Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?
Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.
En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.
Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta.
En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!
Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.
Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.
Ihmettelevä
Kommentit (325)
Menee mihin? Raamattuun? Toivottavasti ei, jokainen täysjärkinen kyllä huomaa sen täydeksi hevonpaskaksi.
Miten se oli sen lähetyskäskyn kanssa, sitähän pidetään myöhempänä lisäyksenä, eli ensinhän apostoleilla ei ollut ajatustakaan saarnata pakanoille?
Ja ovellani käyneet Jehovan todistajat vakuuttivat minulle, että helvettiä ja tulista järveä ei ole, vaan pahat ihmiset vain katoavat?
Vierailija kirjoitti:
Miten se oli sen lähetyskäskyn kanssa, sitähän pidetään myöhempänä lisäyksenä, eli ensinhän apostoleilla ei ollut ajatustakaan saarnata pakanoille?
Ja ovellani käyneet Jehovan todistajat vakuuttivat minulle, että helvettiä ja tulista järveä ei ole, vaan pahat ihmiset vain katoavat?
Meidän ovella käyneet Jehovat juoksee varmaan vieläkin. Yllättävän kauan jaksaa tuollainen kuikelo hinttapuli pitää vauhtia yllä kun saksanpaimenkoira on kannoilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteus 28:18
Ei ole Raamattua mistä katsoa joten voitko kertoa mistä kyse? Tuollainen jakeiden luettelu on typerää ja lapsellista. Voisit ihan omin sanoin kertoa asiasta etkä piiloutua Raamatun taakse.
Ihmettelevä
Lähetyskäskynä tunnetaan:
Minulle on annettu kaikki valta
taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
minun opetuslapsikseni:
kastakaa heitä
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne
kaikki päivät maailman loppuun asti.
Eiväthän tekokristityt toteuta edes lähetyskäskyä vaan tyrkyttävät evankeliumin sijaan omaa uskontoaan.
Matt. 28:1820
Henk.koht.oon tosin sitä mieltä, ettei tuotakaan t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ovella käyneet Jehovat juoksee varmaan vieläkin. Yllättävän kauan jaksaa tuollainen kuikelo hinttapuli pitää vauhtia yllä kun saksanpaimenkoira on kannoilla :D
Vastaisitko asiallisesti asialliseen kysymykseen. Raamatun selitysoppi on minua kiinnostava aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaisitko asiallisesti asialliseen kysymykseen. Raamatun selitysoppi on minua kiinnostava aihe.
Minua ei niinkään. Mutta oli se hauska katsoa kun kirkonmiehet juoksee :D
Raamattu on satukirja, joten siellä ei luonnollisestikaan ole todisteita yhtään mistään. Paitsi ehkä epäsuorasti uskovaisten typeryydestä, jos siis oikeasti tuollaiseen paskaan uskovat eivätkä vaan heitä sitä läpällä.
Kivasti taas uskistollot alapeukuttaa ja polkee jalkaa uhmakkaasti tuhisten, mutta 40 vuoden pyytämisen jälkeenkään ei ensimmäistäkään todistetta Jumalan olemassaolosta ei vaan irtoa.
Uskovaisia niin harmittaa kun ei uskoviin ei saa käyttää inkvisition hyviksi havaittuja keinoja. Niillä kun saisi ateistit ja agnostikot tottelemaan uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisia niin harmittaa kun ei uskoviin ei saa käyttää inkvisition hyviksi havaittuja keinoja. Niillä kun saisi ateistit ja agnostikot tottelemaan uskovaisia.
Trollaamisesta saisi kyllä laittaa peukaloruuviin.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on satukirja, joten siellä ei luonnollisestikaan ole todisteita yhtään mistään. Paitsi ehkä epäsuorasti uskovaisten typeryydestä, jos siis oikeasti tuollaiseen paskaan uskovat eivätkä vaan heitä sitä läpällä.
Kivasti taas uskistollot alapeukuttaa ja polkee jalkaa uhmakkaasti tuhisten, mutta 40 vuoden pyytämisen jälkeenkään ei ensimmäistäkään todistetta Jumalan olemassaolosta ei vaan irtoa.
Olet siis tutustunut huolellisesti todistusaineistoon eli Raamattuun ja arkeologiaan, joka monin tavoin vahvistaa Raamatun sanan?
Jos kiihkouskovaiset saisi päättää, niin kuoleman jälkeenkin pitäisi olla suorittamassa jotakin. Ei, Ei ja vielä kerran EI. Sillä suorittamisella ei ole mitään tekemistä itse pelastumisen kanssa. Eihän Jeesuskaan vaatinut ristillä ollessaan ryöväriltä suoritusta. EI. Hän armahti suoraan ja sanoi hänelle - totisesti tulet olemaan minun kanssani tänä iltana paratiisissa.
Kyllähän nyt 90-vuotias ihminen on vielä ihan parhaissa voimissaan, kuten fitness-urheilija pystyy suorittamaan vielä vaikka mitä, kokoomus vaatii, muuten heidän hyväveli-vapaamuurarit-järjestönsä ei voi antaa anteeksi sitä, että ihmiset kuolevat ennen aikojaan eivätkä tuota heille voittoa. Lampaat ottakaa nyt vielä pikkaisen lisää rokotteita, työntäkää vaikka koivuhalko perseeseenne, kokoomus käskee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis tutustunut huolellisesti todistusaineistoon eli Raamattuun ja arkeologiaan, joka monin tavoin vahvistaa Raamatun sanan?
Raamattu ei ole todiste yhtään mistään. Sienipäissään kerrottuja satuja jotka kirjoitettiin kirjaksi. Lisäksi raamattua on muokattua alusta saakka vallanpitäjien toimesta. Historian tutkimuksen kannalta mielenkiintoinen mutta ei mikään jumalan sana.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiihkouskovaiset saisi päättää, niin kuoleman jälkeenkin pitäisi olla suorittamassa jotakin. Ei, Ei ja vielä kerran EI. Sillä suorittamisella ei ole mitään tekemistä itse pelastumisen kanssa. Eihän Jeesuskaan vaatinut ristillä ollessaan ryöväriltä suoritusta. EI. Hän armahti suoraan ja sanoi hänelle - totisesti tulet olemaan minun kanssani tänä iltana paratiisissa.
Olet oikeassa siinä, että "suorittamisella" (teoilla) ei olekaan tekemistä pelastumisen kanssa, se on ilmaista kaikille, jotka sen vain haluaa ottaa vastaan. Mutta. Sen pelastumisen kun voi myös menettää, jos ei ole tarkkana ja valvo sielunsa tilaa, vaali suhdettaan Jumalaan ja Jeesukseen ja tee oikein. PLUS tietyistä teoista (Jumalan suunnitelman toteuttamisesta) maanpäällä saa Taivaassa osallisuuden muuhunkin kuin pelastumiseen (jokaisella on sielläkin oma paikkansa), kuten esim. marttyyrikuolemasta. Mutta luopiothan ei marttyyreja ole tai olisi muutenkaan. Kaikki uskovat ei pääse Taivaaseen, se on harhaoppia. Vain ns. viisaat neitsyet pääsee, ei tyhmät. Ja on itsestä kiinni kumpi tahtoo olla, viisas vai tyhmä, se on vapaa valinta jokaisella. Tietoa saa kun sitä etsii eli ts. kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää. Jos ei etsi, jää tyhmäksi.
Koska raamatussa annetaan ymmärtää, että se on uskossa olevan velvollisuus.
Rasittavalla tavalla rajoja rikkovat uskovaiset ovat emotionaalisessa kehityksessään jääneet pikkulapsen tasolle, kuten heidän edustamansa yhteisökin (moni saisi ehkä persoonallisuushäiriöisen diagnoosin...). Sitten on eri tasoisesti kehittyneitä yksilöitä ja yhteisöjä, jotka toteuttavat lähetyskäskyä eri tavalla. Uskikset eivät ole, Herra varjele, todellakaan mikään yhtenäinen massa.
Sulle ap voisi olla hyödyllistä opiskella tai googlata Pyhän Patrikin rukouksia ja lukea hänen elämäntarinansa. Hän on selittänyt mm. sitä, että ei voi olla hiljaa, koska on käsittänyt tiettyjä asioita. Hän oli vain ihan tavallinen ja yksi ainoa mies, joka käänsi kokonaisen maan uskoon.
Ihmettelijä,
Voisitko avata sydäntäsi sen verran, että antaisit uskovaisten rakastaa sua? Ne tekee sen tuputtamisensa vain rakkaudesta sua itseäsi kohtaan. Rakastaa sua omalla kömpelöllä tavallaan.
Se on heidän uskonsa. Samoin kuin demareiden usko yhteisen hyvän jakamisesta. Se on vain heille sopiva.
Heidät voi vain unohtaa.
No nythän tuli oikein klassikkotrolli. Mutta kyllä tähänkin vielä joku menee, jälleen kerran.