Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset yrittää tyrkyttää uskoa ei-uskoville ja pelottelevat kadotuksella yms.?

Vierailija
16.11.2023 |

Mun puolesta saa olla uskossa, jos haluaa ei ole multa pois. Vastaavasti sitten toivoisin uskovaisilta samaa toiseen suuntaan eli antavat ei-uskovaisten olla uskomatta. Toisten usko ei ärsytä vaan tuo tyrkyttäminen ja lapsellinen pelottelu.

En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin uskovaisten tapaa tyrkyttää uskoa ja pelottelua kadotuksella yms. Kun ei noilla ole mulle ei-uskovaiselle mitään merkitystä kun en niihin usko. En mä pelkää mitään kadotusta yms. kun en usko noiden olemassa oloon. Kun ihminen kuolee, niin hän kuolee. Ei lähde sielu mihinkään jne. Ruumis laitetaan mullan alle tai tuhkataan ja se oli siinä. Ihminen elää sen jälkeen enää ihmisten muistoissa.

Jotkut uskovaiset selittää tätä tyrkyttämistä sillä, että haluavat levittää uskon ilosanomaa yms. muille ihmisille. No miksi ei voi nauttia siitä ilosta yms. ihan itsekseen ja muiden uskovien kanssa? Ei kukaan ala uskomaan sillä, että joku tyrkyttää uskoa. Jos ihminen alkaa uskoa, niin kyllä se lähtee hänestä itsestään eikä toisten tyrkyttämisten kautta. Kyllä uskoon tullut ihminen osaa tiensä sinne seurakuntaan jos haluaa. Uskoa voi myös ilman mitään seurakuntaa, siinä toinen asia mikä joidenkin uskovaisten pitäisi tajuta. 

En mäkään tyrkytä mun elämää ilostuttavia asioita muille. Voin kertoa kyllä miten omassa elämässä menee ja kertoa tarkemmin jos joku haluaa tietää lisää, mutta missään nimessä en tyrkytä tyylillä, että kyllä sunkin pitää näin tehdä!

Uskominen tai ei uskominen on jokaisen oma valinta ja asia eikä sen pitäisi kaivella muiden napaa.

Saa nähdä kauanko menee ennen kuin jotkut tiukkapipot poistattaa tämän aloituksen. Ehdinkö saada edes yhtä vastausta tähän.

Ihmettelevä

Kommentit (325)

Vierailija
321/325 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaat että laiva uppoaa, niin laitatko tohvelit jalkaan ja hiippailet hiiren hiljaa pelastusveneeseen, ettei vain kenenkään unet häiriintyisi? Niin, eihän niin kukaan tekisi, sehän olisi moraalitonta ja muutenkin väärin tehty.

Miksi siis kukaan uskova voisi pysyä hiljaa, kun näkee lähimmäisiensä kulkevan kohti ikuista kadotusta?

Vierailija
322/325 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helevetillä pelottelu on hyvä bisnes ! Eikä ole tutevastuuta kun kuolleet eivät tee reklamaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/325 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekristityt tarvitse enää kääntymistä vaan syntiset.

Vierailija
324/325 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteus 28:18

Ei ole Raamattua mistä katsoa joten voitko kertoa mistä kyse? Tuollainen jakeiden luettelu on typerää ja lapsellista. Voisit ihan omin sanoin kertoa asiasta etkä piiloutua Raamatun taakse.

Ihmettelevä

Lähetyskäskynä tunnetaan:

Minulle on annettu kaikki valta

taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat

minun opetuslapsikseni:

kastakaa heitä

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,

mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

Ja katso, minä olen teidän kanssanne

kaikki päivät maailman loppuun asti.

Matt. 28:1820

Henk.koht.oon tosin sitä mieltä, ettei tuotakaan t

Jos nyt kuitenkin pidättäydytään asiassa, niin minkälaisen mallin Itse Jeesus ja alkukristityt antoivat? He nimenomaan etsivät niitä, jotka halusivat kuunnella ja oppia. He kulkivat kaupungista kaupunkiin ja opettivat ja saarnasivat! Itse Jeesus sanoi, menkää ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä, opettakaa! 

Siellä tämä käsky on luettavissa evankeliumissa, joten nähkääpä hiukan vaivaa, niin saatte myös tietää kuinka kauan sitä tuli tehdä.

Vierailija
325/325 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole tyrkytetty uskoa tai peloteltu helvetillä.

Jehovan todistajat ovat joskus käyneet ovella ja mormooneihin olen törmännyt, en pidä sitä varsinaisena tyrkytyksenä ja kun olen sanonut että ei ole aikaa tai kiinnostusta jutella niin ihan hyvin ovat suhtautuneet ilman helvettiin toivottamista.

Pelastusarmeijan lipaskerääjälle annoin joskus rahaa ja hän sitten halusi puhua uskosta ja kutsui johonkin tilaisuuteen, mutta sitten tuli korona ja jäi pelkkä keräyslipas  niin pääsi tuostakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän