Huomautin ylipainoiselle naiselle annoskoosta ja sen reaktio yllätti minut!
Olen siis pidemmän aikaa seurannut työpaikalla ylipainoisen työkaverin annoskokoja(sekä mitä se syö) ruokatauoilla, hän syö ihan liikaa ja usein kasviksia sekä hedelmiä hänellä on liian vähän.
Nyt huomautin hänelle että se syö liian paljon ja hänellä on liian vähän terveellisiä vaihtoehtoja lautasella, ensin hän oli ihmeissään ja vaivaantunut mutta nyt jälkeen päin se on kiittänyt minua neuvosta.
Ylipainon syy on lähes aina siinä että syö väärin eli liikaa, ylipaino aiheuttaa myös valtavasti ongelmia yhteiskunnalle joten auttakaa ylipainoisia ihmisiä kannustamalla heitä!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Annoskoon on oltava sen verran iso, että nälkä lähtee. Itse syön ainakin isoja annoksia, mutta vaan muutaman kerran päivässä.
Liian isot annoskoot taas lihottaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipainoista ei saa kannustaa laihtumaan? Ei se tarkoita pahaa jos sanoo ylipainoiselle että syöt liikaa, se on hyväntahtoisuutta ja halu auttaa sitä ylipainoista.
Ap
Ethän sinä edes tiedä haluaako työkaverisi laihtua. Voi tulla yllätyksenä, mutta kaikki ylipainoiset ei ole aikeissa laihduttaa.
Ylipäänsä tuollaisesta kommentoinnista on hyväntahtoisuus kaukana. Menee ennemmin kiusaamisen piikkiin.
Selkänsä takana ap tunnetaan työpaikallaan nykyään nimellä Kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että jos joku tulisi minun annoksiani arvioimaan työpaikkalounaalla, niin tekisi mieli läväyttää se kyseinen annos päin kommentoijan naamavärkkiä. Okei, en ole pätkän vertaa ylipainoinen, mutta kenenkään annoskokojen kommentointi suuntaan tai toiseen ei kuulu pätkän vertaa kenellekään asiaan vihkiytymättömälle ulkopuoliselle.
Mulla on muuten valmentajan kanssa yhdessä koostettu ruokavalio. Työpaikkalounaalla joutuu hieman soveltamaan, mutta veikkaan kuitenkin että kenelläkään ulkopuolisella ei olisi parempaa tietoa tai perustelua miksi pitäisi syödä siinä kohden jotenkin toisin.
On kyllä naurettavaa, että syömiseenkin tarvitaan joku valmentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoskoon on oltava sen verran iso, että nälkä lähtee. Itse syön ainakin isoja annoksia, mutta vaan muutaman kerran päivässä.
Ap
Ei lihota. Se on aivan sama kuinka monessa osassa syöt päivän kalorimääräsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuule. HÖPÖHÖPÖ! Työpaikkaruuat ovat pahaa, ei niitä voi syödä liikaa.
Sä olet muuten aika ilkeä!
Mieluummin olen ylipainoinen kuin ilkeä!
Ap-teinit ovat kyllä aivan sulkisuuna livenä. Täällähän voi esittää.
Vatsalaukku venynyt. Tulee vain huono olo jos jää nälkä. Enemmin pitää pistää ruokarytmit kuntoon, terveellinen ruokavalio ja liikuntaa. Pelkkä annoskoko ei muuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vatsalaukku venynyt. Tulee vain huono olo jos jää nälkä. Enemmin pitää pistää ruokarytmit kuntoon, terveellinen ruokavalio ja liikuntaa. Pelkkä annoskoko ei muuta mitään.
Jos syöt vuoden verran joka päivä työpaikkaruokailussa liian ison annoksen niin aivan varmasti alkaa ylipainoa muodostumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että jos joku tulisi minun annoksiani arvioimaan työpaikkalounaalla, niin tekisi mieli läväyttää se kyseinen annos päin kommentoijan naamavärkkiä. Okei, en ole pätkän vertaa ylipainoinen, mutta kenenkään annoskokojen kommentointi suuntaan tai toiseen ei kuulu pätkän vertaa kenellekään asiaan vihkiytymättömälle ulkopuoliselle.
Mulla on muuten valmentajan kanssa yhdessä koostettu ruokavalio. Työpaikkalounaalla joutuu hieman soveltamaan, mutta veikkaan kuitenkin että kenelläkään ulkopuolisella ei olisi parempaa tietoa tai perustelua miksi pitäisi syödä siinä kohden jotenkin toisin.
Ai oikein maksullinen valmentaja että osaa syödä oikein,kyllä se ilman rahaakin selviää.
Se on aika paljon helpompaa kun saat kätösiisi valmiin harjoitusohjelman ja ruokavaliot säännöllisin väliajoin. Jos tykkäät pitää ruokapäiväkirjaa itse koostamistasi sapuskoista ja eritellä sitä testitulosten läpikäynnin yhteydessä, niin siitä vaan, mua ei kiinnosta :)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on mielenkiintoinen elämä jos muiden annoskokoja katselet ja toisten ulkonäköä mietit :D
M33
Näkemäänsä ei saisi katsella eikä pohtia :DDDDD
olet vielä kovin nuori, tiedät sitten.
Olisiko ap:lle ok, jos työkaverit ohjaisivat häntä huomauttamalla hänen ilmeisistä vaikeuksistaan erinäisten seikkojen suhteen, vai tuntuisiko se yksityisasioihin puuttumiselta?
Ei juopolle saa sanoa että lopeta juominen,se on kiusaamista ,
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipainoista ei saa kannustaa laihtumaan? Ei se tarkoita pahaa jos sanoo ylipainoiselle että syöt liikaa, se on hyväntahtoisuutta ja halu auttaa sitä ylipainoista.
Ap
Jos nyt kohtaisimme kasvotusten, kannustaisin sinua vakavasti pitämään tyhmän suusi kiinni. Miellelläni myös haluaisin auttaa sinua suusi tukkimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syöt vuoden verran joka päivä työpaikkaruokailussa liian ison annoksen niin aivan varmasti alkaa ylipainoa muodostumaan.
Ap
Ei, oman kokemukseni mukaan. Jotkut syövät vaan kaksi kertaa päivässä. Googlaa pätkäpaasto.
Vierailija kirjoitti:
Tonni perseet tuli heti laulamaan samaan kuoroon uhkauksia.
Mitä uhkauksia?