Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomautin ylipainoiselle naiselle annoskoosta ja sen reaktio yllätti minut!

Vierailija
16.11.2023 |

Olen siis pidemmän aikaa seurannut työpaikalla ylipainoisen työkaverin annoskokoja(sekä mitä se syö) ruokatauoilla, hän syö ihan liikaa ja usein kasviksia sekä hedelmiä hänellä on liian vähän.

Nyt huomautin hänelle että se syö liian paljon ja hänellä on liian vähän terveellisiä vaihtoehtoja lautasella, ensin hän oli ihmeissään ja vaivaantunut mutta nyt jälkeen päin se on kiittänyt minua neuvosta. 

Ylipainon syy on lähes aina siinä että syö väärin eli liikaa, ylipaino aiheuttaa myös valtavasti ongelmia yhteiskunnalle joten auttakaa ylipainoisia ihmisiä kannustamalla heitä! 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipainoista ei saa kannustaa laihtumaan? Ei se tarkoita pahaa jos sanoo ylipainoiselle että syöt liikaa, se on hyväntahtoisuutta ja halu auttaa sitä ylipainoista.

Ap

Ei ole, se on törkeää toisten asioihin puuttumista.

Vierailija
42/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, keksi parempi provo, ei kukaan voi olla noin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on mielenkiintoinen elämä jos muiden annoskokoja katselet ja toisten ulkonäköä mietit :D 

M33

Näkemäänsä ei saisi katsella eikä pohtia :DDDDD

olet vielä kovin nuori, tiedät sitten.

Eli oot vanha kurppa joka luulee saavansa tehdä mitä vaan ikänsä takia.

Vierailija
44/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä on aivan normaalia. Se tuntuu olevan jokaikinen lounaskeskutelu. Mutta, minä olen normaalipainon alarajalla enkä syö seitsemää santsikierrosta ja vihannekset/hedelmät täyttää likimain puolet annoksesta. Se on jotenkin niin ihmeellistä että olen ajatellut ihmisten antaa hämmästellä voiko noinkin syödä.

Vierailija
45/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kuvitteelliselta kertomukselta. En usko että maassamme on ainoatakaan ylipainoista, joka kuulisi ensi kertaa annoskokojen ja annosten koostamisen merkityksestä. Infoa on joka paikka pullollaan ja esim. työterveydessä ei pääse ylipainoinen käymään ilman että ohjataan ravitsemustavoissa. Vaikka sinne siis menisi valittamaan murtunutta sormea...

Vierailija
46/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi huomauttanut tupakoitsijalle, alkoholistille tai huumeidenkäyttäjälle, että tämän kannattaisi lopettaa tuo paha tapansa, ajatellen ihan vain tuon ihmisen parasta, sitä tuskin kukaan täällä tyrmäisi. Jostain syystä ylensyöminen ja lihavuus on kuitenkin sellainen tabu, jota ei sovi arvostella. En kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
47/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen kyllä tietää olevansa ylipainoinen ja varmasti syyt asialle. Olisin ottanut tuon lähinnä veetuiluna.

Sitä se olikin. Mutta ehkä yletön kiitollisuuskin neuvoista oli veetuilua, ainakin, jos se ilmaisiin suloisella äänellä. Ihan oikein.

Vierailija
48/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelin pikemminkin reaktion olleen, että sait ne kyttäämäsi ruuat naamallesi. Itse en ilkeäisi mennä sanomaan toisten syömisistä yhtään mitään. Ja epäilijöille tiedoksi että itse en ole ylipainoinen.

Vierailija
49/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan odotellaan, että joku ap:n työkaveri tulee kertomaan hänelle muiden ihmisten rajojen kunnioittamisesta. Muista sitten kiittää! 

Vierailija
50/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin hymyilyt veemäisisesti,hakenut lisää ruokaa ja syönyt ap:ta silmiin katsoen.

Raivostuttaa tuollaset  pätijät.

Vierailija
51/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ap:lle ok, jos työkaverit ohjaisivat häntä huomauttamalla hänen ilmeisistä vaikeuksistaan erinäisten seikkojen suhteen, vai tuntuisiko se yksityisasioihin puuttumiselta?

Nimenomaan. Minäpä tästä lähden ap:n työpaikkaruokalaan ja ystävällisesti huomautan että ap on vähän idiootti ja käytöstavat puuttuu. Hän voisi vähän koettaa kehittää sosiaalisia taitojaan esimerkiksi olemalla puuttumatta asioihin, jotka ei hänelle kuulu.

Ap varmasti kiittää minua sitten myöhemmin. 

Vierailija
52/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipainoista ei saa kannustaa laihtumaan? Ei se tarkoita pahaa jos sanoo ylipainoiselle että syöt liikaa, se on hyväntahtoisuutta ja halu auttaa sitä ylipainoista.

Ap

Ethän sinä edes tiedä haluaako työkaverisi laihtua. Voi tulla yllätyksenä, mutta kaikki ylipainoiset ei ole aikeissa laihduttaa.

Ylipäänsä tuollaisesta kommentoinnista on hyväntahtoisuus kaukana. Menee ennemmin kiusaamisen piikkiin.

Ap:lla saattaa olla asberger. Tai sitten on vaan yksinkertainen tollo.

Vierailija
53/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mones tää sun työkamu jo oli kenelle sä oot huomauttanu asiasta? Onko ne kaikki ylipainoisia? Ja ei sun tarvi kaikista tänne ilmoittaa yksitellen, ilmota vaikka kerralla sitten ne kaikki jotka oot saanut ohjattua terveellisen elämän tielle, kuulostaisi jänskemmältä kun sanoisit että oot huomauttanut kolmellekymmenelleviidelle työkaverille niitten safkalautasesta ja kaikki oli ihan innoissaan.

Vierailija
54/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tässä ketjussa on sitä mieltä että lihavuudesta ei saa mainita.Mutta koska kyse on yhteiskunnallisesta ongelmasta,niin pakkohan normaalipainoisten on asiaan otettava kantaa.Rahat loppuvat kesken lonkkaleikkauksiin ja muihin sairauksiin joilla lihavat romuttavat sairaanhoidon.Eli tästä lähtien aina kovaäänistä kommenttia esim. Cittarin kassajonossa jos näkee lihavien kärryissä lihottavia tuotteita.

Vierailija
55/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taas fantasioissaan kertoo tarinoita.

Kyllä lihavat tietävät miksi he ovat lihavia.

Vierailija
56/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP:n tarina olisi totta, niin tossahan voi tuo henkilö mennä HR:n luokse ja kertoa harjoittamastasi työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
57/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

OLET ILKEÄ! Asia ei kuulu sulle yhtään! Ja miksi spämmäät tätä aina, jo toinen kerta ainakin!

Vierailija
58/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä tämmöistä passiivis-aggressiivista kiusaamista "kilttimiesten" taholta?

Nää lihavien vainoojat netissä ovat miltei aina itsekin ylipainoisia, on tutkittu. Mitäpä ne toisten läskit ketään normaalipainoista tai hoikkaa kiinnostaisi. Aloittaja on luultavasti huomattavan ylipainoinen. 

Vierailija
59/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle ihmiselle, kuten ap, pitäisi selittää, missä hän loppuu ja mistä toinen alkaa. Olla kärsivällinen ja tarvittaessa ehdollistaa oppimaan.

Vierailija
60/69 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös ylipainoinen työkaveri joka syö liikaa. Joka kahvitauolla kunnon välipala  ja ruokatauolla liian iso annos ruokaa. Ei siis niinkään epäterveellisesti, liikaa vain. Ei ole kuitenkaan minun asiani siitä hänelle mainita. Mielestäni se olisi tökeröä ja loukkaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä