Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?
Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4
Kommentit (210)
Asun Ranskassa ja olen täällä käyttänyt Vintediä jo monta vuotta, sekä ostajana että myyjänä. Ostan nykyään varsin suuren osan vaatteistani Vintedissä ja myyn jotain keskimäärin kerran 1-2 kuukaudessa. Vinted toimii ainakin täällä erittäin hyvin, ostaa ja myydä voi Ranskaan, Belgiaan, Alankomaihin, Espanjaan, Italiaan ja Portugaliin.
Myyjänä rahat saa Vinted-tilille, kun ostaja on saanut tuotteen ja vahvistanut sen noudetuksi. Ostaja maksaa aina postikulut. Rahat voi joko käyttää ostoksiin Vintedissä tai siirtää omalle pankkitilille.
Itselläni on varmaan käynyt tuuri, sillä kohdalleni ei ole sattunut kuin yksi ongelmatapaus, kun ostamani farkkuhameen vetoketju oli rikki. Myyjä ei ollut huomannut sitä, pahoitteli ja palautti rahat ilman, että minun tarvitsi palauttaa hametta. Normaalisti riitatilanteissa ostos palautetaan ùyyjälle ja rahat saa takaisin sitten, kun myyjä on vastaanottanut palautuksen.
Olen Facebookissa useammassa Vinted-ryhmässä ja siellä on tullut vastaan mitä kummallisempia ongelmia, mutta omalla kohdallani Vinted on toiminut loistavasti ja voin kyllä suositella sitä.
Vierailija kirjoitti:
mun kaikki tutut ovat jo ajat sitten kyllästyneet kun kaikki kirppikset ja nettikirppikset sun muut ovat täynnä vaatteita ja erittäin monet kaipaisivat juuri muita tuotteita, kuin vaatteita
Onko tarkempaa tietoa, mitä? Minulla on huutonetissa kodin juttuja ym, mutta kauppa käynyt aika verkkaisesti viimeiset 5v. Ennen siellä sain myytyä ihan hulluna tavaraa...
Minulle tapahtui samoin, että ilmoitus poistetiin heti. Olin muokannut kuvia niin, että poistin taustan. Heti moderotiin pois koko ilmoitus. Valitin asiasta ja laitoin kuvat valitukseen mukaan. Ei kestänyt kauvaa, kun ilmoitus palautettiin. Tässä ilmoitus jonka laitoin https://www.vinted.fi/items/4019479355-levi-s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö tuolla suodattamaan tuloksia maan mukaan, en halua ostaa mitään Baltian maista ja Ruotsista, haluan nähdä vain kotimaan myynnissä olevat tuotteet
Samaa mietin!
Ei näytä pystyvän, laitoin pääkuvaan suomen lipun ja maininnan siitä että olen suomesta
Ne on tosi tarkkoja tuolla että kun lataa kuvan niin pitää muistaa ottaa kuvat myös vaatelapuista/merkki että on varmasti aito.
Kannattaa aloittaa lukemalla ne ohjeet jotka onneksi on aika selkeät mutta ohjeita on paljon :D
Olen käyttänyt reilun viikon ja myynyt jo vaikka mitä. Ostanutkin, ja ostokset tulleet nopeasti joko Postin tai Postnordin automaattiin. Oman saldon voi siirtää tilille tai käyttää ostoksiin.
Suosittelen lämpimästi, mutta samalla pelkään, että suosion mukana myös postikulut tulevat kehiin. Nyt parin euron ostokset siis kulkevat oikeasti sillä ostohinnalla ilman posteja.
https://www.vinted.fi/invite/jennaoon
Jos liityt tästä linkistä, saat 5 euron ostokoodin, laitettuasi 3 ilmoitusta.
Ostin vauvalle pakettina täältä vaatteet. Paketti sisälsi 30 siistiä vaatetta, hinta posteineen 6 euroa. Ei voi kuin suositella. Kohta varmaan tulee kyllä postikulut, mutta nautitaan vielä kun voi!
Mekkoja olen katsellut, mutta pelottavan halpoja. Meneekö omat enää kirpparilla kun tuodaan Liettuan apajat Suomeen, surullista.
Onko vaarana, että tuota kautta ostettujen tekstiilien mukana saa luteita tai muita ötököitä?
Vieras mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö tuolla suodattamaan tuloksia maan mukaan, en halua ostaa mitään Baltian maista ja Ruotsista, haluan nähdä vain kotimaan myynnissä olevat tuotteet
Samaa mietin!
Ei näytä pystyvän, laitoin pääkuvaan suomen lipun ja maininnan siitä että olen suomesta
Kyllä pystyy, tein tuon kuvan käsittely ohjelmalla.
Tosi kiva kanava myydä! Viikossa 8 kaupat 😍
Minulta vasta yksi mekko myyty, odotan että menee perille ja saan rahat. Tekisi mieli ostella itsekin, mutta ensin vanhat pois tietlä!
Nytpä näyttäisi tulevan postikulut päälle, tosin ovat euron luokkaa. 💕
Ottaako Vinted provikkaa myydyistä vai miten ne voi tarjota ilmaiset postitukset? Ethän sä saa mitään postitettua eurolta ja nuo yhden mainitsemat vauvanvaatteet tulisi oikeasti postituksen kanssa vähintään kaksinkertaiseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku miten myyjä saa "valmiiksi maksetun Vintedistä saatavan lähetystarran"?? Eli pitääkö olla tulostin vai onko siellä jokin koodi mikä pitää laittaa pakettiin (kuten Tisessa)?
Tätä samaa jäin miettimään, siihen tyssäsi mun Vintedin käyttö😄
Ootteko myyny mitään kalliimpaa Vintedissä. Mietin, että saako rahojaan jos ostaja onkin joku scammi?
Ihan kivalta vaikuttaa, mutta en uskalla ostaa tai myydä mitään kun en tajua, miten tuo tasan tarkkaan toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako Vinted provikkaa myydyistä vai miten ne voi tarjota ilmaiset postitukset? Ethän sä saa mitään postitettua eurolta ja nuo yhden mainitsemat vauvanvaatteet tulisi oikeasti postituksen kanssa vähintään kaksinkertaiseen hintaan.
Tarjoavat varmaan alkuun ilmaiset postit markkinointina, jossain kohtaa varmaan tulevat maksulliseksi
Toivoisin paljon käytetyn tavaran, siis tavaran, ei vaatteiden, myynti-sivustoja ja joo tosiaan oltava nouto/tarkastus etäisyydellä, eli sellaisia tori sivusto kakkosia ja kolmosia saisi minusta tulla useitakin ja käyttäisin, vaatteet saa käytettynä kirppariltakin, halvalla, luotettavasti ja voi sovittaa jne.