Huomautin ylipainoiselle naiselle annoskoosta ja sen reaktio yllätti minut!
Olen siis pidemmän aikaa seurannut työpaikalla ylipainoisen työkaverin annoskokoja(sekä mitä se syö) ruokatauoilla, hän syö ihan liikaa ja usein kasviksia sekä hedelmiä hänellä on liian vähän.
Nyt huomautin hänelle että se syö liian paljon ja hänellä on liian vähän terveellisiä vaihtoehtoja lautasella, ensin hän oli ihmeissään ja vaivaantunut mutta nyt jälkeen päin se on kiittänyt minua neuvosta.
Ylipainon syy on lähes aina siinä että syö väärin eli liikaa, ylipaino aiheuttaa myös valtavasti ongelmia yhteiskunnalle joten auttakaa ylipainoisia ihmisiä kannustamalla heitä!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipainoista ei saa kannustaa laihtumaan? Ei se tarkoita pahaa jos sanoo ylipainoiselle että syöt liikaa, se on hyväntahtoisuutta ja halu auttaa sitä ylipainoista.
Ap
Minä sanon nyt vilpittömän hyväntahtoisesti yhdelle idiootille, että keksi parempia provoja. En tarkoita pahaa, haluan auttaa.
Tämänkö takia meillä naiset syö vaan salaattia lounaalla ja lihovat.
En lähtisi kommentoimaan moista asiaa kenellekään. Ikinä et voi tietää, mitä toisen syömisten tai ulkonäön taustalla on ja esim. annoskokojen tai ylipainon kommentointi voi osua todella arkaan paikkaan.
Voih, saisipa joskus täyden annoksen ! Oikein sellaisen ettei nälkä jäisi. Lapset myös. Mutta sellainen ei mahdollinen kun hallitus pienentää annoskokoja köyhimmiltä. Siirtää sen pienennetyn osan rikkaille.
Miksi sanot toista ihmistä sanalla "se"?
Onko tämä henkilö alienoitunut sinulle ylipainonsa takia?
Sitten kun olet huomautellut ruokalan ylipainoisille heidän syömisistään, voit siirtyä paasaamaan tupakointipaikan sauhuttelijoille tupakoinnista. Sekin on epäterveellistä. Sitten voit puuttua työerkonomiaan ja lopuksi muiden ihmisten vapaa-aikaan. Koska olet huolissasi.
Röllinpaskaa eikä vielä edes poistettu?
Minkä "sen" ? Hänen reaktionsa eikä sen. Opettele äidinkielesi.
Eräs ystäväni syö myös järkyttävän suuria annoksia. Hänellä on myös sairauksia, diabetes, korkea verenpaine, lihavakin on. En ole koskaan kehdannut huomauttaa valtavista annoksista. Hän nauttii syömisestä ja se onkin hänen ykköspuheenaiheensa. Hän kertoilee mitä on syönyt pitkin päivää ja mikäli on käynyt ulkona syömässä, mitä kaikkea on ollut noutopöydässä, mitä hän otti, montako kertaa santsasi. Olen aivan kypsynyt näihin juttuihin. Hän ei koskaan kysy minun kuulumisia ja jos alan jotain kertomaan, hän lopettaa puhelun nopeasti. Koska pitää taas syödä.