Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?
Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4
Kommentit (210)
Nyt molemmat paketit ovat lähi marketin postipisteellä, eli kyllä se oli että myyjä hoitaa postitusmaksun.
Pääsen huomenna hakemaan tuotteet ja ymmärtääkseni sen jälkeen myyjä saa rahan itselleen, jonka siis maksoin tilausta tehdessäni.
Saisi tulla ja myös huutonetistä ne osta heti ilmoitukset sinne. Voisi taas alkaa sitäkin käyttämään
Onko kukaan myynyt tuotteita Vintedin kautta? Joutuuko myyjä oikeasti maksamaan postikulut?
Asun Ruotsissa, jonne Vinted tullut jo aiemmin. Oon myynyt yli 50 tuotetta ja ostanut myös useita.
OSTAJA maksaa aina postikulut. Ruotsin sisällä postit on ilmaiset, mutta muista maista ostettaessa tulee päälle, ovat tosin todella maltilliset. Vinted on niin uusi Suomessa, että postit tällä hetkellä ilmaiset kaikkiin ostoksiin riippumatta mistä maasta ostaa. Näin oli aluksi myös Ruotsissa.
Oon ostanut paljon hyviä tuotteita edulliseen hintaan (alle 5 eurolla päänsääntöisesti, erityisesti Puolasta) mutta en ostaisi mitään kallista tai varsinkaan suosittuja merkkejä, koska siellä liikkuu paljon väärennöksiä. Vinted asettuu usein tosin ostajan puolelle, jos tulee jotain ongelmia. En silti osta koskaan mitään kallista ja oletan ettei palauttaminen onnistu. Välillä tullut vikaostoja tai ei ole ihan vastannut tuote kuvausta mutta kun ostellut alle 10 eurolla ja varautunut että sen menettää niin ok (oon saanut myytyä noita myös eteenpäin ja omat pois). Asiakaspalvelu Vintedin puolelta ei ole parasta ja app bugittaa ajottain. Yleisesti ottaen oon tosi tyytyväinen Vintediin mutta kuten sanottu kannattaa miettiä tarkkaan mitä ostelee ja että ne on yksityishenkilöitä jotka myy eikä voi odottaa samaa tasoa/oikeuksia kun kaupasta ostettaessa.
Hmmmm, käyttänyt mielelläni Traderaa ja aina toiminut todella hyvin. Pitänee tuota uuttakin sitten kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, enkä tiää miksen tiiä.
Mie en tiiä tätäkää.
Mitä pitää tietää?
Vierailija kirjoitti:
huijausta osta vaan torista ja hae niin tiedät mitä ostat ja maksat
Juu tori se se on laatu paikka missä kukaan ei huijaa eikä käyttäydy törkeästi. Eikä juuri kukaan ole selkeä avohoitotapaus heitteillä, normaalien ihmisten terapoitavaksi sälytetty dorka.
Joillekin ostaminen ja myyminen ja muukin ihmistenvälinen kanssakäyminen on vaikeaa, hysteeristä ja traumaattista, mistä voi tehdä tarpeettoman pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä semmosen muustakin talouden- ja elämänhallinnasta.
Olen myynyt ja ostanut paljon Vintedissä ja postikulut ovat tosiaan usein 0 euroa. Tämä liittyy ilmeisesti Postnordin yhteistyöhön. :) Vinted on mun suosikki kirpparialusta.
Olisiko sellaista palvelua, että joku tulisi minun luotani hakemaan laatikollisen rompetta ja laittaisi myyntiin minun puolestani. Saisi sitten jonkun osuuden myynneistä, mutta minun ei tarvitsisi osallsitua siihen hässäkkään.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele, en saanut tilaamaani tuotetta koskaan itselleni, käyttävät kuljetusfirmana PostNordia suomesssa joka ei ilmeisesti kykene toimittamaan paketteja toimituslupauksien sisällä ainakaan 90000-99999 alueen postinumeroihin.
Palvelu olisi muuten hyvä mutta tämä PostNordin kanssa veljeily pilasi samantien maineen, vähän sama jos ostaisit pyörän ja saisit neliön.
Postnord toimii paremmin kuin posti, muttei niin hyvin kuin matkis tai r paketti.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sellaista palvelua, että joku tulisi minun luotani hakemaan laatikollisen rompetta ja laittaisi myyntiin minun puolestani. Saisi sitten jonkun osuuden myynneistä, mutta minun ei tarvitsisi osallsitua siihen hässäkkään.
On sellainen esim Sellpy. Mut ne sitten ottaakin ison prosenttiosuuden tuotoista + käsittelykuluja.
Sama kokemus. Ostin takin, jota en ole vieläkään saanut. Kumma kun firmalle ei voi tehdä mitään palautetta kun ei löydy mistään yhteystietoja.
Martti Niemenpalo
Käyttäjä40634 kirjoitti:
Sama kokemus. Ostin takin, jota en ole vieläkään saanut. Kumma kun firmalle ei voi tehdä mitään palautetta kun ei löydy mistään yhteystietoja.
Asiakaspalvelu löytyy appista profiili-> ota yhteyttä. Tähän kohtaan laitoin palaute kysymyksen, jossa tiedustelin kuka maksaa postimaksut. Mitään vastausta en saanut. Tämä on hyvin epämääräinen kauppapaikka. Ehkä täällä voi myydä, mutta sekin on epävarmaa jos lähettäjä maksaa postimaksun ja myyt viiden euron tuotetta, tuote on silloin alhaisempi, kuin oletetut postitus kulut. Joudutko silloin itse maksamaan siitä että myyt alle viiden euron tuotetta? Toivottavasti asiakaspalvelu myöhemmin saadaan paremmaksi, sillä tämä kyllä päihittää muut vastaavat.
Kokeilin avata Vinted sivustoa tässä vuoden avulla, Firefox tai Norton esti sen "tunnettuna vaarallisena sivustona". En toiste kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin avata Vinted sivustoa tässä vuoden avulla, Firefox tai Norton esti sen "tunnettuna vaarallisena sivustona". En toiste kokeile.
Korjaus, vuoden alussa.
Edelliselle vastauksena, siellähän nimenomaan sanotaan, että "kuluttajansuojalakeja ei sovelleta toisilta kuluttajilta tehtyihin ostoksiin" eli 14vrk peruutusoikeus yms ei ole voimassa.
Ja noista postikuluista, sanotaan näin: "Toimituskulut lisätään tuotteen hintaan, ja ne näkyvät ostajan tilauksen loppusummassa kassalla." Itsellänikään ei kyllä näy niitä kassalle mennessä, varmaan joku vika minkä korjaavat ens päivitykseen?