Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Olet siis käyttäytynyt holtittomasti. Et ole suojannut itseäsi, etkä pitänyt turvaetäisyyttä. Oma vikasi siis, eikä säälipisteitä ole tarjolla.
Meillä tuli hautajaisista, kun puolet tuli sairaana kirkkoon. Turvavälit ja kaikki oli, niin silti levisi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitti huomiota tuo elohiiri kasvoissa. Minulla oli viime viikolla kolmena päivänä peräkkäin elohiiri poskessa/suupielessä. Koskaan aiemmin ei ole moista ollut, silmässä kyllä joskus. Mitään muita oireita ei ollut. Ajattelin, että on väsymystä/stressiä, olen nukkunut vähän huonosti ja töissä on ollut todella kiireistä.
Stressikin yksistään voi tuota aiheuttaa. Toivottavasti ehdit palautua kiireen keskellä. Tsemppiä!
Ap
Omituista, virallisen tiedon mukaan ihmiset sairastuisi nyt lievemmin kuin aikaisemmilla kerroilla kun ihmisten vastustuskyky on jo koulittu, mutta mitä olen kuullut niin tämä korona olisi ollut monille sieltä rankimmasta päästä.
Eli ihmisten kokemukset tuntuu olevan virallista tietoa vastaan.
Kymmenkunta päivää korona rääkkäsi ja hyvin rääkkäsikin. Eka kertaa minulla. Tänään tein testin ja nyt negatiivinen. Haju- ja makuaisti edelleen poissa. Omituinen tauti kun ei ollut kuumetta mutta pää oli kuin valtavassa krapulassa, nokka vuosi ja ääni meni pariksi päiväksi pihinäksi. Yskänkohtaukset olivat voimakkaita ja väsymys aivan kaamea, aina vaan silmät lupsahtivat kiinni istuessakin. Kyllä on veemäinen virus.
Minulla korona kesti aika tarkkaan puoli vuotta.
Jos kuume, nuha, yskä, kurkkukipu ja muut normaalit oireet lähtee, jäljelle voi jäädä muita epätyypillisiä oireita.
Kelju tauti. Ei ole flunssaan ja influenssaan verrattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko takana. Kuume on helpottanut. Oli alkuun 38.5 iltaisin. Edelleen pöhnäinen olo. Haju- ja makuaisti täysin poissa.
Kannattaisiko hakea räätälöity uusi rokote?
Tai käyttää fpp3 maskia, niin ei tulisi koronaa?
Turhaa pyristellä jos vetelät on jo housuissa.
Mahtaisiko edes olla noin, vaan että mitä enemmän virusta sitä pahempi tauti, koronassa taisi olla vielä sekin että voi sairastua useampaan varianttiin samanaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Omituista, virallisen tiedon mukaan ihmiset sairastuisi nyt lievemmin kuin aikaisemmilla kerroilla kun ihmisten vastustuskyky on jo koulittu, mutta mitä olen kuullut niin tämä korona olisi ollut monille sieltä rankimmasta päästä.
Minä taas olen kuullut, että täällä päin (Koillismaa) korona on ollut lievää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis käyttäytynyt holtittomasti. Et ole suojannut itseäsi, etkä pitänyt turvaetäisyyttä. Oma vikasi siis, eikä säälipisteitä ole tarjolla.
Meillä tuli hautajaisista, kun puolet tuli sairaana kirkkoon. Turvavälit ja kaikki oli, niin silti levisi.
Oliko fpp3 maskit kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
Thl ei kerro totuutta taudista.
Meillä kanssa kaikki jotka ovat saanneet sen nyt, sanovat että on pahempi kuin aiemmat koronat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo poikkeaa normaalista ärhäkästä influenssasta? Tarvitset siis vertaistukea, koska kyseessä on korona?
Tarvitsen vertaistukea, koska mulla on huono olo. Varmasti tarvitsisin sitä myös ärhäkässä influenssassa. Saisinko sulta siinä tapauksessa empatiaa? Miksi Korona triggeröi sua noin pahasti?
Koska korona aiheuttaa turhaa hysteriaa verrattuna tavalliseen kausi-influenssaan, mikä on tappanut vuosikymmenet joka vuosi satoja riskiryhmäläisiä.
Varmasti näin on. Mä en kuitenkaan ole erityisen hysteerinen, vaan erityisen huonovointinen. Ja koska nyt satun sairastamaan Koronaa, joku toinen Koronaa sairastava voisi samankaltaisine oireineen ehkä tarjota mulle vertaistukea.
Toivottavasti sinä vältyt kausi-influenssalta, Koronalta ja muilta potentiaalisesti ikäviltä taudeilta. Jos kuitenkin sairastut, suosittelen välttämään Vauva-palstaa empatian toivossa :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes palvomasi fpp3 maskit ei suojaa, jos on korona tullakseen. Asiantuntijatkin sanoo, että saattaa suojata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko takana. Kuume on helpottanut. Oli alkuun 38.5 iltaisin. Edelleen pöhnäinen olo. Haju- ja makuaisti täysin poissa.
Kannattaisiko hakea räätälöity uusi rokote?
Tai käyttää fpp3 maskia, niin ei tulisi koronaa?
Kuka käyttää uimahallissa tai kylpylässä saunassa/altaassa maskia? Ei kukaan, mutta sielläkin aivastellaan ja levitetään tautia.
Muut ne vaan sairastuu koronaan ties monetta kertaa, mä en vielä kertaakaan - miksi mua syrjitään?! 😫
No oikeasti olen kyllä iloinen tuosta (rokotukset mulla otettu aikanaan).
Paranemisia teille!
Kiitos teille inhimillisille, jotka tiedostavat, että olo voi oikeasti olla tässä taudissa aika p-aska. Myös mun kuulemani mukaan tauti on ollut monella nyt pahempi kuin aiemmin ja tuntuu leviävän herkästi käsihygieniasta jne. huolimatta. (Nyt menen sohvan taakse suojaan, ennenkuin fpp-tyyppi hyökkää jälleen.)
Tsemppiä paranemiseen sairastuneille ja peukut pystyyn teille, jotka olette pysyneet terveinä!
Ap
Kylmää korona olutta on, pelailen korona lautapeliä ja kaapista löytyi vanhaa korona kahvia, odottelen että pilvet väistyy niin voin olla koronan paisteessä, huomenna ompelen verhot ompelukoneella merkkiä Korona.
Kyllä ärsyttää tämä tauti. Montako kertaa se pitää sairastaa? En jaksa, enkä halua! Enkä ole lihava, syön D-vitamiinia ja muutenkin hyvin, ulkoilen ja liikun. T. Vakaope
Vierailija kirjoitti:
Kylmää korona olutta on, pelailen korona lautapeliä ja kaapista löytyi vanhaa korona kahvia, odottelen että pilvet väistyy niin voin olla koronan paisteessä, huomenna ompelen verhot ompelukoneella merkkiä Korona.
Ihanaa Koronan täyttämää arkea elät <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muut ne vaan sairastuu koronaan ties monetta kertaa, mä en vielä kertaakaan - miksi mua syrjitään?! 😫
No oikeasti olen kyllä iloinen tuosta (rokotukset mulla otettu aikanaan).
Paranemisia teille!
Se on ollut sulla luultavasti täysin oireettomana. Sekin on tämän taudin kanssa mahdollista. Osa taitaa myös olla immuuneja syystä tai toisesta. Toivon, että itse kuuluisin heihin, mutta ei. Taas sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes palvomasi fpp3 maskit ei suojaa, jos on korona tullakseen. Asiantuntijatkin sanoo, että saattaa suojata.
Itse muistaisin että fpp3 maski suojaisi todella hyvin, jotain 90% kun taas kirurgisen teho olisi n. reilu 30%.
Sitten kannattaa vältellä tungoksia, missä huudetaan tai lauletaan.
Viides päivä menossa, kuumetta ei enää ole. Ei ole maku- eikä hajuaistia. Vetämätön olo ja lihakset vielä arat. Nuha poissa eikä enää yskitä. Alkoi tosi nopeasti parin päivän korkealla kuumeella, lihaskivulla, päänsäryllä, vatsakivulla, nuhalla. Tsemppiä kanssasairastajille!