Oletteko jo kokelleet vaalikoneesta kuka on sopivin presidenttiehdokas?
Kommentit (90)
Vertailussa arvot Stubb sai 75% saman minun kanssani, Li 68%. Mitä tämä kertoo vaalikoneesta, minusta tai ehdokkaista?
Varasin hotellista huoneen viikonlopuksi.
Mennään vaimon kanssa sinne ja yritetään saada lapsi alulle.
On siis luvassa tosi riemukas viikonloppu.
Runsaasti paljaalla kalulla nussintaa,
Jepujepujee! Jepujepujee!!
Jussi Halla-aho, odotetusti.
Aaltola toisena.
Äänestän stubbia
en tarvitse vaalikoneita
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomien vaalikone on avautunut. Tuon mukaan itselleni sopivin ehdokas on Sari Essayah, jota en kyllä äänestä.
HS:n vaalikone taas näytti Jussi Halla-ahoa. Jussi Halla-ahoakaan en äänestä. Haluaisin äänestää Li Anderssonia kun naisena toivon presidentiksi nuorehkoa naista, mutta mietin silti, että pitäisikö silti kuitenkin äänestää Pekka Haavistoa. Oikeaa poliittista kantaani edustavaa puoluetta eli PS:n ja SDP:n parhaat puolet yhdistävää ulkomaalaiskriittistä hyvinvointivaltiota ja valtion vahvaa roolia sekä sitä, että yhteiskunnan pitäisi huolehtia ihmisistä ja kunnon sote-palveluista kannattavaa puoluetta ei Suomessa ole.
Samoin Aaltola.
Äänestän Haavistoa, kuten olen äänestänyt 12v ja 6v sittenkin.
Hmmmm.. ajattelin äänestää Haavistoa,mutta koneen mukaan oli vasta 4, jopa Halla-aho edellä. Ja ehdotti Aaltolaa. En todellakaan aio äänestää kumpaakaan.
Kysymykset huonoja.voi käsittää osan monella tavalla.
Kokeilin ja tuli tässä järjestyksessä:
1 Mika Aaltola
2 Alexander Stubb
3 Olli Rehn
4 Jussi Halla-aho
HS:n vaalikoneessa ensin Stubb, toisella kokeilulla Aaltola. En tajua millä logiikalla Aaltola, koska monessa asiassa olin aivan eri mieltä kuin hän. IS:n vaalikoneessa Rehn.
Millaisia prosentteja teillä tulee? Minulla sopivin on siellä 75-78 välillä.
Iltasanomien kone oli järkevämpi, Hesarin koneen arvokysymykset sekoittivat lopputuloksen vähän oudoksi.
Nämä eivät nyt oikein auttaneet minua päätöksenteossa.
IS:n vaalikoneen tein ja ykkösenä Olli Rehn. Hyvä näin, kun häntä varmaan muutenkin äänestäisin. Aaltola oli toisena.
Hitusen huolestettavasti vain Li Andersson ei ollut sopiva.
Aaltola näyttää olevan suosittu. Tosin, voittihan hän ylivoimaisesti palstan viimeisimmän gallupinkin, joten onko mikään yllätys, että vaalikoneet suosittelevat käyttäjille nimenomaa Aaltolaa...
Tuli Aaltola. Mitä ihmettä. Ikinä en äänestäis sitä.
Kusetusvaalikone. Vastaukseksi tulee aina Aaltola vaikka vastais mitä.
IS:n vaalikone suosittelee mulle Li Anderssonia tai Mika Aaltolaa. Osa kysymyksistä aika järjettömiä.
Tein HS ja IS. Lähes kaikki ehdokkaat vaihtoivat paikkaa laidasta laitaan. Ainoat pysyvät olivat Harkimo äärimmäisen epäsopiva ja Stubb hieman sopiva. Kuitenkaan kukaan ei yltänyt edes 75%, joten yksikään ehdokkaista ei ole tämän mukaan riittävän sopiva.
HS koneessa pidin aavistuksen outona, että kaikki ehdokkaat kallistuivat maaseudun suuntaan.
En tee vaalikoneita, ne eivät ole riippumattomia. Eduskuntavaalikoneistakin puuttuu ehdokkaita ja kysymyksistä puuttuu itselle olennaisia. Jutan tiedotustilaisuus on 19.11.