Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
61/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rokotusta ja vuosi sitten sairastettu tauti takana. Viikko sitten alkoi väsymys, pientä kurkun ärsytystä pari päivää. Sitten nousi horkkamainen kuume, yököttää olo. Vuorokauden päästä tippuva nuha, limainen yskä. Koko ajan kova päänsärky, johon parasetamoli ei tepsi. Kuumeinen olo ja yökötys kolme vuorokautta. Päänsärky muuttunut nyt kovaksi vihlonnaksi, herättää yölläkin, kuin sähköisku. Ruoka ei maistu. Silmät valonarat,  korvat rutisevat. Täysin vielä puhti poissa.

Vierailija
62/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista, virallisen tiedon mukaan ihmiset sairastuisi nyt lievemmin kuin aikaisemmilla kerroilla kun ihmisten vastustuskyky on jo koulittu, mutta mitä olen kuullut niin tämä korona olisi ollut monille sieltä rankimmasta päästä.

Eli ihmisten kokemukset tuntuu olevan virallista tietoa vastaan.

Thl ei kerro totuutta taudista.

Meillä kanssa kaikki jotka ovat saanneet sen nyt, sanovat että on pahempi kuin aiemmat koronat.

THL ei taida luokitella tautitapauksia kuin tehohoitoa tarvitsevat ja erikoissairaanhoitoa tarvitsevat ym. "vakavina" ja kaikki kotihoitoiset tapaukset ovat autimaattisesti "lieviä" vaikka se olo olisi kotona kuinka tukala ja siellä oltais oltu kuinka hilkulla sitä lanssia jo tilaamassa.

Eli tauti on tällä kertaa oireiltaan "lievä" kun valtaosa sairastaa sen kotona, vaikka

Tällä kertaa vain murto-osa taudin saaneista tulee edes tilastoitua, kun ihmiset testaavat plussansa kotona ja sairastavat kotona - osa varsin rajuin oireinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme rokotusta ja vuosi sitten sairastettu tauti takana. Viikko sitten alkoi väsymys, pientä kurkun ärsytystä pari päivää. Sitten nousi horkkamainen kuume, yököttää olo. Vuorokauden päästä tippuva nuha, limainen yskä. Koko ajan kova päänsärky, johon parasetamoli ei tepsi. Kuumeinen olo ja yökötys kolme vuorokautta. Päänsärky muuttunut nyt kovaksi vihlonnaksi, herättää yölläkin, kuin sähköisku. Ruoka ei maistu. Silmät valonarat,  korvat rutisevat. Täysin vielä puhti poissa.

Mulla myös tuota sähköiskumaista päänsärkyä perusjomotuksen lisäksi.

Voimia toipumiseen!

Ap

Vierailija
64/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan taudin suoja edellyttää asiantuntijoidenkin mukaan rokotusta ja sairastettua tautia. Pelkästä piikkien tuomasta vakavan tautimuodon suojasta ei puhu kukaan. Kuunnelkaapa. Olette siis vahvistamassa puolustustanne, piikeillä tai ilman.

Joo, mutta jos se tauti, jonka saa, onkin se vakava muoto? No onhan se tietty harvinaista. Mä yhä odotan 1. tartuntaa. Olisi kyllä kiva tietää, jos kuitenkin olen sen sairastanut - joitain flunssia on kyllä ollut, joista tehnyt negatiivisen testin, ja oireeton on myös mahdollinen.

Virus ei juurikaan aiheuta vakavaa tautimuotoa, sen vuoksikin sitä suojaa vakavaa tautimuotoa vastaan voi turvallisesti mainostaa.

Elimistöllä on oma puolustusjärjestelmä, riippumatta siitä onko se joutunut koronarokotuksella tuotettujen viruksen pinnan piikkiproteiineja jossain määrin muistuttavien piikkiproteiinien kanssa tekemisiin.

Vierailija
65/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari viikkoa muutaman päivän lievästä koronasta ja huomasin silloin heti kotitestin tehtyäni, ettei todellakaan kannattanut ajatella koko asiaa ja tarkkailla koko ajan mahdollisia outoja oireita. Minulla ei onneksi edes noussut paljoa kuumetta ja pystyin mm. ulkoilemaan melkein normaalisti. Neljän päivän tauti.

Suosittelen chillailemaan ja netflixaamaan. Juomaan paljon ja jaloittelemaan mutta olemaan ajattelematta että nyt on hirmuinen kamala uusi tuntematon tauti. Ainakin rokotetulle se voi olla ihan lievä tauti.

Itse käytin melkein kaksi viikkoa pieniä annoksia aspiriinia iltaisin kaiken varalta, ettei tulisi mitään tukoksia. 

Vierailija
66/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muuten pidä paikkansa. En ole yhtään koronaa sairastanut. Aina fpp3 päässä. Eikä ole tarttunut tauti muhun. Rokotukset on.

Mutta tartunnasta suojaa fpp3, oikein asennettuna. Sitä kun ei ota pois päästä, niin ei tauti tartu.

Ja kyllä. Kyllä perheessä on perheenjäsen sairastanut koronan. Silloin eristim

Silmissäkin on limakalvot joiden

kautta virus voi levitä. Onko sinulla uimalasit myös päässä koko ajan?

Ei kun tavalliset rillit, kun en muuten näe.

Ne on ihan kokoajan päässä. Aina.

Vierailija
67/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia toipumiseen!

Ap

AP oletko valmis sairastamaan uudelleen koronan parin viikon kuluttua toipumisestasi vai käytätkö jatkossa suojauksia? Ihan nyt alkoi kiinnostaa sun juttusi.

Vierailija
68/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan taudin suoja edellyttää asiantuntijoidenkin mukaan rokotusta ja sairastettua tautia. Pelkästä piikkien tuomasta vakavan tautimuodon suojasta ei puhu kukaan. Kuunnelkaapa. Olette siis vahvistamassa puolustustanne, piikeillä tai ilman.

Joo, mutta jos se tauti, jonka saa, onkin se vakava muoto? No onhan se tietty harvinaista. Mä yhä odotan 1. tartuntaa. Olisi kyllä kiva tietää, jos kuitenkin olen sen sairastanut - joitain flunssia on kyllä ollut, joista tehnyt negatiivisen testin, ja oireeton on myös mahdollinen.

Virus ei juurikaan aiheuta vakavaa tautimuotoa, sen vuoksikin sitä suojaa vakavaa tautimuotoa vastaan voi turvallisesti mainostaa.

Elimistöllä on oma puolustusjärjestelmä, riippumatta siitä onko se joutunut koronarokotuksella tuotettujen viruksen pinnan piikkiproteiineja jossain määrin mu

Taidat olla Itä-Suomen salaliitto teoreetikko? Juu. Tunnistettavasti kirjoitat.

Vierailija
69/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen viikon kuluttua paranemisesta voi jo saada uuden tartunnan. Näin kävi tutuille. Sairastavat koronan 2 kertaa miltei peräkkäin. 

AP, mitä tuumaisit tästä?

Kannattaako riski vai maski jatkossa?

Vierailija
70/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pari viikkoa muutaman päivän lievästä koronasta ja huomasin silloin heti kotitestin tehtyäni, ettei todellakaan kannattanut ajatella koko asiaa ja tarkkailla koko ajan mahdollisia outoja oireita. Minulla ei onneksi edes noussut paljoa kuumetta ja pystyin mm. ulkoilemaan melkein normaalisti. Neljän päivän tauti.

Suosittelen chillailemaan ja netflixaamaan. Juomaan paljon ja jaloittelemaan mutta olemaan ajattelematta että nyt on hirmuinen kamala uusi tuntematon tauti. Ainakin rokotetulle se voi olla ihan lievä tauti.

Itse käytin melkein kaksi viikkoa pieniä annoksia aspiriinia iltaisin kaiken varalta, ettei tulisi mitään tukoksia. 

Ei tässä ole paljon muuta jaksanut tehdäkään kuin tuijottaa telkkaa tai lukea. Jaloitella olen pyrkinyt mahdollisimman paljon. Mä en koe pelänneeni tai pelkääväni Koronaa. Tällä kertaa tauti vain iski kovempaa kuin ekalla kerralla - rokotuksista huolimatta. Ensin sairastuivat lapset, minä siihen perään.

Enkä mä edelleenkään ole huolissani tai koe sairastuneeni mitenkään fataalisti. Mutta kurja olo on ollut jo monta päivää ja katson oikeudekseni vähän marmattaa siitä 😏

Ap

Vierailija
71/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää tämä tauti. Montako kertaa se pitää sairastaa? En jaksa, enkä halua! Enkä ole lihava, syön D-vitamiinia ja muutenkin hyvin, ulkoilen ja liikun. T. Vakaope

Eikö olekin ärsyttävää? En mäkään koe tätä mitenkään tilanneeni. Huonoa tuuriahan tää kaikista eniten onSunkin työssä on aika hankala välttyä taudeilta

Vakaope maski fpp3 vaan päähän. Sitten ei tartte enää sairastaa. Voit olla esimerkki oppilaillesi!!!!

Vierailija
72/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva ku löytyi tällänen ketju. Tulin etsimään mahtaisiko täällä olla joku tän tyylinen.

Itse olen koronassa myös. Sairastin tiedättävästi ensimmäisen kerran 2/2022 ja nyt sitten reilu 1,5v uudelleen. 

Tauti tuntui kummittelevan jo muutaman päivän ajan pienin oirein: nenä valui kuin vettä ja etenkin jalkapöytiä särki. Eilen töissä kurkku kipeyty ja olo alkoi mennä huonoksi. Oli pakko soittaa esihenkilölle, että mun on lähdettävä. Työkaveri sanoi, että silmäni ovat ihan punaiset. Ne oli myös valon arat.

Lähdin kotiin ja kaupan kautta hain koronatestin. Tulos tuli kirkkaana: positiivinen. Kuume alkoi nousemaan ja päätä särkemään. Koko yön kuume tuntui sahaavan lääkkeistä huolimatta. Tärisin 3 peiton alla, nukuin villapaita päällä. Aamulla kuumetta korkeimmillaan 39,2. Kuivaa yskää ja nenän valumista. Ei jaksa olla pystyssä ja rintaa puristaa oudosti. Ventolinea olen ottanut, siitä on apua. 

Tämä on ihan erilainen mitä sillon 1,5v itselläni. Ei mulla näin korkeaksi kuume noussut. 

Juuri kun tuntui, että aamun kuume alkoi laskemaan niin nyt on  mittarissa taas 37,5 ja varmasti nousee kun palelen. 

Vierailija
73/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kiva ku löytyi tällänen ketju. Tulin etsimään mahtaisiko täällä olla joku tän tyylinen.

Itse olen koronassa myös. Sairastin tiedättävästi ensimmäisen kerran 2/2022 ja nyt sitten reilu 1,5v uudelleen. 

Tauti tuntui kummittelevan jo muutaman päivän ajan pienin oirein: nenä valui kuin vettä ja etenkin jalkapöytiä särki. Eilen töissä kurkku kipeyty ja olo alkoi mennä huonoksi. Oli pakko soittaa esihenkilölle, että mun on lähdettävä. Työkaveri sanoi, että silmäni ovat ihan punaiset. Ne oli myös valon arat.

Lähdin kotiin ja kaupan kautta hain koronatestin. Tulos tuli kirkkaana: positiivinen. Kuume alkoi nousemaan ja päätä särkemään. Koko yön kuume tuntui sahaavan lääkkeistä huolimatta. Tärisin 3 peiton alla, nukuin villapaita päällä. Aamulla kuumetta korkeimmillaan 39,2. Kuivaa yskää ja nenän valumista. Ei jaksa olla pystyssä ja rintaa puristaa oudosti. Ventolinea olen ottanut, siitä on apua. 

Niin ja mun toinen korva pitää ihan ihme rutinaa / särinää/ ritinää, rätinää...

Vierailija
74/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole paljon muuta jaksanut tehdäkään kuin tuijottaa telkkaa tai lukea. Jaloitella olen pyrkinyt mahdollisimman paljon. Mä en koe pelänneeni tai pelkääväni Koronaa. Tällä kertaa tauti vain iski kovempaa kuin ekalla

Kolmannella kerralla on pahempi. Ja kuolemanriski suurenee jokaisen sairadtetun koronan myötä. Lue lancetia. Ja käytä jatkossa fpp3 suojausta.

Vierailija
75/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa viikko takana. Joka päivä on ollut kuumetta, eilen oli 39 astetta. Sain lääkkeet, joten toivottavasti pian helpottaa. Hengitys on hankalaa astman pahenemisvaiheessa. Muita oireita on vaikka miten paljon, ne vaihtelee päivittäin. Rankka tauti.

Vierailija
76/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa viikko takana. Joka päivä on ollut kuumetta, eilen oli 39 astetta. Sain lääkkeet, joten toivottavasti pian helpottaa. Hengitys on hankalaa astman pahenemisvaiheessa. Muita oireita on vaikka miten paljon, ne vaihtelee päivittäin. Rankka tauti.

Mitkä lääkkeet sait?

Vierailija
77/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kotiin ja kaupan kautta hain koronatestin. Tulos tuli kirkkaana: positiivinen. Kuume alkoi nousemaan ja päätä särkemään. Koko yön kuume tuntui sahaavan lääkkeistä huolimatta. Tärisin 3 peiton alla, nukuin villapaita päällä. Aamulla kuumetta korkeimmillaan 39,2. Kuivaa yskää ja nenän valumista. Ei jaksa olla pystyssä ja rintaa puristaa oud

Se korvajuttu voi jäädä päälle, ikuiseksi. Kannattaa ajoissa hakeutua korvaklinikalle. Nimi. Korvat menneet jo

Vierailija
78/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia toipumiseen!

Ap

AP oletko valmis sairastamaan uudelleen koronan parin viikon kuluttua toipumisestasi vai käytätkö jatkossa suojauksia? Ihan nyt alkoi kiinnostaa sun juttusi.

Olen imarreltu kiinnostuksestasi. 

En suoraan sanottuna olisi valmis sairastamaan uutta Koronaa parin viikon kuluttua ja toivon, ettei näin käy. En kuitenkaan halua ruveta käyttämään maskia tästä päivästä hamaan tulevaisuuteen saakka. Se olisi aivan liian raskasta työssäni ja veisi niin paljon pois ihmisten välisistä kohtaamisista, että kokisin sen rajoittavan elämääni aivan liian paljon.

Pidän mahdollisimman hyvää huolta terveydestäni ruokavaliolla, lisäravinteilla, levolla ja liikunnalla, huolehdin käsihygieniasta, enkä ylenkatso Koronaa tai muitakaan tartuntatauteja ja jos siitä huolimatta saan taas tartunnan, niin sille ei voi mitään. Toivottavasti näin ei käy.

Otan myös sen riskin, että sinä et siinä tapauksessa tunne minua tai muita sairastuneita kohtaan minkäänlaista myötätuntoa, koska tartunta on oma vikamme, mutta kestän sen kyllä. 

Aurinkoa ja onnea elämääsi!

Ap

Vierailija
79/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään kauheasti, että tulee se long covid... 

Vierailija
80/483 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa tartunnan saamista. Tämä variantti on ärhäkkä ja tulee pitkiä poissaoloja töistä . Pahempi kuin edeltäjänsä!