Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaltolan logiikka: osaa kieliä, mutta ei aktiivisesti!

Vierailija
16.11.2023 |

Pystyn sanomaan ruotsiksi kiitos ja hei. Minäkin opiskelin 80-luvulla ruotsia koulussa, mutta en vain osaa sitä aktiivisesti. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus

Vierailija
2/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan arabiaa. Kiitos, sokeri😁 ja muutamia fraaseja. Pitäisi hakeutua ehdokkaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Minä pystyn lukemaan ja ymmärtämäänkin ranskaa, mutta omien lauseiden muodostaminen on vaikeampaa. Eli osaan tavallaan passiivisesti ranskaa.

Vierailija
4/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että hän pystyy lukemaan alkuperäiskielellä lonkerojuttuja.

Vierailija
5/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivinen ja passiivinen kielitaito ovat kyllä ihan yleisesti käytettyjä termejä. Aktiivinen tarkoittaa, että pystyy itse esittämään asiansa ko. kielellä. Passiivinen, että ymmärtää, mitä muut sanovat tai kirjoittavat.

Luin juuri tuon jutun ehdokkaiden kielitidosta, ja sen perusteella minusta vaikuttaa, että ei taida Aaltolan arabian ja japanin taidot olla edes passiivisella tasolla. Luultavasti Halla-ahon auttavaksi itse arvioima puolan taito tai Anderssonin venäjän perusteet on paljon parempi kuin Aaltolan arabia.

Vierailija
6/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivinen ja passiivinen kielitaito ovat kyllä ihan yleisesti käytettyjä termejä. Aktiivinen tarkoittaa, että pystyy itse esittämään asiansa ko. kielellä. Passiivinen, että ymmärtää, mitä muut sanovat tai kirjoittavat.

Luin juuri tuon jutun ehdokkaiden kielitidosta, ja sen perusteella minusta vaikuttaa, että ei taida Aaltolan arabian ja japanin taidot olla edes passiivisella tasolla. Luultavasti Halla-ahon auttavaksi itse arvioima puolan taito tai Anderssonin venäjän perusteet on paljon parempi kuin Aaltolan arabia.

Puhutun kielen ja kirjoitetun kielen ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa.

Kyllä tuon jutun perusteella vaikuttaa siltä, että Aaltola osaa kaikkia kieliä joita ilmoittikin osaavansa. Ja ihan samoinhan olivat muutkin ilmoittaneet osaamisensa.

Vierailija
7/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon jutun perusteella vaikuttaa siltä, että Aaltola osaa kaikkia kieliä joita ilmoittikin osaavansa. Ja ihan samoinhan olivat muutkin ilmoittaneet osaamisensa.

Minusta hän kuulostaa rehentelijältä. 

Vierailija
8/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys palsta-uli (AP) ei tuntenut termejä passiivinen ja aktiivinen kielitaito :D. Varmaan samanlainen torvi joka luulee että Stubb on oikea professori eikä yhteisiä rahoja kuppaava poliitikko suojatyöpaikassa.

Vierailija
9/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltolan ylimielisyys ei tunne rajoja. Kehuu itseään, vaikka tuossa ei ole mitään kehumisen aihetta. Se ei kykene keskustelemaan arabiaksi, eikä millään muulllakaan kielellä! Ei edes suomeksi! Fakta tieto.

Vierailija
10/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ne ovat kaksi eri asiaa. Silti noita termejä aktiivinen ja passiivinen kielitaito käytetään juuri kuten selitin. 

Kaikki eivät ole ilmoittaneet osaamistaan samalla tavoin. Jotkut kertovat myös eri kietten osaamisen tasostaan, mikä on ihan fiksua.

Vierailija
11/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ukkohan on täysi vitsi. Tyhmä hän joka häntä äänestää.

Vierailija
12/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tyhmempiä ovat ylioppilasta tai valeprofessoria äänestävät.

Vierailija
13/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Aaltola kielimiehiä. Totuus kyllä karumpi. Aaltola täynnä itseä. Pelle ja pellen puku päällä. Mikalla kihahtanut päähän🤡

Vierailija
14/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TV- suora haastattelu ohjelma ja Aaltolaa haastattelee japania osaava henkilö ja samoin arabiaa osaava henkilö. Odotan Aaltolan sitten vastaavan näillä kielillä🙄

Vierailija
15/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TV- suora haastattelu ohjelma ja Aaltolaa haastattelee japania osaava henkilö ja samoin arabiaa osaava henkilö. Odotan Aaltolan sitten vastaavan näillä kielillä🙄

Ja tältäkin pelleltä jäi termit sujuvasti ymmärtämättä. Ihan peruskoulupohjalta vissiin tohtorismiestä arvostelette?

Vierailija
16/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltola on vitsi 

Vierailija
17/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hän kuulosta

Hän on tyrkky rehentelijä, joka ei vieläkään ymmärrä, kuinka lyhyet jäljet valheella on.

Vierailija
18/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se vaara että jos mika rupeaa jakamaan ämpäreitä niin se voi vahingossa päästä pressaksi.

Vierailija
19/19 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivinen ja passiivinen kielitaito ovat vakiintuneita termejä, ne olisi pitänyt oppia jo seiskalla.

Fiksumpi pystyisi jopa päättelemään mitä ne tarkoittavat. Mut ei toki ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi