Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Maria Nordinin syytteistä?

Vierailija
18.11.2023 |

Aika heppoiset syytteet, mutta kyllä ehkä kissan kuitenkin olisin kiikuttanut lääkärin jos käärme purrut.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys, Nordinin ihailijat. Teidän palvomanne Maria ei ole ihan sitä mitä te luulette hänen olevan. Ei edes kadu tai pahoittele tekemisiään, vaikka eläinlääkärin mukaan hänen toimintansa on aiheuttanut eläimille vakavaa kärsimystä. Kuvittelee ilmeisesti olevansa joku jumala, joka tietää kaiken paremmin kuin kaikki muut. Ja jos eläimet kärsii niin mitä siitä, kunhan Maria saa todistaa olevansa suuri luonnonparantaja. 

Hänen uutiskirjeensä ei kyllä tuonut katumusta esiin. 

Vierailija
42/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tämä keskustelu on yhä täällä?

KAIKKI Nordiniin liittyvät keskustelut näytetään poistettavan täältä lähes välittömästi, siis vaikka keskustelussa ei edes mainittaisi hänen nimeään.

Epäilyttävää...

Joku yks saattaa livahtaa moden huomion ohi jokskin aikaa. Enemmänhän se on epäilyttävää, jos näitä vaan poistellaan

Tässä keskustelussa on poikkeuksellisesti muutama viesti, joissa hoetaan samoja asioita mitä Nordin faneineen jankuttaa puolustuksekseen. "Toisinajattelija", "kissan olisi parempi Nordinien luona", vertaus johonkin vanhaan Näkkäläjärven tuomioon...

Tulee sellainen tunne, että näiden viestien vuoksi annetaan jäädä.

Lisää luettavaa: https://www.hs.fi/nyt/art-2000007782620.html

HS: Asianajajani on yhteydessä

Et yhtään agendallisempaa juttua löytänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomio oli tyypillinen, kun halutaan tuomittavasta tehdä esimerkkitapaus. Nostetaan ns. Tikun nokkaan.

Poliisi ei olisi edes vaivautunut tutkimaan, mikäli olisin tehnyt naapurin Maijasta vastaavan ilmoituksen, saatika syyttäjä lähtenyt syyttämään tai tuomioistuin tuominnut.

Tuomio oli näin ollen täysin kohtuuton tuomitulle ja oikeudenkäynti järjetöntä verorahojen käyttöä. Viimeistään syyttäjän olisi pitänyt tehdä syyttämättä jättämispäätös.

Vierailija
44/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syytteet ja tuomio muuten ihan ok, mutta en ole ihan varma, onko se kissan parhaaksi että viedään pois kotoa jonnekin uuteen paikkaan. Vaikka toki jos eläimiä ottaa, niin niiden kipuja sairauksia täytyy hoitaa asianmukaisella tavalla, oli sitten itse mikä hörhö tahansa. Mutta en tunne ihmisiä enkä tiedä asiasta muuta kuin mitä lehdestä luin, joten vaikea sinänsä ottaa kantaa.

Luitko lehdistä, että molemmat parani?

Juu, kyse kai oli tarpeettomasta kivun tuottamisesta, kun ei antanut edes särkylääkettä. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kyllä kissa kärsii myös matkasta eläinlääkäriin eikä sinne turhan takia kannata mennä, mutta olisihan sitä pitänyt sitten vaikka itse mennä hakemaan sopivaa lääkettä kissalle, jos ei kissaa halunnut raahata

Yleensä kyyn puremille lemmikeille ei anneta mitään vastalääkkeitä, vaan laitetaan tiputukseen ja odotetaan, selviääkö eläin vai ei. Kestääkö munuaiset vai ei.

Itsekin ehkä epäröisin antaa myrkytyksestä kärsivälle lemmikille vahvoja kipulääkkeitä, jotka rasittavat jo valmiiksi kovassa rääkissä olevia munuaisia. Eläinlääkäriin toki lemmikin veisin siltä istumalta, mutta onneksi en ole sellaista valintaa joutunut tekemään. Minun koiralleni (jolla oli munuaisarvot aina olleet hyvin lievästi koholla) annettiin vahvoja kipulääkkeitä hammastulehdukseen, munuaisten kunto romahti ja koira kuoli. Mietin välillä edelleen, olisiko koira selvinnyt ilman tuota episodia, vaikka turhahan sitä on jossitella.

Vierailija
45/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäläjärvi rautoihin ennen kuin pääsee kissaan käsiksi.

Vierailija
46/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissaa puri kyy mökillä. Ennen kuin ehdittiin tehdä mitään, kissa katosi. Etsittiin joka puolelta, ei löytynyt. Oltiin jo varmoja, että Kille on kuollut. Kolmen vuorokauden päästä kissa tuli takaisin ihan pirteänä. 

Luin silloin netistä, että eläimet vetäytyvät jonnekin piiloon, kun kyy puree. Ovat jossain horrostilassa, kunnes myrkyn suurin vaikutus on poissa. Paksu turkki myös antaa suojaa myrkyn määrään.

Ihan samat kokemukset.

Vierailija
47/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissaa puri kyy mökillä. Ennen kuin ehdittiin tehdä mitään, kissa katosi. Etsittiin joka puolelta, ei löytynyt. Oltiin jo varmoja, että Kille on kuollut. Kolmen vuorokauden päästä kissa tuli takaisin ihan pirteänä. 

Luin silloin netistä, että eläimet vetäytyvät jonnekin piiloon, kun kyy puree. Ovat jossain horrostilassa, kunnes myrkyn suurin vaikutus on poissa. Paksu turkki myös antaa suojaa myrkyn määrään.

Ihan samat kokemukset.

Sietäisitte siis saada syytteet turhan kivun tuottamisesta

Vierailija
48/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä lemmikkejäkin kohdellaan välillä todella huonosti, eikä viranomaisia kiinnosta yhtään. Olen soittanut parista eri tapauksesta eläinsuojeluvalvojalle, eikä noiden koirien oloissa tapahtunut mitään muutosta. Sittemmin ovat jo kuolleetkin.

Yritähän soittaa viranomaisille siitä, ettei naapurin koira (jota pidetään ilman koppia tai katosta sateessa ulkona, ja joka ei saa kunnolla edes ruokaa ja vettä) ei ole saanut asianmukaista kipulääkitystä, ja aivan taatusti nauravat sinut pellolle. Kukaan ei tule tarkistamaan eikä ketään kiinnosta tavisnaapurisi tavis-Musti.

En edes pidä Nordinista, mutta tämä tuomio on tosi outo."

Ei se ole outo siinä mielessä, että Maria on itse selostanut asiat somessaan, ja asia on ollut helppo käsitellä siltä pohjalta. Usein eläinten huono kohtelu on salatumpaa ja todisteita on poliisin vaikea hankkia, ja juttujen menestyminen oikeudessa olisi hyvin epävarmaa, jos ne edes tulevat päivänvaloon. Maria sortui sometyrkkyydellään ja omalla huomionhakuisuudellaan tarjoamaan itse todisteet itseään vastaan. Sikäli tuomio on täysin ymmärrettävä.

Vierailija
49/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas näitä perusteluja. Kyyn purema on kissalle jopa hengenvaarallinen, aiheuttaa todella kovaa kipua, ja voi johtaa moniin vakaviin sivuvaikutuksiin, esim. munuaisvaurioihin. Se kyyn purema kissa ei "toiminut" mitenkään vaan makasi kivuissaan ja shokissa. Oikeudessa lausunnon antaneen eläinlääkärin mukaan kissan on täytynyt olla todella tuskissaan.

Toivottavasti sulla ei ole, eikä koskaan tule olemaan, lemmikkejä.

En ole asiantuntija tässä, todellakaan. Mutta varmennan silti: onko näin, ettei mitään kyyhoitoa olisi voitu kissalle antaa eläinlääkärinkään toimesta? Näin olen nähnyt asiasta puhuttavan. Eläintä olisi vain voitu nesteyttää asiantuntevammin? 

Varmaan jotenkin on eläinlääketieteessäkin käsitelty sitä asiaa, että kipu on eläim

No ei ole noin, vaan eläinlääkärin mukaan kissalle olisi nesteytyksen lisäksi annettu vastalääkettä. Ainakin ihmisten kyypakkaus sisältää tujun annoksen kortisonia, en tiedä käytetäänkö kissalle samaa.

Vierailija
50/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas näitä perusteluja. Kyyn purema on kissalle jopa hengenvaarallinen, aiheuttaa todella kovaa kipua, ja voi johtaa moniin vakaviin sivuvaikutuksiin, esim. munuaisvaurioihin. Se kyyn purema kissa ei "toiminut" mitenkään vaan makasi kivuissaan ja shokissa. Oikeudessa lausunnon antaneen eläinlääkärin mukaan kissan on täytynyt olla todella tuskissaan.

Toivottavasti sulla ei ole, eikä koskaan tule olemaan, lemmikkejä.

En ole asiantuntija tässä, todellakaan. Mutta varmennan silti: onko näin, ettei mitään kyyhoitoa olisi voitu kissalle antaa eläinlääkärinkään toimesta? Näin olen nähnyt asiasta puhuttavan. Eläintä olisi vain voitu nesteyttää asiantuntevammin? 

Varmaan jotenkin on eläinlääketietee

Lemmikeille ei tule KOSKAAN antaa kyypakkausta. Kortisoni voi myrkytyksen lisänä tuhota munuaiset lopullisesti.

Vierailija
51/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä lemmikkejäkin kohdellaan välillä todella huonosti, eikä viranomaisia kiinnosta yhtään. Olen soittanut parista eri tapauksesta eläinsuojeluvalvojalle, eikä noiden koirien oloissa tapahtunut mitään muutosta. Sittemmin ovat jo kuolleetkin.

Yritähän soittaa viranomaisille siitä, ettei naapurin koira (jota pidetään ilman koppia tai katosta sateessa ulkona, ja joka ei saa kunnolla edes ruokaa ja vettä) ei ole saanut asianmukaista kipulääkitystä, ja aivan taatusti nauravat sinut pellolle. Kukaan ei tule tarkistamaan eikä ketään kiinnosta tavisnaapurisi tavis-Musti.

En edes pidä Nordinista, mutta tämä tuomio on tosi outo."

Ei se ole outo siinä mielessä, että Maria on itse selostanut asiat somessaan, ja asia on ollut helppo käsitellä siltä pohjalta. Usein eläinten huono kohtelu on salatumpaa ja todisteita on poliisin vaikea hankkia, ja juttujen menestyminen oikeudessa olisi hyvin epävarmaa, jos ne edes tu

On tuo silti minusta vähän outoa, että käytännössä tuomion saa vain jos itse toimittaa todistusaineiston itsestään. Muuten samat rikokset (tai vakavammatkaan) eivät kiinnosta ketään, ei edes siinä määrin että käytäisiin paikan päällä vilkaisemassa onko väitteissä mitään perää.

Vierailija
52/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Kivuntunteesta on hyötyä; sitä ei saa vaimentaa.'

Uhh teidän juttuja!

Seuraavaksi sanotte samaa synnyttäville naisille?

Vierailija
53/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordin sanoi itse, että eläinlääkärin mukaan kissaan olisi käytetty koirien kyyvastalääkettä.

Vierailija
54/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonia ei tosiaan saa antaa kyyn puremille lemmikeille ollenkaan, ja vastalääkettäkin käytännössä annetaan eläimille tosi harvoin. Yleensä kyyn purema lemmikki laitetaan vain nestetippaan ja toivotaan parasta.

Mutta muistakaa tämä, että ei kyypakkausta kyyn puremalle lemmikille KOSKAAN. Se voi olla lemmikin kuolemaksi vaikka itse purema ei olisikaan.

Vierailija
55/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhh teidän juttuja!

Nordinillahan taitaa olla jo tähän perustuva kurssi? 

Vierailija
56/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On tuo silti minusta vähän outoa, että käytännössä tuomion saa vain jos itse toimittaa todistusaineiston itsestään. Muuten samat rikokset (tai vakavammatkaan) eivät kiinnosta ketään, ei edes siinä määrin että käytäisiin paikan päällä vilkaisemassa onko väitteissä mitään perää."

Ymmärrätkö, että verovaroin ylläpidetyt poliisin ja oikeuslaitoksen resurssit eivät yksinkertaisesti riitä? Ei siinä ole mitään outoa, vaikka se eläinten kannalta valitettavaa onkin. Ja kyllähän tyhmyydestä sakotetaan, jos itse todisteet toimittaa.

Vierailija
57/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkutautimyönteiset ovat näköjään myös eläinten kärsimysmyönteisiä.

Vierailija
58/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisiko äänimaljaterapia ja enkelihoito kissan keväällä kun kyykäärmeet alkavat heräilemään horroksestaan?

Vierailija
59/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhh teidän juttuja!

En tiedä, miten raskauskipu evoluution näkökulmasta selitetään. Tahaton sivuvaikutus? Jos se lapsi putkahtaisi liian kevyesti maailmaan, niin ei syntyisi yhtä vahvaa tunnesidettä ja suojelunhalua? Varmaan jotenkin on asiaa selitetty. Onhan noita eläinten ylimääräisiä röyhelöitä sun muitakin selitetty sillä, että haitasta on hyötyä, siis jos selviää haitan kanssa, niin se osoittaa suurempaa kyvykkyyttä kuin selviäminen ilman haittaa.

Kipu on kuitenkin vielä aika saakelin paljon keskeisempi osa olemista verrattuna tuollaisiin juttuihin. Kivun välttely, kipuun reagoiminen jne. Sehän on selvää, että turha merkki se ei ole, mutta lähinnä mietityttää, onko siitä muuta hyötyä sairaudentilassa kuin se, että se pakottaa lepäämään. Pitäisin kuitenkin ihan perusteltuna sitä näkemystä, että voi olla. 

En kannusta olemaan lievittämättä eläimen kipuja, mutta tuo näkemys on mielestäni ihan ymmärrettävä, jollei joku pysty jollain tutkimustiedolla kumoamaan sitä. Jos itse pitäisi valita, että lievitänkö eläimen kärsimystä keinotekoisesti vai en, niin varmaan lievittäisin, mutta en pystyisi uskottavasti perustelemaan itselleni, että autan eläintä paranemisessa. En tiedä, autanko. Riittävästi on syytä epäillä myös, etten välttämättä auta.

Vierailija
60/145 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että pärstäkertoimen mukaan jaetaan tuomioita, mutta tälläinen tää systeemi kai sitten on, kun rahat ei riitä muuhun.

Mun serkkujen kissaa on myös pari kertaa pistänyt kyy. Asuvat maaseudulla, eivätkä ole vieneet lääkäriin. Kissa aina toipunut. Pitääkö mun nyt siis nostaa syyte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi