli hirveä kuume, yli 39 pari päivää ja flunssan oireita. Ei muita oireita onneksi mutta jäätävä väsymys kesti sen jälkeen useamman viikon. Takana pari lievempää koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varokaa tartunnan saamista. Tämä variantti on ärhäkkä ja tulee pitkiä poissaoloja töistä . Pahempi kuin edeltäjänsä!
Ja jos joku joutuu julkisissa liikkumaan sairaana, olisi kohteliasta käyttää maskia. Itse matkustin lähikuvassa tiistaina, silmiini pisti nuori mies/poika. Hän yski, niiskutti ja ei vaikuttanut lainkaan terveeltä. Ja nyt parin päivän jälkeen olen itse koronassa... Harmittelin tuolloin junassa, että maskipaketti unohtui kotiin..
Siis lähijunassatai lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varokaa tartunnan saamista. Tämä variantti on ärhäkkä ja tulee pitkiä poissaoloja töistä . Pahempi kuin edeltäjänsä!
Ja jos joku joutuu julkisissa liikkumaan sairaana, olisi kohteliasta käyttää maskia. Itse matkustin lähikuvassa tiistaina, silmiini pisti nuori mies/poika. Hän yski, niiskutti ja ei vaikuttanut lainkaan terveeltä. Ja nyt parin päivän jälkeen olen itse koronassa... Harmittelin tuolloin junassa, että maskipaketti unohtui kotiin..
Samaa se niiskuttelija varmaan harmitteli myös. Vai olikohan hänellä paketillinen maskeja laukussa, mutta ei vain kehdannut käyttää? Ja kun oli rokoptukset ja kaikki.
Jos tiedätte keneltä saitte tartunnan niin monta päivää meni kun saitte ekat oireet ja + koronatestin?
Tässä just sinnittelen. Mittarissa 37,9 ja vielä pitäs vajaa tunti malttaa, että saa lääkkeet ottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän piti olla vertaistukiketju, mutta tänne on eksyneet myös onnekkaita, jotka eivät ole saaneet tautia, ja nyt jopa syyllistävät taudin saaneita. Koronatilastot on täyttä harhaa, kotitestejähän ei ole ilmoitettu ja kirjattu minnekkään. Olisi ollut varmaan mahdollista Omaan Kantaan kehittää kohta, johon olisi voinut merkata kotitestin. Kehitettiin miljoonilla Koronavilkku, mistä ei ollut mitään hyötyä. Viiden vuoden päästä tiedetään taudista ja sen tuhoista paljon enemmän. Nyt jo tiedetään, että tarttuvuuteen vaikuttaa esim veriryhmä. Terveisin toista kertaa taudissa, ja rankemmassa kuin ensimmäinen .
No sanopa muuta. Keskustelun saamat käänteet ovat kyllä yllättäviäen ollut edes ajatellut, että jotkut saattavat pitää mua nyt täysin epäonnistuneena, moraalittomana ja holtittomana ihmisenä, kun sain tartunnan.
Toisaalta aivan sama, mimi.minä ja minä. Minua, minä, bestwisser, minä en tee virheitä. Minä. Minun sairauteni ei ole minun syyni vaikka olisin voinnut suojautua jos olisin viitsinyt suojautua. Minä ja minä ja joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedätte keneltä saitte tartunnan niin monta päivää meni kun saitte ekat oireet ja + koronatestin?
Oma lapseni sairastui maanantaina, mutta ei ollut muuta kuin nuhaa. Ti-ke yönä hänelle nousi korkea kuume. Itselläni oli ti-to sellainen outo olo, paikkoja särki, mutta eilen vasta alkoi kuumeilu ym jolloin testinkin tein.
Missä kunnassa jaetaan sitä lääkettä? Lapin broas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lapseni sairastui maanantaina, mutta ei ollut muuta kuin nuhaa. Ti-ke yönä hänelle nousi korkea kuume. Itselläni oli ti-to sellainen outo olo, paikkoja särki, mutta eilen vasta alkoi kuumeilu ym jolloin testinkin tein.
Siinä kun 2 viikkoa kuume pyörii sen 39 pinnassa niin tietää että tauti, tämä uusi lieväkin lievempi variantti , on kohta loppumassa. ...... Niin se menee.
Kurkku on niin kipeä ettei nielemään pysty mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari viikkoa muutaman päivän lievästä koronasta ja huomasin silloin heti kotitestin tehtyäni, ettei todellakaan kannattanut ajatella koko asiaa ja tarkkailla koko ajan mahdollisia outoja oireita. Minulla ei onneksi edes noussut paljoa kuumetta ja pystyin mm. ulkoilemaan melkein normaalisti. Neljän päivän tauti.
Suosittelen chillailemaan ja netflixaamaan. Juomaan paljon ja jaloittelemaan mutta olemaan ajattelematta että nyt on hirmuinen kamala uusi tuntematon tauti. Ainakin rokotetulle se voi olla ihan lievä tauti.
Itse käytin melkein kaksi viikkoa pieniä annoksia aspiriinia iltaisin kaiken varalta, ettei tulisi mitään tukoksia.
Ei tässä ole paljon muuta jaksanut tehdäkään kuin tuijottaa telkkaa tai lukea. Jaloitella olen pyrkinyt mahdollisimman paljon. Mä en koe pelänneeni tai pelkääväni Koronaa.
Mulla on ollut kolme kertaa aika lievinä, kolmas kerta oli enemmän normaalin flunssan oloinen. Kertaakaan ei ole mennyt keuhkoihin tai mitään. Eka kerta oli outo kun ei ollut haju-ja makuaistia lainkaan 3 päivään veikka ei ollut muuten flunsssn oireita. Mutta kaksi muuta täysin normaaleja flunssia.
Kieltäydyn uskomasta, että nyt kuolemanvaara kasvoi ostin päivän flunssasta, kun muuta oireita ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun 2 viikkoa kuume pyörii sen 39 pinnassa niin tietää että tauti, tämä uusi lieväkin lievempi variantti , on kohta loppumassa. ...... Niin se menee.
Mulla kuumetta nyt 2 päivää yli 39... Onko tätä odotettavissa vielä pitempäänkin...
Kuume, yskä, kurkkukipu, nuha, väsymys- 5 päivää, 6. päivänä ulkomaille työmatkalle (työterveydestä sanottiin ettei muuta kun matkaan), satojen ihmisen parissa pyöriminen- hotellilla makasin puolikuolleena kaikki illat liikahtamatta edes syömään, työmatkan jälkeen yskä paheni, nyt menee 12. päivä niin että pienikin rasitus laittaa hendenahdistuksen ja yskän (ja normikuntoinen, ennen sairastumista viikottain 4-5 tuntia urheilua). Kotitestissä ei kuitenkaan alussa koronaa näkynyt. Eli muutakin pahaa on liikkeella, ja varmaan vuosien välttely ja terveet vuodet vei vastustukyvyn muillekin, kuin covid19 koronaviruksille....itse asiassa näin kauan viimeksi kipeä tammikuussa, kun helmikuussa ilmeni korona (sen kerran sarastanut, helpompi, paljon helpompi oli kuin tämä nykyinen)
Vierailija kirjoitti:
Kurkku on niin kipeä ettei nielemään pysty mitään.
Täällä sama... Ei auta särkylääke kunnolla kurkkuun... Lisäksi inhottava kuiva yskä
Mies taisi sairastua. Yöllä alkoi yskiä, lihaksia särki. Nyt yskii, päätä särkee, lihaskivut ja päänsärky. Hyökkäsin aamulla apteekkiin ja kauppaan, lääkkeitä ja ruokaa. Saatan sairastua perässä, vielä ihan terve, mutta iso riskihän se on saada sama tauti. En kotona pidä maskeja eikä pidä mieskään vaikka ulkona olemme niitä yleensä käyttäneet. Kaupasta taisi saada, ei me olla paljoa liikuttu, minäkin teen töitä lähinnä etänä, mies eläkkeellä.
Meillä ei ole ollutkaan vielä tuota tautia, rokotuksia neljä. No, jos piti tulla niin hyvä sairastaa nyt, saadaan viettää sukujoulua rauhassa lasten kanssa. Suhtaudun rauhallisesti tilanteeseen, jos on nyt koronaa niin sitten on, sairastetaan pois. Koronatestin teen miehelle kohta.
Uus variantti kaataa hyväkuntoisia työikäisiä.sänlyyn kuumeen ja kipujen kouriin.
Ja viranomaiset tuijottavat sairaalatilastoja..ne mummot kuolivat jo edellisissä aalloissa, tämä on lievääkin lievempi, harmiton pikku flunssa! Pöh!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Uus variantti kaataa hyväkuntoisia työikäisiä.sänlyyn kuumeen ja kipujen kouriin.
Ja viranomaiset tuijottavat sairaalatilastoja..ne mummot kuolivat jo edellisissä aalloissa, tämä on lievääkin lievempi, harmiton pikku flunssa! Pöh!!!!!
Tilastot ei valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Mies taisi sairastua. Yöllä alkoi yskiä, lihaksia särki. Nyt yskii, päätä särkee, lihaskivut ja päänsärky. Hyökkäsin aamulla apteekkiin ja kauppaan, lääkkeitä ja ruokaa. Saatan sairastua perässä, vielä ihan terve, mutta iso riskihän se on saada sama tauti. En kotona pidä maskeja eikä pidä mieskään vaikka ulkona olemme niitä yleensä käyttäneet. Kaupasta taisi saada, ei me olla paljoa liikuttu, minäkin teen töitä lähinnä etänä, mies eläkkeellä.
Meillä ei ole ollutkaan vielä tuota tautia, rokotuksia neljä. No, jos piti tulla niin hyvä sairastaa nyt, saadaan viettää sukujoulua rauhassa lasten kanssa. Suhtaudun rauhallisesti tilanteeseen, jos on nyt koronaa niin sitten on, sairastetaan pois. Koronatestin teen miehelle kohta.
Paranemisia ja jouluksi tervehtymistä!
Olen kai perusterve, rokotukset löytyy ja yksi sairastettu korona... Toivottavasti tämä tästä helpottaa. En panikoi, mutta hieman se veritulppariski mietityttää
To aamulla kun heräsin, ihmettelin miksi nenäni valuu koko ajan kuin vettä. Lähdin töihin, koska en ajatellut sen olevan flunssaa... Vaan kyllä alkoi muita oireita tulla lisää ja ehdin olla vain tunnin töissä... Korona sieltä paljastui. Tosi kovat säryt ja outo päänsärky