Oletteko jo kokelleet vaalikoneesta kuka on sopivin presidenttiehdokas?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li ja Pekka - ei ikinä heitä. Vihervasemmisto ei sytytä. Tiedän kyllä, että Suomessa presidentti luovuttaa puolueensa jäsenkirjan, vaan ei se vihervasemmistolaisuus pois lähde. Tämä maailmanaika vaatii napakan, Suomen asioita ajavan, fiksun presidentin. Vahvasti veikkaan, että tulee olemaan Stubb.
Tätähän ei kyllä kysytty ollenkaan, ei kiinnosta sun mielipiteet. Ihmiset äänestää omasta mielestään parasta ehdokasta.
Valitettavasti vaan siihen monenkin "omaan mieleen" yrittää media vaikuttaa turhankin paljon. Esim tuo haaviston hypetys ja ihastelu kuinka se ja tämäkin julkimo häntä kannattaa on juurikin tuollaista mielipiteen muokkausta ja yritys vaikuttaa siihen kuka nähdään "omasta mielestä" parhaana ehdokkaana.
Ja kyllähän tuo manipulointi siihen ns heikoimpaan ainekseen uppoaakin.
IS valikoneessa tuli sama , ota alunperinkin aioin äänestää.
Aaltolahti.
En, koska sieltä voi seurata ihmisten äänestys käyttäytymistä erinäisiin tarkoituksiin. Jokaisella on oma näkemys ilman tätä.. 🙄👍
Jep, tein tuon ja vähän yllätti oma kärkikolmikko. Lisäksi se ihan yllätti kuinka epäsopivia nuo Stubb ja Haavisto onkaan itselle. Epäsopivina pidin itsekin, mutta kone kertoi kummankin olevan vielä tuotakin huonompia vaihtoehtoja.
Sietämätön ajatuskin, että nuo kaksi olisi 2.kierroksella. Rutto vai kolera..
Tuli aikalailla odotustenmukainen tulos ja ainoastaan nuo kaksi sopivinta oli eri järjestyksessä mitä itse oletin. Kolmanneksi sopivin oli sen sijaan ylläri, koska se oli Harkimo.
Haavisto ja Stubb jäi itsellä Rehninkin taakse joten vähän kummalta tuntuu tuo niiden johtoasema. Itse kun olen tavallistakin tavallisempi suomalainen ajatuksineni ja arvoineni joten enemmän kai yhteistä enemmistöllä suomalaisista on ihan muiden ehdokkaiden kanssa.
Mullekin sopivin on näemmä Aaltola ja liki yhtä sopiva Halla-aho. Oli vissiin parin prossan ero, mutta kumpainenkin noin 80% sopivia.
Ihan ok tulos ja hyvin voin myös kumpaa vaan äänestääkin.
Aaltola
Halla-aho
Harkimo
Tuossa kolme koneen mukaan sopivinta. Itseasiassa mä kyllä näen mieluummin vaikka Harkimon presidenttinä mitä Haaviston tai Stubbin eli ei tuo kone ihan väärässäkään ole..
Joo ja tulos oli aivan just se minkä sen oletinkin olevan.
Olen. Nämä kaksi median mielestä varmaa 2.kierroksen ehdokasta jäi ainakin mulla sinne häntäsijoille eikä "yhteensopivuus" ollut kuin nippanappa 50%. Vähän jopa yllättikin, että kumpikin on noin vääriä sitten muutenkin eikä vain persoonansa osalta. Lin jääminen itselle huonoimmaksi vaihtoehdoksi sen sijaan oli täysin oletusten mukainen tulos.
Enkä kyllä heistä kumpaakaan (stubb/haavisto) ole ajatellut äänestääkään edes sillä tokalla kierroksella vaan äänestänen tyhjää tai jätän äänestämättä kokonaan.
Ja niin joo, en ole persu enkä äänestä persua paitsi jos on tokalla kierroksella.