Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Mulla nousi kuume keskiviikkona ja lauantaina olin kuumeeton samoin eilen. Tänään olin töissä ja nyt sitten on taas kuumetta + nenä meni aivan umpitukkoon ja yskäkin tuntuu yltyvän sekä korvissa soi ja humisee. Ei perze tätä tautia.
Että mua ärsyttää tämä että sairauslomaa saa oikein kerjätä ja anella kun on muutenkin kurja ja voimaton olo! Ja sitten saa pitkin hampain sen kolme päivää vaikka taatusti jokainen lääkäri tietää että tämä tauti on viheliäinen ja oireet katoaa hetkeksi vaan palatakseen takaisin.
Ei sinne töihin kannata kiirehtiä. Terveys etusijalle. Itse olen kuumeeton, mutta keuhko-oireita hieman ja hengästyn hyvin äkkiä.
Lapsi sairastui viime keskiviikkona koronaan, siitä asti kuumetta paitsi tänään näyttäisi olevan kuumeeton. Vatsaoireita on ja ärtyisyyttä/kiukkuisuutta. Jotenkin pelästyin kun ei yleensä tällaista ilmene.
Vierailija kirjoitti:
uusin koronavarianttihan tarttuu nimenomaan koronarokotettuihin... jokainen joka valittaa miten paha tauti korona on nyt on varmasti ottanut koronarokotteen... rokottamattomille se on hyvin lievä tauti...
Tämä ei selvästikään ole sinun ketjusi.
Nyt oli negatiivinen testi mut en vielä priima. Meen huomenna töihin. En kestä enää yhtään miehen valitusta. Mulla oli torstaina 40 asteen kuume. Miehellä on lievemmät oireet päälle päin mutta valittamisen määrään verrattuna 10 kertaa pahemmat.
Pojalla oli kans tosi pahana. Jostain syystä tämä nyt pyörivä iskee pahemmin.
Kyllä mun on haettava lisää sairauslomaa, mut en jaksaisi lähteä minnekään vastaanotolle. Olen vielä oireinenkin. Kirjoittaako etälääkäri?
Nää on taas kivoja kommentteja tutuilta... Tutulleni harmittelin tätä tautia ja sitä, että olo edelleen huono ja kuumetta. Hänen vastaus oli, kuinka hänellä 2 vuotta sitten korona oli vain muutama aivastus ja nenän kutinaa ja sillä meni ohi... No voi että olet onnekas. sitähän en kysynyt...
Mun silmät on niin valon arat, että ai .....
Ei tässä väsymyksessä ole enää mitään järkeä. Ajattelin katsoa tuon pm:n infon vartiuksesta mutta joku sen alkamisessa maksaa ja mä meinasin jo nukahttaa sitä odotellessa.
Tuleeko muille haukottelusta yskäkohtaus?
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousi kuume keskiviikkona ja lauantaina olin kuumeeton samoin eilen. Tänään olin töissä ja nyt sitten on taas kuumetta + nenä meni aivan umpitukkoon ja yskäkin tuntuu yltyvän sekä korvissa soi ja humisee. Ei perze tätä tautia.
Päivitys eli nyt on kuume korkeammalla kuin viime viikolla kertaakaan ja yhä vaan nousussa koska paleltaa vaan vaikka olen peiton alla ja on villatakkia ja fleeceä jo päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne töihin kannata kiirehtiä. Terveys etusijalle. Itse olen kuumeeton, mutta keuhko-oireita hieman ja hengästyn hyvin äkkiä.
Ei kantsis niin mutta kun ei saa lisää saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kantsis niin mutta kun ei saa lisää saikkua.
Mä sain kun tein selväksi, että en töistä vielä selviä.
Vierailija kirjoitti:
uusin koronavarianttihan tarttuu nimenomaan koronarokotettuihin... jokainen joka valittaa miten paha tauti korona on nyt on varmasti ottanut koronarokotteen... rokottamattomille se on hyvin lievä tauti...
Aha. Meitä on täällä kaksi sairastajaa joista vaan toisella on rokotukset. Oireissa ei ole ihmeemmin eroa vaikka eri tahdissa niitä kyllä tulee ja menee. Sairastuttiinkin samana päivänä tai ainakin alettiin oireilla mutta toinen kai sen tartunnan ekana sai ja sitten tartutti toisenkin. Tai ehkä me saatiin se ruokakaupasta jossa oltiin yhdessä.
Yhdellä tutulla kaikki joko tuoksui tai maistui kahvilta, en muista varmaksi kummastako oli kyse kun siitä on jo useampi vuosi aikaa.
Ja yksi ystävä sanoi että kaikki tuoksuu kardemummalta! Tästäkin on jo aika pitkä, ja kummallakin heistä aistit ovat jo täysin palautuneet eivätkä ne ole heitelleet enää myöhemmin tulleissa koronissa.
(täysin sivujuonteelle menevä kysymys mutta kuuluuko sanoa koronissa vai koronoissa?)
En tiedä, sainko koronan keskussairaalasta, tai bussista, jossa köhi eräs kaveri tai junasta. Pidin maskia kyllä. Tämä on 1. kerta koronassa. Ilkeä tauti on ja ei ole tavallinen flunssa. Alkoi ripulilla ja nousi kuume 39 ja tuli kova päänsärky. Sitten alkoi yskä. Tein 1. testin. Se oli negat. Sitten meni 2 päivää, haju- ja makuaisti meni. Tein testin, joka oli positiivinen. Oli hengitysvaikeuksia. Aloin toipumaan, kunnes menin kävelemään ja nousi uudestaan kuume. Yskä ja väsymys edelleen. En hae kirjoituksellani myötätuntoa. Kerroin vain oireet.
Neljäs päivä koronaa takana ja tänään lähti haju ja makuaisti. 😳 Tätä pelkäsin. Yskä on aika kova, pahentunut vaan ja kuume aika maltillinen vaikka ekoina päivinä oli jopa 39. Suu tuntuu koko ajan kuivalta.
Onkohan muuten kenelläkään ollut miellyttäviä nuo hajuharhat?